-> vhml: Takhle jsem jednou dojel ještě s Rapidem z vejletu. Začala divně jít spojka. Vystavovala čím dál tím míň (odvzdušnění nepomohlo). Tak jsem jí pak už používal jen na rozjezdy a řadil bez ní. Ale jelikož jsem ten motor celkem točil, tak jsem naštěstí dojel. :-D, i když posledních cca 80km bylo bez spojky úplně.
Po rozebrání (ještě jsem s tím pak tejden bez spojky jezdil do práce) jsme zjistili, že se talířovka rozlítla na sračky. Ale jak praskala postupně, tak se ty packy zasekaly mezi lamelu a setrvák a bylo to prostě spojený natvrdo. :-D
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejde řazení
-> Mike2051: pokud tyčka běhá, tak buď ulítlo obložení z lamely, nebo prasknula packa na přítlačáku.
-> Mike2051: Tohle přesně dělala kdysi tátova škodovka a byla rozpadlá lamela.
-> Mike2051: Já tipuju tu vypínací páku.
-> Eidy: No při zařazený zpátečce se mi zdálo, že to jakoby chrastí, ale jinak ne. Zkusim teda sundat ten váleček.
-> Vojťas: To jsem už kontroloval a tyčka normálně vyjíždí. Motor venku nebyl, stejně tak převodovka. Prostě jsem jel domů a cestou se to postupně dostalo do téhle fáze. Při prvním rozjezdu dobrý, pak jsem zastavoval u benzínky, tam už bylo znát, že tam něco není v pořádku. Dál to bylo v podstatě jen z kopce, takže celou dobu na čtyřku a pod kopcem už tam nic nešlo.
-> Vojťas: To jsem už kontroloval a tyčka normálně vyjíždí. Motor venku nebyl, stejně tak převodovka. Prostě jsem jel domů a cestou se to postupně dostalo do téhle fáze. Při prvním rozjezdu dobrý, pak jsem zastavoval u benzínky, tam už bylo znát, že tam něco není v pořádku. Dál to bylo v podstatě jen z kopce, takže celou dobu na čtyřku a pod kopcem už tam nic nešlo.

-> Vojťas: A co teprv v jednom člověku kontrolovat brzdový světla. 

-> Tom Troll: ja tam teda vidim dycky prd, ale da se to i koštětem ze zadnich sedacek 

-> Vojťas: Dd řidiče je bezpečně vidět jestli se tam něco děje, případně i slyšet. 

Tak to bude spis problem s ovládáním spojky, tzn mezi pedalem a tyckou ktera ovlada vypinaci paku spojky.
Tzn nejdriv zkontrolovat jestli mas v okruhu dost brzdovky, vepredu v kufru.
Pak kdyz odklopis operadla zadni sedacky, uprostred je kryt pod kterym vidis na prevodovku a pracovni valec spojky. Ten je prikrytej bakelitovym deklem. To si oddelas a asi ti bude muset nekdo rikat jestli ta tycka z valecku vyjizdi kdyz slapes na pedal spojky. To je to hlavni co potrebujes overit.
A pak nam teda jeste rekni jestli si nemel venku motor nebo prevodovku
. Proste to zaclo z niceho nic?
Tzn nejdriv zkontrolovat jestli mas v okruhu dost brzdovky, vepredu v kufru.
Pak kdyz odklopis operadla zadni sedacky, uprostred je kryt pod kterym vidis na prevodovku a pracovni valec spojky. Ten je prikrytej bakelitovym deklem. To si oddelas a asi ti bude muset nekdo rikat jestli ta tycka z valecku vyjizdi kdyz slapes na pedal spojky. To je to hlavni co potrebujes overit.
A pak nam teda jeste rekni jestli si nemel venku motor nebo prevodovku

-> Mike2051: Když vyšlápneš spojkovej pedál, dělá to nějaký divný zvuky? Že by bylo ložisko v čoudu. Ale tak moc asi ne. Můžeš mít zavzdušněnou spojku. Nebo nějak prasklej přítlačák nebo lamelu. A nebo praskla vypínací páka ložiska. Nejlíp sundej spojkovej váleček na převodovce a podívej se dovnitř. Ještě se možná kouslo ložisko v klice a unáší mrkev. To by taky mohlo být.
Zdarec, mám tu problém se svojí užovkou. Jedná se o to, že když běží motor, nejde zařadit žádná rychlost. Jediný způsob jak to auto rozjet, je zařadit před nastartováním. A i když při startování držím spojku, startér s autem normálně hýbe. Pak se to teda rozjede, ale jediný co se dá zařadit, je čtyřka a to jí musím ještě dost dlouho "přemlouvat".
Takže předpokládám, že to bude něco okolo spojky. Netuší někdo, co přesně by to mohlo být? Ať vím, na co se připravit, než půjde motor ven.
Takže předpokládám, že to bude něco okolo spojky. Netuší někdo, co přesně by to mohlo být? Ať vím, na co se připravit, než půjde motor ven.
