skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prevodovka
-> MVM: Mě napadlo, přidělat redukci na motor, usadit setrvák kde vymezim lamelu což bude vše Škoda a pak na to klasicky nasunout převodovku s tím, že si označím skrz díry v převodovce místa na redukci kde budu potřebovat díry. Ale chápu že to asi není nejpřesnější způsob…
-> czechino: Tak na tom mezikusu musíš zachovat středící trubkový vložky. Z obou stran. Na jedny strane ze starý skříně a na druhe z nove skříně a přesazení o požadovaný uhel.
A nebo budes muset do prazdny převodovky udělat misto hridele dkouhy přesný trn a ten vycentruješ s klikovou, ale to je dost náročný.
A nebo budes muset do prazdny převodovky udělat misto hridele dkouhy přesný trn a ten vycentruješ s klikovou, ale to je dost náročný.
-> MVM:
Ano, to bude chtít, motor co plánuji bude točit přes 9000, což je asi jedno, ale už jen že na něm bude setrvák s dost jiným průměrem, tak bude nutnost vyvážení.
Spíše přemýšlím jak nejvíc přesně vycentrovat skříň vůči motoru na mezikusu..?
Každopádně všem díky za názory a rady!
Ano, to bude chtít, motor co plánuji bude točit přes 9000, což je asi jedno, ale už jen že na něm bude setrvák s dost jiným průměrem, tak bude nutnost vyvážení.
Spíše přemýšlím jak nejvíc přesně vycentrovat skříň vůči motoru na mezikusu..?
Každopádně všem díky za názory a rady!
-> czechino: Já bych zvládl jen materiál AW-5083, nic víc tu nemám. Proti níže zmíněnému Certalu pevnost poloviční 

-> czechino: Ten mezikus na přírubu kliky pod setrvačník musi být ,velmi důrazně píšu,přesný výrobek co se týká jednotlivých úchylek hazivosti k jednotlivým průměrum.
Měly to tak formule MTX. A taky je potřeba s tim mezikusem zrovna vyvažovat kliku. I kdyz vim o případech kdy se na to kašlalo...ale neni to dobře.
Měly to tak formule MTX. A taky je potřeba s tim mezikusem zrovna vyvažovat kliku. I kdyz vim o případech kdy se na to kašlalo...ale neni to dobře.
-> czechino: a jinak podlozka pod setrvak + poradny srouby. Je poterba udelat osazeni na kliku a na setrvak takze to chce merit a navrh.
-> czechino: nakupiji vzdy zde www.alms-brno.cz/
-> kpt.Budha: Víš o někom? Já bych nejraději koupil třeba už kulatý výpalek venek 370mm, vnitřek 330mm a tlouštka asi stačí těch 10mm..
Není jednodušší rovnou koupit od nějakého vodořezače (pokud to má být 20mm) či laseraře (pokud 10mm jak píše Eidy) přímo hotový tvar?
-> czechino: Zkus www.stermetal.cz/index.ph
p?pg=kontakt nakupuji tam hlavně kulatinu, nebo profily, ale mají tam toho hodně, případně objednají.;)
-> Eidy: Díky, zkusím jim zavolat. Zamýšlím sprostý swap, mám v merku 3 motory R4 1.6 - 2.0 se základem 160 - 200PS kde se atmo dá posunout na 250PS +, tak doufám že po vyztužení skříně zvládne dlouhodoběji i ktouťis kolem 210-230Nm. Myslím že v dnešní době je nesmysl upravovat OHV za nesmysl, abych měl nespolehlivých 130PS.. Můj cíl je Hači N2 s lepšími nápravami.
-> czechino: Před lety jsem kupoval 10mm certal od valsteel.eu/dural.htm
Nechal si udělat přípravek a navrtal sám. Pasuje dodnes. Záleží na tvaru převodovky. Setrvák se dá posunout přesnou podložkou. Co zamýšlíš?
Nechal si udělat přípravek a navrtal sám. Pasuje dodnes. Záleží na tvaru převodovky. Setrvák se dá posunout přesnou podložkou. Co zamýšlíš?
Nakýbluji se sem s dotazem…
Chci si vyrobit mezikus mezi prevodovku a motor (eidy, tuner). Otázka kde sehnat takový kus hliníku, duralu?
Další věc, jak byste posunuli setrvák o tloušťku mezikusu, tedy cca 20mm?
Díky
Chci si vyrobit mezikus mezi prevodovku a motor (eidy, tuner). Otázka kde sehnat takový kus hliníku, duralu?
Další věc, jak byste posunuli setrvák o tloušťku mezikusu, tedy cca 20mm?
Díky

-> MVM: ďakujem Michale , aj som si myslel ze to nebude ziadny zazrak
-> MISCHO: Myslim si, že R = repasovaná. Žadnej zázrak bych v tom nehledal.
tak sú značené všetky polovice prevodovky, aby nedošlo k zámene.
Niekto, kto vie niečo o tom značení?? Ďakujem
-> COL: prevodovku mam z doboveho ,,zavodaku,, a vcera som si to vsimol pri upratovani tak ma to zaujalo , lebo som to zatial na ziadnej spajzke nevidel.
-> MISCHO 12.09.21 21:16:05: Podobne si treba Sixta znaci prevodovky, co mu projdou rukama, co servis, to cislo (ale nedava to na prirubu, ale na tu plosku u spojeni spojeni pulek). Ale muze to by cokoliv.
Nechcem zakladať nove vlákno. Stretol sa niekto s takýmto značením prevodovky ?
Hezký den všem, kdo by si chtěl potvrdit, jsem fakt smolař a pako, tak ať se mrkne do rubriky Elektrika, vlákno "nah...o elektrika" :-)
-> sdrtgdfbcvb: Na toto by som od klávesnice neprišiel

-> Vojťas: Mas pravdu. Chybel klinek a buben nebyl dotazenej, takze se protacela poloosa v bubnu, kdyz clovek tocil motorem (zadek permanentne zvednutej na heveru). Prevodovka i s diferakem je ok. Razeni je trochu tuzsi, ale zadna tragedie...
Tak ze hra neskončila? Tipovaci soutez pokracuje?
Jestli je tahle fotka indicie tak ja rikam chybejici nebo spatne klinek na poloose, ale ten se do koruny nevejde a jinak nevim jak by se tohle mohlo stat i kdyby bez zavlacky.
Jestli je tahle fotka indicie tak ja rikam chybejici nebo spatne klinek na poloose, ale ten se do koruny nevejde a jinak nevim jak by se tohle mohlo stat i kdyby bez zavlacky.
-> sdrtgdfbcvb: To bylo jen stesti, je tu nespocet lidi, co jsou sikovnejsi nez ja... Jak rikam, jen jsem jel kolem
Zadnej ucenej z nebe nespad. Je fajn, ze ses pustil do renovace auta, co mate dlouho v rodine...

Zadnej ucenej z nebe nespad. Je fajn, ze ses pustil do renovace auta, co mate dlouho v rodine...
Matthes přišel, viděl, opravil. Děkuji mnohokrát. Víte, kdybyste věděli, co to bylo za závadu, řekli byste třeba, nojo, to bych taky věděl. Je pravda, že opraváři čehokoliv prostě znají, vědí a umí, a současně kombinují všechny znalosti vzájemně tak, aby vytvořili nějakou informaci. Já toto neumím, Matthes na 200%. Takže jedna věc je tipovat z milionu možných příčin, a druhá věc je z fleku za dvě sekundy na tu závadu přijít. No a zde je fotografie té závady, ještě jednou děkuji vám všem, milí přátelé, že jste mi tak úžasně pomáhali, a že jste si mi nesmáli. Alespoň do teď, a tak radši tu závadu ani neprozradím, už proto, že její oprava bude stát na práci asi tak vteřinu, a na materiál asi korunu. Takže děkuju a mějte se hezky, je mi jasné, že tu závadu ani podrobně popisovat nemusím, že jste na ní přišli sami :-) :-)
Takže k věci: dnes v Praze Hostivaři proběhly dvě paralelní soutěže. Jedna byla o cenu Největšího lempla, a druhá byla o cenu Mistra světa v opravách vozů Škoda.
A přátelé, mám tu dva šťastné vítěze!
Největším lemplem na světě jsem já, děkuji za gratulace.
Největším mistrem světa v opravách vozů Škoda všech dob a současně nejvyšším profesionálem je zde přítomný a nám všem dobře známý, jeho Excelence, Král šroubováku a Pán kladiva, Matthes!!! Blahopřejeme!!!!!
A přátelé, mám tu dva šťastné vítěze!
Největším lemplem na světě jsem já, děkuji za gratulace.
Největším mistrem světa v opravách vozů Škoda všech dob a současně nejvyšším profesionálem je zde přítomný a nám všem dobře známý, jeho Excelence, Král šroubováku a Pán kladiva, Matthes!!! Blahopřejeme!!!!!
Matthes. Děkuji mnohokrát, jsem tvým dlužníkem, až budeš jednou něco potřebovat, ozvi se mi, a já to sfouknu jako svíčku. Děkuju.
Dostal jsem také otázku, co je to za podivné jméno, které mám. No odpověď je, že jsem prostě hloupej, a a ni na deset pokusů jsem nedokázal své jméno a příjmení, pak příjmení a jméno, pak jméno a první písmeno příjmení, a tak dále, ve spojení s mými třemi mejly, použít k registraci na tomto báječném webu. Stále mi to hlásilo, že jméno nebo e-mail je již registrován. ze vzteku jsem pak už psal random jména, prostě jsem zaklepal na klávesnici, a samozřejmě na první dobrou mi registrace proběhla s tímto šíleným patvarem :-)
Ještě jednou se omlouvám, doteď jsem tahal s dětmi jinou kabeláž, protože tu původní si někdo od pojistek za palubku vypůjčil na věčnou oplátku, když bylo auto odstavené u chalupy na samotě. A tahat kabeláž je opravdu zapeklité, zvlášť, když nesouhlasí některé barvy kabelů. Takže to je na omluvu, že jsem vás nechal tak dlouho čekat.
Všem přeji dobrý večer, omlouvám se za zdržení, promiňte, jdu na to!
-> darklord: asi usnul nebo umřel za klávesnicí

-> darklord: 

Tak ale hodinu to nenatahoval ani moderator v milionarovi 

-> Eidy: taky mne to zajima...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No dobře, ale co je příčinou???
Musim rict, ze takhle slusnyho cloveka jsem dlouho nepotkal 

-> darklord 02.09.21 21:28:22: Hokejka křivá je, ale kvalty tam padají - sice ztuha, ale přece. A podle stavu hokejky a manžety už tam dlouho nebude žádný olej...
-> Eidy 02.09.21 21:49:29: Přesně tak. Nebo poloosa...
-> Eidy 02.09.21 22:15:52: Ano, pokud nejsou například zarezlé či blbě seřízené brzdy
-> Eidy 02.09.21 21:49:29: Přesně tak. Nebo poloosa...

-> Eidy 02.09.21 22:15:52: Ano, pokud nejsou například zarezlé či blbě seřízené brzdy

-> Eidy: no, som fakt zvedavy na rozsudok 

-> darklord: Neřekl jsem, že se rozpadne výměnou motoru. Mohl být rozpadlý už předtím a proto to odstavili. Že si to dneska nikdo nepamatuje je věc jiná.
A otáčení kol naopak je jen jeden převod zatímco točení všech kol v převodovce jsou 4 převody. Takže bude určitě snazší, aby se to točilo v diferáku.
A otáčení kol naopak je jen jeden převod zatímco točení všech kol v převodovce jsou 4 převody. Takže bude určitě snazší, aby se to točilo v diferáku.

-> Eidy: a kyvkovy diferak sa ma ako rozpadnut pri vymene motora? Ak je tam neutral, tak myslim ze mensi odpor bude mat hriadel v prevodovke, ako poloos s brzdou a kolesom.
-> darklord: Ohnutím zvenku ji neohneš uvnitř. A i kdyby uvnitř byla pryč od táhel, bude to bez zvuku a do táhel víc ohnout nejde. To vy se netočila. Ale jak jsem řekl, pokud se netočí druhé kolo ve vzduchu naopak, bude to dif.
-> Eidy: no, to ale este nemusi byt pravda ked je to takto krive zvonka, bohvie co je dnuka + mozno keby sa trochu zahybalo s konzolou radenia, ak to uz v OK stave bolo na limite, s takouto deformaciou by som sa bal ze to proste nedoskoci.
-> darklord: -> isti 02.09.21 20:34:37:
-> darklord: To máš pravdu, ale i s ohnutou hokejkou tam zařadíš kvalty 2, 4 a R.
Som jediny co sa mi zda ze hokejka je KUREVSKY kriva? Ved ta tycka z kosa chodi na videu o velky kus inak ked sa tiahlo potoci... Aj to skripanie nie je normalne. Aj ten "zapich" v hokejke... Podla mna tam ziadny kvalt uz nedoskoci tak, aby zapadol synchron. S tym by asi aj hralo to jedno nahodne zaradenie.
Kvalty tam podle zvuku i délky posuvu padají. Hnací hřídel převodovky se točí. A jestli se netočí druhé kolo v protisměru, tak to bude mrtvej diferák. Takže všechno ven a vyměnit.
Nene, to je omyl, nejsem velmistr, jen jedu kolem


