Brzdová kapalina v obložení

prohledat
22 příspěvků (zobrazeno 1 až 22) od 10.08.2021 do 16.08.2021, založil/a IJK
řadit dle data
12:45:19
16.08.2021
Jozka
-> King: V podstatě jo.. 5 3

(čekal jsem, kdy se na to někdo zeptá..)
07:43:55
16.08.2021
King
-> Jozka: Takze teoreticky je lepsi zamatlat pakny na obou stranach a pak je grilovat, aby byla zajistena soumernost zadnich "zpomalovacu "? :-)
12:00:11
13.08.2021
Jozka
Obložení se v nouzi nechá "opýct" na ohýnku. Mastnota vyvzlíná a zbyde po ní jen popel k okartáčování. Jen to chce natrénovat - pokud se tedy nejedná o nějaký archivní nýtovaný, to snese hodně. Nicméně taky nedoporučuju, líp vyměnit. Na funkci zadního "zpomalovacího systému" pěkně vypečený pakny sice valnej vliv nemají, ale dnešní STK ho berou zbytečně vážně.
09:01:23
13.08.2021
Bukaj
-> IJK:
Pokud je pod prachovkami sucho, tak se brzdovka nemá jak dostat na obložení.
Při odvzdušňování brzd maximálně pocintáš štít zvenčí, ale do bubnu nenateče.
Prasátko (nový typ cca od roku 84) nepropustí brzdovku, pokud není něco špatně (poškozený těsnicí kroužek či stěna válečku).
Do bubnu pravděpodobně natekl přes gufero olej z nohavice.
Při výměně prasátek netřeba nová plnit brzdovkou před montáží na vůz.
Pokud je obložení nasáklé olejem, ničím už to neočistíš, dej nové.
4
20:44:22
10.08.2021
IJK
Když jsem kdysi prvně měnil válečky tak jsem zkusil dát pístek jen z jedné strany podržet váleček pístkem dolů a nalít tam brzdovku a vždy protekla pístkem dolů. Můžeš to zkusit.

Mám ty novější válečky bez nutnosti ventilku na THV.
upraveno 1x, naposled 10.08.2021 20:45:55
20:12:49
10.08.2021
vhml
-> Syny 10.08.21 20:02:49: uzovky meli nejakou dobu tesneni v prasatku. ktery vyzadovalo permanentni tlak. V HBV na to byl zpetnej ventilek
20:02:49
10.08.2021
Syny
-> IJK 10.08.21 17:59:24: To je nesmysl. Kdyz nemackas brzdu, tak v prasatku zadny tlak neni, dle tve teorie by tedy protekalo. Gumicky v prasatku tesni (respektive maji tesnit) porad.
19:31:02
10.08.2021
IJK
Ještě bych se zeptal, když jsem odvzdušňoval brzdový válec tak byly v nádobce vidět bublinky.
17:59:24
10.08.2021
IJK
Tohle bylo kdysi na youtube, ale měřící přístroj ukázal malou sílu na tomto kole. Buben byl vevnitř na svislé ploše "čistý".

Dostalo se to tam pravděpodobně tak, váleček je prázdný, při odvzdušňování se má naplnit brzdovou kapalinou, ale nevytvořil se tam tlak a kapalina asi tekla přes manžetky do brzdy. Tlak se vytvořil až po odvzdušnění druhého kola, pak asi nafoukl těsnění a to začalo fungovat.
17:27:37
10.08.2021
COL
Zajímavé, vždy, když jsem narazil na tekoucí prase do obložení, tak ta brzda vždycky brzdila víc a kousala se...

Není mi jasný, jak by se při odvzdusnovani mohla dostat brzdovka dovnitř do brzdy...
17:00:15
10.08.2021
IJK
Co byste řekli na brzdové čelisti FOMAR Roulunds.
Fomar je polská firma, Roulunds dánská.
13:23:30
10.08.2021
IJK
Mně připadá, že brzdovka nesmrdí vůbec, mezi prsty jakoby dře olej ne.

Váleček je teď suchý i pod manžetkami, ale stejně to bude asi brzdovka. Stalo se to při odvzdušňování, obložení je nasáklé, ale zaschlé, na pneumatice byl pod brzdou flek (promnutím to bylo jako brzdovka), nic tam nesmrdělo.

Myslel jsem, že čelisti se musí měnit na obou stranách vždy.
12:51:14
10.08.2021
Syny
-> IJK: Tak jestli to je brzodvka nebo olej poznas celkem snadno, ne? Zaprve je to jinak cejtit a i mezi prstama to "jinak klouze". A hlavne - pokud tece prasatko, tak bude mit pod manzetou brzdovku, pokud je pod manzetama suchy, bude to pravdepodobne olej. Coz zase poznas, kdyz sundas domek loziska, kde by byl na 100% olej. Kazdopadne v obou pripadech vymenit oblozeni (cistic brzd to sice castecne odmasti, ale ne uplne) a nejlepe na obou stranach auta.
upraveno 1x, naposled 10.08.2021 13:54:49
12:41:39
10.08.2021
IJK
Hlavně musím teď projít opakovanou prohlídkou, nechci platit znova plnou a pokud by to bylo déle než 30 dní tak i za emise.
12:19:22
10.08.2021
minno
-> IJK:
mohl by tam olej natéct při zvednutí auta, když bylo sundané kolo na druhé straně ?Nie.
Mně děsí myšlenka, že bych tam dal nové čelisti a stalo se to znova.Tak na to sa pomaly pripravuj, pretože ono sa to stane znova3 Možno nie teraz a hneď, ale ak škodovku budeš mať ešte nejaký čas, tak sa to pravdepodobne ešte stane.
12:03:52
10.08.2021
IJK
Možná že bych to poznal promnutím mezi prsty, olej je mastnější. Ono je to, ale teď už zaschlé. Olej z převodovky smrdí podobně jako nafta, tady není cítit nic. Ta černá barva byla asi guma z Gufera.

Mně děsí myšlenka, že bych tam dal nové čelisti a stalo se to znova. Když jsem měnil váleček tak bylo všechno suché. Bude to asi brzdovka, mohl by tam olej natéct při zvednutí auta, když bylo sundané kolo na druhé straně ?
11:39:30
10.08.2021
saskyn2
-> IJK 10.08.21 10:50:32: pokud myslíš že z nohavice teče černý motorový olej tak se na to raději vyser a dej to do servisu3 jinak brzdovku od převodového oleje poznáš podle toho jak smrdí.
11:37:47
10.08.2021
isti
-> IJK: Jednoducho to rozpoznáš podla čuchu,ak to nie je pomiešané,alebo ako to už padlo podla chuti3
10:50:32
10.08.2021
IJK
Děkuji za odpovědi!

Šel by použít líh ?

Ono na tom bubnu je docela nános možná to i trochu strhl z čelistí na jedné není povrch úplně hladký i mi přišlo, že tam jsou zelené tečky.

Myslel jsem, že by se dal olej od brzdovky poznat barvou, že olej (použitý) by to zabarvil spíše do černa.
10:28:35
10.08.2021
darklord
brzdovku od oleja poznas po chuti 40
10:24:01
10.08.2021
minno
Valček, ak netečie, by som ponechal. Valčeky všeobecne je dobré pred montážou rozobrať, vyčistiť, namazať mazivom na brzdy, mazivo dať aj pod prachovky, valček potom dlhšie vydrží a nezatuhuje.

Bubon z vnútornej strany vyčisti (C6000).
Pakny môžeš skúsiť vyčistiť (C6000), ale obloženie nasiaknuté brzdovkou, alebo olejom, už nikdy nebude 100%. Istota je dať nové.

Na začiatok by som ponechal staré očistené pakne, pojazdil, potvrdil si či je všetko OK, či netečie brzdovka a ani olej a ak to bude OK, potom dal prípadne pakne nové.
upraveno 1x, naposled 10.08.2021 10:24:37
10:03:05
10.08.2021
IJK
Škoda 105 L neprošla STK jedna strana (nožní i ruční brzda) šla málo (nožní možná i o 70 %), tak jsem sundal buben a obložení čelistí bylo nasáklé (barva hnědá) a činná plocha bubnu byla také hnědá, ale nic nebylo mokré (když jsem přiložil papír tak nic nesál).

Stalo se asi toto: před STK jsem měnil oba válečky a na této straně nešel váleček odvzdušnit (podařilo se to až když jsem odvzdušnil druhou stranu) a nastříkal do brzdy kapalinu. Pod brzdou byla potom žlutá kapka a později to teklo i na pneumatiku (špatně jsem to vyhodnotil jako kapalinu z odvzdušňovací hadičky).

Abych teď už prošel:

1. Mám to obložení a buben nějak vyčistit nebo dát nové ?

2. Potvrdit, že jde o brzdovou kapalinu a že tam nenatekl olej. Vnitřní kroužek ložiska i ten konec bubnu co se dává do Gufera jsou lesklé od oleje, ale když to otřu papírem tak je černý.

3. Ten váleček je 4 roky starý nepoužitý Fragokov, teď už neteče (asi pětkrát jsem silně šlápl na brzdu a pod manžetkami nic), mám ho vyměnit ?

Děkuji za odpovědi IJK
Extreme Tyres