
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tlumiče na rally felicii
-> Venca. 20.08.17 21:30:59: To mě ani neříkej, to bych byl z toho hodně španej 

-> Bery 19.08.17 20:33:38: Jo v tomhle máš určitě pravdu... Ale tak chtěl bych s nečím začít a nemusí to bejt uplně dokonalý a časem se to doladí (doinvestuje
)

-> Tuner#2: A to jsem to ještě nepřepnul z plynu na benzín 

-> Venca.: Co na tom chceš ladit? Vždyť i se sérií jsi nám dneska slušně stačil... 

Pokud jsi trochu soutezivy typ, začne te brzo zajímat proč ti jiný dávají na každé RZ ne vteřiny, ale minuty a začne to nekonečný kolečko upgradování.
-> vhml: A dají se tyhle informace najít někde na netu? Kde se co a s čím dá jet?
-> Venca. 19.08.17 08:44:29: zrovna za převodovku bych si taky priplatil, klidně na úkor motoru. Závodní auto dělají brzdy, tlumice a převodovka... V historikach už jsou i dneska rozděleny ackovy a enkovy auta zvlášť. V současné době lze třeba s favoritem ject ve 4 kategoriích :-) A/N do r.90 a po 90. Možná je ten rok jinak, nevím přesně.
-> vhml: Jo to je taky možnost postavit to jak Aleš, jenže ta jízda se sériovou felicií mě moc nebere, kdyby tam šla dát aspoň jiná převodovka...
A navíc, já než to dodělam, tak už bude felda veterán a pak už to jezdí všechno dohromady, tzn. i dnešní feldy z třídy 7 i 10 nebo se pletu? Jak to vůbec je s homologací felicie, do kdy to je prodloužený?
A navíc, já než to dodělam, tak už bude felda veterán a pak už to jezdí všechno dohromady, tzn. i dnešní feldy z třídy 7 i 10 nebo se pletu? Jak to vůbec je s homologací felicie, do kdy to je prodloužený?
-> vhml 19.08.17 08:15:52: -> Bery 19.08.17 07:57:59: Jo tyhle čísla znam a chápu, ale to je pořád max. těch půl mega.
Já to beru cca takhle:
vyrámování + sedačky, pásy atd. 80
podvozek 40
brzdy 30
převodovka 20(synchronní bez špéry)
a motor... to ještě nevim, ale zcela upřímně přemýšlím i nad tou úpravou na 63kW, kdy zůstane všechno včetně vstřikování a to je taky cca 20
Prostě počítam s cca 250 tis.
Jo jasně, není to na vyhrávání, ale svezení už by to mohlo být slušný...
Já to beru cca takhle:
vyrámování + sedačky, pásy atd. 80
podvozek 40
brzdy 30
převodovka 20(synchronní bez špéry)
a motor... to ještě nevim, ale zcela upřímně přemýšlím i nad tou úpravou na 63kW, kdy zůstane všechno včetně vstřikování a to je taky cca 20
Prostě počítam s cca 250 tis.
Jo jasně, není to na vyhrávání, ale svezení už by to mohlo být slušný...

-> Venca. 18.08.17 22:28:15: kastle a bezpečnostní výbava ( rám, sedačky, hasici systém atd) máš cca za 100. Motor za 150, převodovka 80, gumy za 50, když máš zadohrab tak za dalších 50 disky k těm gumam, tlumice atd atd. A to jsi ještě nikam ani neodjel :-) A nebo pak je cesta jakou šel Aleš Holakovskejch. Sériová felda, zdrubovo stary tréninkový HPcka, gumy sériový :-)
-> Venca.: to zjistis jestli chceš fakt stavět .. bavíme se tu o podvozku za 50+ a to jsou jen tlumiče. Kde máš boudu s ramem, nápravy, motor,převodovku, brzdy. Vybavení posádky,, kola... A to nepočítám moc čas za práci.
Kit je úplně mimo...
A zadohrab uz je dneska taky totálně v říti na penize.
Kit je úplně mimo...
A zadohrab uz je dneska taky totálně v říti na penize.
-> vhml 18.08.17 00:46:33: Ale stejně podle těch homologačních listů ty protlumy s nádobkou odpovídat nebudou, páč u originálu je to vedený skrz pístnici...
Ale třeba tady mají nádobky na těle a eRka to má, tak nevim?
Ale třeba tady mají nádobky na těle a eRka to má, tak nevim?
-> Bery: Co by se dalo do feldy nacpat, aby to vyšlo na víc jak půl mega? Bavíme se tedy o Áčku, ne o kitu?
jde to připravit na pozdější úpravu na top race třeba, ale to už se bavíme o tlumičích s nádobkama. Předělat jde všechno,ale za jakou cenu...
měl jsem možnost vyzkoušet všechny verze a oba výrobce a každý má svoje. Dokonce se jedou i různý klony nastavení,pružin, tlumičů...
Ale jak bylo řečeno - kolikrát je to i o rukách,osobní odvaze... do toho gumy,brzdy, váha a koně a jsme úplně jinde.
Půl mega je podle mě dost dobrá cena za fungující feldu na republiku
měl jsem možnost vyzkoušet všechny verze a oba výrobce a každý má svoje. Dokonce se jedou i různý klony nastavení,pružin, tlumičů...
Ale jak bylo řečeno - kolikrát je to i o rukách,osobní odvaze... do toho gumy,brzdy, váha a koně a jsme úplně jinde.
Půl mega je podle mě dost dobrá cena za fungující feldu na republiku
-> Eidy: No nepomohl, ale vidím to uplně stejně jak jsi to napsal
-> vhml: Údajně ty oddělené nádobky je problém pouze nějaké homologace favorita, zbytek je ok, ale nemám to ověřeno, nicméně na netu jsem viděl fotky několika aut s protlumy a nádobky na tlumiči a na R-kách, takže asi cajk. Jak je to vůbec s homologačníma listama, vím, že na testování potřebuju ověřenou kopii, ale vzhledem k tomu, že těch homologací je víc, potřeboval bych do toho nahlídnout a vybrat si, je to někde k dispozici?

-> vhml: Údajně ty oddělené nádobky je problém pouze nějaké homologace favorita, zbytek je ok, ale nemám to ověřeno, nicméně na netu jsem viděl fotky několika aut s protlumy a nádobky na tlumiči a na R-kách, takže asi cajk. Jak je to vůbec s homologačníma listama, vím, že na testování potřebuju ověřenou kopii, ale vzhledem k tomu, že těch homologací je víc, potřeboval bych do toho nahlídnout a vybrat si, je to někde k dispozici?
-> StepaNoFUN 17.08.17 23:33:33: taky se hodně říká : "nejdražší závodění je se skodovkou"
-> Venca. 16.08.17 22:07:50: zrovna za tlumice bych si s klidným srdcem priplatil. Jen pozor na umístění nádobky v homologaci jak jsme řešili po telefonu. Nemá smysl to stavět jinak, než rovnou správně podle homologace.
-> Venca. 16.08.17 22:07:50: zrovna za tlumice bych si s klidným srdcem priplatil. Jen pozor na umístění nádobky v homologaci jak jsme řešili po telefonu. Nemá smysl to stavět jinak, než rovnou správně podle homologace.
-> Venca.: Rozumím. Na rychlosti to nepoznáš, bude to jen o chlup rychlejší. Stejně jako letošní WRC s velkým aero paketem naloží těm starým autům cca 1-2 sekundy na kilometr. To z kabiny nepoznáš. Ale auto bude trochu poslušnější. Zálaží je člověk vyježděnej. Rukama se dá udělat i víc. Je to individuální. To jsem ti pomohl, co? 

-> Venca.: Jak to prohlásil kamarád po návštěvě jednoho pána, kterej ty závodní auta staví na profi úrovni - Je to v pr... . Levný konkurenceschopný auto neexistuje.
-> venni: No tak ono to neni jenom na Běšiny, když už to postavím, tak bych se s tím chtěl i pořádně svézt...
-> Eidy: Tak předělávat to asi nedává smysl, ono jako v zásadě není problém za to dát ty peníze, ale jde o to, jestli to pak reálně poznam na rychlosti
Protože pokuď začnu u každýho komponentu brát enem to super, tak by to byla felicie tak za půl mega a to bych docela nerad 
-> Eidy: Tak předělávat to asi nedává smysl, ono jako v zásadě není problém za to dát ty peníze, ale jde o to, jestli to pak reálně poznam na rychlosti


-> Venca. 17.08.17 22:50:51: tak to každopádně bude uplně nikde jinde.Je otázka jak moc potřebuješ nádobky na Běšiny a jak moc chceš investovat ;)
-> Venca.: Souhlasím s T2, že i základní Protlum funguje velmi dobře. I na rozbitější cestě. Ale pořád se bavíme o asfaltu. Na rally, kde to bude pořádně pružit, se dost ohřejí a tam má nádobka větší smysl. A těch peněz nebudeš určitě litovat. Jinak nevím, jestli se dají nenádobkové tlumiče později předělat na nádobkové, nebo jsou těla výrazně jiná. Že bys začal na základu a pak přes zimu nechal vylepšit.
A nijak nelobuju za Křístka. I Hušek ti určitě udělá kvalitní tlumiče.
A nijak nelobuju za Křístka. I Hušek ti určitě udělá kvalitní tlumiče.

-> venni: Máš SZ. Tyhle sem měl kdysi na feldě a oproti sérii to bylo fajn, ale předpokládám, že to mezi čím vybírám, bude o dost jinde...
-> Venca. 17.08.17 22:25:17: tohle by Ti nestačilo?Když jsem tady dal naposled fotku,Tomaso682998 mi tvrdil že to extra cenu nemá a Hušek je nerepasuje.Dozvěděl jsem se, že to Hušek normálně dělá a cenu určitě mají.Ale asi je to asi spíš na rychlejší jízdu do sámošky než na závodení ve velkým stylu.
Nikdo další nepřidá názor?
Jinak dneska sem mluvil s Křístkem a dost doporučuje koupit alespoň základní verzi s nádobkami, ale já si nejsem pořád dost jistej, jestli to nejsou pro mě vyhozený peníze a dokážu to vůbec využít...
Jinak dneska sem mluvil s Křístkem a dost doporučuje koupit alespoň základní verzi s nádobkami, ale já si nejsem pořád dost jistej, jestli to nejsou pro mě vyhozený peníze a dokážu to vůbec využít...
Externí nádobka na plyn má zamezit pěnění oleje. Pozitivní je možnost nastevení tuhosti/úlumu dle toho co budeš jezdit. Nicméně i základní Protlum funguje skvěle a vůbec bych se toho nebál. Tohle je stejně hodně ošemetné téma a málokdo si tady vyzkoušel všechny verze na stejném autě.
Ahoj,
řeším co koupit za tlumiče na felicii, zatím amatérské rallye, časem možná i něco víc. Co jsem tak zjistil, tak jsou v podstatě tři možnosti:
1. tréninkové tlumiče cena cca 18 tczk, nastavitelná výška, bez nádobek
2. závodní tlumiče s nádobkami na klasické uložení - protlum / závodní tlumiče na "Áčkové" uložení - HP bez nádobek ... cca 35 tczk
3. A uložení + nastavitelný útlum, cena cca 60 tczk
A teď co vybrat? HP nebo Protlum?
Podvozek bude klasicky uložený v tvrdých gumách. Nepotřebuju nic super extra, ale zas aby to nějak fungovalo. Zatím se přikláním k tréninkové verzi od protlumu a doplnit horní uložení unibal. V čem je výhoda nádobek?
Poraďte a doporučte...
řeším co koupit za tlumiče na felicii, zatím amatérské rallye, časem možná i něco víc. Co jsem tak zjistil, tak jsou v podstatě tři možnosti:
1. tréninkové tlumiče cena cca 18 tczk, nastavitelná výška, bez nádobek
2. závodní tlumiče s nádobkami na klasické uložení - protlum / závodní tlumiče na "Áčkové" uložení - HP bez nádobek ... cca 35 tczk
3. A uložení + nastavitelný útlum, cena cca 60 tczk
A teď co vybrat? HP nebo Protlum?
Podvozek bude klasicky uložený v tvrdých gumách. Nepotřebuju nic super extra, ale zas aby to nějak fungovalo. Zatím se přikláním k tréninkové verzi od protlumu a doplnit horní uložení unibal. V čem je výhoda nádobek?
Poraďte a doporučte...