![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdospojka 1000mb
-> krtecek: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: aha...tak to já budu klepat jak urvanej a beztak to zas bude držet jak helvétská vira
ale musím to dát...jsem kousek od cíle ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> krtecek: Vždycky jsem jen počistil to ústí a klepal o ponk, když uř dál nešlo (ústí zároveň s okrajem pístu), zasekl jsem do důlku v pístu (do kterýho zapadá ovládací "palec") něco ostrýho ocelovýho a otáčel s ním. A když nešlo ani tak, dá se potlačit nějakou cca 5 mm tyčkou z druhý strany - opatrně. Ten přetlakovej ventil možná bude i tak v háji - pokud to leželo dlouho "na sucho" (jeho součástí je pogumovaná clonka). Od odleželosti se ostatně odvíjí vzpouzení se demontáži celýho vehementu, čím dýl, tím hůř, nejlíp se rozebírá hned po vypuštění kapaliny.
Ještě taky občas při vysouvání drhne prasklej mosaznej kroužek manžety - ale to bohužel zvenka nevidno.. ale když ses dostal až sem, tak už to dorazíš..
Ještě taky občas při vysouvání drhne prasklej mosaznej kroužek manžety - ale to bohužel zvenka nevidno.. ale když ses dostal až sem, tak už to dorazíš..
-> Jozka: no ten lem toho válce je jakejsi všelijakej...zbytek je docela použitelnej na první pohled...je to sice černý od odrezovače..ale jak se to projede kartáčem, tak to bude zachovalý...a čím to teda vyklepnout?
nepřijde mi tam moc prostoru na nějaké navlíkání něčeho...ta hrana je strašně malá![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> krtecek: Po vyjmutí poj. kroužků (segrovek) v podstatě jo - zvykne to ale drhnout na okyslým ústí otvoru. Spojkovým vnitřnostem se dá pomoct z opačný strany nějakou tyčkou, u brzdovýho bych nedoporučil (zničení zpětnýho ventilu).
Tak jo...Válce mám venku z odlitku...a jak je teď rozeberu na prvosoučástky?
zase vyklepnout?![19](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![19](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/19.gif)
-> Bukaj: Nevím, nenapadá mě nic - chtělo by to nějakýho korozního inženýra.
Ale ! V principu je tvůj výraz "elektrochemická koroze" vlastně správnej, resp. dokonce nadřazenej, neb "v praxi dochází k elektrochemické korozi vlivem korozních (galvanických) článků"..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: Ještě jsem si vzpomněl na někdejší firemní "aféru" (planej poplach) se štěrbinovou korozí - v případě tý brzdospojky by možná v úvahu i připadat mohla.. teoreticky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale ! V principu je tvůj výraz "elektrochemická koroze" vlastně správnej, resp. dokonce nadřazenej, neb "v praxi dochází k elektrochemické korozi vlivem korozních (galvanických) článků"..
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
E: Ještě jsem si vzpomněl na někdejší firemní "aféru" (planej poplach) se štěrbinovou korozí - v případě tý brzdospojky by možná v úvahu i připadat mohla.. teoreticky.
-> dragon_cb_cz: -> Jozka: A pro tohle, co myslím já, není nějaký jednoslovný výraz? Mám dojem, že to bylo jedno slovo - taky proto mi vytanulo to "dielektrikum" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 27.01.20 18:35:36: elektrochemická.. to je zas tuším termit pro tu, co napadá třeba tramvajový koleje a jiný podobný příslušenství..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 27.01.20 18:35:36: Řekl bych, že je to právě ten "galvanický článek" který zmiňuješ
A tomu jevu se říká galvanická koroze.
-> darklord 27.01.20 14:23:01: Taky mě to včera praštilo do očí, ale pak už jsem nestihl prudit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord 27.01.20 14:23:01: Taky mě to včera praštilo do očí, ale pak už jsem nestihl prudit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: Tak jak se tedy nazývá ten jev, kdy v místě styku dvou rozdílných kovů ten ušlechtilejší oxiduje pomaleji, než by oxidoval normálně a ten méně ušlechtilý naopak rychleji? Tuším, že v tom měla prsty nějaká elektrochemická reakce mezi kovy (v místě styku vzniká Galvaniho článek). Nebo si to pamatuju z gymplu blbě? No, je to už skoro 25 let a z fyziky jsem měl čtyřky... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> krtecek 27.01.20 14:35:58: pockaj ked dojde Jiřik ten ta nauci cudzie slova ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: ááá pán je suterén...ono používat cizí termity je docela rizoto...
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> darklord: Kurňa, tak jak je to slovo, které mám na mysli?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: asi vobec nevies co je dielektrikum co?
cs.wikipedia.org/wiki/Die
lektrikum
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: jako to, z čeho to je složený jsem viděl v dílenské příručce a podle fotek vás ostatních co jste to tu měli už rozložený...ale jak jsem už zmiňoval..v dílenské příručce popis rozborky končí tím, že mám vyndat hřídel pedálů pomocí přípravku a v opačném pořadí složit...návod za všechny prachy
....díky za další tipy![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> krtecek: Válce jsou tam nasazené a utěsněné O-kroužky, navlečenými na osazení na válcích. A jelikož hliník a ocel (litina) je perfektní dielektrikum, tak to bývá občas fest zarostlé. Takže doporučuji naložit do petroleje nebo ještě lépe Konkoru 101, případně to nahřát, jak píše Jožka![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
+ohřev (tý Al piksly). Jinak normální situace, válce takhle víc či míň zakyslý bývají.
E: podobně jako ten pedálovej čep.
E: podobně jako ten pedálovej čep.
-> hans1: tak já tam ten odrezovač dával spíš z titulu věci, abych se podíval co tam je..bo přes ten bordel a rez tam nešlo skoro nic vidět....ale díky za tip...už víme, že na to se musí silou
mě šlo primární o to zjistit, jestli tam zas není nějakej fígl,o kterém se nikde nepíše...abych to nezničil..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> krtecek: Mazat nic nepotřebuješ,podlož to ,na konec našroubuj matku a přes hliník nebo dřevo do toho bouchni a vypadne to.Do místa kde to drží se stejně žádný odrezovač nedostane.
-> Minott: super díky...tohle jsem potřeboval číst...zatím do toho peru odrezovač...snad v týdnu dojde super truper echt mazadlo![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> krtecek: je to zažrate ,mal som to podobne,,klepat wd-cko,klepat buchat a ono to nakonec povolii,,![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: hm...tak pravidlo č.3 jsem použil jako 1. a pravidlo č.1 jako druhé...k pravidlu č.2 jsem se zatím neodvážil...viz...dříve zmíněná obava o rozbití hliníku
-> krtecek: (vtip) Pravidlo č1 - Když to nejde jednoduše -jde to silou. č2 Když to nejede silou - zkus ještě větší sílu.. č3 Když to nejde i s použitím největší síly - přečti si návod ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
hm...no já si to myslel, že to bude chtít větší sílu...ale protože je to hliník, nikdy jsem to nedělal a a nikde jsem se to nedočetl...tak se raději ptám..a z fotek co jsem našel to vždycky bylo už rozdělaný![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> krtecek: Podle mě je to jen zarostlý. Když koukám na obrázky, tak je to jediná možnost.
-> Eidy: tak to...jsem si myslel taky...ale to mi jaksi nejde...
-> krtecek: Podle tohodle skoda-mb.prekladys.com/im
ages/bz_detail_skrinka.jpg tipuju, že musíš sundat ty 2 velký matky a pak válce vystrčíš směrem k pedálu.
-> Eidy: no já na to zírám jak kočce do řiti už nějakou hezky dlouhou chvíli...a nevidím nic co by se dalo odšrubovat nebo s čím by se dalo hejbat.. za tou přední segrovkou je nějaké "víčko" pístu, ale to šroubovákem vydělat nejde a když jsem nasadil matku na druhej konec a jebnul do toho kladivem...tak se taky nic nestalo...takže buď vyvíjím nedostačnou sílu nebo je někde ještě něco o čem nevím a o čem se nemám kde dočíst nebo kde vidět![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> krtecek: Jen tipuju, nejsou tam našroubovaný?
Ahoj...jak prosím dostanu ven z hliníkového odlitku ty válce s pístama? Mám už jen samotný AL odlitek zbavený hřídele, pedálů, ségrovek vepředu a matic vzadu, gumiček a pístních tyček. To je tam zas nalisované?
V dílenské příručce co jsem četl se o demontáži válců nemluví.
Děkuji
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: ok, díky
-> Kilián: tyc rizeni prekazi. Mozna by se to vyvleklo, kdyby se sundaly pedaly. Ale nez vyndavat v aute ten cep, tak bycj sundal tu tyc
jaký je nejjednodušší způsob demontáže brzdospojky z nerozebraného vozu? Stačí vyndat pedály a pak brzdospojku protáhnu okolo volantové tyče, nebo ta volantovka musí ven?
-> wattanen: jezdil jsem tak celkem dlouho ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zdarek, chci se zeptat když dám 1000covku kotoučovku bude nato stačit brzovej válec co tam je?? Díkes
-> Kral288: Mě na jednom autě prosakuje brzdovka snad i skrze odlitek celý tý skříňky po repasi, je "opocená" úplně celá.
Jinak zátka je "vyřezaná" origo - nevím úplně, jak to v AZNP (Autobrzdách) mysleli, ale v bílým plastu je odvzdušňovací dírka z výroby a celá dutina bývala zaslepená jen letmo nacvaknutou zelenou zátkou s logem - možná ti chybí jen tahle zátka.. ale mám ze zkušenosti pocit, že její absence nemá naprosto žádnej vliv na zasírání okolí brzdovkou (nebo jejími výpary).
Jinak zátka je "vyřezaná" origo - nevím úplně, jak to v AZNP (Autobrzdách) mysleli, ale v bílým plastu je odvzdušňovací dírka z výroby a celá dutina bývala zaslepená jen letmo nacvaknutou zelenou zátkou s logem - možná ti chybí jen tahle zátka.. ale mám ze zkušenosti pocit, že její absence nemá naprosto žádnej vliv na zasírání okolí brzdovkou (nebo jejími výpary).
Vičko je od předchozího majitele vytuněné (prostředek vyřezaný , vevnitř nalepená siťka a celé to zacpané nějakým filcem . Dneska jsem to právě kontroloval po včerejší projížďce a nadobka a kufr pod nadobkou od brzdovky .
-> Kral288: O víčka bude asi bída..
Ale víčkem to nejspíš nebude - hladina má být tuším jen 5 mm nad žebrem, pak vzlíná ven tak nějak trvale přiměřeně..
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
U mě se teď brzdovku vypadá tlačí přes deklik nebo přes vičko nadobky . Jinak to brzdi po výměně gumek solidně. Nemáte někdo použitelné plastové vičko ?
díkec za návod hledal jsem jej.
Ale nakonec jsem vrátil původní celé pístky a vyměnil všechny ostatní gumky. Namontováno a seřízeno a zatím se to chová dobře.
tak šupky na technickou.
Ale nakonec jsem vrátil původní celé pístky a vyměnil všechny ostatní gumky. Namontováno a seřízeno a zatím se to chová dobře.
tak šupky na technickou.
-> orf: Vymen aj tie gumicky na piestikoch, ak mas origo a prelesti valce.
Je to easy, navod je tu:
skoda-virt.cz/cz/.../1167 8-tom-1000-mb?gotopost=3.. .
Je to easy, navod je tu:
skoda-virt.cz/cz/.../1167 8-tom-1000-mb?gotopost=3.. .
-> Bukaj: No 19.8 už je docela hodně.. tuším do 19.5 se dalo a ještě s gumkama s nějakýho Nissanu.
-> Bukaj: a nejen u mb. Třeba hlavní do 120ky s posilovačem, udělali na 19.8mm a použili Origo gumky.
-> Jozka 23.04.17 14:54:51: Co mi Petr říkal, tak zrovna u MB válců byl problém s přestružením na poměrně dost abnormální rozměr a použitím originálních válečků a gumek...
-> Petr98 23.04.17 12:38:20: OK,nehádám se, staří fachmani možná odešli do důchodu nebo majitel řekl něco jako před branou stojí dalších deset tak běžte.....Ale osobně jsem tam nikdy nebyl vždy jsem to řešil poštou takže ani nevím jak je to velká firma.
Tak jsem se nakonec pustil do teho sam.
Valce vypadaj ok. Vymenil jsem tesneni krome pistku tak uvidim.
Pistky zkusim sehnat jeste cele neb mam sice i gumicky na pistky ale ty tak lehce nevymenim.
Valce vypadaj ok. Vymenil jsem tesneni krome pistku tak uvidim.
Pistky zkusim sehnat jeste cele neb mam sice i gumicky na pistky ale ty tak lehce nevymenim.