skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Přední stabilizátor ano/ne
23:47:43
08.06.2021
08.06.2021
ondie
-> ZdrubT: Díky,zkusím zkusit.
06:19:39
01.06.2021
01.06.2021
ZdrubT
-> ondie 15.12.20 12:42:27: Pokud tam je Hp sporting, tak tam stabilizátory nech. Druhým na zadní nápravě docílíš větší přetáčivosti. Mě to tak vyhovovalo.
18:03:06
22.03.2021
22.03.2021
WizarDEAD
-> venda74:
Zkusim to objet, dík :)
Zkusim to objet, dík :)
14:26:05
22.03.2021
22.03.2021
venda74
Karlovy Vary a okolí: Andělská hora, Papos v Ostrově, Lomnice u Sokolova, v Horním Slavkově ....
23:49:30
21.03.2021
21.03.2021
Jura_Favorit
-> ondie 21.03.21 21:25:03: když píšu FUN, myslím tím FUN. O motorizaci není v Etce nic...
21:25:03
21.03.2021
21.03.2021
ondie
-> Jura_Favorit: A to teda pouze Fun,nebo obecně Pick ?
A pokud jen Fun,tak jen 1.6+1.9?
A pokud jen Fun,tak jen 1.6+1.9?
21:11:12
21.03.2021
21.03.2021
WizarDEAD
-> StepaNoFUN:
Problém je, že jsem z Karlových Varů. Máme tu v okolí dva vrakáče a hotovka. Výběr nic moc..
Problém je, že jsem z Karlových Varů. Máme tu v okolí dva vrakáče a hotovka. Výběr nic moc..
00:10:43
21.03.2021
21.03.2021
WizarDEAD
-> Jura_Favorit: To jsem nevěděl. Díky za opravu.
23:44:10
20.03.2021
20.03.2021
StepaNoFUN
-> WizarDEAD 19.03.21 19:58:24: to chce tam spis dojet, než psat.
Taky jsem shanel jednotku. Nemame. Prijedu tam. Hele chci tohle a tohle. Koukni tamhle, ale spis ne. Na prvni dobrou a za pade. Cenovka normalne kolem 3k.
S vrakacema v okoli uz mam domluvu. Oni me tam pustej, ja si to vyndam sam a jen (s prihlednutim k tomu, ze to maj bez starosti) zaplatim. Pred casem mi neco chteli vyndavat, tak jsem je zmrdal, ze to akorat zkurvej. Mel jsem "povoleny" svoje auto na place a za jejich dobu demontaze se zkurvenim milionu jinejch veci jsem si vyndal potrebne a nepotrebne zbozi nechal demontovany v aute.
Taky jsem shanel jednotku. Nemame. Prijedu tam. Hele chci tohle a tohle. Koukni tamhle, ale spis ne. Na prvni dobrou a za pade. Cenovka normalne kolem 3k.
S vrakacema v okoli uz mam domluvu. Oni me tam pustej, ja si to vyndam sam a jen (s prihlednutim k tomu, ze to maj bez starosti) zaplatim. Pred casem mi neco chteli vyndavat, tak jsem je zmrdal, ze to akorat zkurvej. Mel jsem "povoleny" svoje auto na place a za jejich dobu demontaze se zkurvenim milionu jinejch veci jsem si vyndal potrebne a nepotrebne zbozi nechal demontovany v aute.
23:29:08
20.03.2021
20.03.2021
Jura_Favorit
-> WizarDEAD 20.03.21 19:52:24: no, všechny Felicie... záleží, co si pod tím představit. Pokud to toho počítáš i FEL Pickup, tak toto tvrzení pravdivé není, neboť FUN = přední stabilizátor 22 mm oproti 20 mm u všeho ostatního.
19:52:24
20.03.2021
20.03.2021
WizarDEAD
Pokud vim dobře, tak predni i zadni stabilizator je na všechny felicie stejný. Jak rozměrově, tak tuhostí.
12:16:29
20.03.2021
20.03.2021
Jarda - zrušená registrace
-> WizarDEAD 19.03.21 19:58:24: a je stejny pro 1.3 i 1.6?
19:58:24
19.03.2021
19.03.2021
WizarDEAD
Nemá někdo na prodej? Nebo případně nevíte kde sehnat?
Obepsal jsem asi 1000 vrakovišť a nikde nemaji..
Díky
Obepsal jsem asi 1000 vrakovišť a nikde nemaji..
Díky
18:13:02
17.12.2020
17.12.2020
MVM
-> Eidy: Mám tu takovy Lexikon kouzel pro konstrukci celyho zavodniho auta. Je to sice v němčině,což mi osobně nevadí. A právě kolem problematiky naprav jako celku, je potřeba si v meritku nakreslit par takovych obrázků. Což se mi od školy už nechce..
19:39:06
16.12.2020
16.12.2020
Eidy
-> vhml: Je to daný geometrií ramen náprav. To ovlivňuje vzdálenost osy klopení od těžiště. A každým snížením se ta vzdálenost zvětšuje. Dej si do googlu “body roll center” a uvidíš. Platí to pro všechny typy zavěšení.
19:22:17
16.12.2020
16.12.2020
vhml
-> Eidy 16.12.20 18:52:26: čím to?
18:52:26
16.12.2020
16.12.2020
Eidy
-> MVM 16.12.20 15:33:25: máš pravdu. Zajímavý (a hlavně smutný) je, že snížením auta se naklápění zvětší.
15:33:25
16.12.2020
16.12.2020
MVM
-> WizarDEAD 16.12.20 15:23:02: Stabilizator ma smysl vždy. Ale zásadní je hodnota "tuhosti". Která se obecně nedá jen tak od klavesnice určit.
Existuje sice vypočet, obecne to závisí na klopnym momentu, kterej je zavislej na mnoha velicinach. Hlavni je rychlost prujezdu zatáčkou, velikosti odstředivé síly, na svetle výšce auta, hmotnosti auta. Proto to nejde urcit lehce. Ale u ověřených aut lety provozu se jde spolehnout na vyzkouseny konfigurace.
Existuje sice vypočet, obecne to závisí na klopnym momentu, kterej je zavislej na mnoha velicinach. Hlavni je rychlost prujezdu zatáčkou, velikosti odstředivé síly, na svetle výšce auta, hmotnosti auta. Proto to nejde urcit lehce. Ale u ověřených aut lety provozu se jde spolehnout na vyzkouseny konfigurace.
15:23:02
16.12.2020
16.12.2020
WizarDEAD
Takze da se z toho tedy vyvodit zaver, ze stabilizator jak vpredu tak vzadu ma smysl jen pokud je podvozek mekky, a od urcite tvrdosti, kterou maji zavodni podvozky, uz to nema smysl.
Chapu to dobre?
Chapu to dobre?
21:48:41
15.12.2020
15.12.2020
Pavel P..
Když jsem ho na moji feldu namontoval tak to bylo hodně znát v zatáčkách.... tátova felda je bez něj a vždycky když s ní jedu tak mě v to první ostřejší zatáčce hned připomene že tam neni.
17:30:47
15.12.2020
15.12.2020
MVM
Pánové zkuste si udělat vyhýbaci manévr nebo "typickej Losí test" s autem bez stabiku a s nim.
Nekdo tu psal že auto se stabikem bylo stabilnější míň se naklánělo. ( Kdo by to od součástky pojmenované jako Stabilizator kupodivu čekal )
Co se zavidnihi nastaveni stabiku tyka tam je to trochu o něčem jiném. Tam závisí na volbě pružin ktery udavaji cely dynamice základ. Na tvrdym aute uz se stabik vyuziva k jemnymu doladění vlastností auta, zavodni auto umi jet na mokru běžně bez stabiku nebo s nejmekcim nastavenim. Přičemž vizualne to zvenku poznat neni. Mnohdy to ani méně zkuseny jezdec ,kterej nejede na limitu adheze slicku ani nepozná..
Nekdo tu psal že auto se stabikem bylo stabilnější míň se naklánělo. ( Kdo by to od součástky pojmenované jako Stabilizator kupodivu čekal )
Co se zavidnihi nastaveni stabiku tyka tam je to trochu o něčem jiném. Tam závisí na volbě pružin ktery udavaji cely dynamice základ. Na tvrdym aute uz se stabik vyuziva k jemnymu doladění vlastností auta, zavodni auto umi jet na mokru běžně bez stabiku nebo s nejmekcim nastavenim. Přičemž vizualne to zvenku poznat neni. Mnohdy to ani méně zkuseny jezdec ,kterej nejede na limitu adheze slicku ani nepozná..
13:53:25
15.12.2020
15.12.2020
Borderer
Asi to záleží na autě jako takovém. Máme doma 1.3BMM bez jedinýho stabilizátoru a 1.3 MPI s oběma. Oboje krátký verze (proč ho jednobod vzadu nemá, nevim). Rozdíl tam byl, ale asi ne takovej, jakej bych čekal. Co jsem projel, jednou feldou, projel sem i druhou. Kde první felda začala nedotáčet, druhá už taky začala klouzat, brzdilo to stejně. Celkově to mělo spíš vliv na náklon kastle, akceleraci ze zatáčky atd. Ale jako nejslabší článek toho všeho se beztak projevily seriový pneumatiky (R13). Takže mne pro sportovnější svezení ( = tahat feldu na hranu) ano, na ježdění do krámu je to absolutně zbytečný.
13:41:08
15.12.2020
15.12.2020
Peca
Mám to také na Favo v plánu, zadní stabik už mám doma a přední náprava se stabikem je na cestě. Budu dávat celou Feldi nápravu do Favo. Takže můžeš sledovat
12:50:53
15.12.2020
15.12.2020
WizarDEAD
-> ondie: V nějakém topiku jsem to tady viděl, že si to borec dával na Favorita, a prý dobré. Víc tam toho ale napsané nebylo.
12:49:33
15.12.2020
15.12.2020
WizarDEAD
-> vhml: Díky za upornění, vím o tom. Pokud bych se rozhodl to dodělávat koupil bych celou přední nápravu na repas, abych to měl komplet. Případně celá nová ramena už s přípravou na úchyt, jsou skoro zadarmo..
12:42:27
15.12.2020
15.12.2020
ondie
Já trošku rozvedu otázku..
Mám-li na krátký Fele pro víkendové použití HP Sporting + stabík vepředu i vzadu... vyplatí se mi dávat dozadu dva ?
Má to tu někdo ?
Aby to už pak nebylo třeba nevyzpytelný.
Mám-li na krátký Fele pro víkendové použití HP Sporting + stabík vepředu i vzadu... vyplatí se mi dávat dozadu dva ?
Má to tu někdo ?
Aby to už pak nebylo třeba nevyzpytelný.
12:37:32
15.12.2020
15.12.2020
WizarDEAD
Neni, nebo presneji nebude to auto na profi zavody, ale ani pro manželku na nákupy.
Nemam v plánu tam dělat J klec, takže to na závody ani nebude moct. Je to spíš tak vytáhnout to o víkendu a zablbnout si, případně to vzít do mostu na autodrom, atd. Ale rozhodně to není sériové auto, ale účelová stavba. Moméntálně komplet odstrojeno, o víkendu už se jen vyndá motor a pujde to na vyvaření + nějaké výstuhy, aby se zvýšila tuhost kastle.
Jaké volit HP tlumiče, jestli sporting nebo treninkove ještě nevím, to se stále řeší, a nemůžu se rozhodnout. Bojím se že sportingy budou moc měkké a dvoupružina zase moc tvrdá..
A když už budu cele napravy dělat nové, má cenu dávat nahoru unibaly? Předpokládám, že asi ne, co?
Každopádně děkuji všem za reakce
Nemam v plánu tam dělat J klec, takže to na závody ani nebude moct. Je to spíš tak vytáhnout to o víkendu a zablbnout si, případně to vzít do mostu na autodrom, atd. Ale rozhodně to není sériové auto, ale účelová stavba. Moméntálně komplet odstrojeno, o víkendu už se jen vyndá motor a pujde to na vyvaření + nějaké výstuhy, aby se zvýšila tuhost kastle.
Jaké volit HP tlumiče, jestli sporting nebo treninkove ještě nevím, to se stále řeší, a nemůžu se rozhodnout. Bojím se že sportingy budou moc měkké a dvoupružina zase moc tvrdá..
A když už budu cele napravy dělat nové, má cenu dávat nahoru unibaly? Předpokládám, že asi ne, co?
Každopádně děkuji všem za reakce
23:05:27
14.12.2020
14.12.2020
JuroSport
-> WizarDEAD: Na favorite som nemal na felde som nemal ale dorábal som a nelutujem. Felda sa menej nakláňa, je pocitovo stabilnejšia. A aj keď som na nej mal hp sporting tak aj vtedy som ho tam mal a bol som spokojný. Nejazdil som s nou ale slalomy a podobné veci kde pri vačšom zniźeni pri zakrutách moze odtlačat vnutorne koleso. Chalani co jazdili taketo veci bud spekulovali s jeho podlozením aby tzv “spolupracoval” alebo ho vybrali ked mali treningovu sadu hp ktora je uz tak tvrdá ze bol vpodstate zbytocný. No ak nieso zavodník len si ho tam daj. Dobrá vec je aj rozperná tyč medzi tlmiče (pod kapotu). Myslim, že pokial fakt nie si zapvodník. Tak auto nedostaneš do stavu kedy by mohol mať pre Teba “nežiaduce účinky” ale iba pocitiš lepšiu stabilitu a presnejsiu jazdu.
21:14:57
14.12.2020
14.12.2020
vhml
Jestli je to seriovka tak jednoznacne dodelat vcetne zadniho. Mel jsem na kombiku dodelany oba a chovalo se to lepsi. Byť kombík v sérii nikdy zadní neměl.
A ještě záleží jestli to dopředu dodělat lze, první roky na to nemají připravený ramena.
A ještě záleží jestli to dopředu dodělat lze, první roky na to nemají připravený ramena.
21:11:35
14.12.2020
14.12.2020
Eidy
-> WizarDEAD: S feldou nemám žádnou zkušenost, ale obecně platí, že jakkoliv na nápravě kdekoliv přidám (tuhost pružiny nebo stabíku), ubírám z ní adhezi a přesouvám ji na druhou nápravu. Takže musíš zvážit, jak se to teď chová a co od toho očekáváš.
20:22:48
14.12.2020
14.12.2020
suri
mal som a bolo to lepšie ako bez ... v serii
16:42:37
14.12.2020
14.12.2020
WizarDEAD
Zdravím pánové!
Řeším problematiku předního stabilizátoru ve Felicii, jestli ano a nebo ne. Vím, že se do některých Felicií dával a do některých ne. Všeobecně se bere za to, že se stabilizátrem je to lepší jak bez, ale kdyz člověk načte nějakou literaturu, tak je tam dost o tom, že sice přední stab. snižuje náklon v zatáčce, ale taky negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti (nedotáčivost, změny geometrie, atd.). Co jsem viděl různé fotky z kitových Felin, tak stabík neměli.
Předem chci říct, že nejsem profi závodník a nemám reálné zkusenosti z auta, neměl jsem možnost podovnání, neměl jsem možnost řídit auto s a bez.
Jak to řešíte vy na vašich závodních Feldách? Má to smysl dodělávat? Nebo to má smysl jen za předpokladu, že je podvozek hodně měkký?
Díky za názory.
Řeším problematiku předního stabilizátoru ve Felicii, jestli ano a nebo ne. Vím, že se do některých Felicií dával a do některých ne. Všeobecně se bere za to, že se stabilizátrem je to lepší jak bez, ale kdyz člověk načte nějakou literaturu, tak je tam dost o tom, že sice přední stab. snižuje náklon v zatáčce, ale taky negativně ovlivňuje jízdní vlastnosti (nedotáčivost, změny geometrie, atd.). Co jsem viděl různé fotky z kitových Felin, tak stabík neměli.
Předem chci říct, že nejsem profi závodník a nemám reálné zkusenosti z auta, neměl jsem možnost podovnání, neměl jsem možnost řídit auto s a bez.
Jak to řešíte vy na vašich závodních Feldách? Má to smysl dodělávat? Nebo to má smysl jen za předpokladu, že je podvozek hodně měkký?
Díky za názory.