Felda s Abs brzdy

prohledat
9 příspěvků (zobrazeno 1 až 9) od 19.08.2020 do 24.08.2020, založil/a Borderer
řadit dle data
07:35:00
24.08.2020
Borderer
-> Lamac: To se používá pouze, je-li podezření na vzduch v ABS kostce, ne?



Jinak bych měl ještě dotaz. Možná je to ohledně brzd pouze o mojí všímavosti (možná paranoie), která je teď násobně větší. Jak je to s ohřívám / chladnutím brzd? Může díky vzduchu v systému dojít k tomu, že auto začne přibrzďovat?



Jde mi o to, že jsem ujel za víkend cca 2x100km a po první jízdě byly hliníkový disky na autě horký tak, že na nich skoro nešlo udržet ruku - běžná jízda (posledních cca 5km bez použití brzd při rychlosti +/- 40kmh). Jela za mnou druhá felda a ta měla klasický plecháče prakticky studené (byŤ od kotoučů sálalo teplo). Na předku byly obě kola rozpálený +/- stejně, na zadku taky.



Cestou domů jsem brzdil hlavně motorem - brzdy byly studené.

Do toho sem měl pocit, že je někdy pedál brzdy tvrdší a míň se propadá. Ale není gumový, neměkne. Auto brzdí rovnoměrně a v podstatě nikam netáhne i když už kope ABS.
upraveno 1x, naposled 24.08.2020 07:35:45
11:19:56
23.08.2020
Lamac
Pokiaľ to má ABS, odvzdušni to s pomocou vagu, tak jak sa má.
07:31:37
21.08.2020
Borderer
Tak to celé je asi HBV, který už bude v horší kondici. Zvyklej z užovky bez posilovače, kde pedál při kouslém HBV neklade vůbec žádnej odpor, sem si to neuvědomil. Letmé poklepání, odvzdušnění dle darklorda, přičemž se šlapalo po cca stejné dráze, jako to běhalo předtím.

Je to hotový, auto zatím brzdí a vypadá to, že nic neteče.

Jen teďka doufám, že to moc nepoznamenalo gumičky....
06:26:15
20.08.2020
suri
Felda ABS po výmene trubiek potrebovala viac ako tri litre brzdovky kým začala fungovať správne ... tu bude podobný problém , proste zavdušnené ...
06:24:25
20.08.2020
MVM
-> Borderer: Musis odvzdusnit i predek. Brzdovy okruhy jsou do kríže. Tzn LP a PZ. Atd. Takze vse znova prolit brzdovkou a odvudusnit celý auto.
upraveno 1x, naposled 20.08.2020 07:54:24
23:32:46
19.08.2020
ondie
Obecně je dobrý, když člověk odvzdušní vždycky vše.

Můžeš s trochou vzduchu jezdit dýl a roztaháš si ho akorát po autě.
22:36:20
19.08.2020
Borderer
-> darklord: Tak to netuším, asistovala mi přítelkyně. Ale předpokládám, že na povel "pusť" prostě pedál pustila. Ale to by nevysvětlovalo, proč kapalina samovolně neprotékala ven, ne? Nebo bublina v HBV, která zabrání nátoku?
upraveno 1x, naposled 19.08.2020 22:44:04
22:28:12
19.08.2020
darklord
Velmi zalezi ako rychlo si pri naslapavani pustal brzdovy pedal. Ak rychlo (bezne) tam tam mas vzduch uz vsade, kedze si to vacsinou cucne vzduchu, kedze nie tak rychlo dotecie brzdovka. Vzhladom na to kolko som sa s brzdami sral za posledne dva roky - pedal treba pri odvzdusnovani pustat fakt pomaly, nech sa stiha plnit HBV z nadobky, a nie z luftu okolo gumicky.
22:20:05
19.08.2020
Borderer
Zdravím,

potřeboval bych popostrčit ohledně brzd na Felicii. Celý příběh je asi takový. V neděli jsem normálně přijel domů. V úterý ráno jsem chtěl autem vyrazit do práce a málem sem skončil v koňským výběhu, když jsem najížděl na silnici od domu. Pedál brzdy se pomalu propadal skoro na podlahu, pak začal pružit - co jsem zde pochopil, jeden okruh bez tlaku. Brzdovka fuč - na "min".



Celé auto jsem prolezl a zjistil sem KO brzdovej váleček. Auto stálo z neděle na úterý hodně prdelí nahoru, takže podezírám, že si to tamtudy mohlo přicucnout i vzduch...Zadní brzdy jsem kompletně vyměnil - pakny, prasata. Pokusili jsme se to odvzdušnit (prolil jsem cca 1l kapaliny), ale nechápu následující věci.



Když povolím odvzdušňovák PZ kola, nic se neděje. Kapalina neteče. Když se šlápne na pedál, kapalina vyhrkne a pak už teče ven sama. Bubliny v ní nejsou.



Je možný, že se při nehodě na PZ kole zavzdušní i předek? Mne to přijde jako kravina, dyť ty trubky lezou až do kostky vepředu...ale proč je to pořád gumový? Zkusil jsem nastartovat a po násobném zašlapání mám pocit, že pedál měkne...wtf?



V tomto stavu, když šlápnu na pedál, je gumovej, jde prošlápnout do cca 1/3 a pak se od pedálu ozve jakési cvaknutí - je to cítit v pedálu a najednou to ztvrdne. Něco jako když plyn jemně klapne o doraz na podlaze.



Má tohle nějaký logický řešení? Trochu podezírám HBV, ale vzhledem k (ne)dostupnosti originálních dílů a přístupu k němu bych ho nerad měnil zbytečně.
upraveno 2x, naposled 19.08.2020 22:21:19
Extreme Tyres