Převodovka Škoda vs Nm

prohledat
67 příspěvků (zobrazeno 51 až 67) od 01.01.2022 do 11.01.2022, založil/a czechino
řadit dle data
11:52:13
02.01.2022
czechino
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

To bohužel je, asi jako z imprezi gc8 RA co se rozlétla za týden a je stejně řešena. Ovšem jsou tu tací co co mají 200nm + a jezdí jim to i přes vcelku drsné zacházení.

Kamarád už najel 8tkm s převodovkou po GO kde je přes 200nm a stále v pohodě. Nešetří to.

Uvítám ještě nějakou zkušenost, jak se mi žije s převodovkou škoda a tvrdším zacházením..
11:41:10
02.01.2022
Bery
obal s ocelovými dekly má zdravý strop cca 180 Nm. nemá rád střídání povrchů- jako šoto a asfalt. čím víc koní a krutu, tím víc kontrol.

ja teda nevim co tu blbnem, protože dobře složená převodovka vydrží moc a kdo má trochu citu a ví jaká je doba má díly skladem, nebo kredit aby si koupil a prostě jezdí.
11:40:34
02.01.2022
czechino
-> COL:

Taky jsem měl stejný problém na planetách u diferáku na bmw.. tam je to ale normální jev po 100tkm protože jsou to moderní sráčové. Nic s tím neuděláš, nové soukolí.
zvětšit Převodovka Škoda vs Nm - obrázek od czechino vložen 02.01.2022 11:40:34
11:18:28
02.01.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak skodovacka prevodovka je hrozna hrachovina. Nejvetsi picovina bylo, kdyz chteli postavit 5 q a jen pridali kolecko do 4kvaltu. Bohuzel to byla dan za debilni socialismus, kdy se Skodovka nemohla rozsoupnout, aby nebyla lepsi, nez jiny vychodni mrdky ty doby.

Pak se dostavame do situace, ze ta prevodovka je rada, kdyz zvladne motor z favorita...
08:52:23
02.01.2022
MVM
-> COL 02.01.22 00:10:09: Tohle je typický poškození ozubeni. Je to dáno kombinovanym namáháním zubů, říká se tomu Spalling. Vzniká (zjednodušeně)při přetěžování převodu, špatnou záběrovou geometrií, špatným mazanim. Tam se poškodí povrchová tvrdá vrstva (nitridace,cement,nebo povrchové kaleni) a ta mikrotrhlina se zvětšuje a do ni se vtlačuje mazivo. Nakonec se materiál odloupne,.atd.

Samozřejmě "může" urychlit toto poskozeni výrobní vada, kdy to zkrátka odflákli.
upraveno 1x, naposled 02.01.2022 09:01:56
00:10:09
02.01.2022
COL
-> minno: V podstate tento typ poskozeni, ale ne takhle rozsahly (z ceho je toto si ted nevybavuju).
zvětšit Převodovka Škoda vs Nm - obrázek od COL vložen 02.01.2022 00:10:09
upraveno 1x, naposled 02.01.2022 00:10:39
23:58:15
01.01.2022
COL
-> minno: Vsechno bylo vzdy nove, jak u mne, tak u otce. Neprojevovalo se to nijak - nebylo to nejake super tezke poskozeni - ale nebylo to uz na to nechavat to tam, aby se s tim jezdily dalsi tisice km. Prislo se na to pri prubezne preventivni prohlidce/rozborce prevodovky, z toho jednou pri vypousteni oleje tam byla na sroubu tenoucka dlouha spona, jinak nic. Vsechno to tedy byly prevody 3.9. Poskozeny byly tak 1 - max 3 zuby.



Odpruzenou lamelu mam take, "nakladam" tomu az od 3r vyse. Ikdyz ono je otazka, co je to nakladat... pul plynu pri 3000ot/min uz je v podstate podlaha.



Jinak by mne zajimalo, jestli jde to ozubeni nejak opravit - mam totiz jednak takto poskozena soukoli a pak jeste nejake, ktere pro je zmenu napadeno misty korozi (nevim jak moc, nekdo mi to dal a je to desne olezle, takze to mam nekde hozeny a jeste jsem moc nezkoumal, jak je to vazny.)
upraveno 1x, naposled 02.01.2022 00:00:03
23:41:34
01.01.2022
minno
-> COL: Tie hrušky (stále prevody) si dával nové, alebo použité? Po zničení povrchu ozubenia to začalo hučať? Zhoršovalo sa to postupne, alebo to bolo nárazové?



Ja mám prevodovku postavenú z nových dielov, SP 4,22 nový, motor 136 s 265 vačkou a zníženou hlavou, prevodovka má teraz 82 tis. km a zatiaľ všetko OK. Jazdím s tým myslím slušne, ale občas tomu dávam za uši (prevažne na 2 - 3 hore kopcom), bez hrabačiek, odpružená lamela spojky.
23:29:59
01.01.2022
COL
-> czechino: Jestli ti to pomuze, tak otec se seriovou 136/5q behem 250 tkm ulamal zuby na dvou hruskach a jednou se mu stocila matice na hnany hrideli a slezlo kolo 5r. Ovsem jezdilo se masivne po Praze, ale nemyslim, ze by provozoval nejaky "hrabacky".

Ja jsem s atmosferickou 1.5 znicil povrchy ozubeni dvou hrusek, vzdy tak po 40-50 tkm - otazka tu je, jak to sixta poskladal..... Provoz vetsinou dalky + cesty na horsky prusmyky, ale na 1r a 2r jsem podlahu vpodstate nedaval...
17:16:19
01.01.2022
czechino
-> MVM: No mě asi stačí nějaká obecná statistika a s tím příprava na to co mě plus mínus čeká a jestli už mám šetřit třeba na něco od Kalmara.
16:38:55
01.01.2022
MVM
-> Bery: Jasný, tak to ma být. Prohlídnout ježka na magnetech a jede se dál...4
16:27:36
01.01.2022
Bery
po 200 ostrých km výměna oleje. to napoví co se uvnitř děje. po sezoně revize.

řešíš hodně teoreticky věci. měj 4 převodovky skladem na díly a až posereš první, najdi kde byla chyba.
16:21:57
01.01.2022
MVM
-> czechino: Ja chápu na co se ptáš. Ale nevidim jednoznačnou odpověď. Ja viděl ulámaný soukoli rozvodovky, diferaky na kaši, překrouceny spojkový hřídele, smetený zubovy spojky, a dalších věcí požehnaně, ale vůli na ložisku PLC 65-4, spis v setinach. To je právě ta statistika. Kdo Ti zodpovědně řekne skutečný počáteční stav dílů., atd.. Kdo skutečně zná/přizná tu příčinu zavady atd...

Samozřejmě si tu můžeš udělat statistiku, ale vypovídající hodnotu ( pokud vůbec) to možná bude mit tak leda obecnou..
16:00:25
01.01.2022
czechino
-> MVM: No myslím to tak obecně, jasně že tu bude plno lidí se skříní starou 30let co umře i na 105l. Ale tak nějak myslím lidi co mají stavbu 130nm + a o převodovce vědí v jakém je stavu protože ji dělali zároveň s motorem, nebo daji postavený motor, rozletí se převodovka tak ji zrepasují / upraví, ocel víka, dogbox a už ví jak dlouho to fachá. 3000km, nebo 20000km, nebo jednu sezonu.

Je mi jedno okruhy, rally.. zajímají mě zkušenosti se všech odvětví.

Eidy třeba psal že ji preventivně dělá každé 4000km a už jsou vůle na ložisku.

To je super vědět.
15:38:29
01.01.2022
MVM
-> czechino 01.01.22 14:42:47: Nezlob se na mě, ale takto položená otázka je hloupost.

Protože jeden Ti napíše že má 180PS a nešahnul na to. Druhý napíše ze tam má třetí a brzo bude čtvrtá. A jestli si podle toho chceš vydedukovat průměr- a řekneš: No pokud to má Franta Flinta takhle,tak mě to musi fungovat taky. To o ničem nevypovídá.

Prvotně jde o Nm motoru. Když porovnáš se serii, tak mas koeficient kterym je to namáhání vyšší, teoreticky tim stejnym cislem životnost nižší. Ale už nevíš tu hodnotu danou provozem a zacházením. Tj dálniční provoz vs město a blbnuti na každých semaforech.. + Olšový ruce a nohy. ( Navic se ptáš obecně na převodovku- ale to ústrojí je spojka,převodovka,rozvodo vka,diferenciál,poloosy.) Každá z těch veci trpí a umře namahanim jinak a jindy.
14:48:18
01.01.2022
StepaNoFUN
Pockej... specifikuj dotaz. Rallye a okruhy jsou kuwa jinej sport. A mluvis o seriovy skrini nebo Hewlandu, sekvenci???
14:42:47
01.01.2022
czechino
Ahoj,

založím téma ohledně životnosti převodovek Škoda vs Nm a zajímá mě jak dlouho vaše převodovka drží s jakým krouťákem. Třeba 1.8t, upravený origo motor na sportovním využití - rally, okruhy, víkendové posypy, origo motor + turbo, jiné motory se spojením Škoda převodovky.

Zkrátka jak často při jakém krouťáku a případné úpravě skříně to řešíte?

Díky 4
Extreme Tyres