Brzdy - brzdí až moc

prohledat
14 příspěvků (zobrazeno 1 až 14) od 04.05.2018 do 13.05.2018, založil/a Škoda 125L - Šmok
řadit dle data
09:59:31
13.05.2018
Škoda 125L - Šmok
Děkuji moc za všechny rady. Všechno jsem naladil a jestli je to v pořádku řeknou až zkušební jízdy. Kdyžtak se ještě ozvu.
16:30:29
08.05.2018
COL
-> Škoda 125L - Šmok:
Celé je to jen o tom, že v klidové poloze nesmí být zavřené plnicí ventilky obou okruhů - přesněji řečeno musí být otevřené s dostatečnou rezervou. To jde nouzově ověřit tím, že při odbrzdění a otevření odvzdušňováku kapalina ochotně teče. Nastavuje se to hodně blbě... Taky by šlo testovat profukem HBV, kdy se ty ventilky zavírají. Každý z nich má zdvih asi 1mm - lze změřit na vyndaném pístku, to není tak málo, takže mi přijde, že předepsaná vůle 0,3 až 0,7mm je stanovená spíš tak, aby se nějak zajistilo, že tam alespoň nějaká je a není to stlačené. Nehledě na to, že záleží, na tvaru toho, čím se to měří - měrka by tedy měla mít stejný tvar jako tlačítko posilovače, jinak se může měřit bůh ví co - zvlášť při potenciálně neznámém tvaru dosedací plochy v pístku.
Samozřejmě, že při nastavování vůle měrkou pekelně záleží na tom, jestli pístek při rychlejším uvolnění nebo klepnutí s HBV neodskočil nebo naopak, že se nepřidírá.
upraveno 1x, naposled 08.05.2018 16:34:03
07:52:12
08.05.2018
MVM
-> Škoda 125L - Šmok 08.05.18 06:43:37: Tyto potíže s instalací HBV nastanou když nemá člověk jednak kdispozici přípravek na nastavení tlačnýho čípku (jde to i oměřit šuplerou a odpočítat vůli),ale hlavně j to díky tomu že ty brzdový válce už nemají na konci velkou seegrovku která určovala přesně "krajní" polohu pístu a taky - zabraňovala vyjetí pístu z válce. Potom te ta hodnota nastavená nějak a v provozu si pístek prvního okruhu sedne "a je to" (Při rozborce s tim stačí klepnout o stůl, pokud není moc zarezlý)
06:43:37
08.05.2018
Škoda 125L - Šmok
Nakonec jsem to snad vyřešil (za což děkuji) seřízením toho kolíčku co je v posilovači + takovou podložkou.
Ano, vypadlo to až po sundání, ale to by snad nemělo.

Pořád mi ale nejde na rozum - když ten seřizovací kolíček vymezuje tu nejspodnější pozici pístu ve válci, proč byly první dvě jízdy po namontování bez problému a při třetí jízdě to začalo brzdit.
11:50:29
07.05.2018
minno
-> Škoda 125L - Šmok: No ale to vypadlo až po zhodení HBV z posilňovača, nie? Čiže tam závada nebude.
08:47:44
06.05.2018
Škoda 125L - Šmok
Tak jsem vyndal HBV s tím, že to seřídím a zjistil jsem, že závada je jinde. Z úplně nového válce po dvou krátkých jízdách vypadl ten píst co jezdí uvnitř a začal tlačit na ten element co čouhá z posilovače a to tak, že nakonec začala téct i kapalina.
07:35:27
06.05.2018
Bukaj
-> Škoda 125L - Šmok: Vůle jde seřizovat i bez odpojení trubek a hadic od HBV - jen jej odpojíš od posilovače a poodkloníš nahoru, tak se k tlačítku posilovače dostaneš. Jen se blbě měří hloubka dna vybrání v pístku HBV...6
22:35:44
04.05.2018
isti
-> Škoda 125L - Šmok: Musíš to hodiť dole4 .Ja som o tom dlhé roky nevedel a nemal s tým problém.
19:17:26
04.05.2018
Škoda 125L - Šmok
Velmi Vám děkuji za rychlé odpovědi. Už jsem měnil několik válců a nikdy to nebylo potřeba seřídit. Asi to nelze seřídit bez kompletního odmontování HBV že ne?
18:43:53
04.05.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavell 04.05.18 18:34:12: Po editaci to vypada ze jsem napsal uplne to samy a nic novyho :-D
18:43:19
04.05.2018
Pilot 105
Malá vůle mezi ventilem posilovače a HBV, má tam být tuším 0,7 mm.
18:43:09
04.05.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Jojo trochu utahnout curo, musi tam bejt trochu vule (mezi curem a pistkem ve valci) nevim uz kolik presne..
18:34:12
04.05.2018
Pavell
Seřiď si to čůro co kouká z posilovače 4 musí tam být určitá mezera mezi HBV, z hlavy nevím
upraveno 2x, naposled 04.05.2018 18:36:03
18:21:12
04.05.2018
Škoda 125L - Šmok
Dobrý den všem. Rád bych Vás poprosil o radu. Hrozně dlouho jsem měl na škodovce (105) problém s tím, že se mi pravidelně dostával vzduch do soustavy až jsem nakonec prošlápl pedál. Rozhodl jsem se tedy vyměnit co šlo. Hlavně hlavní brzdový válec a hadičky (v kufru). To zatím pomohlo. Teďka je ale pedál brzdy velmi tvrdý a přední brzdy stále brzdí. Stačí 3 kilometry jízdy a od kol se kouří.

Prosím poraďte laikovi co by se s tím dalo dělat.
Extreme Tyres