skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pedálová konzole vahadlo zkušenosti
prohledat
133 příspěvků (zobrazeno 101 až 133) od 07.08.2019 do 01.07.2020, založil/a Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuner#2: my jsme měli velký problémy s brzdami letos v Misanu - když se rozletí kotouč na brzdach při vytočené 5.. není to moc fajn..https://youtu.be/4jHPDpwX
w9o
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 19:20:51: ale pokud se nepletu tak to měl takhle haugland, na jiných fotkách ve své galerii to nevidím
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 20:16:13: nebyl to Dohnal s WRC ale Renda Dohnal s 208 loni na Šumavě a pak se mu to stalo ještě jednou někde. Viz poslední záběr.
-> Tuner#2: Nevím jestli to bylo teď kvůli vahadlu. Ale problém s brzdami. A to tyhle auta znám nazpaměť...https://youtu.be/-8shxBgx
RLM
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 20:16:13: Nedokážu říct že to dělá jen AP. Je spousta výrobců. Taky záleží na tom jaký je nastaven poměr na vahadle. Jaký je chod. Co se spolehlivosti a bezpečnosti týká tak tandem válec je určitě spolehlivější. Tady najdeš spoustu závodních LR kterým to funguje. Musíš ale vzít v potaz jaký stylem se věnuje péče závodním brzdám. Pokud si vše budeš hlídat, měnit kapalinu, kontrolovat jednotlivé části, můžeš to mít stejne spolehlivý jako závodní auta.
-> MVM 12.08.19 19:50:22: Tak ono i origo řešení není úplně bezporuchové, ale trochu mě straší ta životnost těch válců. To jako fakt je to až taková bída i u AP? To je dost odstrašující a je pravdou, že není nic horšího než nebrzdící auto před zatáčkou. Ostatně Dohnal to jednou popisoval dost detailně a řekneš si je to WRC s repasema a tohle se stane. Ta životnost mě straší hlavně z důvodu, že to budu mít na běžný provoz, zda to teda vůbec předělávat ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Tuner#2: Dobře si hlavně pohlidej kvalitu všech komponentů. Byl jsem svědkem tak dvou až tří fatálních nehod které způsobí problém s vahadlem ať už mechanický nebo jiný. Stejně jako kvalitní brzdové válečky. Kluci je mění AP jako na běžícím pásu, špony se mohou dostat až do ABS. Nevěřil jsem že se dokáže taková součástka po několika závodech vydrit. Stejně jako si musíš konstrukčně vyřešit zda vahadlo pokryje výkyv při ztrátě tlaku v jednom z okruhů. Co se týká dalkovyho ovládání bowdenem- funguje to sporadicky- musíš mít nacvičené poťukáváni na pedál a současně klikat otáčky. I tak je to nepřesný. Nepíšu večerníček, píšu postřehy z praxe.
-> Milan 136 12.08.19 19:36:21: Díky moc.
-> Tuner#2: Na kilech s tím ani moc problém nebyl. Asi ještě poctivá výroba. Ale na modrý pomstě z Letňan málokdy fungoval víc jak jeden (druhej byl ve zkratu na kostru) a když tím náhodou neunikala brzdovka, tak to byl zázrak.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 19:32:38: Něco je v kartě v diskuzi. Tady je něco z průběhu prácí. Vyšel mi tam pěkně, tak jsem ho tam dal.
-> Milan 136 12.08.19 19:29:38: Můžu poprosit o foto řešení pro inspiraci? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2 - zrušená registrace 12.08.19 19:26:56: já mám v MB na pedálu spínač z Feldy![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> StepaNoFUN 12.08.19 19:24:15: Mě se to moc nelíbí, kor do provozu. Zkusím asi vymyslet nějakou mechanickou variantu.
-> StepaNoFUN: jo tak proto se stovkám rozsvěcej brzdový světla postupně ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tuner#2: Je to klasicky tlakový. Spínač ze Š100 (případně AVIA to měla podobně, jen na konektory).
A dobové zapojení. Jak vlastně fungují tyhle spínače na brzdy? To je klasicky tlakový?
Zajímavá je i pružina na vracení pedálu, má to někdo?
Tak jsem si našel pár zajímavých fotek...
Pár lidí mě tvrdilo, že štelování nikdo neměl dotažený do konce a tady je důkaz, že ano. Podívejte se na palubku a zřetelné nápisy.
Pár lidí mě tvrdilo, že štelování nikdo neměl dotažený do konce a tady je důkaz, že ano. Podívejte se na palubku a zřetelné nápisy.
-> m8rinek 10.08.19 13:11:29: ale Fiedler dělá motory do Škodovek, tak zas tak mimo nebyl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek 10.08.19 13:11:29: nebo tenhle Fiddler? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> m8rinek: jo, to bude on ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> T: Není ten Fiedler, náhodou Fieger z Jablonce? :D
Za 15 let praxe u závodních aut znám osobně tak 3 piloty kteří si dokázali během jednoho okruhu vícekrát přenastavit a upravit rozložení brzd.
Samotná celá anabáze jak to smysluplně nastavit bez snímačů tlaku v jednotlivých okruzích a vycházet čistě z pocitů to je tak na A4. A bavím se o adhezních podmínkách na okruhu stejny setup, identické pneu, téměř identické brzdné body a jezdec který je schopný na první šlápnutí udělat +- stejný brzdný tlak / sila na pedál.. Není to jen tak.
Samotná celá anabáze jak to smysluplně nastavit bez snímačů tlaku v jednotlivých okruzích a vycházet čistě z pocitů to je tak na A4. A bavím se o adhezních podmínkách na okruhu stejny setup, identické pneu, téměř identické brzdné body a jezdec který je schopný na první šlápnutí udělat +- stejný brzdný tlak / sila na pedál.. Není to jen tak.
-> Tuner#2: Třeba Leoš má vahadlo taky. S Wilwood válcema... Nějak se to jednou nastavilo a šahat se do toho muselo až s výměnou zadních brzdičů za wilwood. Pak jsme zahodili jejich super závodní desky (protože byl zadek pořád přebržděnej a kotouče fialový a daly se normální DS2500) a zase se to vracelo zpátky. Zbytek řeší Tilton...
-> T 08.08.19 20:47:22: K tomu nějak nemám důvěru a asi to nepůjde do nekonečna. Nechci to kvůli machrování, ale kvůli lepšímu citu v brzdách zejména třeba levou nohou a i kvůli možnosti doladění vyvážení.
-> Tuner#2: repas od pana Fiedlera
a pokud nemáš problém, tak proč lepší dávkování
ale machrovinka to je parádní![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ale machrovinka to je parádní
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> darabos 07.08.19 20:52:02: díky pane
-> T 07.08.19 20:54:05: Tohle není o problému s brzdama. Je to o lepším dávkování, možnosti si to vyvážit a hlavně o tom, že když mě opustí HBV, tak dneska jde koupit jen čína či ital co nefungují.
-> vhml 07.08.19 21:05:59: Tak taky dávám Šumavu 300+km takže doufám, že to nebude nějaký hardcore. Proto bych si to ideálně někde i zkusil, ale zatím jsem nenrazil na někoho z okolí. Co se týče nastavení, počítám spíše s tím, že nastavím jednou a bude to fungovat. Ostatně s tím žiju doteď s pevným nastavením.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> T 07.08.19 20:54:05: Tohle není o problému s brzdama. Je to o lepším dávkování, možnosti si to vyvážit a hlavně o tom, že když mě opustí HBV, tak dneska jde koupit jen čína či ital co nefungují.
-> vhml 07.08.19 21:05:59: Tak taky dávám Šumavu 300+km takže doufám, že to nebude nějaký hardcore. Proto bych si to ideálně někde i zkusil, ale zatím jsem nenrazil na někoho z okolí. Co se týče nastavení, počítám spíše s tím, že nastavím jednou a bude to fungovat. Ostatně s tím žiju doteď s pevným nastavením.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 07.08.19 20:36:15: stovku mám přirozeně bez posilovače a je to lepší než jakákoliv posilovačová varianta. Jen na revivalech se to po 500km po šoustkách docela omrzí mačkat, ale to se tě netýká.
Štelování za jízdy bowdenem je píčovina. Jestli chceš mít nějakou možnost nastavení pro mokro tak si dej vedle sedačky pákovej omezovač. Jen do něj strčíš a hotovo.
Štelování za jízdy bowdenem je píčovina. Jestli chceš mít nějakou možnost nastavení pro mokro tak si dej vedle sedačky pákovej omezovač. Jen do něj strčíš a hotovo.
-> Tuner#2: pěkný a taky jsem nad tím uvažoval, ale pak jsem si položil otázku jestli to potřebuju....Máš problém s brzdama ? Já teda uvidím po Mostě vlastně ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Ja mam take samodomorobo verziu s wilwood valcami s priemerom 0.625".
- na zavodne ucely je to jemnesie, tak lahko nezahryznu brzdy, za mna lepsie, menej komfortnejsie
- neviem ako od Vostreho, ja som musel pri mojom vyrezat kus karoserie, aby som tam vedel dat bowden na stelovanie, ako je ten vyrez aj na fotke, ja to na fotke este nemam, ale aj ja som to tam musel vyrezat.
- wilwood 0.625"
- spinac zo 100-ky
- mam tam bowden, uvazujem krokovy motorcek.
- ja som tam nechal malu volu, aby sa podlozky hybali kus, aby sa to nezasekavalo, ci je to spravne, to neviem.
- na zavodne ucely je to jemnesie, tak lahko nezahryznu brzdy, za mna lepsie, menej komfortnejsie
- neviem ako od Vostreho, ja som musel pri mojom vyrezat kus karoserie, aby som tam vedel dat bowden na stelovanie, ako je ten vyrez aj na fotke, ja to na fotke este nemam, ale aj ja som to tam musel vyrezat.
- wilwood 0.625"
- spinac zo 100-ky
- mam tam bowden, uvazujem krokovy motorcek.
- ja som tam nechal malu volu, aby sa podlozky hybali kus, aby sa to nezasekavalo, ci je to spravne, to neviem.
Pro letošní přestavbu zvažuju přestavbu brzdového systému z posilovače na vahadlo a mám pár dotazů:
- přecházel někdo na stejném autě se stejným podvozkem na tento systém? Šli by jste do toho znova, nebo by jste se vrátili k posilovači?
- má někdo z Vám konzoli od Vostrýho? Nějaký problém při montáži/užívání?
- jaké pumpy jezdíte?
- jak řešíte kontakt na brzdové světlo?
- má někdo dotažené štelování za jízdy?
- jak správně se to má nastavit? když to sešroubuju až na doraz, už to v podložkách nemá vůli a
když povolím o otáčku, je tam vůle naopak dost velká. Zřejmě pro správnou funkci koule musí být, ale takhle na stole si to zatím neumím úplně představit jak to bude fungovat.
Díky vše za rady a zkušenosti.
- přecházel někdo na stejném autě se stejným podvozkem na tento systém? Šli by jste do toho znova, nebo by jste se vrátili k posilovači?
- má někdo z Vám konzoli od Vostrýho? Nějaký problém při montáži/užívání?
- jaké pumpy jezdíte?
- jak řešíte kontakt na brzdové světlo?
- má někdo dotažené štelování za jízdy?
- jak správně se to má nastavit? když to sešroubuju až na doraz, už to v podložkách nemá vůli a
když povolím o otáčku, je tam vůle naopak dost velká. Zřejmě pro správnou funkci koule musí být, ale takhle na stole si to zatím neumím úplně představit jak to bude fungovat.
Díky vše za rady a zkušenosti.