Poloosy zadní nápravy š105

prohledat
7 příspěvků (zobrazeno 1 až 7) od 13.12.2018 do 14.12.2018, založil/a tomvm
řadit dle data
11:58:35
14.12.2018
minno
-> tomvm: Bude to naďalej rozoberateľné. Ale nie samo od seba.
11:43:11
14.12.2018
tomvm
To neni spatny napad s tim lepidlem na srouby ... to bych mohl zkusit driv nez bych to popripade rozebral. Kdyz bych to prilepil, tak uz je to nerozebiratelny, ze?
10:56:54
14.12.2018
Bukaj
-> minno 14.12.18 09:47:31: Amen4

-> tomvm: Jinak sériové silentbloky přední nápravy musí přežít auto...3

Alespoň u obou mých 130 (obě rok 1986) mám nápravy s původními silentbloky z výroby a fungují bezchybně i při nešetrném zacházení - navenek jsou sice potrhané, ale to, co je z nich vidět, není to důležité - to důležité je schované v rameni a tam je to v pohodě. První 130 najeto cca 170, druhá 265 tisíc kilometrů...
10:38:42
14.12.2018
minno
-> tomvm: Záleží ako veľa s autom jazdíš. Tie sériové (dnešné) na spodných ramenách sú vytrhané kľudne do 10 tis. km (pol roka-rok jazdenia). Pemitove vržú práveže asi len vtedy, keď sú povolené matky. Matky treba pri montáži prilepiť lepidlom na závity a je pokoj. Osobne mám s pemitom najazdené na prednej náprave už viac než 80 tkm a stále sú OK.



Podložky pod bubon sa odporúča dávať maximálne 3 ks, jedna má 0,3 mm.
10:32:20
14.12.2018
tomvm
Diky moc za rady, nakoupim podlozky pod buben a vrhnu se na to, protoze kdyz hybu dovnitr a ven tak jde slyset cvakani.

Ty silenty prave nevim, ja mel udelanou napravu se seriovyma a vydrzeli tak 5 let. Pak jsem udelal znovu napravu s pemitovyma silentama a drzi se nekolik let a porad jsou dobre, ale krom toho ze je naprava i odpruzeni o neco tuzsi, tak ty silenty nekdy vrzou a jsou tak tvrde ze povoluji i matky, tak se jich chci zbavit. Skoda ze nedelaji nejake kvalitni seriove.
09:47:31
14.12.2018
minno
-> tomvm: Radiálna vôľa (kývanie kolesom do strán) pri zaradenej rýchlosti je normálna a je aj normálne, že pri tom počuť zvuk (poloosa a prevodové ústrojenstvo ide do záberu). Pri súvislom otáčaní kolesa jedným smerom by ale nemalo byť počuť žiadne cvakanie.



Axiálna vôľa kolesa ("dovnitř a ven") nesmie byť. Ak je, tak máš už pravdepodobne príliš posunutý operný nákružok za ložiskom a preto poloos (hriadel) cestuje v ložisku. Vyriešiť sa to dá podložkami pod bubon, alebo rozobraním a prelisovaním nákružku. Naštuduj si o tom v príručke.



Bubnovanie, búchanie, vibrácie od zadnej nápravy môže spôsobovať práve tá axiálna vôľa. Vyrieš toto a potom skúmaj ďalej.

Mimochodom bubny na kyvadlovej náprave by sa nemali meniť len tak kus za kus. Druhý, alebo nový bubon je potrebné na kuželi vždy zabrúsiť brúsnymi pastami, aby si kužeľ do seba sadol.



Sériové silentbloky do prednej nápravy neodporúčam kupovať, dnes sa predáva v podstave zrejme už len druhovýroba, na spodných ramenách to vydrží len krátko a sú na kašu. Zainvestuj do tvrdých silentblokov od Pemita a máš na veľmi dlho pokoj ( skoda-virt.cz/cz/.../9247 -podvozek-tvrde-silentblok y ).
21:59:32
13.12.2018
tomvm
Ahoj, měl bych několik dotazů, prosím vás o radu.

První, poloosy u kyvný nápravy mají nějakou vůli. Když mám auto zvedlý, hýbu s kolem do stran, a dovnitř a ven, jde slyšet cvakání, viditelně nic. Myslíte že to půjde vymezit podložkami, nebo to bude jinde? Při určitém otočení kola je to víc a někdy zas míň.

Druhý, při prudším brzdění z vyšší rychlosti, stačí kolem 90km/h jde slyšet bubnování od zadních brzd a citím chvění od zadní nápravy. Při lehkým přibrzďování to cítit nejde. Bubny jsem měnil za jiné, prý dobré a dělá to úplně stejně. Možná to je spojitý s prvním problémem. když mám při jízdě lehce zatáhlou ručku, auto škube, je možný že by byla i poloosa nějak lehce ohlá ?

Třetí, při rychlosti nad 120km/h se auto zdá se od zadní nápravy roztřese, za to můžou možná nevyvážená kola, nebo zas ten první problém.

A čtvrtý,sháním sériové silentbloky do přední nápravy, mám vyhlídnuté AMD autodíly a autopotřeby liška. Jde mi o kvalitu. Levnější jsou v amd, ale důvěru větší mám v liškovi, protože prodává díly jen na starý škody. Nemáte zkušenosti ?

A Pátý, převodovka, nějaký mouchy má, ale funguje celkem dobře, akorát při delší jízdě obtěžuje lehký hučení, nebo kňučení pětky. Oleje je akorát, to sem měřil, mám tam shell 75W90 a po přidání bishopa 451 se to trochu stišilo, ale je to tam furt. Ostatní kvalty nekňučí a při zařazené pětce když řadičku natlačím směrem ke spolujezdcovi tak kňučení přestane.



Díky předem za rady.
Extreme Tyres