vlečka - ložiska

prohledat
93 příspěvků (zobrazeno 51 až 93) od 16.12.2017 do 18.04.2020, založil/a COL
řadit dle data
18:06:09
30.03.2020
Robert 106
Ahoj,



děkuji všem za radu a zvláště Bukajovi za nabídku, kterou bych za normálních okolností využil.

Aktuální stav je takový, že pravou stranu jsem měl rozdělanou za 5 min. Čtyřlístek jsem sundal rukou a působil stejně jako křídel namazaně se závitem.

Je akorát nemá žádnou vůli, ale jde lehko nasadit i sundat. Hřídel nemá žádnou vůli ani radiální ani axiální, ale ložisko hučí a počítá kuličky. Na jednu stranu jde naprosto lehce na druhou hůře.



Levá strana je peklo budu muset snad někde půjčit nějakou velkou golu, nebo klíč.
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od Robert 106 vložen 30.03.2020 18:06:09
07:41:23
30.03.2020
Bukaj
-> Robert 106: Otázkou je, zda by nové unašeče pomohly - zda není vymačkaný i tosícihran na hřídelích (pravděpodobně je). Kdyžtak mohu nabídnout nějaké unašeče, ale pod podmínkou, že přivezeš hřídele a vyzkoušíme je na nich, jestli to má smysl...



...a co se týče ložisek, tak počítej s tím, že i když moc nenajedeš, můžou odejít. Těm vlečkovým ložiskům více škodí stání (vyschnutí tuku?), než jezdění - na mé 130L, která najela od výměny ložisek sotva 45 tisíc za posledních 15 let, už jedno zase hučí, a na 130LPG, která těch 45 tisíc dá za rok mají ložiska na zadku už cca 200 tisíc a stále OK...
20:38:57
29.03.2020
Robert 106
-> isti: Oba vnitřní cvakají byly úplně volné. Matice jsem také povolil bez většího násilí jiné unašeče nemám - napadlo mě zalepit, ale to je asi cesta do pekel.
20:23:23
29.03.2020
isti
-> Robert 106: Myslíš na volné vnútorné unášače čo si popisoval alebo vonkajší je volný.Unášače na poloos aj ja mám volné,ideálné to určite nie je,ak máš iné tak skús či nie sú lepšie.Tie mi raz ponukli nové,asi ten človek ešte má z toho.
20:14:35
29.03.2020
Robert 106
-> isti: Jo proto jsem to zatím nechal v autě.Akorát stahovák nemám (zatím asi).

Že to je na druhé straně volný nevadí, nebo má taky někdo tak ?
20:08:58
29.03.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
-> isti: Jo, akorát bacha na to, že když má šroub stahováku moc velkej průměr, tak se pak ojebe o vnitřní tisícihran čtyrlístku... Což se stalo mě a musel sem pak zničenou část závitu zapilovat.
19:56:33
29.03.2020
isti
-> Robert 106: Vonkajšie matky odporúčám povoliť kým je náprava na aute a je to na kolesách.Štvorlístky sa dajú stiahnúť sťahovákom na kyvkové bubny.
19:41:54
29.03.2020
minno
-> Robert 106: Ak by pomohlo, fotodokumentácia z výmeny:

minno120.rajce.idnes.cz/2 016.08.25_-_2016.08.30_-_V ymena_lozisk_zadna_vlecna_ naprava_Skoda_136



Inak nie je to nič zložité, ale zopár prípravkov sa hodí.

Vnútorné unášače je ok, že tam je malá vôľa, tam to nehrá rolu...



Vonkajšie unášače záleží, aký máš typ hriadelí...u novších tvrdších už šli štvorlístky rukou (také mám aj ja, ale drážkovanie som mal prilepené, preto som to demontoval sťahovákom...



Ložiská jednoznačne odporúčam krytované.
19:05:34
29.03.2020
Robert 106
Ahoj,



chystám se - nebo spíš už jsem začal na tuto operaci.

Dlouho jsem tuhle operaci odkládal, ale ložiska jsou v tahu, min tam jsou od 98.

Pročetl jsem to tady a jsou tedy nějaké závěry ohledně ložisek ?

Nebráním se koupit krytá SKF s nájezdem 100 km/rok tam už asi zůstanou.



Jak složité to je rozebrat a jak moc nalisovat ? Vnitřní unašeče jsem sundal rukou.

Měly oba vůli a byly volné - myslel jsem, že si za to můžu sám a je to vymačkané, ale

na hřídeli ani unašečích není vidět poškození. Prostě to má levý pár destin mm a pravý 0.5mm vůli.



Naopak jsem z příručky zjistil, že čtyřlístky jsou nalisované - doufal sem, že je sundám doma abych nemusel rozdělávat brzdy.



Nakonec mi nezbude než objednat ložiska, gufera a pak shánět servis který mi to v okolí Jihlavy nalisuje - vymění a nezkurví to tak jako svisláky - co jsem musel doma na koleni dodělávat.



Děkuji - případně pokud by měl někdo zájem a možnost mi s tím pomoci budu rád.
23:07:11
07.08.2019
COL
-> Jarda - zrušená registrace 07.08.19 03:16:41: zadneho zvyseneho hluku jsem si nevsiml...



Vnejsi jsem dal 2306 od SKF (pro 21306 to stale neumim jedoduse vyresit na hrideli), dovnitr jsem mel pripravene 6205 SKF, 22205 ZKL a NU205 ZKL, ale neschopnost overit axialni mezeru mezi koncem vybrani v rameni a vnejsim krouzkem loziska rozhodla - u Nucka zadne predpeti z duvodu eventuelni absence vule nevznikne (taky se snaz montuje - ovsem o to hur zas pujde demontovat :) ).
19:58:10
07.08.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MOLSO: Ajo sakra :-) Jak jsem cetl starsi prispevky v busu, tak jsem to poplet :-)
17:27:27
07.08.2019
MOLSO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: 6205 je to malé 4
upraveno 1x, naposled 07.08.2019 17:27:34
17:08:39
07.08.2019
Matthes, záškodník z TechWebu
-> COL 07.08.19 00:04:28: A co ti ted prebira axialni sily? Snad ne jen to maly lozisko u poloosy. Jsem jen na mobilu, tak nevidim poradne nakres toho tvyho NU..
upraveno 1x, naposled 07.08.2019 17:09:11
03:16:41
07.08.2019
Jarda - zrušená registrace
-> COL 07.08.19 00:04:28: hmm valecek a jak to mas s hlukem? taky jsem o tom uvazoval, ale diky vsem rizikum jsem to zavrhl, zapouzdrena 2RS polska Cx mi drzi uz dost pres 100tis.km, teda jedna strana ma pres 60 a druha okolo 150.

Na BAZe mam pripravene ty crafty 2RS (Cx uz sehnat nesly, resp. objednal jsem Cx a poslali craft, ze to je stejna uroven stredni kvality :)), tam to bude doufam taky uz vecne, ted je to mirne vrtulnik :). Jak psal minno, tvrdost cementacni vrstvy na tech craftech na krouzcich vickersem byla v prepoctu na HRC urcite nad 60, presne si uz nepamatuji, kulicky jsem samo nemeril.
00:04:28
07.08.2019
COL
Tak jsem před časem namontoval NU205 místo 6205, tak uvidíme... Alespoň jsem se tak zbavil stresu, že po nalisování 6205 nezbude na vnější straně vůle mezi koncem vybrání ramene a vnějším kroužkem ložiska - protože jsem se jí tam nějak nemohl doměřit.
08:47:49
26.12.2017
Polyš
Nemáte někdo zkušenost s ložisky MTM 2306 ?Je zakrytované z obou stran.
14:16:18
17.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> J3STER: Tak zakrytovany muze bejt z obou stran...
03:30:44
17.12.2017
J3STER
-> minno: Takže proto mi po projížďce, když potlačím auto blíž k vratům, zadní náprava "kvílí" jako když se tře guma o kov. Jak se to zahřeje a vydroluje jede břit na sucho. U kyvky když propouštělo vnitřní gufero, tak ložisko vydrželo. Olej z nohavice zajišťoval dobré mazání. Jedině ložisko zakrytované jen z jedné strany. Třeba jen to správné, co umožňuje výkyv hřídele, doplnit o zakrytování z jedné strany.
22:16:41
16.12.2017
MVM
-> havlik: Tak já taky nemám vysokou,spíš si to tak vykládám a už jsem se s něčim podobným setkal,kdy třeba kuželíkový ložisko mělo více kuželíků než třeba původní čssr.
22:08:11
16.12.2017
havlik
-> MVM: to zní rozumně, nejsem odborník, ale prostě mi přišlo že tohle nemůže fungovat nějak dlouho.
22:05:51
16.12.2017
MVM
-> havlik: Netvrdim že to musí fungovat, ale nic mi nepřipadá divný proč by to fungovat dobře namazaný nemělo.. A pokud je to spočítaný,(což bych u ložisek očekával),tak se to případný zatížení rozloží do více styčných bodů,klesne ten měrnej tak na pochu, jediný co se asi trošku zvýší je rychlost odvalování menších kuliček. Ale to je u valivýho ložiska lepší aby se rychle otáčelo..
21:48:32
16.12.2017
havlik
-> MVM: no nevim, vzhledem k tomu jak odchází ty ložiska normální tak jsem v tohle neměl důvěru dát na auto. Ale jeslti myslíš že to bude lepší tak to můžu vyzkoušet někdy někam
20:08:20
16.12.2017
MVM
-> havlik 16.12.17 17:52:52: Co je zvláštního/špatnýho na plastové kleci ložisek a větším počtu valivých elementů/kuliček?
19:45:26
16.12.2017
COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: No nevim... je to takovy antipattern - jak zkomplikovat udrzbu vozu... (Po 10tkm zkontrolujete hladinu oleje v ramenech, po 50 vymente :D)

Nejsem teda strojar, ale protoze bychom se asi nevyhnuli zaplaveni britu, tak nevim, jak by ta jednoducha jednobrita gufera neco utesnila... ale mozna se pletu.
18:24:01
16.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
-> COL: Tak to by nechcalo do brzd...
18:23:02
16.12.2017
havlik
-> COL: jo ty mam na autě bez problémů a tam je vše standardní.
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 18:23:46
18:10:32
16.12.2017
COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To jsem někde zaznamenal, což odvětrání by se asi nějak vyřešilo, ale spíš bych se bál, že to posákne ven kolem tisícihranů.
18:06:00
16.12.2017
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Robiť z vlečky kyvku? Nie, ďakujem, neprosím si3
18:05:46
16.12.2017
COL
-> havlik: jako, že jsi od nich měl i PLC64-4?

Ale ta přední ložiska mi přijdou natolik naddimenzovaná, že pokud se tam nedostane bordel, neudělá se montážní chyba, nebo nějak nezdegraduje mazivo, tak to musí vydržet na věky....
17:59:19
16.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
Nevim jestli tady nebo na TW se probirala moznost mit otevrena loziska a naplnit trubku olejem... Ne plnou samozrejme. Navic by to cbtelo odvetrani z trubky, aby tam nerostl tlak pri zahrati.
17:54:31
16.12.2017
minno
-> COL: Gufero defacto nepoškodené, len zatupené od toho, ako jazdí na sucho. Pri montáži som ho samozrejme namazal spolu s tou časťou na štvorlístku, po ktorej gufero jazdí, ale to je tak na chvíľu.



-> havlik: 9
17:52:52
16.12.2017
havlik
-> COL: no já to bral jako normální značku ložiska přední nápravy od nich mam už několikáté a pohoda. Tohle mam doma delší dobu a potřeboval jsem a jak vypadalo je na foto plastová klec a snad poloviční ložiska
17:51:35
16.12.2017
COL
-> havlik: já volím mezi SKF, NACHI a ZKL (pro míň exponovaný věci). Více náklady nemá většinou smysl řešit ve srovnání s prací, která se v tom utopí... Ikdyž tedy 2306 od SKF už trochu do peněz leze...
17:47:51
16.12.2017
COL
-> minno: A to gufero bylo na břitu potrhané/poškozené?
17:47:03
16.12.2017
havlik
Jen nekupujte 2306 od NBI možná stojí za kontrolu i ostatní znacky
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od havlik vložen 16.12.2017 17:47:03
17:43:19
16.12.2017
COL
-> minno: Já nad tím spekuluju v podstatě jen proto, že ty NU205 mám (kdysi jsem si dvě koupil společně s nějakým ultračínským 21306 jako vzorky pro experimenty) a když vzpomínám, jak jsem to kdysi sestavoval, tak mi jejich montáž přijde jednodušší... Ale jsou tu pak další potenciální otázky jakou souosost, stability tukové náplně v ložisku atd...
17:38:45
16.12.2017
minno
A preto som to riskol a dal tam ložiská 2306 2RS, výrobca Craft (Litva, www.craft-bearings.com/ ), tvrdosť meral Jarda a malo by to byť OK, zatiaľ ich mám v aute 15 tis. km a OK, tak som zvedavý ako dlho vydržia, možno už ale ani toľko km so škodovkou nenajazdím.
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od minno vložen 16.12.2017 17:38:45
17:33:15
16.12.2017
minno
Doplním ešte poznatok k 2306, podľa mňa je u týchto ložísk na vlečke problém aj v tom, že ložisko je otvorené a zvonka tesnené len guferom (čo je dosť slabota). Gufero drie defacto na sucho a tento prach z gufera sa potom dostáva do ložiska a znehodnocuje mazivo, viď. foto. Zo zelenej vazelíny bol pri výmene ložiska čierny hnoj. Viditeľne od prachu z gufera.
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od minno vložen 16.12.2017 17:33:15
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 17:43:04
17:26:06
16.12.2017
minno
-> COL: A čo sa týka 2306, mal som ZKL namazané Castrol LMX a menil som po 91 tis. km, hneď ako to začalo hučať. Poškodené bolo len jedno - malá vydroleninka v dráhe guličky na vonkajšom krúžku, inak všetko OK.

Ak ti s SKF tukom ložiská vydržali cez 100 tis. km, neriešil by som to a dal zas to isté.
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od minno vložen 16.12.2017 17:26:06
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 17:40:50
17:20:25
16.12.2017
minno
-> COL: Môj názor je, že pokiaľ v 99% prípadoch ako prvé odchádzajú 2306, tak nemá význam špekulovať nad zámenou 6205.

Ja som si nechal na naklepnutie 6205 vyrobiť toto (foto) - a ložisko za pomoci tejto podložky naklepnem vhodnou trubkou. Rizika zbytkového predpätia by som sa nebál, keďže ložisko je v trubke ramena axiálne na "voľno".
zvětšit vlečka - ložiska - obrázek od minno vložen 16.12.2017 17:20:25
16:59:06
16.12.2017
COL
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To je otázka - u nového ramene asi jo, ale podobný efekt může mít i lehce křivý hřídel. Ale to válečkové by to mohlo vydržet spíš, než kuličkové s nějakým zbytkovým axialním předpětím. Mne tedy vždy dřív odešly ty 2306, ale viděl jsem i rozbitá ta 6205. Proti nesouososti by to chtělo dvě naklápěcí ložiska....
16:46:55
16.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
I novy lozisko kulickovy jednorady ma nepatrnej vakl. Nevim jestli je dobrej napad davat valeckovy - jsou diry v trubce dokonale v ose? Aby nemela hridel tendenci vyvracet valeckovy lozisko...
16:06:29
16.12.2017
COL
Kdysi dávno, když mne štvalo, jak na mi na vlečce odcházela ložiska 2306 - asi tak do 40tkm, jsem uvažoval o alternativní sestavě ložisek 21306 a NU205, což se nakonec neuskutečnilo pro lenost vyřešit problém s tím, že 21306 je užší než 2306. Nakonec se to trochu vyřešilo pomocí 2306 a maziva od SKF, což vydrželo už dost přes 100t.



Nicméně, teď budu potřebovat sestavit nová šikmá ramena a moje otázka zní, jak se díváte na použití NU205 místo 6205. Zkoušel to někdo? Jediné, co si od toho slibuji (a vlastně cíl) je jednodušší montáž bez rizika zbytkového předpětí.
Extreme Tyres