-> COL: Jop, volvo má simplex a kousalo. Nic-nic-nic a bum, auto stálo. Nicméně sem díky ne zrovna masivnímu uložení na těhlicích nezkoušel různý bejkárny a snažil se zatahovat ručku pokud možno až na stojícím autě. Taky se to projevovalo tak, že sem stál, zatáhl ručku a auto nejdřív poskočilo dozadu a pak teprve zabrzdilo. Dal sem štelovací rozpěrky a efekt vymizel.
A na škodovce mi beral funguje. Brzdí stejně dobře ne-li líp, jak původní azbestový obložení. Novodobý bezazbest na tom byl suverénně nejhůř.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Neodbrzďuje brzda
13:59:42
01.11.2022
01.11.2022
Borderer
19:13:34
27.09.2022
27.09.2022
minno
-> COL: Škodovka je super auto, len ho treba celé prekopať inak, aby fungovalo
23:37:32
23.09.2022
23.09.2022
COL
No, chtelo by to zjistit, proc se to kouse.... koukam, ze kolem bubnovek jsou celkem mysteria, vic nez by clovek cekal... kdo ma mit cas prichazet vsemu na kloub :(
11:18:08
22.09.2022
22.09.2022
palinator
-> King:
Nějak si neuvědomuju, že by se mi někdy kously bubny na zpátečku (ani u 120, ani u Ovce), ale dobře si pamatuju, jak se kousaly bubnokotouče na Vectře při jízdě dopředu v jakýkoliv rychlosti... To brzdění on-off bylo dost drsný.. vždycky to udělalo mrdu že jsem myslel že upadla náprava.
Nějak si neuvědomuju, že by se mi někdy kously bubny na zpátečku (ani u 120, ani u Ovce), ale dobře si pamatuju, jak se kousaly bubnokotouče na Vectře při jízdě dopředu v jakýkoliv rychlosti... To brzdění on-off bylo dost drsný.. vždycky to udělalo mrdu že jsem myslel že upadla náprava.
10:59:08
22.09.2022
22.09.2022
King
-> COL 21.09.22 18:01:50: Ja to kousani zadnich bubnu pri couvani tak nejak beru jako vlastnost. Chovalo se mi to takhle na vlecce. Pri testovani brzd po oprave to na rucku nejak dopredu brzdilo, ale pri couvani to ochotne bloklo zadni kola. Stejne se mi to chovalo o vikendu na bawu, kde jsem musel pred technickou nastavovat zadni pakny na rucce. Za jizdy dopredu to pri zatazeni rucky tak nejak brzdi, ale pri couvani se pakny ochotne kousnou i pri mensi sile na rucce.
18:01:50
21.09.2022
21.09.2022
COL
-> Borderer: Ok. A to Volvo se kousalo taky pri couvani? Ja tam lehce zvetsene vule samostavu mam, protoze to nechtelo uplne odbrzdovat (viz diskuze nekde nize)....
To volvo melo taky simplex? A problem byl tedy dole, ze pakny mely vuli tam? Tak na to musim kouknout....
Tobe se tedy beral pakny chovaji uplne stejne jako seriove?
To volvo melo taky simplex? A problem byl tedy dole, ze pakny mely vuli tam? Tak na to musim kouknout....
Tobe se tedy beral pakny chovaji uplne stejne jako seriove?
08:58:28
20.09.2022
20.09.2022
Borderer
-> COL: Mám beral v zadních brzdách na kyvce a nic takovýho nepozoruju. Nicméně přesně tohle mi dělalo Volvo, když měly pakny vůči bubnu velkou vůli. Dával sem kvůli tomu na to "spodní" uložení štelovací rozpěrky ( volvozone.cz/files/.../30
793437,30793438_2xvz-800x6
00.jpg ).
08:35:54
20.09.2022
20.09.2022
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No jasně, jde jen o tu míru... tady to zjevně netrefili no.
07:34:59
20.09.2022
20.09.2022
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak zase u brzdných ploch to může být žádoucí - čím oleštěnější, tím menší tření...
...ale u jiných bubnů či kotoučů jsem se s tímto zvukovým efektem nesetkal - jedině po opravdu dlouhém stání ve vlhkém prostředí...
...ale u jiných bubnů či kotoučů jsem se s tímto zvukovým efektem nesetkal - jedině po opravdu dlouhém stání ve vlhkém prostředí...
14:34:41
19.09.2022
19.09.2022
minno
-> dragon_cb_cz: To znie rozumne.
13:29:12
19.09.2022
19.09.2022
dragon_cb_cz
-> minno: Tak nemusí to být vyloženě "poréznost", ale odlišná krystalická (??) struktura toho materiálu asi blbost není, ne? Jako metalurgii moc nerozumím, ale jako blbost mi to nezní... Prostě ani ta používaná třecí plocha se nevyleští tak do hladka jak by bylo žádoucí. A že čím vyleštěnější povrch, tím pomalejší následná oxidace, tak to celkem zkušenost mám (a dává to smysl - menší aktivní plocha atd).
09:48:41
19.09.2022
19.09.2022
minno
-> Bukaj: Aha, veď mi to nešlo do hlavy. Ale aj tak sa mi to zdá byť blbosť :)
13:15:28
18.09.2022
18.09.2022
Bukaj
-> minno: Ne, myslím, že vzdušná vlhkost se dostávala do bubnu povrchem třecí plochy, ne zvenčí.
12:53:27
18.09.2022
18.09.2022
minno
-> Bukaj: Viac porézne, to myslíš ako že povrchom bubnu by sa dostávala vlhkosť až na treciu plochu? Bubny si nemal lakované?
11:20:26
18.09.2022
18.09.2022
Bukaj
-> COL 18.09.22 00:09:58: Ano, A73 je značka, pod kterou se prodávaly litinové odlitky (vlečkové bubny, výfukové potrubí na osmikanál) a různé plastové díly (víčka brzdovky, nádobky a víčka ostřikovačů atd.). Kvalitativně srtovnatelné s originálem...
11:18:00
18.09.2022
18.09.2022
Bukaj
-> darklord 17.09.22 19:29:07: Buď to, co píšeš o deformaci povrchu obložení a třecí plochy bubnu (brzdění "po srsti" a "proti srsti") nebo v tom ještě může hrát roli prach z otěru brzd, který se z bubnu u škodovky hůře dostává a porůznu se hromadí a (alespoň mně) dělá v brzdách brikule...
Jinak zajímavá věc - u neorigo bubnů (italské BDC), které jsem do loňského roku provozoval na 130LPG se projevovala nepříjemná "vlastnost"?, že byly asi více porézní, než originály a při stání ve vlhčím prostředí (takže tady u mne, kde je vlhko prakticky neustále od září do dubna) a hlavně pak v období solení silnic strašně rychle orezla jejich třecí plocha, takže při prvním ranním zabrzdění se z bubnů ozývalo hrozné chrčení či hučení, jako u auta, které nejelo alespoň rok. A těmto bubnům stačilo pár hodin (v případě zasolení) či jedna noc (v případě obyčejné vzdušné vlhkosti)...
Pak jsem nasadil jeté originály a s těmi se to neděje, nebo alespoň ne v takové míře.
Jinak zajímavá věc - u neorigo bubnů (italské BDC), které jsem do loňského roku provozoval na 130LPG se projevovala nepříjemná "vlastnost"?, že byly asi více porézní, než originály a při stání ve vlhčím prostředí (takže tady u mne, kde je vlhko prakticky neustále od září do dubna) a hlavně pak v období solení silnic strašně rychle orezla jejich třecí plocha, takže při prvním ranním zabrzdění se z bubnů ozývalo hrozné chrčení či hučení, jako u auta, které nejelo alespoň rok. A těmto bubnům stačilo pár hodin (v případě zasolení) či jedna noc (v případě obyčejné vzdušné vlhkosti)...
Pak jsem nasadil jeté originály a s těmi se to neděje, nebo alespoň ne v takové míře.
00:09:58
18.09.2022
18.09.2022
COL
-> minno 17.09.22 22:00:06: A73 bubny jsem taky nekdy mel, ale to byla asi nejaka znacka dilu, protoze to bylo i treba na vicku od brzdovky.
00:08:43
18.09.2022
18.09.2022
COL
-> darklord 17.09.22 19:29:07: Muzu to zkusit na druhym aute, tam jsou FSB120 od feroda a problemy s ovalitou a nic jinyho jsem nezaznamenal, ale specialne jsem to na nem neproveroval. Popravde mam je malo kdy vedle sebe soucasne.
K asymetrii vzhledem ke smeru otaceni:
- nabezna celist vzdy brzdi vic nez ubezna. Vzhledem k tomu, ze se jezdi v podstate jen dopredu opotrebovava/seda si jedna celist jinak nez druha. A pri otaceni na druhou stranu by se to tedy teoreticky mohlo chovat jinak. To ovlivnuje jak rucku, tak normalni brzdu.
- pakovy mechanismus rucky muze, na rozdil od prasete, vyvijet na kazdou celist jinou silu a protoze to, zda dana celist bude nabezna nebo ubezna, zavisi na smeru otaceni muze se to - teoreticky - chovat na kazdou stranu jinak. Ale pokud nedelam nekde v uvaze chybu, tak ten rozdil nebude velky (asi by to ale chtelo zmerit).
Kazdopadne na pohled tam nevypada nic patologicky. Valecek chodi krasne, Nic netece a ani neni nasakle brzdovkou...
K asymetrii vzhledem ke smeru otaceni:
- nabezna celist vzdy brzdi vic nez ubezna. Vzhledem k tomu, ze se jezdi v podstate jen dopredu opotrebovava/seda si jedna celist jinak nez druha. A pri otaceni na druhou stranu by se to tedy teoreticky mohlo chovat jinak. To ovlivnuje jak rucku, tak normalni brzdu.
- pakovy mechanismus rucky muze, na rozdil od prasete, vyvijet na kazdou celist jinou silu a protoze to, zda dana celist bude nabezna nebo ubezna, zavisi na smeru otaceni muze se to - teoreticky - chovat na kazdou stranu jinak. Ale pokud nedelam nekde v uvaze chybu, tak ten rozdil nebude velky (asi by to ale chtelo zmerit).
Kazdopadne na pohled tam nevypada nic patologicky. Valecek chodi krasne, Nic netece a ani neni nasakle brzdovkou...
22:04:23
17.09.2022
17.09.2022
minno
-> COL: Obávam sa, že s týmto systémom sa žiaľ nič dobré a hlavne udržateľné vymyslieť nedá.
22:00:06
17.09.2022
17.09.2022
minno
-> darklord 17.09.22 17:13:18: Aj moje nové italy bubny boli krivé, v časoch, keď som sa tým ešte zapodieval.
Najlepšie bubny čo som kedy mal, boli nové s označením myslím A73, kupované nové v r. 2011, už neviem čo to bola za výroba. Ale ani s nimi to nebolo top, ale dalo sa. Dal som na nich cez 100tkm, ale už to vykazovalo problém na STK a nevedel som zohnať funkčnú náhradu.
Najlepšie bubny čo som kedy mal, boli nové s označením myslím A73, kupované nové v r. 2011, už neviem čo to bola za výroba. Ale ani s nimi to nebolo top, ale dalo sa. Dal som na nich cez 100tkm, ale už to vykazovalo problém na STK a nevedel som zohnať funkčnú náhradu.
19:29:07
17.09.2022
17.09.2022
darklord
-> COL: a nevies to skusit s hocakymi seriovymi paknami? Lebo ja neviem prist na nic, co by sa menilo na brzdach pri zmene smeru otacania. Cize ak by tam mal byt nejaky autolock, musi byt logicky na obe strany. Alebo potom uz take scifi - zeby sa oblozenie nejak povrchovo deformovalo smerom otacania a pri zmene smeru malo zasadne ine vlastnosti, to mi pride dost blbost kedze material je to tvrdy na taketo uvahy.
No alebo ti valcek chodi len na polku, a ked sa to ruckou prebrzdi na obe polky, tak jedna ostane visiet...
No alebo ti valcek chodi len na polku, a ked sa to ruckou prebrzdi na obe polky, tak jedna ostane visiet...
19:03:28
17.09.2022
17.09.2022
COL
Víte o někom, kdo tu v současný době aktivně používá beralovy pakny na s120 brzde? nezávislý experiment by se hodil...
19:00:53
17.09.2022
17.09.2022
COL
-> Eidy: Zkusím, ale řekl bych, že to bude otázka jen síly, která to spustí, uvidím...
17:40:58
17.09.2022
17.09.2022
Eidy
-> COL: Zkus to někde na štěrku, jestli to dělají obě strany. Jinak mě napadá pouze mechanizmus ručky v bubnu. To je jediná věc, která se může při pohybu vzad chovat jinak.
17:20:52
17.09.2022
17.09.2022
COL
-> darklord: To jsem řešil, zkoušel jsem opravovaný, nový, italy, jetý originály, prostě všechno možný... ano, teď jsou tam tyhle italský, takový, se kterejma byl brzdnej účinek, co nejrovnoměrnější. Teďka, po 5-6 tkm, už to neplatí, ale vyloženě katastrofa to ještě není. Btw. už při těch testech ovality se ukazovalo, že na ručku to při otáčení vzad brzdí víc.
17:13:18
17.09.2022
17.09.2022
darklord
-> COL: a nechal si si tie bubny po vytiahnuti z krabice skontrolovat na sustruhu? Lebo tie talianske co sa dnes daju zohnat v zltej krabici, tak presne tie boli rovno z obchodu krive - pravdepodobne robene na dve upnutia ktore sa nevydarili. A nechce sa mi verit zeby bol zly len moj par.
16:58:01
17.09.2022
17.09.2022
COL
-> minno: Nee. Děje se to, když se pohyb auta vzad snažíš zastavit ručkou. Je jedno, jestli je to z kopce, nebo to rozjedeš motorem. Nejdřív to nastupuje normálně a pak se to kousne. Zřejmě je to dáno rozložením sil, které je při brzdění ručkou jiné než při brzdění kapalinou, je patrně asymetrické (jaké, to moc netuším, protože jsem už asi zapomněl potřebné poučky o rovnováhách sil apod.). Pravděpodobně je to rozložení sil takové, že nažene zadní čelist (kde, zdá se, působí i tlačná větší síla) do samosvornosti (což se u bubnovky stát může, ale čekal bych, že konstrukce bude daleko od hranice). Asi v tom bude mít co dočinění i obložení, které se tváří, že má větší koeficient tření a tak na mně nějak svým chováním působí jako by bylo víc pružný. Chtělo by to, aby to zkusil někdo, kdo má taky beral.
16:41:20
17.09.2022
17.09.2022
COL
-> darklord: No, ještě než od toho uteču, tak bych chtěl vědět, proč se to děje. A pak bude potřeba nějak ošéfovat STK.
16:34:19
17.09.2022
17.09.2022
minno
-> COL: Celkom nerozumiem. Stojíš, zabrzdíš ručkou, povolíš, začneš cúvať a brzdy sa kusnú?
15:16:24
17.09.2022
17.09.2022
darklord
-> COL: kotuce budes davat kedy?
14:55:57
17.09.2022
17.09.2022
COL
Učiněno další náhodné a zajímavé zjištění: zadní brzda se kouše při couvání/pohybu vzad. Jen při couvání a pravděpodobně jen na ručku při jejím silnějším zatažení, při použití pedálu jsem to nenavodil. Pocitově je to jako nacouvat do zdi. Opticky není na první pohled vidět žádný problém.
22:21:52
07.05.2022
07.05.2022
COL
Monolog zatím uzavřu tím, že jsem to vyřešil tak, jak jsem nechtěl, a to zvětšením díry v ramenku samostavu ze 6.0 na 6.5mm
23:04:38
06.05.2022
06.05.2022
COL
Tak tu vůli tam vnáší ložiska. Obě jsou v rameni se zanedbatelnym přesahem. Vnější se sice v díře neposouva, ale vnější kroužek není nijak stlacen, což se projeví asi i tou zvýšenou axialni vůli. Ložisko C3 má tu axialni vůli výrazně větší.
K brzde zatím nic nového.
K brzde zatím nic nového.
11:15:39
30.04.2022
30.04.2022
COL
-> Bukaj: Prase je zanovni, ale každopádně chodí pěkně. Začalo to po výměně unasecu a bubnu silne nerovnomerny chod pribrzdeneho kola zmizel a objevilo se trvalé brzdění. Ještě by to mohl dělat samostav, který tam dodává celkově malou vůli a před tím s tou sisatinou se to nejak neprojevilo, ten je taky zanovni. Ale nějaká vůle na odtazeni paken tam je, tak 1 az 1.5mm, což by snad mohlo stačit.
Co tyce toho, že to kolo má na každou stranu jiný chod, tak z toho jsem zatím jelen. Netuším, kde se tam tak rychle mohla vytvořit nějaká "směrova paměť " - pakny nový, buben taky, najety jednotky km....
Co tyce vůle, tak jsem tam vůli malou zjistil. Vypadá to, že je spíš axialni. Zda se přihodila už před výměnou unasece, netuším. Unasec proti hrideli vůli nemá...
Nepřijde mi, že by ta axialni vůle byla příčinou toho brzdění.
Co tyce toho, že to kolo má na každou stranu jiný chod, tak z toho jsem zatím jelen. Netuším, kde se tam tak rychle mohla vytvořit nějaká "směrova paměť " - pakny nový, buben taky, najety jednotky km....
Co tyce vůle, tak jsem tam vůli malou zjistil. Vypadá to, že je spíš axialni. Zda se přihodila už před výměnou unasece, netuším. Unasec proti hrideli vůli nemá...
Nepřijde mi, že by ta axialni vůle byla příčinou toho brzdění.
07:22:22
30.04.2022
30.04.2022
Bukaj
-> COL: Že se to víc projevuje při otáčení bubnu na jednu stranu bych přisuzoval praseti - chodí válečky volně?
Pokud je buben rovný (není do konusu), pakny křivě sjeté a není vůle v ložisku nebo na tisícihranu náboje, bude na vině štít - může být zkřivený násilným sundaváním bubnu. Zkusil bych vyměnit štít a zkontrolovat (či rovnou vyměnit) prase...
Pokud je buben rovný (není do konusu), pakny křivě sjeté a není vůle v ložisku nebo na tisícihranu náboje, bude na vině štít - může být zkřivený násilným sundaváním bubnu. Zkusil bych vyměnit štít a zkontrolovat (či rovnou vyměnit) prase...
02:50:14
30.04.2022
30.04.2022
COL
Tak jsem zkušebně vyměnil ještě pakny, byly opravdu trochu do kužele, šramot/trepani při silném brzdění ruckou snad zmizel, ale problém neodbrzdeni zůstal...
Když se to pořádně probrzdi, zůstane to viset na samostavu... Jo a zajímavý je, že kolo klade při otáčení nerovnomerny odpor, jako by byl sisaty buben - ale jen pri otáčení dopředu. Dozadu je ten efekt sotva čitelný.
Vše se týká obou kol, ale PZ je mnohem horší...
Přeci za to nemůžou ty náboje....
Když se to pořádně probrzdi, zůstane to viset na samostavu... Jo a zajímavý je, že kolo klade při otáčení nerovnomerny odpor, jako by byl sisaty buben - ale jen pri otáčení dopředu. Dozadu je ten efekt sotva čitelný.
Vše se týká obou kol, ale PZ je mnohem horší...
Přeci za to nemůžou ty náboje....
13:14:03
26.04.2022
26.04.2022
COL
-> afro100: Díky. S120 má jinak udělaný samostav a zdá se že funguje dobře. Je tam i nějaká vůle, jak jsem psal, ale z nějakého důvodu nestačí...
23:12:57
25.04.2022
25.04.2022
afro100
-> COL: ad neodbrzdovanie..skusil by som vymenit pruzinky v brzdach ....
stalo sa mi v servise ... na oct1 sice, kde je samostel inak, ale vysvetim pointu problemu ..
pri vymene zadnych brzd za nove (nove pakne, nova sada pruziniek, nove valceky, hadice trubky, nove bubny lanka atd. proste vsetko), nova pruzinka zadnych brzd, co drzi rozperku medzi paknami na tej strane so samostelom, bola nejaky smejd a bola dlhsia trosicku oproti tej starej. Je tam samostel na pricipu padajuceho "trojuholnicku" medzi paknu a rozperku - pri zabrzdeni - roztahnuti pakien valcekmi, sa to vymedzuje tym ze ten trojuholnikovy kus mala pruzinka vtahuje do medzery, ktora vznika pri brzdeni .. ma to tak aj felicia a spusta inych koncern aut s bubnami vzadu ...
Ta ona pruzinka, ktora bola dlha, mala za nasledok, ze pri zoslapnuti pedalu/vymedzeni vole, boli pakne s rozperkou malo pritlacene k sebe a ten trojuholnikovy kus samostelu dokazal vpadnut moc hlboko a tym padom sa to pristelovalo moc, co znamenalo, ze to ostalo brzdit aj po uvolneni pedalu, lebo to bolo rozoprete samostelmi.. Po vymene za stary, kratsi kus, sa to stratilo.
Je fakt ze mi teraz trochu unika ako presne tam je a funguje samostel na skodovke, na stovke mam excentre a dlho uz nic so samostelmi nevlastnim, strasne nerad by som zavadzal nejakou klamnou informaciou, ale verim ze princip funkcie bude rovnaky.
stalo sa mi v servise ... na oct1 sice, kde je samostel inak, ale vysvetim pointu problemu ..
pri vymene zadnych brzd za nove (nove pakne, nova sada pruziniek, nove valceky, hadice trubky, nove bubny lanka atd. proste vsetko), nova pruzinka zadnych brzd, co drzi rozperku medzi paknami na tej strane so samostelom, bola nejaky smejd a bola dlhsia trosicku oproti tej starej. Je tam samostel na pricipu padajuceho "trojuholnicku" medzi paknu a rozperku - pri zabrzdeni - roztahnuti pakien valcekmi, sa to vymedzuje tym ze ten trojuholnikovy kus mala pruzinka vtahuje do medzery, ktora vznika pri brzdeni .. ma to tak aj felicia a spusta inych koncern aut s bubnami vzadu ...
Ta ona pruzinka, ktora bola dlha, mala za nasledok, ze pri zoslapnuti pedalu/vymedzeni vole, boli pakne s rozperkou malo pritlacene k sebe a ten trojuholnikovy kus samostelu dokazal vpadnut moc hlboko a tym padom sa to pristelovalo moc, co znamenalo, ze to ostalo brzdit aj po uvolneni pedalu, lebo to bolo rozoprete samostelmi.. Po vymene za stary, kratsi kus, sa to stratilo.
Je fakt ze mi teraz trochu unika ako presne tam je a funguje samostel na skodovke, na stovke mam excentre a dlho uz nic so samostelmi nevlastnim, strasne nerad by som zavadzal nejakou klamnou informaciou, ale verim ze princip funkcie bude rovnaky.
13:17:57
24.04.2022
24.04.2022
COL
Jediný, co mne jeste napadá by mohly byt pakny sjeté do kužele.... kdy by se ta vůle využila na srovnání pakny. Moc to na to nevypadá, ale příště to prověřím.
22:29:10
23.04.2022
23.04.2022
COL
Štít volný nebyl, ale nějaké přitazení snesl. Vliv to na nic nemělo.
Vůle na vrácení paken, než zabere samostav je asi 1-1.5mm. To přeci musí stačit.
Jinak ta zkurvena vůle někde v uložení hřídele tam opravdu je, malá, ale je slyšet a na prirube hřídele i cítit, ale pochybuju, že je to příčina toho neodbrzdovani - např. při položení prstu na přechod buben-štít brzdy není cítit nic.
Vůle na vrácení paken, než zabere samostav je asi 1-1.5mm. To přeci musí stačit.
Jinak ta zkurvena vůle někde v uložení hřídele tam opravdu je, malá, ale je slyšet a na prirube hřídele i cítit, ale pochybuju, že je to příčina toho neodbrzdovani - např. při položení prstu na přechod buben-štít brzdy není cítit nic.
18:58:24
16.04.2022
16.04.2022
COL
-> minno: Kouknu, až u toho budu... ale to neodbrzdovani by to asi nevysvětlilo...
09:33:17
16.04.2022
16.04.2022
minno
-> COL: Omrkni ten štít.
08:47:58
16.04.2022
16.04.2022
COL
-> minno: Jojo, pakny se nemenily. "Trepota" to jen na rucku, při silnějším zatazeni, když při tom prislapnu pedál brzdy, trepotani zmizí.
22:29:52
15.04.2022
15.04.2022
minno
-> COL: Trepotavý zvuk pri brzdení už rieši darklord vo vedľajšom vlákne:
skoda-virt.cz/cz/.../1476 2-brzdy-12
Skontroluj, či máš dobre dotiahnuté brzdové štíty.
Pakne máš stále tie isté? Už som sa stretol aj s nakrivo zvareným torzom pakní, nefunguje to potom dobre.
S buchotavým zvukom som sa stretol len pri povolených štítoch, alebo pri krivých bubnoch vs nové pakne, kedy v časti otáčky bubna to tam bolo moc natesno.
skoda-virt.cz/cz/.../1476 2-brzdy-12
Skontroluj, či máš dobre dotiahnuté brzdové štíty.
Pakne máš stále tie isté? Už som sa stretol aj s nakrivo zvareným torzom pakní, nefunguje to potom dobre.
S buchotavým zvukom som sa stretol len pri povolených štítoch, alebo pri krivých bubnoch vs nové pakne, kedy v časti otáčky bubna to tam bolo moc natesno.
00:34:17
15.04.2022
15.04.2022
COL
Story:
V rámci řešení problému šišatý bubny/ dvině běžící zadní kola, jsem se na šedivým rozhodl postupně zbavit seriových komponent. 1 fáze nasazení kalmar hřídelů přinesla jen dílčí úspěch, tak jsem v 2. fázi nasadil repliky unašečů od paja120l a přitom sundal bubny, co tam byly, protože byly sice origo škoda díl, ale trochu přišišatělý. Dal jsem tam místo nich jediný, co jsem měl po ruce nový, a to jsou ty soudobý Italský. Ale konečně to s tim po dlouhý době běželo pěkně (před tím to i s novýma bylo špatný). Všechno fungovalo pěkně, ručka se nastavila, aby rozumně zabírala. Jenže, aby to nebylo moc jednoduchý, tak při zkušební jízdě se při silnějším zatažení za ručku ozýval těžko lokalizovatelný třepotavý zvuk, závislý na rychlosti. Zvuk zmizí, když se do toho přišlápne brzda. Nezdá se, že by napružený lanovod kolidoval s pneumatikou, i napružený je dost daleko, navíc, proč by to ustávalo při sešlápnutí brzdy... Druhý a větší problém bylo, že jsem ze zkušební jízdy přijel neodbřzděným pravým zadním kolem. Naštěstí to nebylo tolik, aby nešel bez poškození paken sundat buben, byť to bylo pracný. Roztažený pakny držel samostav. Otázka je proč. Vůbec jsem s brzdou nic nedělal, krom toho bubnu. Před tím to po složení najelo bez tohoto problému asi 5,000 km, samostav byl novej. Obvyklá vůle na čepu tam je, vyndal jsem z něj táhlo, nic mu nebylo, očistil jsem ho a složil to a k tomu ještě vyměnil lanovody, už měly něco za sebou, ale nic jim nebylo. Zas to běželo pěkně. Opakovaný experiment dopadl úplně stejně.... S lehce podobným chováním jsem se setkal na bílém, když byl po koupi a měl vyteklé prase až do paken, ale to mělo tendenci při brždění se spíš kousat a blokovat, zůstavalo viset tak nějak náhodně a buben šel sundat normálně. Tady je ale sucho.
Napadá někoho, kde by mohl být problém? Vypadá to jakoby pakny s bubnem byly nějak moc "pružný" a pracovní vůle samostavu pro vrácení byla malá. Ale proč? Můžu zvětšit lehce tu díru v táhle samostavu, ale je otázka zda tam je alespoň část přičiny.
Mimochodem, jak moc bubnům vadí teploty? Dochází tam k nějakým změnám (teď nemyslím tvar)? Už tu mám nějaké nafialovělé kousky a něco z toho kupodivu ani nehází.
V rámci řešení problému šišatý bubny/ dvině běžící zadní kola, jsem se na šedivým rozhodl postupně zbavit seriových komponent. 1 fáze nasazení kalmar hřídelů přinesla jen dílčí úspěch, tak jsem v 2. fázi nasadil repliky unašečů od paja120l a přitom sundal bubny, co tam byly, protože byly sice origo škoda díl, ale trochu přišišatělý. Dal jsem tam místo nich jediný, co jsem měl po ruce nový, a to jsou ty soudobý Italský. Ale konečně to s tim po dlouhý době běželo pěkně (před tím to i s novýma bylo špatný). Všechno fungovalo pěkně, ručka se nastavila, aby rozumně zabírala. Jenže, aby to nebylo moc jednoduchý, tak při zkušební jízdě se při silnějším zatažení za ručku ozýval těžko lokalizovatelný třepotavý zvuk, závislý na rychlosti. Zvuk zmizí, když se do toho přišlápne brzda. Nezdá se, že by napružený lanovod kolidoval s pneumatikou, i napružený je dost daleko, navíc, proč by to ustávalo při sešlápnutí brzdy... Druhý a větší problém bylo, že jsem ze zkušební jízdy přijel neodbřzděným pravým zadním kolem. Naštěstí to nebylo tolik, aby nešel bez poškození paken sundat buben, byť to bylo pracný. Roztažený pakny držel samostav. Otázka je proč. Vůbec jsem s brzdou nic nedělal, krom toho bubnu. Před tím to po složení najelo bez tohoto problému asi 5,000 km, samostav byl novej. Obvyklá vůle na čepu tam je, vyndal jsem z něj táhlo, nic mu nebylo, očistil jsem ho a složil to a k tomu ještě vyměnil lanovody, už měly něco za sebou, ale nic jim nebylo. Zas to běželo pěkně. Opakovaný experiment dopadl úplně stejně.... S lehce podobným chováním jsem se setkal na bílém, když byl po koupi a měl vyteklé prase až do paken, ale to mělo tendenci při brždění se spíš kousat a blokovat, zůstavalo viset tak nějak náhodně a buben šel sundat normálně. Tady je ale sucho.
Napadá někoho, kde by mohl být problém? Vypadá to jakoby pakny s bubnem byly nějak moc "pružný" a pracovní vůle samostavu pro vrácení byla malá. Ale proč? Můžu zvětšit lehce tu díru v táhle samostavu, ale je otázka zda tam je alespoň část přičiny.
Mimochodem, jak moc bubnům vadí teploty? Dochází tam k nějakým změnám (teď nemyslím tvar)? Už tu mám nějaké nafialovělé kousky a něco z toho kupodivu ani nehází.