Ohnuta pakna

prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 27.11.2016 do 26.08.2018, založil/a xerox422
řadit dle data
12:54:53
26.08.2018
minno
-> BeBe: dá sa súhlasiť s tým, čo si napísal.
14:06:01
25.08.2018
BeBe
tak koleso by volu nemalo mat,klinok skosenim k lozisku kopiruje vybeh drazky,po zlozeni by mal byt zarovno s bubnom,nesmie byt moc vnutri potom ti nemusi sadnut bubon na kuzel,bubny pri vymene skus spolu s polosou zalapovat brusnou pastou, aby si lepsie sadli,vola po zlozeni sa riesi vymedzovacimi podlozkami medzi bubon a operny kruzok na polose,tusim maju 0,3mm maximalne tri, potom treba prelisovat operny kruzok spat .....ale je to roky co som mal kyvku ,tak mozno ma niekto opravi
upraveno 1x, naposled 25.08.2018 14:08:25
10:38:31
25.08.2018
mishom
Presne toto iste sa mi stalo. Ale preco by sa pakna len tak ohla?
-material novych pakni je fakt blato oproti povodnym. Avsak nove su vpravo aj v lavo a ohla sa
len jedna pakna.
-Vsimol som si ze bubon aj s kolesom maju v jednom smere malu volu citelnu pri zatrmani kolesom.
Koleso zaroven pri cuvani vydavalo vrzavy zvuk. To vyzera ze bubon je zle nalisovany (nemoze
sa predsa hybat voci poloose).. Stiahnut bubon slo dole pomerne tazko.
-Rekonstrukcia pripadu by mohla byt nasledovna - Bubon je nesprávne nalisovaný(nenalisovaný -drzi na matke alebo len klinku) tym padom bubon je akoby povysunuty zo stitu a najma pri
brzdeni a poriadnom prepruzeni je pakna odtlacena od stitu a sila na nu neposobi priamo ale zo
strany cim sa lako ohne. Preto v xerox-ovom pripade pomohla vymena bubnu - bubon bol uz
spravne nalisovany.


Moja otazka- ako ma byt spravne otoceny klinok v bubne? ako zistit pred zlozenim ci je spravny- teda ci nehrozi ze bude branit spravnemu nalisovaniu bubnu.
a druha otazka, Je mozne bubny len tak zamienat? netreba riesit nejake vymedzovacie podlozky a podobne veci ak je bubon kratsi/dlhsi?
22:39:35
29.11.2016
Bukaj
-> xerox422: Asi to není nemožné - viděl jsem spoustu paken, které byly sjeté více k jedné straně bubnu, spoustu bubnů s různými vyjetými drážkami a rýhami, ale rozdíly vnitřních průměrů bubnu mne nikdy nenapadlo měřit... (a ani bych neměl jak měřit u dna bubnu)
21:23:10
29.11.2016
xerox422
-> Bukaj: hej to som myslel, do konusu. Preto sa ohla pakna... prisposobila sa k bubnu.
je normalne ze sa bubon takto opotrebuje?
20:54:40
28.11.2016
Bukaj
-> xerox422: Tak může být buben sjetý "do konusu" a nová pakna s tím bude mít problém...
11:12:32
28.11.2016
xerox422
-> minno: valček aj s piestikom je poriadku funguje tak ako má. Pozrel som aj štít či nie je krivý ale je tiež poriadku, tak ostal len bubon, pojazdim druhým bubnom a potom sem dám vedieť zatiaľ to vyzerá ok po testovaní okolo domu, konečne brzdi.
08:24:01
28.11.2016
minno
-> peti: dík, už to vidím
-> xerox422: a valček funguje dobre? t.j. myslím tým to, či nie je pridretý niektorý piestik v ňom a teda jedna pakňa môže ostávať visieť. Ale to je len taká úvaha, nie som odborník na zadné brzdy, mne ani len nové pakne nikdy nechcú vojsť do bubnov :/
22:47:35
27.11.2016
xerox422
-> Bukaj: Zdasa ze mam stastie na velmi zriedke poruchy na skodovkach. Presne to cinkaní a drhnutie o rebra bubna až si vyrobila drážku v bubne mojom pripade. a vymena pakny nepomohla, ohla sa aj druha.
Tentokrat uplne bežne kludne jazdenie.
-> minno: to take drobne chybycky ako trochu nakrivo nalepene neriesim, az tak presne to nevyrabaju, tato pakna bola rovna cela.
Tak bubnove brzdy su vseobecne des4


Chybny bude bubon, nie je mozne ze roky pouzivana pakna bez zasahu odrazu alebo pomaly prestane brzdit a nasledne aj nova uz po par kilometroch sa ohne a este viac.
Ale preco sa bubon tak teda divne zodral do jednej strany?
20:12:40
27.11.2016
peti
-> minno: pozri dole jak je zasunuta do drziaku na stíte
20:11:06
27.11.2016
minno
-> xerox422 27.11.16 14:35:25: A kde je tam čo ohnuté? Ja na tej fotke nič ohnuté nevidím.

Inak s ohnutými pakňami som sa nestretol, za to som sa stretol s množstvom krivo zvarených
pakien, t.j. ten profil "T" nebol úplne kolmo, bohužiaľ aj u ferodo pakien. Originály zas bývajú všelijako krivo nalepené obloženie. Celkovo s tými zadnými brzdami na škodovke je to des bes.
19:40:26
27.11.2016
Bukaj
S ohnutou paknou na škodovce jsem se setkal jednou v životě - na naší 120L.
A ohnula se při jedné krizové situaci, když jsem učil moji tehdejší přítelkyni řídit a musel jsem v rámci zachování celistvosti vozu prudce zatáhnout ruční brzdu - "na krev".
Po této příhodě celou cestu z Tábora do Prahy cosi cinkalo v bubnu a po rozebrání jsem zjistil, že je ohnutá pakna a cinkání bylo, jak její lem drhnul o jedno z žeber v bubnu.
Po výměně pakny už se situace nikdy neopakovala.
15:01:39
27.11.2016
xerox422
-> OJOUCH: áno má hranku, ale išiel ľahko dole keďže za poslednú dobu som teda dával často dole bubon, ak sa lepšie pozries tak vidieť obrusenu paknu na spodku aj bubon bol obruseny kde nemá byť aj hluk v zákrutách, takže sa to ohlo za prevádzky.
14:51:10
27.11.2016
xerox422
No páni vymenil som bubon za iný pouzivany, paknu vyrovnal a nechal tie čo sú tam. Otestoval, a zdá sa že už poriadne brdzi, neťahá už do strany aj na ručnú zablokuje koleso, brzdna dráha za všetkými 4 kolesami ani nepreslapnem pedál ked dupnem slonou nohou1 aby sa rozsvietila kontrolka.
Zdá sa že bubon nejak divne KO
14:50:18
27.11.2016
OJOUCH
-> xerox422: To se muze stat pri stahovani bubnu pokud ma hranku!
14:35:25
27.11.2016
xerox422
Do tretice, hádam bude foto
zvětšit Ohnuta pakna - obrázek od xerox422 vložen 27.11.2016 14:35:25
12:27:08
27.11.2016
Lamac
Ta kde je ta fotka?
12:16:09
27.11.2016
xerox422
-> MOLSO: uhnuta bola aj pôvodná azbestova a teraz aj táto ferodo. Vika nekupujem nic. Zásob pakien mám dosť .4
12:03:32
27.11.2016
MOLSO
-> xerox422: vikä pakne tu kedysi davno o hybal Gabo0000

treba dat poriadne kvalitne pakne 4
12:01:35
27.11.2016
xerox422
Zdar, stretol sa už niekto s ohnutou paknou? Toto je už druhá a tentokrát už dosť uhnuta viď foto, samozrejme že ťa strana nebrzdi tak ako má. A táto pakna je tam cca 100 km po vyrovnaní, skúsim dať iný bubon a uvidí sa. Čo toto mohlo spôsobiť?
Extreme Tyres