skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prevodovka
20:24:34
02.09.2021
02.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: To je sranda teda, protoze podle zvuku tam ty kvalty opravdu zapadaj... Tim padem tycka v prevodovce zrejme bude ok. Jinak nemam ambice nic opravovat, jen zkusit zjistit tuto zahadnou zavadu
20:19:32
02.09.2021
02.09.2021
sdrtgdfbcvb
Dobrý den, děkuji za včerejší a předvčerejší rady a tipy.
Takže jsem zvedl vůz tak, aby se zadní kola nedotýkala země, a v neutrálu i v rychlostech je možno libovolně otáčet jedním nebo druhým kolem, bez jakékoliv reakce toho opačného kola, někdo psal, že se má druhé kolo otáčet protisměrně, ale to si myslím, že platí pouze při skutečně zařazené rychlosti. Tak to byl jeden návrh.
Druhý návrh: vyzkoušet otočení řemenicí motoru, zda se souběžně otáčí i ta hřídel v převodovce. Ano, při otáčení motoru se naprosto přesně a shodně otáčí ta hřídel.
Třetí tip: odpojit kombinačkami táhlo, na to jsem si netroufl, nevím přesně postup, musím ho nastudovat, a nebo zítra přijede zdejší dobrodinec a vše opraví :-).
Další rada, abych zkontroloval, zda táhlo není ohnuté. No, ono se mi zdá ohnuté už z výroby, protože podle mě je podélná osa převodovky asi o pět cm výše a rovnoběžně s podélnou osou táhla řazení. A opravdu, zespodu je vidět, že to v té plechové krabičce je je ohnuté. Přikládám fotografii, ale omlouvám se předem, moc toho asi vidět není, je k tomu přístup jako k penězům.
Takže jsem nahrál krátké video, jak se tam pohybuje to táhlo. Upřímně, nic v tom nezjišťuji, tak prosím o pomoc vás, odborníky.
Ještě jednou moc děkuji a hezký večer.
Takže jsem zvedl vůz tak, aby se zadní kola nedotýkala země, a v neutrálu i v rychlostech je možno libovolně otáčet jedním nebo druhým kolem, bez jakékoliv reakce toho opačného kola, někdo psal, že se má druhé kolo otáčet protisměrně, ale to si myslím, že platí pouze při skutečně zařazené rychlosti. Tak to byl jeden návrh.
Druhý návrh: vyzkoušet otočení řemenicí motoru, zda se souběžně otáčí i ta hřídel v převodovce. Ano, při otáčení motoru se naprosto přesně a shodně otáčí ta hřídel.
Třetí tip: odpojit kombinačkami táhlo, na to jsem si netroufl, nevím přesně postup, musím ho nastudovat, a nebo zítra přijede zdejší dobrodinec a vše opraví :-).
Další rada, abych zkontroloval, zda táhlo není ohnuté. No, ono se mi zdá ohnuté už z výroby, protože podle mě je podélná osa převodovky asi o pět cm výše a rovnoběžně s podélnou osou táhla řazení. A opravdu, zespodu je vidět, že to v té plechové krabičce je je ohnuté. Přikládám fotografii, ale omlouvám se předem, moc toho asi vidět není, je k tomu přístup jako k penězům.
Takže jsem nahrál krátké video, jak se tam pohybuje to táhlo. Upřímně, nic v tom nezjišťuji, tak prosím o pomoc vás, odborníky.
Ještě jednou moc děkuji a hezký večer.
21:03:43
01.09.2021
01.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: Pokud se nic nestane, tak se takhle muzeme predbezne domluvit... Nevim, zda chces jeste zitra laborovat sam nebo ne... Kdyztak by bylo dobry si predat telefonni kontakty pro operativni domluvu (idealne ne sem verejne, ale pres soukromou zpravu). Jedina podminka pri spolupraci s "cizima" - pouziti respiratoru :-)
20:53:43
01.09.2021
01.09.2021
sdrtgdfbcvb
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Přeji velmi pěkný den a moc děkuji, samozřejmě velmi poděkuji i za snahu, a bez problémů můžu se svou starou modrou Fabií čekat od 16ti hodin v pátek na křižovatce ulic Sazečská a Služeb. Auto je od toho místa pár metrů. Velice děkuji.
20:30:33
01.09.2021
01.09.2021
sdrtgdfbcvb
Pěkný den všem, omlouvám se že jsem dnes nedokázal stihnout ty navrhované pokusy, promiňte, měl jsem dvoje třídní schůzky. Zítra to zkusím, a uvidíme. Ještě jednou moc a moc děkuji.
17:33:29
01.09.2021
01.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN 31.08.21 22:15:24: To jsem pica prehlidnul...
-> sdrtgdfbcvb 31.08.21 22:12:59: Pokud by se to nepovedlo rozstipnout, tak se na to klidne mrknu cestou z prace, to mam po ceste... Akorat domu jezdim "kolem" mezi 16. - 17. h. Nejdriv v patek.
-> sdrtgdfbcvb 31.08.21 22:12:59: Pokud by se to nepovedlo rozstipnout, tak se na to klidne mrknu cestou z prace, to mam po ceste... Akorat domu jezdim "kolem" mezi 16. - 17. h. Nejdriv v patek.
09:04:44
01.09.2021
01.09.2021
isti
-> sdrtgdfbcvb: Medzera medzi spojkou a ložiskom,to tam muselo byť podla fotky -> sdrtgdfbcvb 31.08.21 20:45:02: Spojkový valček na prevodovke je pôvodný?Chodí volne?Keď si to odmontoval z prevodovky predpokladám že bolo úplne zasunuté.
22:28:09
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
-> isti 31.08.21 20:53:57: Isti, ďakujem ti velmi pekne, na tu vôlu sa pozrem, lebo to na čo si sa pýtal: "Medzi spojkovým ložiskom a spojkou bola vôla?" Neviem presne, čo mi hutoriš, ospravedlňujem sa ti. Ak sa vôla posudzuje pohybom také železné packy medzi trnom z válečka a spojkou, tak je tam pohyb azda zopár milimetrov. Ale prepáč mi, bo som naozaj glúpy a obzerám to iba ako smädná ťava. Ešte jeden taký týždeň, a všetko náradie aj bázmeky volaké vyrúcim cez oblok, motor dam pred kapuru, a Maria skare!!!
22:15:24
31.08.2021
31.08.2021
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Dobrý den, rád bych zdejší odborníky poprosil o radu týkající se zřejmě převodovky, možná spojky. V Praze Hostivař si pro sebe opravuji vůz Škoda 120M, 1985, 4Q, posledních 15 let zcela mimo provoz.
22:15:14
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
-> Eidy 31.08.21 21:44:34: Eidy, děkuju, toto mě tedy nenapadlo vůbec, zítra si poznačím tu hřídel v převodovce, a pak otočím o půl otáčky řemenicí motoru.
22:12:59
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
-> Matthes, záškodník z TechWebu 31.08.21 21:49:59: Matthes, máš pravdu, vůz je u ulice Sazečská, u Depa Hostivař v Praze.
22:12:07
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
-> COL 31.08.21 20:55:49: COL, děkuju, naopak výborná otázka, to mě nenapadlo, zkusím to zítra, ale myslím, že jedno kolo bylo na zemi (zvedal jsem jen paleťákem), a tím jedním šlo točit, a druhé do protisměru nešlo.
22:10:35
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
-> isti: rozumím a děkuji za popis, zítra vyzkouším.
21:49:59
31.08.2021
31.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> sdrtgdfbcvb: Nechces napsat vodkud jsi? Alespon baj voko, nemyslim Falesna ulice 123, Praha. Treba by se nasel nekdo pobliz a byl by ochotnej se mrknout osobne... Takhle je to na dlouho.
21:44:34
31.08.2021
31.08.2021
Eidy
-> isti, COL: Psal, že auto lze tlačit se zařazenou rychlostí. Takže tím to nebude.
-> sdrtgdfbcvb: Tak jinak. Ta celkem slabá hřídel nad diferákem se musí točit s motorem, pokud není vyšlápnutá spojka. Takže si tu hřídel označ nebo si aspoň zapamatuj pozici segrovek na trubkové spojce hřídele a zkus otočit klikovkou o půl otáčky. Otočí se ta hřídel v převodovce taky?
-> sdrtgdfbcvb: Tak jinak. Ta celkem slabá hřídel nad diferákem se musí točit s motorem, pokud není vyšlápnutá spojka. Takže si tu hřídel označ nebo si aspoň zapamatuj pozici segrovek na trubkové spojce hřídele a zkus otočit klikovkou o půl otáčky. Otočí se ta hřídel v převodovce taky?
20:55:49
31.08.2021
31.08.2021
COL
Úplně debilni otázka: když otacis koly - jsou ve vzduchu obě? A netočí se druhé při tom náhodou na druhou stranu?
20:53:57
31.08.2021
31.08.2021
isti
-> sdrtgdfbcvb: Pozor,ak je auto vo vzduchu tak sa dá volne pootáčať jedným kolesom aj pri zaradenom rýchlosti,presne toto je podstata diferenciálu.Musíš otáčať oboma kolesami aby sa prejavil či je v tom rýchlosť.Ja by som skúsil odpojiť tiahlo z prevodovky a kombinačkami vyskúšal nahodiť rýchlosť a skontroloval či hokejka nie je ohnutá.
Medzi spojkovým ložiskom a spojkou bola vôla?
Medzi spojkovým ložiskom a spojkou bola vôla?
20:49:04
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
...a pravděpodobně táhlo řazení. Ano, někdo tu psal o tom možném jeho ohnutí. když jsem vyndal motor, spustil jsem převodovku heverem dolů, a zjistil, že se řadící páka ani nehne. Tak jsem převodovku pak zase vrátil zpět. Děkuji mnohokrát.
20:37:54
31.08.2021
31.08.2021
sdrtgdfbcvb
Přeji vám všem pěkný večer. Moc děkuji za vaše cenné rady, velmi si toho vážím, se mi pomáháte, i když jsem si to nějak zničil sám.
Byl tu dotaz, zda byl vůz před odstavením funkční. Ano byl, běžně jezdil, a byl odstaven kvůli korozi a špatným brzdám. Někdy v roce 2005 najel sám na podval a u chalupy z něj sjel. O 15 let později jsem ho natáhl na podval, kola mezitím zarezla.
Děkuji moc za rady ohledně toho domečku na převodovce. Hned jsem splnil uložené úkoly :-).
Ještě bych doplnil, že řadicí páka jde velmi ztuha. Ale zvuk je přesně takový, jako když tam "spadne" rychlost. Ovšem, já dnes vůz nadzvedl zvedákem pod nápravnicí, a řadící páka šla prakticky jedním prstem. ale stále bez účinku, kola se ve vzduchu volně protáčela i při zařazené rychlosti. Pak jsem vůz spustil, a ve chvíli, kdy byla zadní kola takzvaně "na Tatru", tak při pokusu o zatlačení vozu s rychlostí se trochu pootočilo to ozubené boční kolo vpravo v převodovce a současně vůz nebylo možno téměř popotlačit. Tedy na chvilku se zdálo, že rychlost je tam řádně, ale po metru popotlačení se kola vyrovnala a řadicí páka opět zcela bez reakce.
Byl tu dotaz, co ta placatá páčka, do které strká ten trn ze spojkového válečku. Je tam mezi přední a zadní úvratí asi 15mm volného místa, trn je maximálně zanořen ve válečku.
Omlouvám se, že vás obtěžuji s takovou hloupostí, s dětmi už mám hotovou celou přední nápravu, motor a vyvaření (nic z toho jsem nikdy nedělal), ale tady si vůbec nevím rady. Ještě jednou moc děkuji vám všem za ochotu a laskavost.
Byl tu dotaz, zda byl vůz před odstavením funkční. Ano byl, běžně jezdil, a byl odstaven kvůli korozi a špatným brzdám. Někdy v roce 2005 najel sám na podval a u chalupy z něj sjel. O 15 let později jsem ho natáhl na podval, kola mezitím zarezla.
Děkuji moc za rady ohledně toho domečku na převodovce. Hned jsem splnil uložené úkoly :-).
Ještě bych doplnil, že řadicí páka jde velmi ztuha. Ale zvuk je přesně takový, jako když tam "spadne" rychlost. Ovšem, já dnes vůz nadzvedl zvedákem pod nápravnicí, a řadící páka šla prakticky jedním prstem. ale stále bez účinku, kola se ve vzduchu volně protáčela i při zařazené rychlosti. Pak jsem vůz spustil, a ve chvíli, kdy byla zadní kola takzvaně "na Tatru", tak při pokusu o zatlačení vozu s rychlostí se trochu pootočilo to ozubené boční kolo vpravo v převodovce a současně vůz nebylo možno téměř popotlačit. Tedy na chvilku se zdálo, že rychlost je tam řádně, ale po metru popotlačení se kola vyrovnala a řadicí páka opět zcela bez reakce.
Byl tu dotaz, co ta placatá páčka, do které strká ten trn ze spojkového válečku. Je tam mezi přední a zadní úvratí asi 15mm volného místa, trn je maximálně zanořen ve válečku.
Omlouvám se, že vás obtěžuji s takovou hloupostí, s dětmi už mám hotovou celou přední nápravu, motor a vyvaření (nic z toho jsem nikdy nedělal), ale tady si vůbec nevím rady. Ještě jednou moc děkuji vám všem za ochotu a laskavost.
19:59:54
31.08.2021
31.08.2021
isti
-> Jozka: Aj toto stojí za úvahu.
17:55:54
31.08.2021
31.08.2021
Jozka
-> isti: Prostě nepodepřená převodovka "upadla" po odejmutí motoru, což zpravidla znamená ohnutý táhlo řazení.. Jednu takovou jsem namontoval, že prý je 100% a nešla řadit zpátečka - ale takovej znalec, abych věděl, jestli a jak se následky "vyvěšení" liší dle toho, co bylo při vyvěšení zařazeno. Odhaduju ale, že absolutní mrtvola se tak vyrobit nedá.
16:22:33
31.08.2021
31.08.2021
isti
To ešte nezaznelo či pred rozobratím bolo auto úplne funkčné..Podla mňa bude problém okolo spojkového valčeka či v prevodovke v diferenciály.Už som mal jeden automat v ktorom sa zlomil čap satelitov.
-> sdrtgdfbcvb: Pri zaradenej rýchlosti je rýchlosť skutočne zaredené?
toto znamená čo?˝˝Po demontáži motoru jsem převodovku omylem vyvěsil do dolní úvratě, pak vrátil zpět.¨¨
-> sdrtgdfbcvb: Pri zaradenej rýchlosti je rýchlosť skutočne zaredené?
toto znamená čo?˝˝Po demontáži motoru jsem převodovku omylem vyvěsil do dolní úvratě, pak vrátil zpět.¨¨
23:14:27
30.08.2021
30.08.2021
StepaNoFUN
-> Eidy 30.08.21 22:44:01: Já SP na 4q osobně zkurvil. :-D Je fakt, že v tom byla LS a prasil jsem s tím. :-D Na 5Q ve 130 rapidu taky. :-D Jsem se až divil, že ta (za noc vyměněná) převodovka v tý LS vydržela moje zacházení i když LS dostala ten rapidí motor. :-D
23:11:54
30.08.2021
30.08.2021
COL
-> Eidy: To rozhodně ano... Jinak právě vnější manipulace s autem natočí fatálně rozbitou hrušku tak, že oholena oblast skončí v místě záběru talíře a bude to leda nějak škrtat o zbytky zubů.
23:08:56
30.08.2021
30.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
Jojo, uvidíme, co ukáže fotka.
23:04:57
30.08.2021
30.08.2021
Eidy
-> COL: To máš asi pravdu. Každopádné pohled vrchem odpoví na více otázek.
-> sdrtgdfbcvb: Nejlepší bude, když sem dáš fotku po otevření převodovky shora.
-> sdrtgdfbcvb: Nejlepší bude, když sem dáš fotku po otevření převodovky shora.
23:04:23
30.08.2021
30.08.2021
COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To by ale musela při demontáži povyjet mrkev, aby se to nejdřív stáhlo ze stromku a nakonec z mrkve... každopádně po demontáži vypinaciho valecku to bude vidět.
22:56:53
30.08.2021
30.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
No pokavad to auto jezdilo predtim, tak nebude v prdeli stalej prevod... Jestli pri montazi motoru treba nevyskocila ta trubkova spojka na dve zavlacky, co je mezi mrkvi a hnaci hrideli prevodovky?
22:50:57
30.08.2021
30.08.2021
COL
-> Eidy 30.08.21 22:44:01: Pokud by to nebylo úplně oholeny, tak by naopak mělo smysl pootočit motorem a koukat, co to dělá poslouchat zvuky... teda pokud jde o hrušku, primárně vylamany talirovy kolo jsem neviděl.
22:44:01
30.08.2021
30.08.2021
Eidy
-> StepaNoFUN: Vylámaný zuby na SP bych u 120 na kyvce nečekal, ale může být. Nebo vylámaný zuby na satelitech.
-> sdrtgdfbcvb: Mrkni na tu tyčku a pokud je volná, sundej váleček (4 šrouby M6) viz. Štěpán. Podle toho se pozná, kam se zaměřit.
Když se někdo slušně zeptá, my mu slušně odpovíme. Šikovných lidí je tu dost.
-> sdrtgdfbcvb: Mrkni na tu tyčku a pokud je volná, sundej váleček (4 šrouby M6) viz. Štěpán. Podle toho se pozná, kam se zaměřit.
Když se někdo slušně zeptá, my mu slušně odpovíme. Šikovných lidí je tu dost.
22:22:59
30.08.2021
30.08.2021
StepaNoFUN
-> sdrtgdfbcvb: Spíš bych to viděl na jinej problém, než ve spojce. Třeba v háji stálej převod atd.
Když sundáš váleček spojky, uvidíš do převodovky. Jestli se točí stálej převod. Při popotlačení auta.
Když sundáš váleček spojky, uvidíš do převodovky. Jestli se točí stálej převod. Při popotlačení auta.
22:18:30
30.08.2021
30.08.2021
sdrtgdfbcvb
Dobrý den ještě jednou přeji, a velmi děkuji vám všem za rady. Převodovku jsem nechal na voze jak byla původně, tedy jsem s ní vůbec nic nedělal, takže mrkev je stále na místě, a myslím, že jsem se na ní motorem trefil. Zkusím ten postup s tou kontrolou seshora na převodovku. Děkuji za zprávu, že opačný postup, tedy točení řemenicí, nic dalšího neřekne. Tak moc děkuji, jsem překvapen, jací tu jsou hodní lidé, upřímně, čekal jsem jen samé posměšky, které si ostatně tak jako tak zasloužím :-)
22:01:33
30.08.2021
30.08.2021
Eidy
-> isti: Lamela opačně způsobí naopak to, že nepůjde vystavit spojka. Střed/unašeč lamely je delším koncem k převodovce. Naopak by stále drhnul o setrvák.
-> Jozka: Může být.
-> sdrtgdfbcvb: Trčela z převodovky hřídel, kterou ses trefoval do ložiska v klikovce? Pokud ne, má Jožka pravdu. Pokud tam byla, doporučuju sundat z interiéru kryt nad převodovkou a podívat se na spojkový váleček resp. tyčku, která tlačí na páku spojkového ložiska. Musí mít alespoň nějakou vůli. Pokud je natvrdo, spojka je stále vystavená a nastane situace, kterou popisuješ. Délka tyčky se dá snadno nastavit. To poznáš, jakmile se na ni podíváš.
Točit motorem nemá cenu. Pokud se točí kola i se zařazenou rychlostí, otáčením klikovky se nic nezmění.
-> Jozka: Může být.
-> sdrtgdfbcvb: Trčela z převodovky hřídel, kterou ses trefoval do ložiska v klikovce? Pokud ne, má Jožka pravdu. Pokud tam byla, doporučuju sundat z interiéru kryt nad převodovkou a podívat se na spojkový váleček resp. tyčku, která tlačí na páku spojkového ložiska. Musí mít alespoň nějakou vůli. Pokud je natvrdo, spojka je stále vystavená a nastane situace, kterou popisuješ. Délka tyčky se dá snadno nastavit. To poznáš, jakmile se na ni podíváš.
Točit motorem nemá cenu. Pokud se točí kola i se zařazenou rychlostí, otáčením klikovky se nic nezmění.
21:53:56
30.08.2021
30.08.2021
isti
-> sdrtgdfbcvb: Zaujímavé,fakt je tam ten hriadel,či si nevynechal lamelu?
Ak je opačne lamela môže spôsobiť toto?
Ak je opačne lamela môže spôsobiť toto?
21:39:40
30.08.2021
30.08.2021
Jozka
-> sdrtgdfbcvb: Kdyby se mi tohle stalo, abych bych hledal, jestli se mi na ponku neválí nějaká zelenina, tj. "mrkev" převodovky = hřídel, spojující motor s převodovkou.
Ohledně zaseknutí vypínacího mechanismu spojky jsem trochu skeptický, ale lze zjistit podle polohy vypínací páky - resp. pohybováním s pákou otvorem u pracovního válce spojky - spojkové ložisko (jeho unašeč) se na zdeformovaném "komínku" z různých důvodů přidřít může i v poloze "rozpojeno"..
Ohledně zaseknutí vypínacího mechanismu spojky jsem trochu skeptický, ale lze zjistit podle polohy vypínací páky - resp. pohybováním s pákou otvorem u pracovního válce spojky - spojkové ložisko (jeho unašeč) se na zdeformovaném "komínku" z různých důvodů přidřít může i v poloze "rozpojeno"..
21:19:42
30.08.2021
30.08.2021
sdrtgdfbcvb
Dobrý den, rád bych zdejší odborníky poprosil o radu týkající se zřejmě převodovky, možná spojky. V Praze Hostivař si pro sebe opravuji vůz Škoda 120M, 1985, 4Q, posledních 15 let zcela mimo provoz. Nyní bez spojkové kapaliny, bez pedálové soustavy, bez kabeláže. Olej v převodovce je. Motor vyjmut, rozebrán, složen, nová spojka. Pozice talíře kontrolována před zpětnou montáží motoru do vozu. Motor není zapojen a není v chodu. Nyní je stav tento: řadící páka dávala ztuha všechny rychlosti včetně R. Po promazání kulisy a táhla se posuv zlepšil. Zvuk zapadnutí rychlosti je charakteristický pro jednotlivé stupně. Závada: Při zařazené rychlosti lze vůz tlačit bez problémů, kola vozu se bez odporu odvalují, řemenice motoru se neotáčí, zkoušeny oba směry pohybu vozu, a všechny stupně včetně R, s výsledkem stále stejným. Teorie: možná se ovládání spojkového trnu nevrací a spojka je tedy jakoby stále vystavena? Pokud ano, lze jí nějak vrátit zpět? Možná jsem spojkový talíř přece jen nasadil opačně? Nebo jsem při usazování motoru nějak vystavil spojku a ta se nevrátila? Má smysl zvednout zadní kola nad povrch a golou otáčet řemenicí při zařazené rychlosti jako test opačného přenosu točivé síly? Startér je zatím mimo motor. Po demontáži motoru jsem převodovku omylem vyvěsil do dolní úvratě, pak vrátil zpět. Prosím, zda by někdo věděl radu. S takovými opravami vozidel nemám žádné zkušenosti. Děkuji mnohokrát. Samozřejmě přivítám kdykoliv, ideálně o víkendu, i nadšeného mechanika - srdcaře, který i za pouhý pokus opravy přijme zaslouženou odměnu. Moc děkuji.
18:05:42
25.05.2021
25.05.2021
Jiří120
Aha takže zmetek z výroby. Já si říkal jak to přesadit aby to bylo vodorovně. Zkontroluju ten límeček a jinak nebudu řešit. Setrvák zkusím u někoho tedy stočit, případně se poptat na nějakej v lepším stavu. Převodovku povezu pro klid v duši přecejen na repas, ať se na to nemusí už hrábnout. Díly mám veškerý objednaný tak zbytek snad proběhne bez problémů. Děkuji vám za rady.
08:13:08
25.05.2021
25.05.2021
Bukaj
-> Jiří120 23.05.21 14:39:55: Zjevně ve výrobě křivě svařená nohavice (je to svařenec, tento úhel je dán z výroby)
Nicméně pokud nevidíš na litinové "polokouli" na převodovce stopy po opírání límečku nohavice v propružení, tak bych to neřešil...
A setrvák tedy nic moc, ale fungovat bude i tak, jak je. Osobně bych ale sehnal jiný zachovalejší - bude to i levnější varianta, než tento nechat stočit...
Nicméně pokud nevidíš na litinové "polokouli" na převodovce stopy po opírání límečku nohavice v propružení, tak bych to neřešil...
A setrvák tedy nic moc, ale fungovat bude i tak, jak je. Osobně bych ale sehnal jiný zachovalejší - bude to i levnější varianta, než tento nechat stočit...
22:15:46
23.05.2021
23.05.2021
k.jarek
-> Jiří120 23.05.21 14:48:54: Udělej to jak píše MISCHO. Měl sem také popraskaný setrvák, takže sem ho nechal lehce líznout na soustruhu a vše funguje jak má.
20:34:42
23.05.2021
23.05.2021
MISCHO
-> Jiří120: nechaj ho trochu prebrusit , pripadne stiahnut na sustruhu . A na seriovy motor to bude stacit
14:48:54
23.05.2021
23.05.2021
Jiří120
Setrvák rozpraskaný... ne přítlačák, pardon
14:38:26
23.05.2021
23.05.2021
Jiří120
Tak motor i převodovka venku nakonec. Spojkové ložisko vychrchlaný, přítlačák úplně rozpraskaný. udělá se to tedy komplet. Jen mám otázku. Mám k dispozici novej přítlačák, lamelu a ložisko na průměr 190, ale nevím kde koupit setrvák. Nabízí to někdo? Nebo jsem případně našel novej typ přítlačáku bez pacek na setrvák 180, ale ten taky nemám. Tak i tak, nevíte kde seženu nový? Nebo aspoň nějakej rozumnej jetej? A ještě jedna otázka, jak jsou konce nohavic poloos u převodovky tak na jedné straně je ta nohavice daná zářezama s tím "oválem" vodorovně a na druhé je to celý pootočený. Štít jsem měl na fotce v rovině. Zkusím přidat fotky.