Gumy na okruh

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 12.02.2018 do 15.02.2018, založil/a StepaNoFUN
datum
 
 
06:18:32
15.02.2018
Bery

taky jsou měkčený a ohřívaný až přehřívaný, přední náprava po 18ti letech taky v zátěži nebude už úplně 100procentní a to lupání a "ponor" zadní nápravy do kastle je taky na extra debatu. co to dělá v tý zátěži nikdo neví

Hádáme se o tom vždycky před závody,když se udělá to nejnutnější... jste na limitu auta.
21:41:29
14.02.2018
StepaNoFUN

-> Zazaa: Radku úplně nový už ne. Něco se na nich už odjelo. Ale jestli myslíš jako jestli nejsou ztvrdlý? To rozhodně ne. Jsou starý necelej rok (konkrétně tryhle), skladovaný ve tmě. Nejstarší z používanejch gum jsou tak 2letý...
20:25:58
14.02.2018
MISCHO

-> Zazaa: Vyborna poznamka. Preto som mu pisal ze auto treba navazit . My sme mali tabulky na kazdy okruh kde boli tlaky v akych sa mame drzat . Vsetko bolo spracovane meranim, zapisovanim , spriemerovanim .
20:05:32
14.02.2018
Zazaa

tak ono zalezi na vaze auta, na jakem povrchu se jede okolni teplote a spouste dalsiho ... ja treba na 400kg formuli to foukam na kopec cca 0.9 / 1

jinak me napada jeste jedna vec, to sou nove gumy?
21:52:33
13.02.2018
MISCHO

-> StepaNoFUN: Vyskusaj nafukat rovnaku gumu vzduchom a druhy krat dusikom . zahrej na rovnaku teplotu a cas nahrievacim pasom a zmeraj rozdiely tlakov pred a po zohriati .
21:48:01
13.02.2018
kpt.Budha

-> Tuner#2: Já právě našel na Sport Cupech minimální tlak od výrobce 1,8-2 myslím, proto se ptám...přijde mi, že kdybych tam měl 0,8, tak jedu po ráfku...ale samozřejmě nemám odzkoušeno 8
21:36:59
13.02.2018
StepaNoFUN

-> MVM: Jojo. Jezdím s Leošem. Já vím, že to je přemotorovaná lehká mrcha, navíc ještě podpořená hewlandem... No budu se snažit laborovat... :-)
21:20:55
13.02.2018
MVM

-> StepaNoFUN: Tak já jsem neměl na mysli zrovna věštění z ruky,ale spíš princip jak eliminovat chybu pokud se snažíš hledat optimální tlak aby to mělo smysl. Profi měřák digitál měří s přesností 0,05 Bar 5 (To jen pro info) Tady jde opravdu o to aby se na jednom autě sledovalo pořád tim samým, nic vic. Navíc Ty asi jezdíš s Leošem- Tam to taky dost to auto s těmi pneu cvičí 1 Ono totiž taky pokud ta pneu už je starší a tvrdší tak sice teplota i tlak bude ok - ale stejě držet nebude, bude se smýkat = tření a zase to poleze nahoru atd .. 6
19:42:30
13.02.2018
Tuner#2

-> MVM 13.02.18 18:07:19: Však jo, nepsal jsem to jako dogma, ale jako reálné zkušenosti kam až někteří chodí s tlakem. Třeba 1,2 začíná na předku Bohoušek Krejčí s jeho RHčkem a když jsem mu říkal, že já za studena 1,8 - 2,0 na předku, tak se zděsil, že to mám přefoukané, ale taky to zdaleka tak neohřeju. Ten správný tlak si musí najít každý sám o tom bez debat 4
18:54:53
13.02.2018
MISCHO

-> StepaNoFUN: tak nafukajte kola dusikom , zo sebou zoberte malu flasu dusiku a jazdite , skusajte zapisujte si tlaky a teploty po kazdom odjazdenom kole . Tak ako pisali chalani nizsie je dolezite aj spektrum pouzitia danej pneu. Co zistis u vyrobcu alebo len jazdenim .Navazte si auto na digitalnych vahach. My sme jazdili r888 a mokre slicky kumho.
18:48:21
13.02.2018
StepaNoFUN

-> MISCHO: Jsme amatéři. :-D Ale jelikož ten kluk, co mu tam jezdím pomáhat je blázen, tak máme jak jsem psal cca 15 párů gum, nahřejváme jak "ve stanu" horkým vzduchem, tak máme elektrický "bačkory" a auto vozíme v autobusu, takže ssebou máme i slušný technický zázemí a vybavení...

-> MVM: Tlakoměr používáme kalibrovanej profi od Wurthu, takže ty tlaky nejsou věštění z ruky.
18:07:19
13.02.2018
MVM

-> Tuner#2: Prostě ANO máš pravdu v bodě a) můžeš začínat na 1,0Bar -formule vepředu. Ale b) prostě to nelze říct že vrchy se jedou tak či onak a že na začátku rally RZ se jede 1,4. To má prostě každej jinak. Já mám na každyým kole na autech jiný tlaky..jiný na nový pneu,jiný na starý pneu,jinný na ranní trenink,jiný na kvaldu, jiný vytrvalost. A třeba kdysi ještě se jezdil Epilog 6hodin - a střiají se jezdci- upravuješ tlak do nahříváků, prostě pořád s tím pracuješ.
Jinak ano hnětením a deformací se pneu zahřeje - ale díky tomu že je zakázaný na vrších předehřev,kopce jsou spíš sprint na pák km, tak si koleduješ taky o to,že to auto s nízkým tlakem se právě může smeknout v první rychlé ..
Proto je potřeba se pohybovat v rozumným rozmezí .
18:07:10
13.02.2018
MISCHO

-> StepaNoFUN: Ako moc vazne beriete to pretekanie ?? Mam osobnu skusenost s dusikom o com som uz davnejsie pisal v inej teme . Pouzivate nahrievace pasy ??
17:56:47
13.02.2018
MVM

-> StepaNoFUN: Na závodech se to nepoužívá, Pokud si to otestujete a budete spokojení s výsledkem - proč ne. Čistej vzduch ale má 78% dusíku, největší zlo je vzdušná vlhkost která s tlakem pneu změny .. Já být váma tak si pohraju s těmi tlaky a bude to zase cajk. Jen je potřeba hlavně jezdit,jezdit,jezdit a měřit a dělat si poznámky.
Jo a taky měřit pořád stejným tlakoměrem a používat hlavně minimálně zkalibrovaný nebo jiný třeba profi..
upraveno 1x, naposled 13.02.2018 18:08:22
17:56:39
13.02.2018
Tuner#2

-> MVM 13.02.18 17:32:22: Tak jasně, mě se to zdál taky extrém a rozhodně to nepíšu jako obecné doporučení. Ale jinak kolem 1-1,2 atm se třeba foukaji i auta na kopce, guma se tak rychleji ohřeje a začne fungovat.
upraveno 1x, naposled 13.02.2018 17:57:07
17:46:20
13.02.2018
StepaNoFUN

-> MVM: Co si myslíš o foukání dusíkem? Měl by mít menší tepelnou roztažnost, takže by ten tlak mohl bejt stálejší. Zakázanej ho nemáme...
17:32:22
13.02.2018
MVM

-> Tuner#2 13.02.18 16:21:15: Ono je jedna věc na jakým (nízkým tlaku) se někdo rozhodne začít. A druhá je věc bezpečnosti jak nízký tlak Ti Michelin,Pirelli nebo jinej člověk od pneumatikářů pro danou pneu řekne. A nízký počáteční tlak je jedna z věcí kterou si každej hlídá protože hrozí deformace pneu,ono není schopná bočního vedení v extrému i přes bezpečnostní tvar na ráfku může dojít k "vyzutí". (Mj, Diky tomu se zabil při nehodě s P 962 Winkelhock a za čtrnáct dní Beloff - tam to ale nebylo nejspíš kvůli tlaku pneu - ale to je jiná) Já na předokolce nezačínal na sedumnáctkách pod 1,5 a obvyklý nárůst je tak max 0,7Bar. Záleží jak velký to má brzdy a jak se kdo umí s předokolkou zacházet a nepřetahuje se s nedotáčivostí. Přepálit předek na předeokolce není umění - otázka několika kol. -> kpt.Budha: 0,8 To se jezdilo na motokárách.
16:21:15
13.02.2018
Tuner#2

-> kpt.Budha 13.02.18 08:34:06: Říkal to po testovacím dnu s Megane RS, gumy na tom jezdili Micheliny Pilot Sport CUP což je takovej semislick v podstatě. na konci po 10min. se na tom předku zvedne v létě tlak na 2,2 atm.

-> StepaNoFUN 13.02.18 09:09:35: Proto jsem zmínil, že to bylo na silné předokolce, kde ten předek je neustále v zápřahu.
09:09:35
13.02.2018
StepaNoFUN

-> Tuner#2 12.02.18 22:47:33: 0,8 je tak na slick. Tady je minimum 1,6Bar... Doporučenej tlak za tepla je okolo 2,1-2,2. No budem se snažit testovat.
08:34:06
13.02.2018
kpt.Budha

-> Tuner#2: 0,8? Není to nějak málo? Na kolik se ty gumy foukají normálně?
23:12:15
12.02.2018
MVM

-> Tuner#2 12.02.18 22:47:33: Jo,toto je dobrá úvaha.
Jinak:Ve třetim kole mít přehřátý gumy je trochu divočina, budíž,nevim nechci soudit. Je to taky o tom jak agresivně a prudce se tlak v pneu zvýší,jak to který pneu snáší. Každý výrobce se chová trošku jinak a každý jezdec se k pneumatikám chová jinak... Psal jsem v SZ v podstatě to samý co sem. A nezbývá než si to natestovat co funguje :-))) CO si myslíte že se celý ty dny pořád na těch autech dělá ? :-D Furt dokola to samý
23:03:43
12.02.2018
MVM

Každá směs má určený nějaký teplotní provozní režim (okno) kde funguje. Tam je potřeba ty pneu dostat. Ale protože jsou auta různý,teplota povrchu různá je to potíž. A taky každej výrobce to má trochu jinak odskákaný. Okolo 25C to mivají jako už střední směs. Venku pod 10C nefunguje skoro nic nebo stejně je to bída - možná superměkký vrchařský..
Průměrná teplota pneu na okruhu dá se hodně zhruba říct že je 80, funguje to jakš takš od 50 - 60 ale to už se chová tak že se to nekontrolovatelně utrhne a guma ještě nelepí. V srpnu může byt pneu na hnací nápravě klidně 110C - už jsem naměřil i 120C
Pneu na obr, je odle mě jen nabalená. Není to jen o teplotě ale ruku v ruce s teplotou se mění tlak - vše je jen o tom najit souhru a te lze docílit jen zkoušením a měřením.. Bohužel je taky určitej minimální tlak ... takže se smyčka stahuje a je potřeba pořád balancovat.. Prostě všechno jednoznačně určit od stolu nelze
4
22:52:04
12.02.2018
Eidy

-> StepaNoFUN: Chce to slabší motor nebo horšího řidiče. 1
22:47:33
12.02.2018
Tuner#2

Taky se mě nezdá přehřátí po tak krátké době a 45° není žádná teplota. V létě když bude rozpálenej asfalt, tak na ní budeš začínat. První kolo je jasný, žmolky a studená guma, druhé to načne lepit a ve třetím se zvedne tlak v gumě a proto to začne klouzat. Takže bych zkusil menší počáteční tlak. Když jsem se bavil s jednám bývalým zdejším členem co teď dělá instruktora, tak na rychlé předokolce dává v Mostě na začátku 0,8atm na předek.

Jo a zajímalo by mě co MVM, myslím, že je škoda to psát do SZ.
22:43:38
12.02.2018
vhml

-> StepaNoFUN 12.02.18 22:40:37: tak to nemuze byt se stredni smesi vepředu a tvrdou vzadu o prehrati ani rec. Jaky jezdite tlaky za tepla?
22:40:37
12.02.2018
StepaNoFUN

-> vhml: Předek 45°C, zadek 65°C....
22:37:34
12.02.2018
vhml

-> StepaNoFUN 12.02.18 22:33:46: jestli na 3 kola v sosnovy potřebuješ co nejtvrdsi gumy, tak je neco blbě.

Jakou maji teplotu po jízdě?
22:33:46
12.02.2018
StepaNoFUN

-> Eidy: Když ono se nic tvrdšího už asi nedělá... :-/ Podle mýho jsou taky nakonec přehřátý (první kolo ojíždí žmolky z toho předchozího a proto to nefunguje), protože těch žmolků je na nich fakt extrémně moc (tohle je ještě dobrá fotka, pak nebyl moc čas fotit). Ale odloubával a ořezával jsem z toho takovýhe žmolky po celým obvodu...
22:27:58
12.02.2018
Eidy

-> StepaNoFUN: Takže přehřátý. Netroufnul jsem si střelit jen podle foto. Zase tolik gum jsem nevyzkoušel.
22:22:51
12.02.2018
StepaNoFUN

-> Eidy: :-D "Protože Sosnová"... :-D

Tak on sám neví.... První kolo na ho..., druhý takřka super, třetí nic moc. A to laborujem se vším možným... Ještě že v tom (zatím) není cvakací podvozek. :-D
22:16:54
12.02.2018
Eidy

-> vhml: Protože Sosnová. To je tak napůl.
-> StepaNoFUN: Spíš bych se řídil tím, co řekne Leoš. Přehřátá guma začne klouzat, jako když je studená.
21:51:43
12.02.2018
MVM

Máš SZ
21:46:58
12.02.2018
vhml

Proč na okruhy používáte rally gumy?
21:39:20
12.02.2018
StepaNoFUN

Už nějakou dobu jezdím jako "mechanik" na okruzích... Snažíme zkoušet ohřejvat gumy, laborovat s tvrdostí (máme asi tak 15 párů rúznejch gum, povětšinou zatím Kumho), tĺakama v nich, nastavením auta...
Chtěl bych se zeptat znalejch, jestli je tohle správně fungující guma, nebo jestli je už přehřátá...
Jedná se v tomhle případě o Hankook střední směs a byly na předku. Zadní (tvrdá směs) na tom byly podobně...
Mě přijde, že tohle už "lepí" moc...
zvětšit Gumy na okruh - obrázek od StepaNoFUN vložen 12.02.2018 21:39:20
Extreme Tyres
so 10.03. Burza Nupaky | so 07.04. Burza Nupaky | další akce...