![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Skládáme převodovku!
-> isti 16.11.18 17:19:11: ani ty si ešte takú nemal? ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Díky moc, klucí
-> minno: No, funguje tak nějak normálně (když nepočítám občasně zuby při podřazení z trojky na dvojku, ale to asi v mém případě nebude synchrony). Ne, že bych tu převodovku nějak moc slyšel, ale nepřišlo mi, že by hučela, tož snad dobré. Koneckonců má najeto asi 44000 +- 1000 km, takže by nemusela být ve špatném stavu. Případné znovunastavení bych rád provedl, ale nejsou přípravky a ani nikdo, kdo by mne dozoroval (nebo napravil případné škody
) a jakožto samouk bych to nerad rozvrtal. Podívám sa do příručky a uvidím, co vše budu moc udělat a uvidíme.
-> Eidy: Nevypadá to, že by tam bylo hodně tmelu (ešče nebyla rozebíraná). Chci to dát na tenkou vrstvu, takže to snad bude v pohodě. Velkou rozborku nechystám. Jak su psal, su samouk bez zálohy
Ale podle stavu pak uvidím, za jak dlouho ji asi budu dávat na generálku. Každopádně díky za upozornění na vymezovací podložky
No nic, zítra sa konečně dostanu k autu, tož uvidíme, jak moc mňa bude tlačit čas co sa nakonec podaří
-> isti:![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Mrknu, co to mám. Díky za tip
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: No, funguje tak nějak normálně (když nepočítám občasně zuby při podřazení z trojky na dvojku, ale to asi v mém případě nebude synchrony). Ne, že bych tu převodovku nějak moc slyšel, ale nepřišlo mi, že by hučela, tož snad dobré. Koneckonců má najeto asi 44000 +- 1000 km, takže by nemusela být ve špatném stavu. Případné znovunastavení bych rád provedl, ale nejsou přípravky a ani nikdo, kdo by mne dozoroval (nebo napravil případné škody
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Nevypadá to, že by tam bylo hodně tmelu (ešče nebyla rozebíraná). Chci to dát na tenkou vrstvu, takže to snad bude v pohodě. Velkou rozborku nechystám. Jak su psal, su samouk bez zálohy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
No nic, zítra sa konečně dostanu k autu, tož uvidíme, jak moc mňa bude tlačit čas co sa nakonec podaří
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> isti:
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri: Mrknu, co to mám. Díky za tip
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
tiež by som to pretesnil xylenom a kašlal na to
-> minno 16.11.18 09:09:56: Sám vieš že taká prevodovka neexistuje![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> k.jarek: Pokud tam nejsou tuny tmelu mezi díla nebo je tam naopak nedáš ty, tak nemusíš vymezovat nic. Jen to složíš. A pokud jsi normálně šikovnej a nehodláš to rozebírat kompletně do poslední kuličky, tak tam není nic speciálního. Jen nezamíchat vymezovací podložky pod ložiska. Jinak žádná věda.
-> k.jarek: Ak prevodovka funguje v poriadku, nehučí a radí dobre, pri pretesňovaní sa o nič nemusíš starať, len to pretesniť.
Ale samozrejme lepšie je to odrazu aj všetko skontrolovať a nanovo vymedziť.
Ale samozrejme lepšie je to odrazu aj všetko skontrolovať a nanovo vymedziť.
Klucí, prosím o radu. Potřebuju přetěsnit převodovku, tedy výměna všech gufer, utěsnění spoje obalu a vík difu. Je nutné v tomto případě nastavovat nějaké vůle? Případně na co si dát pozor?
-> vhml: Diky
-> vhml: Dekuji, nejspíš bude škrtat o 1kolo, při zařazeni 5q viď?
-> sikula 08.09.17 19:40:02: menší je do petikvaltu. Lze použít i ve ctyrkvaltu. Naopak nelze.
Ahoj, dotaz. Jsou rozdíly ve zpateckovych kolech? (Myšleno malé na řadicí vidlicce) Napr. 4-5q. Mám 2kusy a jeden ma za řadicí vidličkou (drážkou) 30-32mm
Dekuji.
Dekuji.
-> MOLSO: No vidiš - tak to má být ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: jasne tak som si dal spravit klasicku L/A trojku, to by mohol mat prakticky aj skladom .... uvidime co to spravi v aute
![136](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
![136](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
![136](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/136.gif)
-> MOLSO: On to přepočítávat nebude ( Pokud budeš požadovat jen 0,98 a on bude mít třeba 1,00 tak je to v rámci jediné rychlosti celkem "šumák" a dobrý motor to spolkne.) Ono je to přehlednější na závodních převodovkách - kde se to uává např 15/32. Kde rovnou vidíš počet zubů.. Tak samozřejmě jde v rámci rozměrů a modulů zubů vyrobit "kde co".. Ale on se pochopitelně bude držet toho co má buď vyzkoušené, nebo co je pro něj snadnější vyrobit. (Protože jde o jeden jediný převod.) Pokud bude dělat celou převodovku - tak je nutný ty převody plus minus dodržet. Ale zase,pokud si zadáš nevyrobitelný nesmysl - tak to taky neudělá. Je rozumné požadovat poměry který se obvykle používají - čímž si oba ulehčíte život a Ty to budeš mít dříve hotové..
-> MVM: Ahá takže ty si zadáš nejaké požadované pomery a on ti vypočíta aké pomery je schopný vyrobiť - aby sa to proste dalo vyrobiť a fungovalo. Zaujímavé, ale tak myslím že L/A 3ka bude do tej prevodovky vhodná, diera pred štvorkou bude trošku nepríjemnejšia ale na slalomoch prakticky 4ku neradím ..... a časom dokúpime aj 4 a 5 a bude po prdeli ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: Když jsem chtěl cokoliv od Sixty - tak jsem si nejdřív spočítal převody a ty čísla převodových poměrů jsem mu posla mejlem. Obratem mi napsal co je mýmu požadavku nejblíž,nebo je reálný vyrobit. Takže mu řekni : Prosím chtěl bych trojku i=1,44. A on Ti řekně jo jde to,nebo řekne vyber si 1,35 nebo 1,52 (čísla píšu jen prientačně)
Ty chceš jen jeden kvalt - tak asi víš že ten daší nebo ten předchozí kvalt "to nějak" posbírá. Horší když má nějak vypadat celé odstupňování.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ty chceš jen jeden kvalt - tak asi víš že ten daší nebo ten předchozí kvalt "to nějak" posbírá. Horší když má nějak vypadat celé odstupňování.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: veru hej ... vyhodil mi istič ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: ujo Ivo ti zavŕtal chrobáka do hlavy, čo![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Hoši votriem sa sem s takým drobným dotazom .... dnes som volal s p. Sixtom ohladom kratšej trojky do 5q a on ma trochu zaskočil otázkou aký prevod by som chcel - podla L/A resp. plškovej knihy je sériový prevod 1,41 a kratší L/A je 1.57. Existujú aj nejaké ďalšie bežné varianty kratšej trojky ?
-> Bukaj: super díky moc, takže rovným vpřed a zkoseným vzad ať je to jak má být ;-)
-> aspetras: Ono bylo několik druhů těchto spojek a s tím "zkosením" je to vynález pro snazší navádění mrkve při kompletaci převodovky. žádnou vědu v tom nehledej ;-)
-> minno: no fotku bohužel nemám zůstalo to v garáži. Ale toto je ta strana rovná a na druhé straně je ta hrana skosená dovnitř a to ozubení je tudíž o trošku dál, ale díry na tu závlačku jsou stejně daleko . pokud je použitelný oboustranně tak ok. Ale z nějakýho důvodu si myslím je ten rozdíl. Jinak by to nedělali, ne?
-> aspetras: Ten spojovací valček by mal byť použiteľný obojstranne. Daj fotku skosenej plochy. Nikdy som sa s tým nestretol.
-> MVM: Memůžu než souhlasit.....
Potreboval bych prosim radu. Vytahl jsem z prevodovky hridel (mrkev) a ted nevim jak tam pazri ten spojovaci valecek. Na jedne strane je velka ploska a na druhe strane je ta ploska zkosena. Tak nevim ktera strana patri smerem do predu. Predem diky. Dnes jsem kvuli tomu ukoncil praci..
-> MVM: je ted do nivy udelal diferak 4.1 tak, ze jsem obslehnul vule ze slusneho 3.9 a dal jsem o trosku mensi, jen na satelitech jsem musel dat dve podlozky, protoze se tak silne uz nedelaji a tu druhou nechat zbrousit... z toho nemam moc dobry pocit, ale stejne chci jit do kolikovejch 100 procent samosvoru, takze se to bude zas rozdelavat, toto je jen provizorium, abych se mohl svezt v zime a laka me i nejaky vylet - treba zimni Albanie nebo Ukrajina
Kdyby tam bylo válečkové, nebo kuličkové ložisko, tak to snad ani neřeším, ale u kuželíkového, kdy má hnací hřídel solidní axiální a tímpádem i radiální vůli... ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Já Vám do toho tady nechcu kecat,dělejte si vůle dle vlastního uvážení.. Ale všechno jde změřit a vymezit tak jak uvádí výrobce. Jedna paní povídala větší/menší. silná /slabá podložka a pak se tady zakládají podtémata jak kde komu co hučí,vylámaný zuby,diferáky nasračku.. (Samozřejmě někde lze ubrat přidat dle zkušeností pár setin)
-> Bukaj: len to nevymedzuj moc, ak je to jazdena prevodovka tak ti bude hučať 4 a 5 rýchlost. vymedzil som tak 3 prevodovky a všetky hučali .... po vybratí 0.2 mm podložky a vytvorení malej vôle je následne ticho.
Tak k doskládání převodovky (5q) mi chybí vymezit vůli ložiska hnacího hřídele - nezbyly vám někomu vymezovací podložky z nějaké rozborky? Nechce se mi kvůli tomu kuchat další převodovku a nějak nemůžu najít krabici s drobnostma z již rozebraných...![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Shader: Tak ono je obecný nepsaný pravidlo zkusit funkci řazení "na sucho". Než to zavřeš definivně. (Na některý skříně jsou udělaný rozřezaný obaly aby jsi měl možnost vidět dovnitř a zjistit správný polohy vidlic. Hewland převodovky je možný složit a vyzkoušet i bez oleje - tam i zpátky zda to řadí .. samozřejmě na kozách bez zátěže ..)Ty se ale nevyhneš tomu to vyndat ven a rozebrat znova . bohužel ..
-> Shader: špatně složené ebo seřízené,jinak tam neni nic,co by to mělo způsobovat
-> minno: Motor + převodovka jsou na tvrdých silentblocích, vše řádně upevněno! K nějakým nežádoucím pohybům by nemělo docházet. Spojka vypína bez problému! Některé díly jsem tam měnil, ale přesně už nevím jak to bylo u dvojky! Synchronní kroužek tam je každopádně jiný (zánovní).
Nevíte někdo jak se řeší řazení v případě otočením převodovky? Dík
-> Shader: Ak to na mieste radí normálne, chybu v radiacom mechanizme (konzola, tiahlo, bič v prevodovke) by som nehľadal.
Agregát (motor/prevodovka) sú upevnené dobre? Tzn. za jazdy nemôže dochádzať k nejakým posunom, že by to malo vplyv na radenie?
Spojka vypína OK?
Píšeš, že sa preskladávali dve prevodovky do jednej a problém bol aj predtým, aj teraz. Dvojkové súčiastky zostali pôvodné, alebo aj tie sa vymenili za iné (súkolie, synchronizačná spojka, synchronizačný krúžok)?
Agregát (motor/prevodovka) sú upevnené dobre? Tzn. za jazdy nemôže dochádzať k nejakým posunom, že by to malo vplyv na radenie?
Spojka vypína OK?
Píšeš, že sa preskladávali dve prevodovky do jednej a problém bol aj predtým, aj teraz. Dvojkové súčiastky zostali pôvodné, alebo aj tie sa vymenili za iné (súkolie, synchronizačná spojka, synchronizačný krúžok)?
-> Shader: sice by ti asi nešla zařadit 2,4 a R, ale mrkni na to...
-> Vrba: Některé díly zůstaly z původní, šlo hlavně o výměnu synchronních kroužku a změnu stálého převodu. Jinak na místě, nebo když jsem měl podložený zadek to řadí normálně... jen při jízdě jsou problémy!!
-> Sejki: Netuším, podívám se na to! Dík za tip!
-> Sejki: Netuším, podívám se na to! Dík za tip!
-> Shader: na šaltpace mas nalisovanou kouli, nesjela ti ta koule niz?
-> Shader: a to je uplne jina prevodovka z uplne jinych dilu?
-> Vrba: To samé dělala ta převodovka před tím! Rozebral jsem to, složil jinou a ten problém stále přetrvává... problém s řazením druhého stupně!
-> Shader: hmm,to je asi na rozpuleni,neco bude spatne slozene
Presne jak pise minno, mam 5q a bez podlozky nic nedre. Kasle konec roku 86 uz mela vybrani...
Dík za rekace! Byl jsem tou zprávou tak nadšen, že jsem to hned vypodložil, ale jak to tady tak čtu, tak asi zbytečně
-> Vrba: Pokusím se tedy ten problém nějak popsat. Jak už jsem psal, problém je při řazení druhého stupně. Když chci zařadit dvojku, páka jakoby se zasekne, nechce zapadnout! Chce to použít dost síly, aby tam ten kvalt zapadnul, někdy ani síla nepomůže! Někdy pomůže lehce pustit spojku při řazení, pak tam ten kvalt jde mírně přes zuby!
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Vrba: Pokusím se tedy ten problém nějak popsat. Jak už jsem psal, problém je při řazení druhého stupně. Když chci zařadit dvojku, páka jakoby se zasekne, nechce zapadnout! Chce to použít dost síly, aby tam ten kvalt zapadnul, někdy ani síla nepomůže! Někdy pomůže lehce pustit spojku při řazení, pak tam ten kvalt jde mírně přes zuby!
-> Shader: Našiel som jednu tvoju starú fotku a ty tam to vybratie máš, takže podložku netreba.
Podložka pod 5q kulisu sa dávala len na staršie karosérie (84-86?). Novšie karosérie už majú vybratie na dne tunelu pod kulisou.
-> MOLSO: Aj prakticky,měl jsem to samý....
-> Shader: Jinak by mozna jeste pomohlo upresnit pojem "problem s řazením" Takto napsane je to moc obecné a težko pak soudit,kde ten problém je.
-> Shader: ak mas 5q kulisu musis mat podlozku alebo vyvyseny uchyt konzoly radenia - vystupeny z okolia tunela. Inak to TEORETICKY moze robit problemy.