
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co znamená u značení kol H2?
-> Jirik_Tuňák1983: 

-> Matsoft 14.09.16 11:19:49: Lochkreis, jak píšeš ty a Milan a nebo roztečná kružnica.
Pak je ještě Arschloch, ale to je zase něco jiného. 


-> Tomaso435 08.09.16 15:25:17: LK - je z nemeckeho LOCHKREIS - neboli roztec der
kua, jak ctu odspoda, tak podemnou je stejna odpoved :-D
kua, jak ctu odspoda, tak podemnou je stejna odpoved :-D
-> Tomaso435 08.09.16 15:25:17: LK100 je lochkreis 100mm

-> palinator: dík,takze já sem to pochopil takto et se počítá od poloviny kola a je buď Kladna nebo záporná
ja mam na aute disky od stylauto a namiesto ET20 je tam ze E20
co mi to dalo roboty, kym som zistil, ze to E20 je ET20, pretoze som si myslel, ze to ET je 38 ako sa pisalo v inzerate

co mi to dalo roboty, kym som zistil, ze to E20 je ET20, pretoze som si myslel, ze to ET je 38 ako sa pisalo v inzerate

-> Eidy: a šlo by et nějak změřit?
-> paulie95: Protože ET není nikde daný normou. Může být třeba od 50 až do -50. Podle toho je buď utopený nebo leze ven. Standardně je to 30-38, ale není na to žádnej předpis.
Díky,ale to et mi přijde že je tam moc male,znamy z servisu mi říkal že je to tak et35 nebo 38 ale nechápu proč na disku je ET 8
zdroj internet
6,5Jx16(H2) 5x112x57,1 ET38
Šířka disku (6,5) - šířka disku, nebo li nominální šířka ráfku v palcích. Je to šířka disku mezi vnitřky kraje vnější a vnitřní strany ráfku (na obr. rim width).
Průměr ráfku (16) - průměr ráfku je vnější průměr celého disku udavaný v palcích.
J - šířka patky ráfku a označuje i tvar patky. Tzv. Jéčková patka je u nás nejrozšířenější, někdy bývá i Nková (N), ale ta bývá na speciálních discích a u některých typů automobilů.
H2 - podvojný hump (může se lišit, je více tvarů humpu). Hump zamezuje sezutí pneumatiky z ráfku při velkých bočních silách při jízdě do zatáčky, aby se pneumatika nesezula a také při defektu, aby se nesesmkla z disku. Humpů je více, např. disky na run flatové pneumatiky mají specifický hump.
5 - počet děr na matice/nebo šrouby, může se pochopitelně lišit, děr může být 3, 4, 5, 6 i více dle typu automobilu.
112 - rozteč šroubů, je průměr dvou protilehlých děr na náboji kola vozidla.
ET 38 - zális disku (na obr. značeno Offset). Zális je vzdálenost od osy kola k vnitřní dosedací ploše kola. Je udávána v milimetrech a je to velmi důležitý údaj. Např. u plechových disků se tento údaj musí bezpodmínečně dodržovat. U litých disků si s ním "lze trochu hrát". V praxi to znamená, že čím má číselná hodnota ET vyšší hodnotu, kolo bude více zapadnuté do středu auta. Čím menší hodnota ET, tím kolo bude více ven z blatníků do silnice. Hodnoty ET mohou mít nulové nebo i záporné hodnoty, ale to bývá většinou u nákladních automobilů, u osobních je to velmi zřídka.
Například:
ET 50 - kolo zapadne hodně do středu auta (tyto hodnoty mají často fordy)
ET 20 - kolo vystupuje ven z blatníku (laicky zvětšuje se vzdálednost mezi pravým a levým kolem na naprávě) - často tyto hodnoty mívají BMW nebo Peugeot/Citroen)
57,1 - průměr vnitřního středového otvoru disku, je velmi důležitý. Neoriginální disky mívají většinou větší, např. 70,1 kvůli rozsahu použití na více automobilech. Docentrovat na požadovanou menší díru lze disk díky plastovým vnitřním středovým kroužkům, které jsou vždy součastí disků, pokud je to potřeba.
6,5Jx16(H2) 5x112x57,1 ET38
Šířka disku (6,5) - šířka disku, nebo li nominální šířka ráfku v palcích. Je to šířka disku mezi vnitřky kraje vnější a vnitřní strany ráfku (na obr. rim width).
Průměr ráfku (16) - průměr ráfku je vnější průměr celého disku udavaný v palcích.
J - šířka patky ráfku a označuje i tvar patky. Tzv. Jéčková patka je u nás nejrozšířenější, někdy bývá i Nková (N), ale ta bývá na speciálních discích a u některých typů automobilů.
H2 - podvojný hump (může se lišit, je více tvarů humpu). Hump zamezuje sezutí pneumatiky z ráfku při velkých bočních silách při jízdě do zatáčky, aby se pneumatika nesezula a také při defektu, aby se nesesmkla z disku. Humpů je více, např. disky na run flatové pneumatiky mají specifický hump.
5 - počet děr na matice/nebo šrouby, může se pochopitelně lišit, děr může být 3, 4, 5, 6 i více dle typu automobilu.
112 - rozteč šroubů, je průměr dvou protilehlých děr na náboji kola vozidla.
ET 38 - zális disku (na obr. značeno Offset). Zális je vzdálenost od osy kola k vnitřní dosedací ploše kola. Je udávána v milimetrech a je to velmi důležitý údaj. Např. u plechových disků se tento údaj musí bezpodmínečně dodržovat. U litých disků si s ním "lze trochu hrát". V praxi to znamená, že čím má číselná hodnota ET vyšší hodnotu, kolo bude více zapadnuté do středu auta. Čím menší hodnota ET, tím kolo bude více ven z blatníků do silnice. Hodnoty ET mohou mít nulové nebo i záporné hodnoty, ale to bývá většinou u nákladních automobilů, u osobních je to velmi zřídka.
Například:
ET 50 - kolo zapadne hodně do středu auta (tyto hodnoty mají často fordy)
ET 20 - kolo vystupuje ven z blatníku (laicky zvětšuje se vzdálednost mezi pravým a levým kolem na naprávě) - často tyto hodnoty mívají BMW nebo Peugeot/Citroen)
57,1 - průměr vnitřního středového otvoru disku, je velmi důležitý. Neoriginální disky mívají většinou větší, např. 70,1 kvůli rozsahu použití na více automobilech. Docentrovat na požadovanou menší díru lze disk díky plastovým vnitřním středovým kroužkům, které jsou vždy součastí disků, pokud je to potřeba.
7J - šířka v palcích
17" velikost ráfku
H2 - dvojtej rantl (říká se tomu double hump nebo tak)
LK100 nevim asi typ
ET8 - kola budou hodně vylejzat . čím nižší ET tím níž je střed oproti hraně ráfku
hm zase pozdě :-D
17" velikost ráfku
H2 - dvojtej rantl (říká se tomu double hump nebo tak)
LK100 nevim asi typ
ET8 - kola budou hodně vylejzat . čím nižší ET tím níž je střed oproti hraně ráfku
hm zase pozdě :-D
H2 = hřbety v provedení "Double-Hump". Google.
Co znamená u značení kol 7jx17 H2?a LK 100 ET 8(jako že by to mělo tak malý zális)? děkuji