Ložiská šikmých ramen š-130-rapid

prohledat
32 příspěvků (zobrazeno 1 až 32) od 02.02.2021 do 12.02.2021, založil/a Martieers
řadit dle data
18:12:30
12.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> minno 09.02.21 17:39:04: diky. na BAZe budou fajn, 50 tis.km s nim najedu tak za 5 zivotu :)
17:39:04
09.02.2021
minno
Na krytovaných Craft ložiskách mám skoro 50 tkm a zatiaľ OK. Nekrytované ZKL som menil po 90 tkm, na jednom sa mi vydrolila jamka. A už aj to robilo neskutočný rachot. Druhé bolo OK.
zvětšit Ložiská šikmých ramen š-130-rapid - obrázek od minno vložen 09.02.2021 17:39:04
20:28:02
07.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Martieers 07.02.21 19:47:04: ano, to je jeden z nedostatku, dalsi pruser je to samotne umisteni loziska - nevhodne daleko od kola7
19:47:04
07.02.2021
Martieers
Možno sa to riešilo ale nedá mi to pripomenúť zadné náboje nemajú stredový prstenec alebo ako to nazvať čiže disk drží len na stiftoch. Prečo to tak nechali technici, toto tiež dáva zabrať ložiskám nedokonalé vystredenie.
08:06:04
07.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> COL 06.02.21 22:16:31: da pevny a kdyz budou kvalitni, tak bude lamat hridele, jinak bude videt, co je dlouho nevydrzici lozisko4 ta naklapeci je to, co tam pri teto konstrukci vydrzi uplne nejvic... ja jeste pred Tureckem daval naklapeci polaky 2 RS kryta, no problem - nehuci a to mam na prave strane hridel tak ohnutou, ze se mi trochu vrti zadek i apollo mam trosicku deformovane8

I nejake brodeni to dalo diky kryti a to jsou polska CX, minno uz misto nich obdrzel asi cinske craft a pry taky OK, ja mam craft pripravene na BAZe, protoze ten je jak vrtulnik.
22:16:31
06.02.2021
COL
-> Martieers 06.02.21 09:54:02: trochu široký.... za mne jsou ideální obe naklapeci, odpadá problém souososti, zejména zajímavý pokud na rameni někdo něco vařil (taky se tu někde resilo)
15:15:14
06.02.2021
11mAjA11
Původní originální montované v 83 to sem si jistý na 100%, do sestavy nikdo nezasahoval, všechny díly byly původní.

Je to teda z kyvky..
upraveno 2x, naposled 06.02.2021 17:41:30
14:06:16
06.02.2021
SO545
-> 11mAjA11 06.02.21 12:53:23: to je povodne lozisko alebo nejaka druhovyroba ?
12:53:23
06.02.2021
11mAjA11
Toto má najeto lehce přes 30tkm..to auto více stálo než jezdilo..samo bez odlehčení na kolech.. žádná koroze tam nebyla, vazelína byla vypláchlá olejem prolínajícími přes unavené gufero.

Neskutečný hluk..
zvětšit Ložiská šikmých ramen š-130-rapid - obrázek od 11mAjA11 vložen 06.02.2021 12:53:23
12:51:06
06.02.2021
Bukaj
12:42:17
06.02.2021
Bukaj
-> Martieers 06.02.21 09:54:02: Přečti si nejdříve to téma, jak dával odkaz Suri: -> suri 03.02.21 07:43:47: , tam je vše vysvětleno...
11:06:26
06.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.02.21 10:49:23: tak nesmis to prehnat, vule tam byt musi4 u nivy to trochu dotahuju, az kdyz to fakt lita... rusky vydrzely hovno, zkl tam uz drzi

predek skodovky stelovat prakticky nemusis, jsem po 100tis.km pritahl asi o jednu zavlackovou puldirku
upraveno 2x, naposled 06.02.2021 11:10:08
10:49:23
06.02.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda - zrušená registrace 06.02.21 10:44:02: Fakt jo? To jsem v zivote nikde nesteloval... Naopak ze skodovky mam zkusenost, ze je lepsi ta loziska mit nepatrne volnejsi a jak to clovek zacne dotahovat, tak jdou ta loziska do hajzlu...
10:44:02
06.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO 05.02.21 20:26:39: jasne, mel jsem to treba u funa... ale spis bych to videl od nejakych razu, ta loziska byla hodne na volno (nikdo nikdy ty kuzeliky asi nesteloval a felda to ma predepsany tusim po 20 nebo 30 tis. km), od stani v klidu se mi to nezda4
09:54:02
06.02.2021
Martieers
A čo tak použiť pevné ložisko dvojradove 3306c3. 30x72x30

Taktiez môže

prenášať okrem radiálneho zaťaženia aj axiálne zaťaženie v oboch smeroch.
20:26:39
05.02.2021
MOLSO
-> Jarda: drolenie povrchu ložiska kde jazdia guličky môžem potvrdiť .... toto konkrétne má niečo medzi 100 a 120 tis. km
zvětšit Ložiská šikmých ramen š-130-rapid - obrázek od MOLSO vložen 05.02.2021 20:26:39
19:27:12
05.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj: to se mi nezda, ze by se stanim vydrolovala cementacni vrstva... spis tam je problem koroze
17:52:01
05.02.2021
Martieers
Až taký výkon nemám
17:42:14
05.02.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martieers 05.02.21 17:31:19: Nevím co máš za auto, ale skoro s jistotou bych tvrdil, že to co to snáší zrovna u Míry a nebo Weny to nedostane za 10let u ostatních.
17:31:19
05.02.2021
Martieers
Tak o takomto lámani hriadeľov som nevedel môžem čakať že sa to stane aj mne.
12:23:05
05.02.2021
Bukaj
-> COL: Ona ta ložiska odcházejí i na kyvce (u pár kyvek, co jsem rozebíral, měla ložiska taky na vnějším kroužku vydrolenou dráhu kuliček), ale tam je kvůli jinak uchycené nápravě a hluku převodovky, přenášejícím se resonancí do karoserie, nejsou slyšet...

Takže ano - pokud tam nebude bodový sty, vydrží násobně víc...4
12:11:46
05.02.2021
COL
-> Bukaj 05.02.21 08:50:41: Jo, to je pro loziska vyzva, ale i to by mela ta seriova loziska vydrzet. Ta kombinace, kterou jsem zminil, je pak z tohoto pohledu uplne nesmrtelna. Mne pripada problematicky ten bodovy styk - jak z pohledu namahani, tak necistot (skoro bych rekl, ze mi to vetsinou odeslo na bordel). Proto chci ted zkusit loziska s carovym stykem.
upraveno 2x, naposled 05.02.2021 12:15:02
08:50:41
05.02.2021
Bukaj
-> COL 04.02.21 21:20:28: Dle mé teorie je kámen úrazu životnosti těch ložisek právě v tom nejezdění, když vůz delší dobu stojí na jednom místě a ty dvě nebo čtyři kuličky stále přenáší váhu vozu do stejného bodu, může dojít k lokální změně struktury materiálu - ať už kuličky, nebo vnějšího kroužku (u vnitřního toto nehrozí, tam se kuličky nedotýkají bodově) a následnému vydrolování materiálu od toho styčného bodu...

Takže právě pro vozy, které jezdí minimálně, by mělo smysl jiné řešení (případně vždy po odstavení zvednout karoserii a odlehčit zadní nápravu)...

Viz -> Bukaj 03.02.21 17:34:04:
06:29:13
05.02.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martieers 04.02.21 23:01:58: Tak to je při velkém nasazení ten největší problém. Ložiska fakt ne. Ostatně téma o tom tady také je:



skoda-virt.cz/cz/.../1778 72-hridel-zadniho-kola-rap id?gotopost=3...
23:01:58
04.02.2021
Martieers
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.02.21 23:13:54:

Hriadele a náboje sú pôvodné
21:20:28
04.02.2021
COL
Vnější valeckovy ložisko bez masivních úprav celku pouzit nejde(vyreseni axialnich sil). Vnitřní jo - nu205.





Pokud si chceš hrát, uprav to na 21306 a 22205, což by měla být z hlediska životností ložisek nesmrtelna kombinace - tedy dokud bude mazivo mazat a nebude v něm bordel. Jinak na to, co se běžně teď najede se skodulema stačí na věky kvalitní standardní ložiska a mazivo... A občas vyměnit gufera.
upraveno 2x, naposled 04.02.2021 21:31:55
10:09:23
04.02.2021
dragon_cb_cz
-> Martieers 03.02.21 22:47:14: Výkon motoru nebude z pohledu ložiska to podstatné, to spíš ta šířka gum a celková páka, která tam bude působit. Ale jinak viz -> Tuner#2 - zrušená registrace 03.02.21 23:13:54: , tam problém nastane spíš.
23:13:54
03.02.2021
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Martieers 03.02.21 22:47:14: To bych se spíše zajímal jaké tam má hřídele a náboje. Ložiska jsou ten nejmenší problém.
22:47:14
03.02.2021
Martieers
Na seriovych autách to je ok ale neviem ako dopadnú ložiská na R15 šírka zadných gúm 225 a ešte k tomu závodný motor.8
16:26:08
03.02.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Martieers 02.02.21 23:47:30: mas pocit, ze ta loziska jsou poddimenzovana?9 problem proc odchazeji je jinde, hlavne koroze...4 dej jako ja a minno 2RS a budes mit pokoj5
23:47:30
02.02.2021
Martieers
Nazdar, skúšal niekto obsadzovať do šikmých ramien iné ložiská než výkyvne? Napríklad valcekove alebo dvojradove-gulickove pevne. Koly vyššej životnosti a pevnosti.

Netýka sa to seriovych a vykendovych škodoviek, ale hlavne upravených od 100Ps a viac
upraveno 1x, naposled 02.02.2021 23:48:25
Extreme Tyres