vlecka/brzda/hazeni

prohledat
43 příspěvků (zobrazeno 1 až 43) od 22.07.2018 do 01.01.2019, založil/a COL
řadit dle data
12:03:05
01.01.2019
tomvm
Takze loziska teda ne ... tak ja to asi necham a ono se to projevi 3
11:38:26
01.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> tomvm 01.01.19 11:05:31: napred to zacina hucet jen pri zatizeni v zatackach... u fabie se meni jen lozisko s nabojem, docela naprd - jednu stranu jsem delal 2x, protoze jsem dal nejprve meyle, zadni se meni krasne, 15 minut s prstem v nose :))), dozadu jsem dal polskej maxgear a no problem

Rucka - ze by jsi citil, ze jdou vibrace zezadu4
11:05:31
01.01.2019
tomvm
Zkousel jsem prudky brzdeni ze 120ti na 20 kmh a to brzdi plynule. S tou ruckou to myslis kvuli prohrati bubnu ? ... silentbloky ramen mam 2 roky zpet menene, ty by meli byt v poradku. Porad mam v hlave, je mozny ze by naboj mel uz vule ale loziska by nehuceli ?
10:40:33
01.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> tomvm 01.01.19 08:37:08: tak pneu to delat mohou, ale to na nich vidis ne?3 jinak i klasicka zavada u fabky - SB ramen
10:40:18
01.01.2019
MVM
-> tomvm: Zkoušel jsi to někde pořádně probrzdit?Třeba brždění na dálnici 130+ a dobrzdit na 80 (třeba na sjezd nebo za náklaďák). Zkus se podívat na kotouč přes disk jestli neuvidíš obtisk tvaru destičky na kotouči - pokud to místo nebude schovaný . To samý zatahat s citem ruční brzdu, nebo jet krátce se zataženou na 1 zoubek. Pokud to jde,tak v zimě před odstavením auta se snažim ty brzdy hodně zahřát..
08:37:08
01.01.2019
tomvm
Kdyz pri jizde pribrzdim ruckou tak brzdi plynule, a to pocukavani dela nezavisle, jestli brzdim se zarazenym kvaltem nebo ne, jeste me napada ze by byli nerovnomerne sjete pneu ve predu a pri brzdeni kdyz na ne je vetsi zatez, se to projevi ? ... to je zase zahada 3
04:12:17
01.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> tomvm 31.12.18 22:08:08: 5tis. km za rok, tak jestli to nemas v suche garazi, tak brzdy problemy delat budou7

pri tom slabem brzdeni, brzdis zaroven motorem? to by kinetak delat mohl4 ale vetsinou je vymackanej na druhou stranu - od zaberu, ale muze byt ruzne poskozenej, 2x v zivote mi praskla treba klec no a jednou to delalo minimalni problemy a podruhy hroznej bordel
22:38:01
31.12.2018
Eidy
-> tomvm: Zkusil bych porovnat cukání při brzdění pedálem a ručkou. Aspoň budeš vědět, kam se zaměřit.
22:08:08
31.12.2018
tomvm
Ahoj, mam dotaz ohledne brzd, neni to sice stara skodule, ale je tu spousta znalych a hodnekrat ste mi poradily tak se zeptam. Auto je fabia 2, pri slabem brzdeni a jen nekdy jde citit pocukavani auta, do pedalu citit nic nejde, pri prudkem brzdeni treba z dalnicni rychlosti brzdi plynule, nevim si s tim rady a celkem me to stve. Auto ma najeto 225 tisic, pri vyssich rychlostech se auto nejak nechveje, vule ze by neco cvakalo pri hrbolech taky nejsou, jediny co vim je horsi jeden homokinetak. Auto ma puvodni tlumice i naboje, kotouce jsou trw s deskami trw, takze zadnej shit by to byt nemel. Jsou delany priblizne pred rokem, najeto cca 5tis.km. Nevim jestli se to nezacalo objevovat po prezuti gum. To jsem nekoumal. Brzdy pribrzdene taky nejsou, nebo aspon ne tak ze by to slo poznat. Jediny co me napada, tak vule v naboji, ktery nasledne udela hazivost kotouce, ale to by kopalo zrejme do pedalu. Napada vas nekoho neco ?
22:32:09
04.08.2018
COL
No nevim, klidne bych pripustil, ze starej ctrylistek je KO, ale s novym to delalo to same....



Asi nezbude nez to zas rozebrat a zkusit pootocit unasec proti hrideli, zda se poloha kdy se to tre nejak posune... pokud ne, tak to tim neni. Ale furt se mi nezda, ze by hazeni hridele o 0.05 melo delat takovej bugr...

A taky je divna ta zavislost na teplote - to by spis zas vypadalo jako vlastnost bubnu, ale za studena to na konkretnim kuse nezalezi....
11:06:11
29.07.2018
Pavel P..
Je pravda že jsem na mé 130 měl taky křivé unašeče, jeden byl i z druhé strany omlácený kladivem, nejspíš to nějaký odborný servis potřeboval sundat a neměl stahovák... a druhý byl taky ohnutý nejspíš od stahování stahovákem jen přes dvě matky.4
10:04:32
29.07.2018
Bukaj
Má zkušenost praví, že házivost bubnů u vlečky je způsobena nerovnými unašeči bubnu (čtyřlístky).

A co se týče vlivu teploty, tak u mého vozu to naopak kope víc po ohřátí - při mírném brzdění jen lehce, při prudším brzdění za vyšších rychlostí znatelněji...

Aktuálně se před dovolenou chystám nasadit srovnané unašeče, po dovolené dám vědt, jaký byl výsledek... 6
22:02:09
25.07.2018
Antony - zrušená registrace
-> COL: radialní na bubnu, axialní na náboji. fotku možná mám, ale ve starým telefonu a teď se k němu nedostanu. Ty 4 setiny byly měřený na největším možným průměru těsně nad šteftama. Protože na náboji není jak změřit radialní házivosti. Resp. je na osazení pro buben, ale dost blbě se to měří, kor se 100mm šteftama. Jak jsem psal, vyzkoušel jsem všechny vzájemný polohy a vybral tu nejmín šmajdavou.
upraveno 1x, naposled 25.07.2018 22:10:29
21:37:38
25.07.2018
COL
-> Antony: jo, hodi to oba smery, ale ty jsi meril, predpokladam, ten radialni. Jak vypadal ten pripravek, nemel bys foto?

A kde byla presne merena ta hazivost 4 setiny? At premyslim, jak premyslim, tak nemuzu najit princip, ktery by dokazal nejak vyrazne zvysit radialni hazivost, zmerenou na hrideli... rozmer kolmo k ose rotace pri ohnutem hrideli zvetsuje problem hlavne v axialni rovine.
06:41:08
24.07.2018
Antony - zrušená registrace
-> COL: byly vyndaný pakny i prasátko. Do štítu byl chycenej ten přípravek (držák s uchylkoměrem) a měřil házivosti brzdné plochy bubnu. A pokud je ohnutá hřídel, nebo nečistota pod bubnem, vždycky to hodi oba směry. Jak radialní, tak axialní. Samozřejmě že buben musí být chycenej i za kolový šrouby, ne jen těma dvěma. Nakonec jsem vyzkoušel všechny 4 vzájemný polohy bubnu vs. unašeče a našel nejmenší házivosti, poznačil vzajemnou polohu a cajk.
06:23:19
24.07.2018
Jozka
-> StepaNoFUN: To prostě nešlo nenapsat..4 A snad už máme rozum..6
22:47:52
23.07.2018
StepaNoFUN
-> Jozka 23.07.18 12:55:52: Dráždíš hada bosou nohou... :-D Z tohohle by se zase mohla strhnout hádka.:-D
22:42:47
23.07.2018
COL
-> Antony: O jakou hazivost slo - axialni nebo radialni? Muzes popsat ten pripravek? Co meril? Jak to cvici s prasatkem? Samostav byl vyrazenej?



Zvlastni je, ze to nejak zvlast nekope do pedalu, spis clouma s autem a napravou...
upraveno 1x, naposled 23.07.2018 22:42:56
16:13:19
23.07.2018
castrol
14:02:52
23.07.2018
Jozka
13:42:30
23.07.2018
Antony - zrušená registrace
Jakákoliv nepřesnost na náboji se násobkem projevý na bubnu. Chce to pečlivě všechno očistit, popř. přetočit na soustruhu. Mě cca 4setiny mm házivosti na náboji udělalo na bubnu přes 2,5 desetiny. Meřeno přípravkem místo prasátka přímo na složeným celku.
13:20:48
23.07.2018
minno
-> palinator: Od piatku už nečuraboce :-) Tak vieš ako, u nás na Orave je júl (červenec) nachladnejší mesiac v roku. A vieš prečo? Pretože ako jediný mesiac v roku sa v domoch nekúri (netopí)1



No a vonku to tiež nie je o moc lepšie...
13:18:55
23.07.2018
minno
-> Jozka 23.07.18 12:55:52: A nebudeme riešiť hádzavosť bubna, ale mastné pakny3
13:17:58
23.07.2018
palinator
-> minno:

Tak pak nevim proč řešíš že ti čuraboce ventil u topení. 3
12:59:18
23.07.2018
Syny
12:55:52
23.07.2018
Jozka
Dejte kyvku..3 3
12:39:45
23.07.2018
minno
12:26:32
23.07.2018
palinator
-> Dušan:

Tak minno s tim jezdí furt ne?
12:20:09
23.07.2018
Dušan
-> palinator: to je nesmysl. Staci to obcas poradne probrzdit a rez na to ani nesahne. Ovsem nesmis to nechat stat i pres zimu venku. Ale kdo by to u takovyho auta delal...
12:00:16
23.07.2018
minno
-> palinator: to by u mňa nehrozilo
10:47:16
23.07.2018
palinator
-> minno:

A u kotoučů zase budeš každej půlrok řešit, že jsou shnilý.
10:46:15
23.07.2018
minno
-> COL: Asi aj náboje boli dvojaké. Mal som sadu úplne nových nábojov a hriadelí a šlo to do seba rukou, bolo to bez vôlí. To čo mám na aute ide do seba tiež rukou a nie je to omačkané.
10:43:36
23.07.2018
COL
-> minno: stary naboj sel stahnout/nasunuot vetsim tahem rukou, ale vule tam neni zadna. Novy se musel naklepat a stahnout stahovakem, oboji slo lehce, ale na ruku to uz rozhodne nebylo.
upraveno 1x, naposled 23.07.2018 10:43:44
10:41:54
23.07.2018
COL
-> Vrba: naboj jsem zkousel fungl novej bez vlivu na cokoliv. Buben jsem uz pak pritahoval bez kola, stacilo decentni utazeni, aby se to projevilo. zkousel jsem dat mezi buben a unasec i podlozky, abych pripadne eliminoval nejaky hrb na unaseci, bez vysledku.
08:44:19
23.07.2018
minno
Vlečkové hriadele sú dva typy. Starší typ s veľkým presahom, náboj sa musí lisovať - asi mäkší materiál, možno sa aj deformujú.

Novší typ je asi z tvrdšieho materiálu, drážkovanie je bez presahu, náboj ide nasunúť aj u nových komponentov rukou - tento typ sa asi nedefromuje. Také mám aj ja.



Inak hrozný boj s tými brzdami. Najradšej by som to aj ja prerobil na kotúče, len sa potom obávam TK.
07:01:38
23.07.2018
Vrba
Hridelem to neni. Co mi tenkrat pomohlo,tak srovnani dosedaci plochy naboje,ocisteni dosedacich ploch kola i disku a peclive dotazeni kola momentakem a do kříže. Na tech samych hridelich jezdim kotouce a naprosto bez poblemu. Predtim to byl boj,
00:21:01
23.07.2018
COL
No tady uz nic jineho k vymene nez hridel neni...

S nohou to moc nedela, ale s autem ano. Kdyz se to vydrazdi, tak se clovek uz boji. Taky by mne zajimalo, co se musi prohrat, aby to zaclo, jestli se vic prohne hridel nebo co... To ale nezjistim, protoze nez udelam provizorni merici setup, tak to vystydne.





-> Pavel P..: To by snad ta hridel mohla vydrzet, preci to neni z blata - navic by musel byt duvod to ohnout prave do jednoho smeru - dlouhym stanim??

To by se tam musela dat parovana dvojice kuzelikovych lozisek - neco jako je v 5q prevodovce, ale to se tam nevejde...



Zkousel nekdo nechavat ty hridele rovnat? Je tu sice vlakno k tomu, ale zkusenost jsem tam nenasel, jen odkaz.
23:08:08
22.07.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
Měl jsem to samý, bubny snad i origo před 13ti lety koupené, ale v Mostě jedno kolo a noha na pedálu se mohla zbláznit. Jak to vychladlo, tak to bylo Ok, ale jinak hrozný. Dal jsem jinou nápravu s kotoučema a od té doby je klid což tak nějak vyvrací i teorii, že se ohybá hřídel. V tom případě by i kotouč běžel šišatě.
23:02:31
22.07.2018
Pavel P..
I když dáš nový hřídele tak se taky ohnou, je to vinou naklápěcího vnějšího ložiska 2306.... při zatížení se totiž hřidel prohybá jako luk a pak to hází. Kamarád to kdysi řešil výměnou toho velkýho ložiska za jiné tušim že dvě jednořadé za sebou ale jaký byl výsledek nebo co to vydrželo nevim jelikož to dělal někomu a pak se nějak rozhádali.



jinak mám to samý u vlečky, při jemném brždění to trochu kope ale při prudším to skoro poznat neni... bubny mám nové origo, předtím jsem měl polské a ty kopali daleko víc..
18:39:08
22.07.2018
COL
No jo, ale tohle neni normalni, ani to tak nebylo. Vzdyt s tim skoro nepujde jezdit. Ted hlavne po zahrati je to tragicke.

Asi je tech 5 setin fakt hodne, nebo nevim... Akorat si nedovedu vysvetlit,proc to vymenou bubnu na chvili pominulo a ted je skoro jedno jakej je tam buben.



Tak, kdo je tu specialista na hridele? 6 Zkousel to nekdo nechavat rovnat? A co unasece?
17:59:12
22.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Mam to samy. Leda predelat na kotouce asi.
17:54:29
22.07.2018
minno
To je snáď vlastnosť a nie chyba, nie? Ja som to už so zadnými brzdami po mnohých útrapách vzdal a už sa ani nesnažím chcieť od toho niečo viac... Nič nepasuje, všetko krivé, nepresné. Blbá výmena pakní je trápenie, aby sa to aspoň nezasekávalo a dalo do seba zložiť, keď už nič iné...
17:11:43
22.07.2018
COL
Zdar,



uz delsi cas jsem pozoroval divne chovani zadni(ch) brzd(y). To se projevovalo hucenim/vibracema pri brzdeni. Pak to kvuli nerovnomernemu brzdeni temer neproslo technickou. Tak jsem sundal origo bubny a dal tam to, co se ted da sehnat (tj. cosi italskeho). Po montazi se to zdalo ok, kolem slo hezky protacet a pocinajici ucinek brzdy byl celkem rovnomerny, lec casem (1000km) se problem znovu objevil. Kdyz jsem pak na dalnici zkousel brzdy vic zatezovat, tak pri zahrati to jednu chvili vypadalo hruzostrasne (extremni nerovnomernost, vibrace). Po vychladnuti si to sedlo a chovalo se to tak, ze pri lehkem brzdeni je nerovnomernost citit, ale pri intenzivnejsim mizi. Zdalo se, ze vyrazne horsi je prava strana, tak jsem udelal spalkovy test, po tom, co se bubem ohral (ale ne nejak moc), se to dramaticky zhorsilo (silna nerovnomernost v casti otacky jde kolo volne, v casti otacky bubnem skoro rukou neotocim).

V teto situaci plati nasledujici:

- buben se volne protaci dokud neni utazen (unasec je cisty, takze utazenimby se to kroutit nemelo, navic jiny nepomohl a zkusebni montaz podlozek, abych vyloucil, ze to blbe sedi, taky ne)

- z hlediska polohy hridele to, kdy nastava max treni, nezalezi na natoceni bubnu vuci hrideli (to by ukazovalo na krivy hridel/unasec), ale aby to nebylo tak jednoduchy, tak jsem zkousel jeste nasaovat dva zcela nove italske bubny - vysledek je ten, ze dva bubny vykazuji max treni v urcite poloze, ovsem ten treti v poloze o 90st. jine. 8

- montaz noveho unasece nepomohla

- nouzove jsem se pokusil zmerit hazeni hridle - na vrcholech tisicihranu - hazi to o cca 5 setin (coz mi nepripada tolik na to, jakou rotiku to dela).



Proste se to chova divne, hlavne mne matou ty ruzne ucinky zahrati, obcasne sedani si a pak zas zhorsovani.



Ma nekdo nejaky hint, co s tim?



Jak spravne otestovat hridel na hazeni?
zvětšit vlecka/brzda/hazeni - obrázek od COL vložen 22.07.2018 17:11:43
upraveno 1x, naposled 22.07.2018 19:18:46
Extreme Tyres