skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Převodovka Škoda 125
Řeším teď jednu převodovku - pětikvalt původem ze 125L a při skládání jsem narazil na jednu podivnost a tou je odlišné kolo zpátečky...
...po výměně kola za nové a zařazení pětky (posunutí kola zpátečky na úroveň jedničkového kola) límeček kola zpětného chodu drhnul o zuby kola jedničky. Zjistil jsem, že ač dle všech katalogů, které mám k dispozici (nejnovější je 8. vydání z roku 1994) má být zpátečkové kolo stejné pro všechny 4q i 5q převodovky od 1000 MB po 125L, původní kolo z této převodovky bylo jiné (s nižším límečkem).
Setkali jste se s tím už někdy? Všechna ostatní kola, která tu mám, mají průměr límečku 32 mm, to atypické kolo 30 mm. Jedničkové kolo v té převodovce se tváří standardně...
...po výměně kola za nové a zařazení pětky (posunutí kola zpátečky na úroveň jedničkového kola) límeček kola zpětného chodu drhnul o zuby kola jedničky. Zjistil jsem, že ač dle všech katalogů, které mám k dispozici (nejnovější je 8. vydání z roku 1994) má být zpátečkové kolo stejné pro všechny 4q i 5q převodovky od 1000 MB po 125L, původní kolo z této převodovky bylo jiné (s nižším límečkem).
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Setkali jste se s tím už někdy? Všechna ostatní kola, která tu mám, mají průměr límečku 32 mm, to atypické kolo 30 mm. Jedničkové kolo v té převodovce se tváří standardně...
-> xerox422: Tak jsem spočítal zuby ,je jich 38,takže je to 4,22.Má dokonce i vlečkovou příčku motoru-je dutá a na pravé straně je těžší.Ale jak jsem psal,podle štítků škoda 125L.
-> minno: To máš pravdu. Ale pokud je/byla převodovka "nevhodně" (v případě škodovky univerzálně pro různý motorizace ) odstupňovaná - tak se to víc či míň projeví právě natahováním/zkracováním stálým převodem rozvodovky.(Ať už měli soudruzi v plánu zvýšit dymamiku jízdy nebo ekonomickýma dlouhýma kvaltama zazdít motor "na spotřebu") S dobrým motorem,se spravnýma pneumatikama to i přesto chce mit pro tyhle auta cit a vědět na jaký kvalt odhadovat předjíždění a podobný jizdní manevry.
-> srdcar 120L 06.08.17 21:55:21: Mal som 3,9 5q so 120 motorom a v tých časoch mi to prišlo fajn. S 5q 4,22 na tom istom motore som v určitých kopcoch mal pocit, že 4.-ka už nestačí a trojka zas už moc reve a auto ide aj tak pomaly. Po prechode na 3,9 som pocitovo tú trojku v rovnakom kopci nemusel ani tak moc točiť a mal som vyššiu rýchlosť a ešte rezervu. Proste tá 3,9 na 120 motore bola pocitovo krajšie točivejšia, pretože vytočíš 3. do 80-90 kmh a auto v kopci ide. Na 5-ku pri nižšej rýchlosti a vyššom zaťažení to už samozrejme nezvládalo.
Čo je irónia, po prechode zo 120 motora na 136 s trochu ostrejšou vačkou (265) mi tá 3,9 už prišla byť zas moc nízkootáčková, pretože to človeka prirodzene nútilo jazdiť v spektre otáčok, kde ten motor ešte nemá taký výkon. A tak som zas prešiel na 4,22 a po okreskách je to úplne super :)
Čo je irónia, po prechode zo 120 motora na 136 s trochu ostrejšou vačkou (265) mi tá 3,9 už prišla byť zas moc nízkootáčková, pretože to človeka prirodzene nútilo jazdiť v spektre otáčok, kde ten motor ešte nemá taký výkon. A tak som zas prešiel na 4,22 a po okreskách je to úplne super :)
-> xerox422: Podle techničáku i štítků je to Škoda 125L.Když jsem se o tom byvil s majitelem-už mu je 82roků,říkal že tam byla od začátku,že si myslel že je to normální.Jinak,je to auto 7let odhlášené a karoserie už to má opravdu za sebou.
-> srdcar 120L: jo ale pisal ze ma vlečku. 3,9 s vleckou je vacsina ale co ked tam dali nejaku zabudnutu 4,22 s lx a mozno nakoniec to nebude 125 ale LX alebo už nekdo vymenil napravu. pri týchto strojoch je všetko možne
-> Star LC20: ![107](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
![107](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/107.gif)
-> MVM 06.08.17 21:58:59: Motor 105 je bláznovství už na sériové 4,44 v prvních užovkách. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jestli to ona nebude nakonec misto Škody 125, Škoda 120LX. A těch moc nebylo, ne? Docela škoda ji rozpustit na díly.
-> MVM: ale taková ostrá 105ka! Ta by to jistě pobrala. Škoda, že existuje jenom ve snech, vlhkých k tomu ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Převod 3,9 a k tomu motor 105 je bláznovství a nebo technický nesmysl.. ![150](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/150.gif)
![150](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/150.gif)
-> Polyš: -> xerox422: Pokud je mi známo, tak 125-ka měla převod diferáku 4,22. Převod 3,9 měly se 130-kovým motorem.Já osobně jsem si vyzkoušel převod 3,9 se 120-kou motorem a žádná hitparáda, co kopec, to 4-3, s vlekem 3-2. Teď mám Favo motor na 4,22 pětikvaltu a je to paráda.
-> xerox422: Až ji začnu rozebírat tak napíšu.
-> Polyš: pre zaujimavost, aký stalý prevod ma? 3,9 alebo 4,22
Aj ja mám 105/87 a už mala vlečkové hrdlo nádrže ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Je to možný
Přez známost byli i poslední 105ky s vlečkou.
Oficiálně na to nic nenajdeš ale nedivil bych se tomu.
Oficiálně na to nic nenajdeš ale nedivil bych se tomu.
Nevím kam můj dotaz dát.Přivezl jsem na náhradní díly škoda 125.Jeden majitel r.35. Je vyrobená 30.11.1989.Už od výroby tam je vlečka.Vím že se už v té době dávaly různé díly.Je to tedy možné?