Já nevim - vzhledem k využití mi to přijde jako krok z5.
Já mám v rapidu klasiku, jezdí to i spousta lidí a dávkovatelnost, citlivost, chod pedálu - spokojenost. Do LR už jde vahadlo, tam to prostě má být... ale v rapidu bych neměnil.
Máš brzdy zapojený jako sériová š 130, jen vepředu propojky?
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pedálová konzole vahadlo zkušenosti
prohledat
133 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 07.08.2019 do 01.07.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 14.08.19 22:09:02: hlavní výhodu vidím v zahození posilovace
-> StepaNoFUN 14.08.19 22:35:29: Využití pořád stejné jako v posledních letech, ale nějak nevím jak to s tím souvisí?
-> Tuner#2: Má to bejt pořád auto na "normální" ježdění o víkendu, nebo budeš kupovat plato, jezdit s tím jen na závody a servisovat to za "slušný" (spíše neslušný) náklady co 500km?
-> Tuner#2: Ale stejně, pokud to budeš chtít citlivější než teď, musíš mít delší chod něž teď. A to je možná ten kámen úrazu.
-> MVM: Jo takhle, že už nedosáhneš. To je taky možný.
-> MVM: Jo takhle, že už nedosáhneš. To je taky možný.
-> Eidy: Propadne se ti dolů. Na podlahu asi ne.. ale seš v takové poloze že neuděláš takový tlak ve funkčním okruhu. A jak sám píšeš ono je potřeba si každou tu konzoli s držákem válečků prohlídnout. Páky táhla vahlada to vše se liší..
-> Eidy 14.08.19 21:56:39: Jo už několikrat. V zásadě je tam už asi třetí od stavby. Jinak válce se používají většinou ty 15,8 či kolem 17ti co už jsem si zjistil. Ještě zkusím obejít kluky až bude Kramolín a pochytat moudra.
-> Tuner#2: A už se ten HBV někdy vysypal? Mě ne. Jenže citlivost bude záviset na převodovým poměru a pokud to budeš chtít citlivější, tak musíš jít do menších válců než současných 19mm. Když necháš 19, tak bude brzda naopak tvrdší a necitlivá. Teda záleží na tom, jaký je zase poměr přepákování na pedálu.
-> MVM: A pedál přitom spadne na podlahu?
-> MVM: A pedál přitom spadne na podlahu?
-> Tuner#2: Bylo by nejlepší aby ses v LR někde na letišti projel. Abys věděl do čeho jdeš. Při nějaký statistický pravdepodobnosti rizika se ti vlastně všechny možný závady a komplikace vyhnou a bude to fungovat. Já jen to vzal z toho druhého konce..a je potřeba brát zřetel.
-> Eidy: Při výměně kapaliny vidím na displeji tlak brzd v okruzích. Vidím když povolí odvzdusnovak- jak tlak spadne v jednom okruhu a jaký je tlak v druhé části. Tím nezabrzdis. Třeba má LR to konstrukcí navržené tak že to bude dobrý. Já jsem ale na MTX formulích měl brzdový váleček vlastně spojkový a tlak se měřil budikama místo odvzdušňovaku a vždycky to byl opruz.
-> Eidy 14.08.19 21:33:44: Psal jsem to už Tomášovi. Sliboval jsem si lepší davkovatelnost, lepší cit při brzdění levou, možnost nastavení a kvalitnější brzdové válce, kterým nevadí výměna kapaliny, protože u stávajícího řešení pomalu co výměna kapaliny to strach, že HBV je KO. Bohužel tady slyším opak...
-> MVM: Nijak nezpochybňuju zkušenosti a zmíněné případy. Ale chtěl bych rozumět tomu, proč to nebrzdí. Taky si myslím, že by se to mělo zapřít o trubku. Možná, že je výkyv vahadla v ní moc velký a pak to nestačí. Tomu bych rozuměl. Možná by se dal na pedál navařit kus železa, který by ten výkyv omezil a aspoň jeden okruh by tlačil.
-> Tuner#2: Co přesně si od toho slibuješ? Že budeš brzdit ze 100 na 0 o 2 metry dřív? Já jen, že stejně máme trošku rezervu a současný nastavení Ti funguje výborně. A vzhledem ke zde zmíněnému bych si to dost rozmyslel. A nebo ten pákovej regulátor, no.
-> Tuner#2: Co přesně si od toho slibuješ? Že budeš brzdit ze 100 na 0 o 2 metry dřív? Já jen, že stejně máme trošku rezervu a současný nastavení Ti funguje výborně. A vzhledem ke zde zmíněnému bych si to dost rozmyslel. A nebo ten pákovej regulátor, no.
-> MVM 14.08.19 21:22:53: stále nechápu... Jako že klasika při proseknute hadici zabrzdi? Co jsem slyšel za příhody, tak snad nikomu a to šlo i o 130tku, která má 4p zapojeny dvouokruhove. Myslím, že o tom tady kdysi psal i Bukaj a zastavil jen díky rucni brzde.
-> Tuner#2: to Stalo se to letos na Huracanech, já netuším jestli vadná série, dneska říkali kluci ze to drží, ale prostě vidím vevnitř lehký opotřebení. Na Porsche jsem to za deset let měnil snad dvakrát,a to ještě protože byly jiný průměry na karbonové kotouče a jiný na ocelové. taky AP. To vydřeni byl jen příklad toho že ty brzdy potřebují extrémně precizní přístup. Neříkám že se to musí opakovat a zrovna tobě projevit. A teď poslední,to narážím na to, že s vahadlem při defektu jednoho okruhu prostě nezastavis a prostě jdeš ven.. To nestrasim, neplacam, prostě holý fakt. Na tandemu s posilovačem je zarucenej účinek díky silniční homologaci...
-> MVM 14.08.19 20:56:16: Já nevím... Pořád nerozumím tomu proč je to tak nebezpečné. Když selže jeden válec, tak se to přece vykloni jen v rámci trubky v pedálu a ten druhý prostě musí zabírat.
Co mě děsí jsou ty story o valcich. Včera tu byl kamarád co má už nějaký pátek willwoody a pak přijdeš Ty a řekneš, že se vydře AP za ctyrnasobek. Laik pak neví co si z toho vybrat...
Co mě děsí jsou ty story o valcich. Včera tu byl kamarád co má už nějaký pátek willwoody a pak přijdeš Ty a řekneš, že se vydře AP za ctyrnasobek. Laik pak neví co si z toho vybrat...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 07:04:24: Co se Ti tady už nějakou dobu snažím nastínit za problematiku.![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Kdyby nekdo chtel, tak bych tu mel na prodej par dilu pro upravu pedalove konzole na vahadlo. Kdyztak SZ.
-> Syny: -> T 14.08.19 14:53:54:
-> vhml: Já bych se hliníkovýmu HBV s nádobkou na sobě nebránil, ale všechny mají šrouby buď naležato a nebo šikmo, výstupy mají buď doleva a nebo rovnou 4. Je to naprd. Tys něco vhodnýho našel?
-> Tuner#2: Pokud ti vadí Aukro, tak tomu Krejčíkovi napiš přímo a on ti to rád prodá ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 12:42:59: netuším, ale škodovka dozajista není jediný auto, který používá brzdovej válec. Z čehož pak plyne ta dostupnost náhradního dílu nejpozději do druhýho dne.
Myslím,že chce Honza vahadla a ne poradit kde na nový válec
Musel jsem
Jinak já třeba jezdím 22 s posilovacem třeba![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Musel jsem
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Jinak já třeba jezdím 22 s posilovacem třeba
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 12:42:59: A? Tak pokud chces origo valec, tak je jedno odkud ne? Navic nevim co mas proti Aukru, dyt tam uz snad neni potreba ani registrace... A pokud jo, tak po ruznych fotoserverech registrace mas, tak proc ne Aukro, kde se da sehnat halda veci? A nebo pokud mas s Aukrem nejaky osobni problem, tak tam registraci urcite ma nekdo z tvych znamych...
-> Syny 14.08.19 12:34:59: Zase aukro…
-> vhml 14.08.19 12:36:52: A z čeho tam pasuje? Má to stejný brzdný poměr?
-> vhml 14.08.19 12:36:52: A z čeho tam pasuje? Má to stejný brzdný poměr?
Vzdyt ten válec nemusi bejt nutne zrovna ze stary skodovky...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 12:25:49: aukro.cz/skoda-105-120-no
vy-hlavni-brzdovy-valec-po
silovac-6945214833 A ten druhej od Eidiho je taky 19mm.
-> Eidy 14.08.19 12:16:42: Aukro nepěstuju a tohle je navíc 22mm, eMko má 19tku pokud se nepletu.
Kurňa chlapy, mě děsíte. Já už mám vahadlo komplet hotový, jen ho namontovat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 09:03:10: Ano stále jezdím klasiku s posilovacem, chce to Pal nebo Fragokov, ale upřímně mě to taky sere, že nejde koupit nic pořádného, sam jezdím již repasované....
-> jate-line 14.08.19 08:34:47: Vážím si Tvých slov, Ty jezdíš taky pořád posilovač a origo válec? Otázka je jaký dnes, když dneska už origo neseženeš a čínu/itala nechci.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 08:10:04: Dvouokruhovy valec se propadne jen částečně a něco tam ještě naslapes
Jako ideální je se s tim fakt projet, všechny auta co jsem řídil s vahadly byl fakt opruz mimo závodní nasazení.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> jate-line 14.08.19 07:10:17: No tak to je ale mechanické selhání hadice a tam Tě nezachrání ani sériový válec přece?
Spíše mě je divné, že nebrzdí ani ten druhý válec, když se prostě jen vahadlo nakloní a ten druhý musí normálně brát ne?
Spíše mě je divné, že nebrzdí ani ten druhý válec, když se prostě jen vahadlo nakloní a ten druhý musí normálně brát ne?
Jinak Peugeot R2 nemá vahadla, má pouze odstraněn posilovač, Dohnal také strihl hadici...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 14.08.19 07:04:24: Při doskoku mu na zadni nápravě rupla hadice (strihla se o karoserii)a byl bez kapaliny, valec se propadne díky chodu a pedal podlaha![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> jate-line 14.08.19 06:54:43: Ty mě děsíš, až tak? Vždyť se to vykloní jen do určité míry a pak se to sekne o stěnu a brzdit to musí ne? Co měl Vraj za problém? To ty válce jsou taková sračka?
Nefunguje to, jakmile dojde k úniku kapaliny neočekávaně(viz.Vraj na Favoritu stalo se mu to již 2x), tak se pedal propadne na podlahu a hotovo brzdis kvaltama, naštěstí u hewlandu to jde a ruckou samozrejme....Do seriovky bych si to v životě nedal...
-> vhml: Václave,mam pocit že Honzovi Dohnalů taky minulý rok přestal focus brzdit a poslal to naštěstí někam do únikovky .... ale jak už dva roky nejezdim servis tak si nepamatuju co to bylo za podnik...
-> darabos 13.08.19 21:57:00: právě si říkám, že to musí normálně fungovat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: na 100-ke je podlaha trosku inak, aspon teda v mojej to tak bolo, ale v 120-ke by sa to nemalo stat, tam je dostatocny priestor pod pedalom.
-> StepaNoFUN 13.08.19 21:25:10: Já si to pořád bez válců a na stole neumím představit, ale vždyť to vahadlo zas nemá tak velký výkyv, aby když selže třeba jeden válec, aby ten druhý pořád nezůstal aktivní a nešel sešlápnout...
-> Tuner#2: Nijak.
-> darabos 13.08.19 11:17:54: A jak se této situaci vyhnout?
-> darabos: Ano.Přesně na takový situace jsem narážel.
-> MVM 12.08.19 19:50:22: presne, super postrehy, mne sa stalo este v 100-ke, ze som urazil vzadu srob na brzdici a zakdny okruh vypadol, pedal narazil do podlahy a uz nezatlacil dostatocne na druhy valec...nastastie sa to nestalo vo velkej rychlosti, takze s rucnou som ako tak dobrzdil a ostal som visiet na takom mostiku...
-> havlik 13.08.19 08:09:31: Na fotkách je právě to Hauglandovo auto ještě před renovací, když ho měl John ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: V tom autě po hauglandovi to taky je až na palubku a v tom videu ze sosnový kdy s tím jede si to tam i ladí za jízdy.
-> vhml 12.08.19 20:58:48: Aha, tak Dohnal o tom jen psal i tak je to děsivá situace a ručka to nezachrání, ještě že tam byl prostor.