Manžety hřebenového řízení

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 18.01.2020 do 28.01.2020, založil/a Robert 106
řadit dle data
20:57:58
28.01.2020
Robert 106
Tak jsem ještě pořídil GOMET-y

Přikládám\fotografii pro srovnání.



Zleva noname, originální a Gomet
zvětšit Manžety hřebenového řízení - obrázek od Robert 106 vložen 28.01.2020 20:57:58
21:51:17
22.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 22.01.20 21:41:37: jj, nevim jestli nevzit jine rizeni a to si neudelat...
21:41:37
22.01.2020
minno
-> Jarda: no tak si si sám odpovedal, prečo to máš vydraté...
20:01:56
22.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 22.01.20 14:25:10: jednu manzetu mam KO od 2014 - z turecka, vzdy jsem ji chtel vymenit a vzdy jsem na to zapomnel :/ druha je KO teprv chvilku - tak rok, ale koukal jsem na to, ze hreben neni diky vazeline ani orezly, ale bordel se tam nejakej musel dostat, v turecku jsem to obalil na jame igelitem a lepenkou, ale jak dlouho to tam vydrzelo nevim, uz na minule STK to tam nebylo, jako ono v primem smeru to je docela zakryte, vlastne se to odkryje jen v jednom skoro plnem rejdu, ale je fakt, ze to je prave u te panve roztrzene
14:25:10
22.01.2020
minno
-> Jarda - zrušená registrace 22.01.20 13:49:49: Na eM hrebeni to fakt neodchádza. Zopár hrebeňov som už rozoberal a nikdy ani náznak opotrebenia. Dával som to nové vždy len preto, že keď už je to rozobraté, tak tam predsa nebudem vracať staré3

To fakt iba ak by niekto jazdil dlho s roztrhnutou manžetou a dostal sa tam bordel. Ale rozoberal som len skrine s olejovou náplňou. Ono sa tie kĺby pri skladaní mažú vazelínou. Ale potom sa tam dostane aj tak olej, takže je to stále fest premazané a nemá dôvod sa to vydrieť.
14:11:39
22.01.2020
Bukaj
-> Jarda: Já mám na původní přední nápravě dneska přesně 300 tisíc a měnil jsem zatím jen jednou manžety, pouzdro hřebene, (olej), kuláky, svisláky, silentbloky stabilizátoru a převodky řízení a tuk v ložiskách, jinak je asi vše původní (možná i ta ložiska jsou původní)1

Ty klouby tyček odcházely na maticovém řízení, když praskly prachovky a dostala se tam vlhkost a bordel - obzvláště u 1000MB, kde prachovky nebyly uzavřené, ale těsnily třením o zaoblenou převlečnou matici kloubu...7
13:49:49
22.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 22.01.20 13:12:15: fakt, tydle vnitrni kloubky odchazeji..., i u octy jsem to menil po 150tis.km, ale tam se musi dat cela tycka- je to nerozebiratelne
13:12:15
22.01.2020
minno
-> Jarda - zrušená registrace 22.01.20 13:05:21: Tak to museli vydrať určo tyčky, lebo som to vydraté ešte nevidel. Ja som teraz rozoberal staré riadenie po cca 170 tis. km a vnútorným kĺbom nič nebolo.
13:05:21
22.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 22.01.20 12:57:30: cervena panev a to kolem bile, mozna to vydrely tycky, protoze jsem je tenkrat nechal nazinkovat...
12:57:30
22.01.2020
minno
-> Jarda - zrušená registrace 22.01.20 09:12:24: vnitrni cepy ko, to myslíš ktoré?
09:12:24
22.01.2020
Jarda - zrušená registrace
-> minno 18.01.20 20:11:22: ja zas se nikdy ani nepokousel dat olej :) ja uz na jare to rizeni musim udelat - krajni cepy ko, vnitrni cepy ko, prachovky ko :) hreben vybehanej v miste podpery, ale s tim nic neudelam... Vic jak 300tis.km jsem na to nesahnul, teda jeden krajni cep jsem menil.-> Bukaj 18.01.20 22:57:44: jo, prachovky mam s tim zaoblenym trojuhelnikem a uz dlouho pripraveny ty se slepici od Tebe
22:57:44
18.01.2020
Bukaj
-> Robert 106: Jak psal Minno - manžety buď Gomet, nebo originály - originály z dob Felicií na sobě mají "slepici" a dobové originály z osmdesátých let dlouhé číslo dílu (443. ....) a velmi často velká písmena RIS...

Manžety bez označení rovnou zahoď, taktéž druhovýrobní české TF Press (lofoTF v trojúhelníku s oblými rohy) stojí za prd...
20:11:22
18.01.2020
minno
-> Robert 106: Do hrebeňu 105-Rapid má ísť olej PP90 150 ml. Niekto dáva zmesky s vazelínou, no ja by som s tým nešpekuloval a dal tam normálne olej ako je predpísané. Fungovalo to tak roky spoľahlivo, tak načo vymýšľať neviem čo.



Do hrebeňov tuším od Favorita výrobca predpisuje špeciálnu vazelínu (typ nájdeš v knihe). Tam by sa ani nemal dávať olej, utesnenie skrine je riešené inak.



Manžety sú totožné 105/120/Rapid až po Feldu bez serva. Najlepšie je dať originál a je na dlhé roky pokoj. Osobne mám výbornú skúsenosť s manžetami Gomet, mám ich už cez 100 tis. km a asi 7-8 rokov a furt sú OK. Predtým som mal tiež akési šmejdy, aj mne sa zdali krátke a iné typy mi zas po krátkom čase napuchli.



Akurát pozor na fejky a prebaly. Kúpil som nedávno novú sadu, na obale je písané Gomet, ale vnútri je asi niečo iné, kvalitou hodne ďaleko od tých starých kvalitných.
upraveno 2x, naposled 18.01.2020 20:17:18
18:31:51
18.01.2020
Robert 106
Ahoj,



mám dotaz ohledně manžet na hřebenové řízení.

Asi před 4 lety jsem je měnil poprvé a už se mi zdály kratší.

Delší manžeta je už prasklá. Tak jsem koupil nové a jsou snad ještě kratší.

Mělo by to být po Felicii stejné. Našel jsem v garáži jedno celé řízení co vypadá pár let

netknuté manžety mi přijdou větší a delší i když se na koncích taky dost rvou.

Delší manžeta má stejný počet vln (9) máte s tím někdo zkušenosti ?



A ještě mám další dotaz v převodce by měl být olej, dle Andrta. Já jsem předpokládal spíš vazelínu a není mi úplně jasný jakým způsobem je teda zatěsněný ten hřeben.

Každopádně bych řekl, že mám převodku suchou nic neteče.



Díky
upraveno 1x, naposled 18.01.2020 18:33:19
Extreme Tyres