skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
odklon a podlozky
-> Tuner#2: však práve
-> minno 11.11.20 15:36:21: ten ale nemá být dotažený ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> COL: Volant sa mi blbo vracal vždy iba vtedy, keď nebol správne dotiahnutý šróbik na vymedzenie vôle na hrebeni. Inak sa vracia vždy tak nejako normálne.
ja jedu 0 a geo děláme když oba sedíme v autě. s certal hlavicema tam je pres 2°, upraveny záklon, vrací se to krásně. na braidy jsem dával 10 mm podložky ještě.
předtím jsem mel asi 1,5° a taky se to vracelo ze to bylo "o prsty"
předtím jsem mel asi 1,5° a taky se to vracelo ze to bylo "o prsty"
-> COL: Tak to nevím, co takhle od klávesnice poradit. Mám to rozbíhavý, abych síly v nápravě uvolnil. Na rovině to tahá za volant, ale jinak to funguje parádně.
-> Eidy 04.11.20 21:43:34:
Jo tak tady mam pocit, ze je to presne opacne....
Prijde mi, ze s koly ve vzduchu, jde rizeni velmi lehce. Rozhodne lepe, nez kdysi na stare naprave, kde byl jeden svislak zatuhly - vracelo se to neochotne a i pri volnem pohybu to slo ztuha. Tady ne, kdyz jsem nechaval menit kulak a nasledne serizovat geometrii, tak jsem chtel po mechanikovi, aby promazal svislaky a zkusil, jak jdou otacet - rikal, ze uplne normalne. Tak mne napadlo, jestli to nedela geometrie s odklony blizko nuly, protoze zbytek je tam bez odchylek.
Jo tak tady mam pocit, ze je to presne opacne....
Prijde mi, ze s koly ve vzduchu, jde rizeni velmi lehce. Rozhodne lepe, nez kdysi na stare naprave, kde byl jeden svislak zatuhly - vracelo se to neochotne a i pri volnem pohybu to slo ztuha. Tady ne, kdyz jsem nechaval menit kulak a nasledne serizovat geometrii, tak jsem chtel po mechanikovi, aby promazal svislaky a zkusil, jak jdou otacet - rikal, ze uplne normalne. Tak mne napadlo, jestli to nedela geometrie s odklony blizko nuly, protoze zbytek je tam bez odchylek.
Ono to bude souviset s ET kol, šířkou pneu, sbíhavostí a záklonem. Když o tom přemýšlím, zatočit jde těžko a vrací se to dobře.
-> darklord: To je divný, já mám asi - 1,5° a volant se vrací až moc rychle.
-> COL 04.11.20 17:18:25: volant se vrací rychleji, ale přece jen tam mám přes 2° což ty mít nebudeš. také to souvisí s geometrií, na slalom yjsem to jeden čas měl i rozbíhavé a zase to bylo o fous lepší, ale na rovině to bylo už víc neklidné.
-> COL: ja mam na predku "stafle" na max co dali seriove moznosti, a teda volant sa nevracia takmer vobec. To auto ani nechce jazdit rovno, ale v zatacke ako pribite.
-> COL: Je to tak dávno, že už nemám přesné srovnání. Nicméně volant se mi vrací. Není moc utažené řízení?
-> Bukaj 31.10.20 13:29:40: No odbočím- ale v nastaveni ,pruziny, delka pružin je základní věc kterou se začíná. A tou je zakladni postaveni náprav vztazena ke světlé výšce vpředu a vzadu
U lichoběžníkový nápravy obzvláště závisí v jaky poloze se setup dělá. Tudiz jsou vždycky stanoveny podminky pro seřizovani. A vždy je důležitý co to dělá posléze dynamicky - ovšem nastaveni se dělá v klidu s koly v primym směru.
Celkem věda na medvěda![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Celkem věda na medvěda
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
btw. jaký máte zkušenosti s vrácením volantu vs odklony?
Na šedivým, kde jsou odklony asi 20' s vrací velmi neochotně, ačkoliv vše ostatní včetně pohyblivosti cepu vypadá ok.
Na šedivým, kde jsou odklony asi 20' s vrací velmi neochotně, ačkoliv vše ostatní včetně pohyblivosti cepu vypadá ok.
-> Eidy 31.10.20 15:37:26: myslím, že to měl Štěpán navarene trochu výš a ty podložky tam měl v základu. Kdyby to časem začalo dělat větší Áčka než chtěl, jen podložky vyndal.
-> Tuner#2: To taky. Je to jednodušší, ale zase jde dolů už tak nízká příčka.
-> Eidy 31.10.20 13:44:06: nebo zvýšit a podložkama pod příčkou to ladit. To tady měl Štěpán v eRku.
-> Bukaj: Ještě se dají snížit uši na příčce.
Ale to není klasický štelování.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ale to není klasický štelování.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 31.10.20 11:52:18: Tak pružina je jasná, ale to není regulační prvek.
A to s tím MTX jsem nevěděl, díky za dovzdělání![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A to s tím MTX jsem nevěděl, díky za dovzdělání
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> COL 31.10.20 01:34:09: za mě ideální na sérii ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 31.10.20 10:27:20: ano u 130L/A délkou pružiny (snížením/zvýšením zadku) a u 130L/A MTX lze na příčce výškově stavět šikmé rameno.
vše je nafoceno v dokumentaci.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.10.20 20:57:41: On lze na nějaké škodovácké nápravě nastavovat odklon zadního kola?
Nebo je to jen kontrolní hodnota, že náprava/kastle není křivá?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Nebo je to jen kontrolní hodnota, že náprava/kastle není křivá?
-> Tuner#2: Ano, tohle jsem take zvazoval ....
-> COL 30.10.20 20:31:40: osobně bych se i na sérii držel L/A nastavení, které bylo na trošku sportovní svezení.
-> Eidy: Přijde mi, spojnice ok horního ramena směřuje v základní poloze dolů víc než spojnice ok spodního - ale může to být klam.
Nicméně teď je to nějak změřený a bez ohledu na teorii je potřeba nastavení upravit - podložkama, jejichž účinek je potvrzený :).
Nicméně teď je to nějak změřený a bez ohledu na teorii je potřeba nastavení upravit - podložkama, jejichž účinek je potvrzený :).
-> COL: Musíš taky uvažovat vzájemný úhel ramen. Ono tě možná trochu mate oblouk horního ramena. Když koukáš na jeho konec, tak směruje dolů, ale rovina toho ramene je jinde. Jinak je tvoje úvaha správná. Možná ke konci vyvěšení se odklon opravdu zase trochu zmenšuje, ale to jsem nikdy neměřil.
Ano, jako pozitivni odklon beru V cko.
Tomu, ze snizemin se odklon zmensuje nasvedcuji namerne hodnoty na sedivym aute. Ale kdyz se na tu napravu kouknu, tak pohybem spodniho ramena dolu ze zakladni polohy (opak snizeni) mi prijde, ze by se to melo stavet do vic do A. Horni rameno je kratsi a cep kam je pripojen svislak se pohybuje dovnitr tedy rychleji nez u spodniho.... pri pohybu nahoru mi prijde, ze nejdriv odklon poroste a pak bude klesat.... ale z te zakladni polohy mi prijde, ze nejprv se zatizenim poroste. Asi si budu muset udelat model, nebo napsat rovnice :)
-> Tuner#2: Sériové, nebo lehce mene. Je to na +- bezne jezdeni, ale klidne zkusim nejake doporuceni - zkusenosti s tim nemam a na experimenty je to dost pracny :).
Tomu, ze snizemin se odklon zmensuje nasvedcuji namerne hodnoty na sedivym aute. Ale kdyz se na tu napravu kouknu, tak pohybem spodniho ramena dolu ze zakladni polohy (opak snizeni) mi prijde, ze by se to melo stavet do vic do A. Horni rameno je kratsi a cep kam je pripojen svislak se pohybuje dovnitr tedy rychleji nez u spodniho.... pri pohybu nahoru mi prijde, ze nejdriv odklon poroste a pak bude klesat.... ale z te zakladni polohy mi prijde, ze nejprv se zatizenim poroste. Asi si budu muset udelat model, nebo napsat rovnice :)
-> Tuner#2: Sériové, nebo lehce mene. Je to na +- bezne jezdeni, ale klidne zkusim nejake doporuceni - zkusenosti s tim nemam a na experimenty je to dost pracny :).
-> Eidy 30.10.20 20:06:35: Pravda v sérii je to hodnota + na našich autech se bavíme o - ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Je upřesním odklon. Pozitivní odklon je vždy kolo do V. Proto je to odklon, protože se (vršek) odklání. Čili podložkami a snížením se odklon zmenšuje, jde do mínusu. Ale jinak je to, jak napsal T2. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
1) Vložením podložky pod kozlík u horních ramen se odklon zvětší.
2) Od určité polohy ramen se vetším snížením odklon zvětšuje. Stejně tak i při propérování
Odklonu není nikdy dost
, jaké chceš mít nastavení? Zároveň to nepřehnat, pak to sice perfektně zatáčí a drží v zatáčce, ale hůře bzdí.
2) Od určité polohy ramen se vetším snížením odklon zvětšuje. Stejně tak i při propérování
Odklonu není nikdy dost
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ahoj,
zapasim s geometrii a protoze chci vyndavat napravu max 1x. Potreboval bych potvrdit hypotezu u M-kove napravy:
1) vlozenim podlozky se odklon zmensi
a pripadne
2) zkraceni pruziny/propruzeni odklon zvetsi
zapasim s geometrii a protoze chci vyndavat napravu max 1x. Potreboval bych potvrdit hypotezu u M-kove napravy:
1) vlozenim podlozky se odklon zmensi
a pripadne
2) zkraceni pruziny/propruzeni odklon zvetsi