skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ako otocit pneumatiku?
-> StepaNoFUN: na osobáku to já dělám (dodržování směru) protože se ty drážky vzorku zaoblej a méně to hučí než když je dáš do protisměru jak jezdili předtím....
-> vhml: Taky se snažím dávat gumy stejným směrem. Přední /zadní podle vzorku, ale rotaci je dobrý dodržet. U mě asi zvyk z náklaďáků. Když jsi to otočil, tak ty gumy rády bouchaly...
-> vhml: urcite nedoporucujem to davat lazo plazo. Ja som tu sipku vzdy vyfarbil lakovou fixou aby som vedel na ktorej strane jazdila . Slicky pokial boli bez sipky som znacil z vnutornej strany a k tomu som si pisal aj zostatok hrubky podla kontrolneho bodu. Nove gumy som pouzival na 8 12 a 24 h preteky . Jazdene do zadu s novymi na predok pri 6h . Samozrejme tisic ludi tisic sposobov a tak isto aj zalezi od typu auta.
-> Jirik_Tuňák1983 09.04.18 00:28:31: Ty nevidíš jak ta část vzorku je na Deltě proti srsti?!?!?
Nechápu proč nám tady nadáváš, já chápu, že asymetrika je lepší guma než nějakej šípák (odzkoušeno), taky chápu, že dělat dvě formy a rozdělovat pravá/levá je v obou případech neekonomické jak výrobně, tak prodejně, ale přece to nemůžeš obhajovat s tím, že my jsme tupci...
Nechápu proč nám tady nadáváš, já chápu, že asymetrika je lepší guma než nějakej šípák (odzkoušeno), taky chápu, že dělat dvě formy a rozdělovat pravá/levá je v obou případech neekonomické jak výrobně, tak prodejně, ale přece to nemůžeš obhajovat s tím, že my jsme tupci...
-> MISCHO 09.04.18 08:37:51: takže bych to neměl dávat na auto jak mi to přijde pod ruku, podle toho která je míň jetá? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.04.18 08:27:06:
Dík za vysvětlení...
-> vhml: Buď kostra, nebo jednoduchá pomůcka, abys při opětovném obouvání gumy dodržel směr, kterým se otáčela před zutím...?
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> vhml: Buď kostra, nebo jednoduchá pomůcka, abys při opětovném obouvání gumy dodržel směr, kterým se otáčela před zutím...?
-> vhml: podla toho ako su valcovane na kostru kaucukove pasy.
Já to s dovolením zkomplikuju: Proč je označenej Rotejšn na závodní pneumatice, která je ze všech stran symetrická, potažmo i na hladkým slicku?
Je možný, že je na to nějak přizpůsobená kostra?
Je možný, že je na to nějak přizpůsobená kostra?
-> Jirik_Tuňák1983 09.04.18 00:28:31:
Ježiš Bukaj se tady slušně zeptal, ať mu to někdo vysvětlí, já se k němu přidal s domněnkou, že jde jen o design a ty, místo toho, abys nám logicky nastolenej problém vysvětlil, tak z nás děláš trotly který fušujou gumárnám do řemesla.![41](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
Ježiš Bukaj se tady slušně zeptal, ať mu to někdo vysvětlí, já se k němu přidal s domněnkou, že jde jen o design a ty, místo toho, abys nám logicky nastolenej problém vysvětlil, tak z nás děláš trotly který fušujou gumárnám do řemesla.
![41](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/41.gif)
-> Bukaj 09.04.18 07:48:04: To bylo taky pro Štěpána, že existují levé a pravé pneumatiky, nevím co řešíš.
-> Bukaj 09.04.18 07:56:30: Ale tak se třeba postavte na hlavu, nemá to jak vidno cenu vůbec rozebírat. Vy jste schopni rozebírat hlavičku mrňavýho šroubku na kosmické teorie a tím se zabavit na tři tejdny. Kupte si nějakej archaickej šípovej dezén s oběma stranama stejnejma a nemusíte trpět dilema, zda se rozštípete v pravé nebo levé zatáčce. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 08.04.18 22:32:04: Přesně to jsem měl na mysli...
-> Jirik_Tuňák1983 08.04.18 22:37:17: To sice ano, ale ty drážky nejsou rovné (jsou do oblouků a různě rozšířené či zúžené) a tudíž každá pneumatika jede při dodržení značek outside/inside vlastně opačným směrem:
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 08.04.18 22:37:17: To sice ano, ale ty drážky nejsou rovné (jsou do oblouků a různě rozšířené či zúžené) a tudíž každá pneumatika jede při dodržení značek outside/inside vlastně opačným směrem:
-> StepaNoFUN 08.04.18 22:21:59: Symetrické směrové (jako například většina zimáků), nebo nesměrové symetrické (např OR 6, 34, 36 atd.) jsou jasné, ale ne ty nesměrové asymetrické.
Pochopil bych, kdyby se vyráběly asymetrické pravé/levé, no...![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Pochopil bych, kdyby se vyráběly asymetrické pravé/levé, no...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 09.04.18 01:19:55: -> Jirik_Tuňák1983 09.04.18 01:17:26:
To ale asi není to, na co zde bylo naráženo. Třeba obyč. Turanza vypadá po nasazení takto: www.lbautomobile.cz/files /.../11.JPG
Obojí je předpokládám nasazeno "outside ven", takže najednou je drážkování na jedné straně opačným směrem, tudíž má jiné chování. A gumu, která má tak nějak "víc" segmentů (navíc u středu), které nemají příčné drážky, bych si asi nekoupil. edit: koukám, že náznakytéhož se dají najít i na zimních.
To ale asi není to, na co zde bylo naráženo. Třeba obyč. Turanza vypadá po nasazení takto: www.lbautomobile.cz/files /.../11.JPG
Obojí je předpokládám nasazeno "outside ven", takže najednou je drážkování na jedné straně opačným směrem, tudíž má jiné chování. A gumu, která má tak nějak "víc" segmentů (navíc u středu), které nemají příčné drážky, bych si asi nekoupil. edit: koukám, že náznakytéhož se dají najít i na zimních.
-> Jirik_Tuňák1983: to byly nejaky nokiany ne? neco takovyho jsem kdysi mel
-> StepaNoFUN 08.04.18 23:03:32: A další.
-> StepaNoFUN 08.04.18 23:03:32: Tady máš třeba gumu, která se prodávala jako levá a zvlášť pravá.
Tak dobře. Výrobci tomu nerozumí, vyvíjí to na dětském počítadle a testují v kaluži před fabrikou, tak se seberte, přihlaste se jako nová síla do vývojových center a můžete zvrátit další produkci z vašeho pohledu omezeně funkčních výrobků. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale i na té Deltě je krásně vidět, že na jednu stranu to bude krásně šíp tlačit do postraních drážek, zatímco na opačné straně to jde proti srsti...
U mého vzorku je to taky tak...
U mého vzorku je to taky tak...
-> Jirik_Tuňák1983 08.04.18 23:44:24: Ty kokos my chápe proč asymetrika... Ostatně měla to už Delda S4 kde jsem o tom poprvé četl ve SM... Je jasné, že venkovní strana je dělaná na perfetní reakce na změnu směru, zatímco vnitřní na odvod vody apod. ale jsou vzorky, kde prostě funkce na druhé straně musí být zákonitě horší.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 08.04.18 23:04:04: Nechápu, co máte furt se šípem. Třeba oba boční bloky měla dřív prořezaný ke středovým podélným drážkám v podstatě každá guma, dnes už ne a nad tím se už taky nikdo nepozastavuje, jak to asi tak může odvádět vodu.
Není jedno, kam asymetr odvádí vodu? Tady vidíte, proč se označuje vnější strana, a k čemu slouží jaká část pneu.
Není jedno, kam asymetr odvádí vodu? Tady vidíte, proč se označuje vnější strana, a k čemu slouží jaká část pneu.
-> Jirik_Tuňák1983 08.04.18 22:56:52: Taky to moc nechápu, ten šíp přece pro vodu funguje v jednom směru v tom opačném se "ucpe" v úzkém konci = na té straně hrozí riziko aquaplaningu dříve. To samé když se podívám na mé současné Nankangy.
-> Jirik_Tuňák1983 08.04.18 22:37:17: Tak ta doba mi nějak unikla. Nebo jsem nehledal u správnejch výrobců. Jako opravdu by byl ideální asymetrickej směrovej vzorek, ale netuším, že by to někdo u běznejch gum nabízel.
Sice jsem si něco v tom stylu vyráběl na slicku, ale tam jsem si to řezal sám...
Sice jsem si něco v tom stylu vyráběl na slicku, ale tam jsem si to řezal sám...
Tak nevim, asi jsem dneska už moc vožralej, když vůbec nechápu co mi chceš říct.
-> palinator 08.04.18 22:56:44: O ten vůbec nejde.
-> Jirik_Tuňák1983:
Nechytej se, já tě prostě nepochopil, cos tim chtěl říct. Když tuhle gumu otočíš a dáš na druhou stranu, tak ti vychází "šípák na Zetoru" jednou dopředu a podruhý dozadu.
Nechytej se, já tě prostě nepochopil, cos tim chtěl říct. Když tuhle gumu otočíš a dáš na druhou stranu, tak ti vychází "šípák na Zetoru" jednou dopředu a podruhý dozadu.
-> Kocvin:
Protože byla doba, kdy bylo přezutí za opečenýho buřta s topinkou, tak se obuly 2 ks s 3 mm vzorku na našich OIII na dojetí (nějak mi toho bylo líto :) ), dneska už by šly rovnou na valník.
E: ale líbí se mi, že je tam "fůra gumy" žádný pičovinky, takovej skoro semislick.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Protože byla doba, kdy bylo přezutí za opečenýho buřta s topinkou, tak se obuly 2 ks s 3 mm vzorku na našich OIII na dojetí (nějak mi toho bylo líto :) ), dneska už by šly rovnou na valník.
E: ale líbí se mi, že je tam "fůra gumy" žádný pičovinky, takovej skoro semislick.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 08.04.18 22:40:55: Rači nic. Ty nevidíš levou a pravou stranu? Ale jestli myslíš, že o tom víš víc, tak prosim.
-> palinator 08.04.18 22:40:55: Moc hezká pryž.. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> StepaNoFUN 08.04.18 22:21:59: Levé a pravé pneumatiky se skutečně vyráběly i pro běžného spotřebitele. Problém byl v objednávání, kdy si zákazník musel objednat levou a pravou pneumatiku do sady a často na to zapomínal (mělo to dva artiklové kódy a odlišné eany).
-> Bukaj 08.04.18 21:54:27: Jestli jsi se všiml, tak směr zářezů jde na jedné polovině pneu jedním směrem a na druhé protiběžně na podélnou drážku.
-> Bukaj 08.04.18 21:54:27: Jestli jsi se všiml, tak směr zářezů jde na jedné polovině pneu jedním směrem a na druhé protiběžně na podélnou drážku.
-> StepaNoFUN:
Jestli tim Bukaj nechce říct, že vlastně ta asymetričnost gumy není nic víc, než design, když na jednom kole to jde jednim směrem a na druhým proti srsti. Taky bych pochopil, kdyby byly gumy asymetrický, ale souměrný podle směru otáčení. Některý jsou, některý ne. Je to všechno stejně podvod.
Jestli tim Bukaj nechce říct, že vlastně ta asymetričnost gumy není nic víc, než design, když na jednom kole to jde jednim směrem a na druhým proti srsti. Taky bych pochopil, kdyby byly gumy asymetrický, ale souměrný podle směru otáčení. Některý jsou, některý ne. Je to všechno stejně podvod.
-> StepaNoFUN: dík. Jo, taky takové překlepy kolikrát přehlédnu a čtu slovo jako celek a ne písmenko po písmenku![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: -> MATTESS: Opraveno. Ani jsem si toho nevšimnul. :-D karolinaloskotova.blog.cz
/0912/mala-ukazka-genialit
y-nasich-mozku
-> Bukaj 08.04.18 21:54:27: Myslíš jako že by měli vytábět pravý a levý gumy? Bylo by to sice ideální (asymetrická směrová guma) ale je to (alespoň zatím) značně nereálný.
-> Bukaj 08.04.18 21:54:27: Myslíš jako že by měli vytábět pravý a levý gumy? Bylo by to sice ideální (asymetrická směrová guma) ale je to (alespoň zatím) značně nereálný.
-> MATTESS: taky me to sere
Nemůžete někdo opravit tu pneumariku v nadpisu?
Když už je tady to téma, tak se zeptám na věc, která mi už dlouho vrtá hlavou:
Jak tyto pneumatiky s asymetrickým (excentrickým) vzorkem vlastně fungují? Vždyť musí mít každá strana auta úplně jiné vlastnosti, když ten vzorek je jakoby obráceně na každé straně...
...pochopil bych asymetrický vzorek, který má určený směr otáčení, ale outside a inside je hloupost, ne? Nebo to mám chápat tak, že ty "zářezy" ve vzorku si tam výrobce jen nějak nafrkal a na funkci pneumatiky nemá směr oblouku drážek žádný vliv?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jak tyto pneumatiky s asymetrickým (excentrickým) vzorkem vlastně fungují? Vždyť musí mít každá strana auta úplně jiné vlastnosti, když ten vzorek je jakoby obráceně na každé straně...
...pochopil bych asymetrický vzorek, který má určený směr otáčení, ale outside a inside je hloupost, ne? Nebo to mám chápat tak, že ty "zářezy" ve vzorku si tam výrobce jen nějak nafrkal a na funkci pneumatiky nemá směr oblouku drážek žádný vliv?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Já jsem kdysi měl GY Eagle F1 (psali to tenkrát jako prořezanej slick s Ečkem)... Ta felda na tom seděla slušně (195/45R15), ale fungovat ta guma začala tak při teplotě 60°C -> Ale zase neubejvaly. :-D
-> StepaNoFUN 07.04.18 22:14:22: Táta koupil Feldu na letních pneu Debica v roce 1997, vyhazovaly se po hrozně letech v podstatě nesjeté. Takže to dříve platilo asi pro všechny značky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mimochodem, Debica Frigo 2 jsem měl ve 195/65/15 na Xantii a byla to výborná zimní pneumatika s velmi dobrou výdrží.
Goodyear jsem nikdy nejezdil.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Mimochodem, Debica Frigo 2 jsem měl ve 195/65/15 na Xantii a byla to výborná zimní pneumatika s velmi dobrou výdrží.
Goodyear jsem nikdy nejezdil.
-> Jirik_Tuňák1983: Ještě pořád platí, že GoodYear jsou nezlikvidovatelný gumy? :-D Zatím co jsem se s nima setkal, tak to byla extra tvrdá směs, která začala fungovat po pár desítkách kilometrů odjetejch za teploty +30°C a víc... Jinak "nefungovaly", ale zase vydržely nesmysl kilometrů...
Příkladm můžou bejt gumy co se kdysi origo montovaly na akční feldy. Po 15ti letech se vyhazovaly z půlky sjetý běžně s nájezdem 50tis...
Příkladm můžou bejt gumy co se kdysi origo montovaly na akční feldy. Po 15ti letech se vyhazovaly z půlky sjetý běžně s nájezdem 50tis...
-> Jirik_Tuňák1983: snad jo :-))
-> U-Geen 07.04.18 20:36:47: Pokud je zrovna ona bude mít správně. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> one007: mrknu jak je ma obuty zena :-)
Áno je to Goodyear efficient Grip a je dot na každom kolesa z vonkajšej strany
A chcem sa ešte spýtať vadí to keby to bolo opačne ?ma to nejaký vplyv na jazdu?
dobre zajtra to pozriem