skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
obcas "mlatici" brzdy
-> Luky: Na subaru fóru někde
-> Venca.: toho jsem si vědom ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nicméně tady jsem se ptal protože jsem k tomu nedokázal nic vygůglit. Já fakt nevím kde jsi to četl...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nicméně tady jsem se ptal protože jsem k tomu nedokázal nic vygůglit. Já fakt nevím kde jsi to četl...
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Luky: Asi moc brzdíš ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Venca.: mám pořád i ty sériový. Ale je pravda že ty velký bývaly tišší...
-> Luky: To už ti to zase kope i na tom velkým kotouči?
-> Luky: To ne, ten změněný materiál musí pryč - netuším do jaké hloubky to ale může být.
Až bude čas, tak zkusím povrch těch kotoučů podrobit nějakému analytickému experimentu.
Až bude čas, tak zkusím povrch těch kotoučů podrobit nějakému analytickému experimentu.
-> COL: pokud už je to víc tak asi jo. Zase na druhou stranu jen soustruh bez toho formátování nemůže protože se to za chvíli udělá znovu
-> Luky: o te příčině v podobě různé tvrdosti a následného různě velkého koeficientu tření a časem nerovnomerneho opotřebení kotouče, které se casem může jevit jako házení, jsem četl několikrát - ale vždy s tím, že je potřeba materiál odebrat - asi i proto, že tam už muze byt reliéf.
Trochu související dotaz - ze dvou nezávislých zdrojů jsem slyšel, že kopající kotouče (ty co byly přehřátý a zastaveny bez chlazení) lze opravit tak že se rozpálí opět do mrtva a pak se bez brzdění vychladí. A že tím dojde k opětovné transformaci materiálu (nějaký ty austenity, martenzity, bainity a kdoví co ještě) na celém obvodu kotouče. Protože to kopání není "křivý" kotouč, ale kotouč mající různou tvrdost (a tím různou tloušťku protože ho destičky různě žerou).
Může mi to někdo potvrdit/vyvrátit?
Může mi to někdo potvrdit/vyvrátit?
Takže proběhla výměna sestav náboj-kotouc a desticek a zda se, že to zmizelo. Kotouče vizuelne nevykazuji nic zvláštního, sjeté rovnoměrně bez náznaků prasklin apod. Velmi obtížné zretelne otisky desticek. Destičky rovnoměrně sjeté, homogenní pěkný povrch. Tak nevím....
Jeden šroub na brzdici sel relativně lehce povolit, ale brzdic vůli nejevil, leda by na to byla potřeba fakt velká síla. Stopy po nějakém vzájemném pohybu jsem taky nenašel.
Jeden šroub na brzdici sel relativně lehce povolit, ale brzdic vůli nejevil, leda by na to byla potřeba fakt velká síla. Stopy po nějakém vzájemném pohybu jsem taky nenašel.
-> Tuner#2: i ty s tloustkou 22mm? Ja mam jeste par od Kalmara, ale ty jsem chtel dat na bilyho :-( a jsou 20mm.
-> Jarda: No jo, ale tady ten povrch vypada normalne. Byl tam slabounky otisk desticky, ale to jsem videl horsi na autech co brzdila normalne.
Ovsem fakt je, ze jedna desticka ma znatelne vetsi opotrebeni, takze s tim povrchem mozna neco opravdu bude.
Ovsem fakt je, ze jedna desticka ma znatelne vetsi opotrebeni, takze s tim povrchem mozna neco opravdu bude.
-> MVM 12.04.20 19:47:59: Na skle = do roviny?
O smirkovani desticek jsem kdesi cetl, ze by se to idealne delat nemelo, protoze v nich zustanou zbytky korundu se smirku...
O smirkovani desticek jsem kdesi cetl, ze by se to idealne delat nemelo, protoze v nich zustanou zbytky korundu se smirku...
-> MVM 12.04.20 19:47:59: o tom bych mohl vypravet a kdyz clovek jeste vlitne nekde do vody, tak je po kotoucich, zadny rovnsni uz nepomuze, jedine TZ by mohlo
-> COL: jeste je moznost, ze si nesedly desky a kotouce, myslim vlastnostmi k sobe, jako me ty TRW a desky master sport, tak povrchove potrhany kotouce jsem nikdy nevidel a jak to kopalo taky ne![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> COL: jeste je moznost, ze si nesedly desky a kotouce, myslim vlastnostmi k sobe, jako me ty TRW a desky master sport, tak povrchove potrhany kotouce jsem nikdy nevidel a jak to kopalo taky ne
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> COL 12.04.20 19:44:39: kotouče jdou pořád koupit a převrtá kdejaký šikovný soustužník.
Jinak bych v zásadě zkusil to co doporučuje MVM a uvidíš.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jinak bych v zásadě zkusil to co doporučuje MVM a uvidíš.
-> COL: Osmirkovat třeci plochy kotouče a třeci plochy destičky. Na skle. Srazit náběžný hrany. A brzdy si musi správně sednout. -> Jarda - zrušená registrace 12.04.20 19:18:51: Už jsme To tady řešili víckrát,že sériový kotouč snáší i sportovním jízdu. Nutně ho přehřívat nemusíš. Jednak to poznáš na struktuře materialu pokud by byl trvale přehřívaný. A nemusí se vždycky pokroutit..
-> Jarda - zrušená registrace 12.04.20 19:18:51: No, tak tady je to problém s chladakama
. Blbý je, že nemám žádný náhradní.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Dušan: New, nic takového se tam neděje.
-> Dušan 12.04.20 10:11:30: to by musel mit povoleny srouby, co drzi brzdic nebo cely drzak..
Todle byl u rapida vecnej problem, co jsem dal chladaky, tak uz je to OK, proste ty ziletky clovek prehreje...
Nemlátí náhodou brzdič nebo odvzdušňovák o disk ?
Me toto delalo uplne stejne, kdyz se dostala vazelina z naboje na vnitrni plochu, ale to bys urcite videl ze je to mastne.
-> Eidy: takovou bouli jsem si nepredstavoval... :) uz presne nevim, jak jsem to vloni delal, ale hrby a zvlneni jsem vyloucil - mam za to, ze jsem to delal nejakym provizornim pripravkem a hodinkama.
No, kdysi jsem si myslel, ze ty kotouce mi tam vydrzi veky....![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
No, kdysi jsem si myslel, ze ty kotouce mi tam vydrzi veky....
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> COL: To není boule jako když se praštíš do hlavy. To bylo myšleno obrazně. Prostě se tam ten kotouč neobrušuje a ta boule je třeba v rámci nějaký desetiny. No a to už stačí.
-> COL: No k tomu zastaveni... Mohlo by stačit na dálnici nečekaně zastavit ze 130 do kolony a zůstat tam stát...
-> Eidy: jedina vule, na kterou jsem tam narazil byla v kulaku a ten uz je pryc. Ja brzdy moc neroztapim, takze mi to neprijde pravdepodobne. Na kotouci jsem si zadnych bouli nevsiml - ani nanesenho materialu ani zvlneni. Jeste zkusim nejaky uplne jiny desky, pak uz nevim....
Je to podobne divny, jako ta cukajci zadni brzda - hazi/cuka porad, ikdyz je cela z te plonaprava nova, az na prase a samostav.
Je to podobne divny, jako ta cukajci zadni brzda - hazi/cuka porad, ikdyz je cela z te plonaprava nova, az na prase a samostav.
-> Eidy: Jo no, nějaký ovlivněný místo nebo prostě chyba při odlejvání - nehomogenní materiál? To by odpovídalo tomu, že po ošmirglování to bylo chvíli dobrý.
A nějakou mechanickou vůli/poruchu na nápravě lze vyloučit. Myslím třeba volný SB na svisláku. Ale podle popisu tipuju na kotouč. Nezůstal jsi někdy stát na místě s roztopenýma brzdama? V jednom místě by pak došlo ke změně vlastností materiálu a na kotouči by se dělala boule. Nebo se to nasytilo pryskyřicí z destičky a výsledek je podobný.
Aby toho nebylo malo s brzdama, tak tohle se pro zmenu tyka prednich na sedivym.
Uz pred drahnou dobou jsem si vsimnul, ze ma auto pri brzdeni tendenci hucet, ale nic hrozneho. Nicmene vloni pri zkouseni brzd na dalnici se huceni stupnovalo, az preslo skoro do "mlaceni" a to nekdy az tak, ze z toho jde strach. Delaji to obe brzdy, prava vic. Pod 100km/h to v podstate nedela nad 110km/h casto, ale ne vzdy. Nekdy staci i jen lehce pribrzdit, nekdy je potreba vic. Za tepla se to zda byt horsi. Kotouce jsou chladaky od Sakyho, praskliny tam zadne nevidim, zvlneny nejsou, desticky jsou ferrodo premier. Napada mne, ze by se mohl mazat material desticek po koutouci, ale videt to nijak moc neni. Na druhou stranu, kdyz jsem rukou primackl desticku na kotouc rukou a tocil, tak tam byla citelna mista, kdy bylo treni desky vyrazne odlisne - coz by se jako mlaceni mohlo projevovat - kdyz je ucinek nerovnomerny behem otacky. Po tom, co jsem pracovni plochu kotouce obrousil smirglem a desticky taky (coz by se nemelo), tak to pri tomhle rucnim testu prestalo byt citelne. Ovsem v provozu bylo chovani za chvili zpet. Desticky jsou tam, myslim, uz druhe, co to s nima dela podobny veci.
Muze to bejt tema deskama? A proc se to obcas neprojevuje?
Uz pred drahnou dobou jsem si vsimnul, ze ma auto pri brzdeni tendenci hucet, ale nic hrozneho. Nicmene vloni pri zkouseni brzd na dalnici se huceni stupnovalo, az preslo skoro do "mlaceni" a to nekdy az tak, ze z toho jde strach. Delaji to obe brzdy, prava vic. Pod 100km/h to v podstate nedela nad 110km/h casto, ale ne vzdy. Nekdy staci i jen lehce pribrzdit, nekdy je potreba vic. Za tepla se to zda byt horsi. Kotouce jsou chladaky od Sakyho, praskliny tam zadne nevidim, zvlneny nejsou, desticky jsou ferrodo premier. Napada mne, ze by se mohl mazat material desticek po koutouci, ale videt to nijak moc neni. Na druhou stranu, kdyz jsem rukou primackl desticku na kotouc rukou a tocil, tak tam byla citelna mista, kdy bylo treni desky vyrazne odlisne - coz by se jako mlaceni mohlo projevovat - kdyz je ucinek nerovnomerny behem otacky. Po tom, co jsem pracovni plochu kotouce obrousil smirglem a desticky taky (coz by se nemelo), tak to pri tomhle rucnim testu prestalo byt citelne. Ovsem v provozu bylo chovani za chvili zpet. Desticky jsou tam, myslim, uz druhe, co to s nima dela podobny veci.
Muze to bejt tema deskama? A proc se to obcas neprojevuje?