-> Tomaso435: Bylo by to fajn. Když jsem zase včera oblejzal auto a všiml si, kde všude je zase nakvetlý, tak už mám z Feldy rozporuplný pocity - začínají to být i dost podivný místa.
Když už tohle vyplynulo nahoru, tak bych se přifařil. "Chroupání" jako když něco o něco drhne od levýho předního kola může dělat co? Dělá to, když je hodně zatížený kolo v zatáčce a motor v tahu. Nikde nic nedrhne a kloub by spíš mlátil, takže ložisko?
Tak pravděpodobnou příčinou toho pravidelného "dupání" je pneumatika - je na ní obrzděné místo (letos jsem s tou Feldou dvakrát brzdil na krev, když jsem nedostal přednost)...
...až vyměním gumy, poreferuju, jestli to zmizelo (na 99% to je ono)
-> dragon_cb_cz 21.04.19 22:48:40: najel jsem na favu, ktere bylo puvodne sluzebak 175tis.km a predni loziska jsem neresil, naopak favo od novoty najeto 30tis.km a PP lozisko se muselo udelat, jinak fabie a octy maji s prednima loziskama vic problemy, nez predchozi , favo, felda, 742,3 predni loziska nesmrtelna atd. u rapida mi predni lozisko odeslo, jen kdyz jsme meli povodne a brodil jsem :) zadni polsky zapouzdreny tam kupodivu jsou jeste ted...
-> Jarda: Já celkem podezřívám pneumatiky - jsou tam zimáky, které jsem před lety kupoval jako málo jeté, ale ne zrovna nejnovější, takže to už budou slušný archivní kameňáky...
...ale zatím jsem to neřešil - jezdí to a nebyl vůbec čas se tím zaobírat.
-> Bukaj 13.04.19 10:48:12: tak mi bluesky dela uplne to stejne, doufam, ze ne diferak, prijde mi, ze to je PP lozisko, kdyz jsem ho zatezoval, tak napred bylo vic slyset, pak se to zlepsilo a pak zase zhorsilo, musim jeste mrknout na olej v prevodovce, jen blbe, ze felda nema magnet na vypustaku
neviem čo s tým robíte , mne odišlo na Felicii jedno ložisko pri 150tis km v predu , aj to kvôli jazde bez poloosy , vymenil som obe a teraz keď som dával ford brzdy tak im nebolo absolútne nič / 140tis km/ a to som tiež po zborke motora na ne zabudol a jazdilo to pár km bez dotiahnutia poloosí , takže toľko k tomu ... zadok detto
-> Tomaso435: Taky si myslim. Nicméně o životnosti zadních ložisek, když auto jezdí zatížený/přetížený už si iluze nedělam. Pár desítek tisíc kilometrů a už to zase hučí. Taky sem od Bukaje koupil všecky, co nedávno nabízel.
I ložisko umí bouchat... Po výměně všech pneu a výměně poloos jsem se dopracovaůl až k ložiskům. Na jednom předím ložisku byl vyštípnutej chrom a občas to dělalo slušněj brajgl (když se kulička natočila "správně"...
-> Borderer: zadní ložiska poznáš oprpavdu tím že zvuk jde ze zadu. tohle budou dělat pneumatiky .. křivý, nebo nabržděný. případně ložisko poznáš při zatížení toho kola do zatáčky. u fáva mi něco takovýho dělally křivý nový kotouče,ale tam to i drncalo do volantu. silent vzpěry motoru vyřešil vytmelením. je to nej oprava z hlediska kvality nových dílů nefungujících už od výměny za něj.
-> Jarda: Tady na tom autě je vše původní (ložiska, poloosy, převodovka). Spíš, než slyšet je to ale cítit - jemné vibrace, přenášející se přes sedačku a pedálovku na tělo. Možná tím, jak jezdím naboso to vnímám víc. Na volantu to asi necítím, hlavně přes tu sesli a pedály.
Taky bych potřeboval asi vyměnit takovej ten gumokovovej předozadní doraz převodovky - cukání v kolonách je opravdu cukání - jak se agregát zhoupne při záběru/brzdění motorem. Dá se to ještě sehant origo, nebo už jen druhoška?
-> Bukaj: urcite zkontroluj olej v prevodovce, ja bych mohl vypravet... nahon tacha mas vyndanej hned, ale nemyslim si, ze by to byl diferak, nejpravdepodobneji predni lozisko, ale i pneu to muze byt. Zadek, ten zacne hucet a po par desitkach km se rozpadne klec a kolo uz jen lita do stran, to se mi kdysi stalo na slovaci, je to dano konstrukci napravy, kde nejake slabe huceni ani neslysis, az to silne a pak uz to jde rychle...
Me se ted za posledni 2 tis.km hoodne zhorsilo, doufam LP lozisko u octy, kdyz ho zatizim, tak huci a pri nizsich rychlostech az jako drnca a to to ma teprv 190tis.km :(.
-> Bukaj: Něco na popis stejnýho mi dělá škodovka - nepravidelně vyosený přední ložisko, ikdyž bez vůle v něm, jednou za dvě otočení kola to škrtne o brzdu. Když se dlouho jede bez brždění brzdama ale jenom motorem tak to začne při každym dotyku lehce pískat. Při polechtání brzdy to zmizí.
-> Bukaj 12.04.19 08:10:49: Osobne bych kouknul na loziska vzadu na bubnech. Tam kdyz se nacne jeden valecek, tak to umi delat slusnej bordel. Staci nadzvednout auto, roztocit kolo a uslysis hned jestli je to ono nebo ne. Na Cordobe (stejny jako Filcka) jsem s tim bojoval docela casto. Ne vzdy huceni loziska zesili/zeslabi projizdenim zatacky - u me to tak vubec nebylo.
-> suri: Převodovku bych asi též vyloučil - kdysi jsem tam olej měnil (když jsem to auto bral ještě vážně) a neteče, takže v převodovce olej bude. Jen na volnoběh v té převodovce něco trochu rachotí (po vyšlápnutí spojky to ustane), ale to dělalo už když jsem auto koupil (tuším 97 tisíc na tacho, dneska necelých 180 tisíc)...
...a ložisko jakého kola? Předního? Zadního? A jak moc by to bylo akutní na výměnu?
-> Bukaj: začal by som poriadnymi kolesami na skúšku a potom možno ložiskom , všetko ostatné je nepravdepodobné , poznám feldy kde bývalo liter oleja v prevodovke a diferáku nebolo nič
-> Bukaj: Já takhle hledal zdroj podobného zvuku na Volvu a byl to krycí plech od předního kotouče, takže to může být skoro cokoliv. Ložisko většinou poznáš podle prudkého projetí zatáčky, když jde na jednu nebo druhou stranu větší zátěž a zvuk se zesílí, tak to bývá ložisko. Jinak se mi taky osvědčilo zastavit na rovině, vypnout motor a auto potlačit a pokusit se najít místo zdroje zvuku. Takhle jsem zase našel po přezutí na letní na jednom předním kole dvě nalepovací závažíčka na sobě, které dřely o brzdovou čelist...
U své Feldy (1,3 mpi), kterou jsem teď vytáhl po několika letech do provozu (těch pár let ji měl v užívání táta, ale víc stála, než jezdila) jsem zaznamenal za jízdy zvuk, který má původ v nějakém rotujícím komponentu spojeném s koly. Nedokážu identifikovat, jestli jde zepředu či zezadu, spíše tipuji předek (tam je víc věcí, které by to mohly dělat)...
...při nižších rychlostech (cca do 50-60 km/hod) je to jako při přejíždění příčných drážek, nebo jako by na pneumatice bylo tvrdší místo - pravidelné "drncnutí" nebo "zadrhnutí" s každou otáčkou kola.
Ve vyšších rychlostech je to spíše hučení, které v pravidelných intervalech zeslabuje a zesiluje - přirovnal bych to třeba ke zvuku, který vydává opotřebované ložisko, nebo zubové soukolí s provozní vůlí.
Co byste tipovali za příčinu? Ložisko kola? Ložisko diferenciálu? Poloosa (kloub)? Něco jiného v převodovce? Auto nikam netáhne, s volantem to necuká, při rejdu se to nemění...