skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
4p brzdy na S100
10:19:03
07.11.2021
07.11.2021
zabiakPUK
keď chceš dať 4-piesty, kľudne ich tam môžeš dať. bude to brzdiť lepšie. samozrejme veľmi záleží aj aké použiješ brzdové dosky. hbv môže ostať 100-vkový, samozrejme sila na brzdový pedál bude taká istá. musíš celkom dosť tlačiť. (pre rýpalov: rozdiel ohľadom tlačenia na pedál, tam bude, ale nepodstatný)
13:40:50
03.11.2021
03.11.2021
stepan
-> dragon_cb_cz: Se stav jestli budeš mít chvilku.
13:15:59
03.11.2021
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> stepan: V Praze jich asi tolik nemám, ale až budu "ve skladu", tak pohrabu. Až pojedu okolo, hodím ti to za plot
13:00:20
03.11.2021
03.11.2021
stepan
-> dragon_cb_cz: Taky bych se dvou sad klidně ujal, jestli pustíš a pojedeš někdy kolem.
12:56:37
03.11.2021
03.11.2021
Boco
-> dragon_cb_cz: sprava poslana, vdaka!
09:11:26
03.11.2021
03.11.2021
dragon_cb_cz
-> Boco 02.11.21 21:15:22: Zásilkovna u vás funguje, že? Tak mi pošli do SZ jméno, telefon, email a výdejní místo kam to chceš. Myslím, že 2 balení bych měl mít i doma v Praze (zbytek zásob bude jinde).
21:15:22
02.11.2021
02.11.2021
Boco
-> dragon_cb_cz 02.11.21 19:47:23: A nechcel by si mi 1-2 sady na 120 predat?... radsej dam peniaze niekomu tu z fora ako priekupnikovi...
20:32:20
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: To je fakt... :-/
"karoserie nastrojená" nebo alespoň "karoserie olakovaná" by se šikla...
"karoserie nastrojená" nebo alespoň "karoserie olakovaná" by se šikla...
20:25:01
02.11.2021
02.11.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Pořád si myslím, že by mi použitelné kastle, nápravy a motory došly dřív než destičky
20:22:21
02.11.2021
02.11.2021
stepan
-> Bukaj: Ale ty jsi asi jedinej co jezdí se škodovkou 40 tisíc kilometrů ročně. Já třeba najedu 40 tisíc kilometrů tak za 20 let.
19:52:54
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nech bejt - u 130LPG měním destičky co dva roky (70-80 tisíc km)...
19:47:23
02.11.2021
02.11.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak já je taky nevyhazuju, jednou si tím třeba vydláždím dvorek Ale mám jich víc sad než bych dokázal ujezdit i kdyby ze 742 mělo být moje daily do konce života. Odhadem tak 6 sad na kilo a 15 na 742...
19:45:42
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Tak víš jak - kdo to nepotřebuje, ten to nevyhodí a kdo potřebuje, zaplatí... Já, ač nemám nic s dvoupístama, také skladuju destičky, kdyby náhodou...
18:56:01
02.11.2021
02.11.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To už se za destičky na 105/120 něco platí? Já měl pocit, že to je věc, za kterou se nebude platit snad nikdy
17:29:54
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
-> Boco: Aukro, burzy, překupníci...
...možností je hafo. Cena 4 ks origo paken je cca 200-400 Kč (8-16 E), brzdové destičky na kilo (s packou na čudlík pístku) 200-300 Kč (kolem 10 E), destičky na 105/120 (bez packy) 100-200 Kč...
aukro.cz/skoda-100-110-no ve-brzdove-desticky-pal-69 96091976
aukro.cz/skoda-1000mb-100 -110-120-brzdove-celisti-r epas-6994552329
Originální obložení (Osinek) poznáš podle struktury a barvy materiálu obložení - světle hnědá barva pojiva a v ní šedobílé hrubější šupinky asbestu. Novodobá bezasbestová výroba je často šedočerná a má jemnou zrnitost, či jsou v obložení patrné hliníkové? šponky (v originálu nic takového není). Dále nosný kov je u originálů většinou černý s bílým potiskem (písmena - údaj o výrobě - pokud se nejedná o repas, pak může být barva libovolná).
Novější výroba z devadesátých let (bez asbestu) je stejná či podobná (černý kov, světlejší obložení), ale má jemnější strukturu materiálu obložení a z boku je obložení potištěno (materiál FERODO OS 2046)...
Druhovýrobní pakny mají často kovovou část barvenou hnědým či béžovým průhledným lakem...
Druhovýroba: autodily.mjauto.cz/_imp/. ../TSC810067305.JPG
Originál: f.aukro.cz/images/.../brz dove-celisti-pakny-skoda-1 20-96988966.jpeg
Výroba z 90. let: f.aukro.cz/images/.../sko da-1000mb-100-110-120-nove -brzdove-celisti-100963658 .jpeg
...možností je hafo. Cena 4 ks origo paken je cca 200-400 Kč (8-16 E), brzdové destičky na kilo (s packou na čudlík pístku) 200-300 Kč (kolem 10 E), destičky na 105/120 (bez packy) 100-200 Kč...
aukro.cz/skoda-100-110-no ve-brzdove-desticky-pal-69 96091976
aukro.cz/skoda-1000mb-100 -110-120-brzdove-celisti-r epas-6994552329
Originální obložení (Osinek) poznáš podle struktury a barvy materiálu obložení - světle hnědá barva pojiva a v ní šedobílé hrubější šupinky asbestu. Novodobá bezasbestová výroba je často šedočerná a má jemnou zrnitost, či jsou v obložení patrné hliníkové? šponky (v originálu nic takového není). Dále nosný kov je u originálů většinou černý s bílým potiskem (písmena - údaj o výrobě - pokud se nejedná o repas, pak může být barva libovolná).
Novější výroba z devadesátých let (bez asbestu) je stejná či podobná (černý kov, světlejší obložení), ale má jemnější strukturu materiálu obložení a z boku je obložení potištěno (materiál FERODO OS 2046)...
Druhovýrobní pakny mají často kovovou část barvenou hnědým či béžovým průhledným lakem...
Druhovýroba: autodily.mjauto.cz/_imp/. ../TSC810067305.JPG
Originál: f.aukro.cz/images/.../brz dove-celisti-pakny-skoda-1 20-96988966.jpeg
Výroba z 90. let: f.aukro.cz/images/.../sko da-1000mb-100-110-120-nove -brzdove-celisti-100963658 .jpeg
16:46:56
02.11.2021
02.11.2021
SO545
-> Boco 02.11.21 16:12:31: pakne davam repasovat...spokojnost.
Bubny som menil za nove...novovyroba. Na kuzel sedia OK....ovalita v podstate ziadna.
Bubny som menil za nove...novovyroba. Na kuzel sedia OK....ovalita v podstate ziadna.
16:12:31
02.11.2021
02.11.2021
Boco
vzdavam sa
tak aspon poradite kde kupit originaly Osineky a nove zadne azbestove pakne?
Tymto zacnem. V garazi mozno este mam sadu novych pakni, da sa nejako spoznat ci sa jedna o originaly azbestove?
Este by sa hodily aj nove bubny, ak by mal niekto na predaj, ale chcem len orig vyrobu, replikam neverim (mam bohate skusenosti s replikami na motorky, cista katastrofa)
tak aspon poradite kde kupit originaly Osineky a nove zadne azbestove pakne?
Tymto zacnem. V garazi mozno este mam sadu novych pakni, da sa nejako spoznat ci sa jedna o originaly azbestove?
Este by sa hodily aj nove bubny, ak by mal niekto na predaj, ale chcem len orig vyrobu, replikam neverim (mam bohate skusenosti s replikami na motorky, cista katastrofa)
15:25:12
02.11.2021
02.11.2021
Petkar
Úplně nerozumím, co vlastně řešíš...
Sám jsi přiznal, že při brždění se kola blokly a chceš lepší brzdy.
Jak ti tady napsali zkušení, Škoda 100 je lehké auto a pokud dokážeš kola zablokovat na suchém asfaltu, pak ti nepomůžou lepší brzdy, neboť ty jenom přispějí k tomu, že ty kola zablokuješ dřív...
Posilovač brzd je o síle, kterou musíš působit na brzdový pedál, je fakt rozdíl, když jezdíš moderním autem a pak přesedneš do škody 100. Máš pocit, že to nebrzdí a tento pocit se ještě násobí a to úměrně tomu, jak musíš silou tlačit brzdový pedál a když se auto zablokuje, tak v podstatě "kloužeš".
Řešením je posilovač a ABS, ale nevěřím, že toto chceš páchat do Škody 100, spíše doporučuji jezdit defenzivně a předvídavě a pak nemusíš řešit lepší brzdy... Teda, pokud jsou v takovém stavu, jak popisuješ...
Sám jsi přiznal, že při brždění se kola blokly a chceš lepší brzdy.
Jak ti tady napsali zkušení, Škoda 100 je lehké auto a pokud dokážeš kola zablokovat na suchém asfaltu, pak ti nepomůžou lepší brzdy, neboť ty jenom přispějí k tomu, že ty kola zablokuješ dřív...
Posilovač brzd je o síle, kterou musíš působit na brzdový pedál, je fakt rozdíl, když jezdíš moderním autem a pak přesedneš do škody 100. Máš pocit, že to nebrzdí a tento pocit se ještě násobí a to úměrně tomu, jak musíš silou tlačit brzdový pedál a když se auto zablokuje, tak v podstatě "kloužeš".
Řešením je posilovač a ABS, ale nevěřím, že toto chceš páchat do Škody 100, spíše doporučuji jezdit defenzivně a předvídavě a pak nemusíš řešit lepší brzdy... Teda, pokud jsou v takovém stavu, jak popisuješ...
15:21:19
02.11.2021
02.11.2021
MVM
-> minno: O tom že to je realita ani nepochybuju. V Pákistánu si "na koleně" bez nařízení, eko norem a jinych buzeraci poradi se vším a vlastně poměrně jednoduše.
Ty brzdový desky vyrobi poměrně jednoduše v Pákistánu v primitivní dílně. Když to převedu na vybavenou a lepší dilnu někde v Číně... klidne tam takto vyrobi Bremba, Feroda nebo cokoliv co dokáží prodat...
Ty brzdový desky vyrobi poměrně jednoduše v Pákistánu v primitivní dílně. Když to převedu na vybavenou a lepší dilnu někde v Číně... klidne tam takto vyrobi Bremba, Feroda nebo cokoliv co dokáží prodat...
15:02:17
02.11.2021
02.11.2021
minno
-> MVM 02.11.21 14:47:28: Vyzerá to ako real. V poslednom čase sa mi na FB zjavuje plno takýchto videí o "kvalitnej modernej výrobe" z rôznych oblastí. Mám z toho vždy veľmi divné pocity. Neviem, čo k tomu dodať. Ako sranda dobré, ako realita - do plaču.
14:47:28
02.11.2021
02.11.2021
MVM
14:13:37
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
-> Boco: Ze sériových destiček a paken jednoznačně vede Osinek - a zrovna na dvoupístky jsou běžně dostupné za pár korun. Ty Feroda FDB jsou asi nejslušnější aktuálně prodávaná seriová náhrada, ale na Osinky nemá...
14:11:39
02.11.2021
02.11.2021
Bukaj
Ono také dost záleží na zatížení vozu a samozřejmě na materiálu brzdového obložení.
Třeba na 130LPG byl propastný rozdíl jenom změnou výrobce brzdových destiček (viz téma "jaké sériové destičky na čtyřpísty" nebo tak nějak).
S nezatíženým vozem je prakticky vždy limitující adheze pneu k vozovce, jelikož ale jezdím většinou s autem zatíženým (plný kufr nářadí, plná nádrž benzínu a LPG...), občas se dostanu do situace, kdy brzdím očima (potřeba prudce brzdit, kdy se dostanu do fáze, že nepomůže zvýšit tlak na pedál - auto brzdí od určitého okamžiku stejnou intenzitou) - tehdy bych uvítal možná nějaké lepší destičky (ze seriových byly vždy nejlepší původní Osinky)...
Pakny používám (po zkušenostech s novou výrobou) výhradně originální asbestové.
Třeba na 130LPG byl propastný rozdíl jenom změnou výrobce brzdových destiček (viz téma "jaké sériové destičky na čtyřpísty" nebo tak nějak).
S nezatíženým vozem je prakticky vždy limitující adheze pneu k vozovce, jelikož ale jezdím většinou s autem zatíženým (plný kufr nářadí, plná nádrž benzínu a LPG...), občas se dostanu do situace, kdy brzdím očima (potřeba prudce brzdit, kdy se dostanu do fáze, že nepomůže zvýšit tlak na pedál - auto brzdí od určitého okamžiku stejnou intenzitou) - tehdy bych uvítal možná nějaké lepší destičky (ze seriových byly vždy nejlepší původní Osinky)...
Pakny používám (po zkušenostech s novou výrobou) výhradně originální asbestové.
14:09:27
02.11.2021
02.11.2021
Boco
ja netvrdim ze auto nebrzi, len hladam cestu ako by mohlo lepsie. Ked riadne dupnem, vsetky 4 kola idu so smyku.
Je je tiez fakt ze bez posilovaca to pri intenzivnomm brzdeni bude chciet vacsiu silu na pedal. Otazka je ci to dava v tychto "extremoch" material platniciek co tam mam.
Inak svojho casu v 90 rokoch ked som na nom intenzivne denn jazdil mi to brzdilo lepsie ako S105 s posilovacom co sme mali doma tiez...
Este skusim ine planicky, Feroda FDB55 by ste odporucili?
Je je tiez fakt ze bez posilovaca to pri intenzivnomm brzdeni bude chciet vacsiu silu na pedal. Otazka je ci to dava v tychto "extremoch" material platniciek co tam mam.
Inak svojho casu v 90 rokoch ked som na nom intenzivne denn jazdil mi to brzdilo lepsie ako S105 s posilovacom co sme mali doma tiez...
Este skusim ine planicky, Feroda FDB55 by ste odporucili?
12:29:22
02.11.2021
02.11.2021
moucan - zrušená registrace
Taky bych neřekl že Kilčo nebrzdí ... při poslední krizovce jsem dostal kola do smyku i na suchym asfaltu a z obou STK za poslední 3 roky mám vždy za brzdy pochvalu. Chyba bude jinde. Buď v soustavě a nebo mezi pedálem a sedačkou.
12:17:27
02.11.2021
02.11.2021
dragon_cb_cz
Taky se přidám s názorem, že spíš nebude současná soustava v pořádku. Když jsem jí na svém kile v pořádku měl, tak přesně jak píše -> TTomas 02.11.21 08:16:09: a -> Eidy 01.11.21 09:17:39: , stačilo se do toho trochu opřít a limitem byly rázem pneumatiky. Teď to momentálně hitparáda úplně není, ale jsem si dost jistý, že je olej v bubnech, na jaře to budu muset řešit.
Kdysi jsem nechal svézt se kilem mladšího kolegu pro kterého to byla historická exotika (jeho první a nejstarší auto byla Bčková Vectra), taky měl pocit, že to nebrzdí. Po přesednutí na sedadlo spolujezdce byl sakra rád, že má zapnutý pás, když jsem mu řekl "nesmíš se bát na to šlápnout, dívej"
Kdysi jsem nechal svézt se kilem mladšího kolegu pro kterého to byla historická exotika (jeho první a nejstarší auto byla Bčková Vectra), taky měl pocit, že to nebrzdí. Po přesednutí na sedadlo spolujezdce byl sakra rád, že má zapnutý pás, když jsem mu řekl "nesmíš se bát na to šlápnout, dívej"
08:16:09
02.11.2021
02.11.2021
TTomas
-> Boco: Začal bych novejma kvalitnímu destičkama a prohlidnul ty bubny. Samostavy tam asi nebudou, tak poradně seřidit a odvzdusnit. Dobře udělané sériové brzdy v S100 umí zastavovat daleko lépe než 165/80R13, takže tam bude někde chyba.
07:27:44
02.11.2021
02.11.2021
Borderer
A není to čistě o pocitu a stavu brzdové soustavy? Mám užovku, bez posilovače.
Vpředu originál, včetně azbestovejch destiček.
Vzadu pakny obložení Beral.
V tento čas mám motor 120LS s odstraněnými výrobními nedostatky a 5Q 4,22SP. Na nedostatečný brzdný účinek si nemůžu stěžovat a dokonce jsem s tím i víc spokojenej, protože se dají brzdy mnohem lépe dávkovat, navíc odpadá další kurvítko.
Jen je zapotřebí se nebát opřít do pedálu, ale o lámání věnce volantu rukama se taky mluvit nedá...
A když sem jednou brzdil z nějakých 130kmh do nuly na dálnici, tak brzdy fakt problém nebyly, byť smrděly fest. Spíš tepelný doběh motoru, kdy ručička teploměru akcelerovala z 80 na 120 rychleji, než samotné auto.
Vpředu originál, včetně azbestovejch destiček.
Vzadu pakny obložení Beral.
V tento čas mám motor 120LS s odstraněnými výrobními nedostatky a 5Q 4,22SP. Na nedostatečný brzdný účinek si nemůžu stěžovat a dokonce jsem s tím i víc spokojenej, protože se dají brzdy mnohem lépe dávkovat, navíc odpadá další kurvítko.
Jen je zapotřebí se nebát opřít do pedálu, ale o lámání věnce volantu rukama se taky mluvit nedá...
A když sem jednou brzdil z nějakých 130kmh do nuly na dálnici, tak brzdy fakt problém nebyly, byť smrděly fest. Spíš tepelný doběh motoru, kdy ručička teploměru akcelerovala z 80 na 120 rychleji, než samotné auto.
20:33:13
01.11.2021
01.11.2021
Boco
-> Eidy: No.. to by nebolo zle, ale zase neni kam dat rezervu
20:22:19
01.11.2021
01.11.2021
Eidy
-> Boco: Další možnost je něco ve stylu 130RS. Čili udělat vlastní držák a nechat HBV vodorovně.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3539_2009-09 -24_10-55-52_46.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3539_2009-09 -24_10-55-52_46.jpg
20:13:31
01.11.2021
01.11.2021
Boco
OK, vdaka za nazory a rady.
Este k tomu posilovacu - ak by som do toho predsalen chcel ist, ake su "standardne" moznosti?
Napada ma implementacia celej pedalovej konzoly zo 120 ale to sa mi nepaci, je este nejaka ina moznost co sa pouziva?
Este k tomu posilovacu - ak by som do toho predsalen chcel ist, ake su "standardne" moznosti?
Napada ma implementacia celej pedalovej konzoly zo 120 ale to sa mi nepaci, je este nejaka ina moznost co sa pouziva?
19:37:59
01.11.2021
01.11.2021
Eidy
-> Boco: Souhlas se stepan. Měnit brzdiče nemá moc cenu. Bavíme se o jednotkách % rozdílu účinku. Takže pokud něco, tak posilovač.
Ad sériové brzdy - ano, chce to trochu chlapské síly, ale brzdí to velmi dobře.
Ad sériové brzdy - ano, chce to trochu chlapské síly, ale brzdí to velmi dobře.
19:17:56
01.11.2021
01.11.2021
stepan
-> Boco: Největší význam by měl posilovač, výměnu třmenů si myslím že vůbec nepoznáš.
19:13:14
01.11.2021
01.11.2021
Boco
Skusim to troska ozrejmit
Brzdy su takmer komplet S100 original (kotuce su dokonca povodne z roku 1970, mozno aj bubny). Minuly rok komplet repas brzdicov (nove piestiky, gumicky, repas hl. valca), hadice boli naposledy menene cca 1995 ale su stale vo vybornom stave), nove zadne valceky, pakne su zanovne, origo skoda (cca 1998). Platnicky su myslim este original skoda, material presne neviem, kupovane niekedy zaciatkom 90 rokov. Auto myslim brzdi ako ma, vzadu mam samostavy a aj excentre. Podla merani na TK, predne 1.74/1.88, zadne 1.39/1.41. Pedal brzdy je tvrdy pri brzdeni. Gumy su nove Barum Brilantis 2 165/80 R13.
Ide o to ze ked som naposledy poreboval prudsie brzdit z vyssej rychlosti (nieco nad 110), musel som riadne tlacit a nemal som zrovna bezpecny pocit z rychlosti spomalovania.
Chcel by som tie brzdy nejako vylepsit, 4p mam doma (ale potrebuju repas), 2p S105/120 nemam, tie by som musel kupovat. 4p som chcel pouzit s prepojkou.
pozn: do auta chcem vyhladovo dat 5q (4.22), motor taka vyborne (na skodovku) ale na 4ku (diferak 4.22) ma vysoke otacky / hluk..
Vedeli by ste mi teda niekto povedat aky by bol rozdiel pri montazi pri vymene brzdicov za 2p S120 alebo 4p co sa tyka brzdneho ucinku bez pouzitia posilovaca? Ak je zmena na 2p S120 vyrazna mozno to zvazim.
Co sa tyka tych zadnych, malo by vyznam dat tam valceky 22mm bez zmeny brzdicov? Ak ano z coho tam pasuju?
Brzdy su takmer komplet S100 original (kotuce su dokonca povodne z roku 1970, mozno aj bubny). Minuly rok komplet repas brzdicov (nove piestiky, gumicky, repas hl. valca), hadice boli naposledy menene cca 1995 ale su stale vo vybornom stave), nove zadne valceky, pakne su zanovne, origo skoda (cca 1998). Platnicky su myslim este original skoda, material presne neviem, kupovane niekedy zaciatkom 90 rokov. Auto myslim brzdi ako ma, vzadu mam samostavy a aj excentre. Podla merani na TK, predne 1.74/1.88, zadne 1.39/1.41. Pedal brzdy je tvrdy pri brzdeni. Gumy su nove Barum Brilantis 2 165/80 R13.
Ide o to ze ked som naposledy poreboval prudsie brzdit z vyssej rychlosti (nieco nad 110), musel som riadne tlacit a nemal som zrovna bezpecny pocit z rychlosti spomalovania.
Chcel by som tie brzdy nejako vylepsit, 4p mam doma (ale potrebuju repas), 2p S105/120 nemam, tie by som musel kupovat. 4p som chcel pouzit s prepojkou.
pozn: do auta chcem vyhladovo dat 5q (4.22), motor taka vyborne (na skodovku) ale na 4ku (diferak 4.22) ma vysoke otacky / hluk..
Vedeli by ste mi teda niekto povedat aky by bol rozdiel pri montazi pri vymene brzdicov za 2p S120 alebo 4p co sa tyka brzdneho ucinku bez pouzitia posilovaca? Ak je zmena na 2p S120 vyrazna mozno to zvazim.
Co sa tyka tych zadnych, malo by vyznam dat tam valceky 22mm bez zmeny brzdicov? Ak ano z coho tam pasuju?
11:33:16
01.11.2021
01.11.2021
minno
-> Boco 31.10.21 22:43:47: 120LS má oproti 100 len cca 9 kW navrch (40 vs 31 kW). Prirovnanie k brzdám by som do toho neťahal. 130 s tým asi nejazdíš denne.
09:17:39
01.11.2021
01.11.2021
Eidy
-> Boco: Brzdění ze 130km/h dá zabrat čemu? Tvojí noze, brzdám nebo pneumatikám? Motor 120LS není žádný divočák, který by vyžadoval nějakou přestavbu brzdové soustavy. Mnoho let jsem spokojeně jezdil na sériovém hardwaru s výjimkou destiček DS2000 k naprosté spokojenosti. Základ je mít celou soustavu v pořádku a jezdit na slušném obutí. Nejslabším článkem jsou pneumatiky, které jdou zablokovat vždy. Začal bych tedy kontrolou (případně repasí) celé soustavy a výměnou brzdového obložení a musí to fungovat víc než dostatečně.
Samozřejmě se dá poskládat cokoliv od chlazených kotoučů po posilovač, ale nemyslím si, že je to v tuhle chvíli potřeba.
Samozřejmě se dá poskládat cokoliv od chlazených kotoučů po posilovač, ale nemyslím si, že je to v tuhle chvíli potřeba.
08:58:44
01.11.2021
01.11.2021
kury
A jestli se pořád dělají beralové pakny, tak to oproti sériovým taky bylo nebe a dudy.
08:17:46
01.11.2021
01.11.2021
vhml
Brzdiče ze 120 urcite přínos mají, mají větší pístky. Stejně jako zadní 22mm prasátka.
Použij origo azbestové destičky a nebo moderní DS2500 a rozhodně nebudeš mít s bržděním žádný problém. Pak se taky podívej kolik máš v zadních bubnech oleje. 4písty na stovku nepatří.
Použij origo azbestové destičky a nebo moderní DS2500 a rozhodně nebudeš mít s bržděním žádný problém. Pak se taky podívej kolik máš v zadních bubnech oleje. 4písty na stovku nepatří.
07:18:06
01.11.2021
01.11.2021
Bukaj
Praktickou zkušenost nemám, takže jen teoreticky:
HBV na kilo má jiný "poměr" předek/zadek, než HBV na "Mko" - takže otázka, zda bude dostačovat - každopádně máš varianty zapojit to jako seriové čtyřpísty (jeden okruh půlka předku plus zadek, druhý okruh druhá půlka předku) nebo dát propojky...
- zadní brzdy netřeba řešit, pokud máš samostavy, tak je systém stejný, jako u seriových aut se čtyřpísty
- pokud budeš dávat propojky, tak stačí vyřešit jen držáky čtyřpístů, přívodní hadice, kotouče a krycí plechy (buď vyměnit nebo seříznout při výměně kotoučů), pokud bys volil seriové zapojení, pak ještě překopat brzdové trubky v celém voze.
HBV na kilo má jiný "poměr" předek/zadek, než HBV na "Mko" - takže otázka, zda bude dostačovat - každopádně máš varianty zapojit to jako seriové čtyřpísty (jeden okruh půlka předku plus zadek, druhý okruh druhá půlka předku) nebo dát propojky...
- zadní brzdy netřeba řešit, pokud máš samostavy, tak je systém stejný, jako u seriových aut se čtyřpísty
- pokud budeš dávat propojky, tak stačí vyřešit jen držáky čtyřpístů, přívodní hadice, kotouče a krycí plechy (buď vyměnit nebo seříznout při výměně kotoučů), pokud bys volil seriové zapojení, pak ještě překopat brzdové trubky v celém voze.
22:43:47
31.10.2021
31.10.2021
Boco
Ahoj,
predpokladam ze to tu niekde uz bude ale nepodarilo sa mi najst takuto temu.
Potrebujem "posilnit" brzdy na S100, mam tam motor 120LS a brzdy jednoznacne nezodpovedaju tomuto motoru. Brzdenie zo 130kmh da zabrat.
Zmena brzdicov z S100 -> S105/120 asi vela muziky neprinesie, takze zvazujem tam dat 4p brzdice.
V tento suvislosti ma zaujima:
- aky pouzit hlavny brzdovy valec ak nechcem davat posilovac? Ma to vobec nejaky zmysel (prinos) ak sa nepouzije posilovac? Mam tam teraz repasovany original S100.
- treba riesit aj zadne brzdy? Mam tam teraz nove 19mm valceky
- pripadne este nieco ine co treba popritom riesit?
- treba na menit okrem brzdicov a kotucov este nieco ine na prednej naprave? (napr krycie plechy brzd?)
Dik
predpokladam ze to tu niekde uz bude ale nepodarilo sa mi najst takuto temu.
Potrebujem "posilnit" brzdy na S100, mam tam motor 120LS a brzdy jednoznacne nezodpovedaju tomuto motoru. Brzdenie zo 130kmh da zabrat.
Zmena brzdicov z S100 -> S105/120 asi vela muziky neprinesie, takze zvazujem tam dat 4p brzdice.
V tento suvislosti ma zaujima:
- aky pouzit hlavny brzdovy valec ak nechcem davat posilovac? Ma to vobec nejaky zmysel (prinos) ak sa nepouzije posilovac? Mam tam teraz repasovany original S100.
- treba riesit aj zadne brzdy? Mam tam teraz nove 19mm valceky
- pripadne este nieco ine co treba popritom riesit?
- treba na menit okrem brzdicov a kotucov este nieco ine na prednej naprave? (napr krycie plechy brzd?)
Dik