zmena staleho prevodu

prohledat
77 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 08.03.2016 do 14.07.2018, založil/a harvyBB
řadit dle data
22:29:01
14.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Detail guferka.
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 14.07.2018 22:29:01
22:28:27
14.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak je to v kupe. Akorat nechapu proc ty tesnici krouzky koupeny dle KND jsou maly. Bud mi dali blby, nebo katalog keca. Myslim krouzek na tycku a nahon rychlomeru.
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 14.07.2018 22:28:27
upraveno 1x, naposled 14.07.2018 22:29:36
13:52:00
14.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak jsem to teda zprasil takhle a uvidim. Vypaleno pilnikem ve sveraku. Je to oprava jak na Ukrajine. Ten plechovej krouzek prijde samozrejme dolu, kde se o nej nic netre...
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 14.07.2018 13:52:00
upraveno 1x, naposled 14.07.2018 13:52:47
09:41:50
14.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jde o vymezení vůle,jak to provedeš je na Tobě,ta třecí pocha u kolečka musí být tvrdá. Jinak to co píšeš o rázech nemá nic společnýho s tim co se tam stalo. Ta převodovka snese klidně 200Nm,navíc to máš na čtverce. Spousta závodních aut má neodpruženou lamelu a toto se neděje. Tá axiální vůle se za provozu zvětší v řádu setin mm- není přípustný milimetry. Tam bylo něco špatně,předpokládám zadření,nedomazání pod čtverkovým kolem.
23:28:54
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Ještě mě napadlo nechat si vypálit na laseru podložku z jedničky nerezovýho plechu a dát ji jen na vymezení mezi synchronní spojku a podložku čtyrky...
23:09:48
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: No v prdeli bude hřídel, kolo není vyjetý. Všechno, co píšeš je pravda, ale tuhle převodovku stavim jen aby to auto zatim jezdilo. Až bych chtěl postavit lepší, tak použiju díly z originální mokrý převodovky, co tam byla z výroby. Ale teď je mi líto ty díly použít s tim, že bych dal starý ložiska atd... a zase nemám sílu dělat kompletní GO, mám na práci hodně věcí, co chci stihnout před zimou... Proto se to snažim zbastlit nějak aby to fungovalo. Proto i uvažuju o tý lamele z trosky, která utlumí rázy od motoru.

Broušení podložek navrhl kamarád, mohl by to udělat v práci, ale znamenalo by to mít dvě podložky o síle 2 mm a to už se mi zdá málo a bojim se dalšího prasknutí kroužku...
upraveno 1x, naposled 13.07.2018 23:10:16
22:57:51
13.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Není podstatný kolik má drázka. Je podstatný vybrat takovej kroužek aby vůle byla 0,10. Já to dělám na hodinky nebo měrkama. Jestli je v prdeli ta hřídel nebo kolo - to nedokážu říct,teoreticky by šlo nechat ty kroužky obrousit dva na požadovanou sílu na magnetce. Ale co jsem kdy já skládal - tak mi to vždycky vyjde z kazety podložek co mám .. Jinak nevim - navařovat na tvrdý povrch je prasečina a hrozí odloupnutí a zadření.. řešil bych to jinou hřídelí.
22:52:13
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: Tak za zkoušku nic nedám, ještě nějak zprasit silentblok pod převodovku. Originál, co jsem měl byl práve rozblemcanej od oleje co tekl přes táhlo a náhon a druhovýroba, která byla o něco tvrdší, tak už prdla. Proto jsem tam nabastlil silentblok ze svisláku, ale bylo to tvrdý jak kráva a přenášely se vibrace do karoserie. Na závody asi dobrý, ale sem ne...
22:49:49
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Spára má nepatrně přes 4 mm a podložku nejtlustější mám 3,55. Nejvíc se dělala podle katalogu 3,8 a to by mi stejně nestačilo. Přitom ty podložky co mám jsou z týhle převodovky a je mi divný, že by to v AZNP složili s takovou vůlí, když v Andrtovi se píše, že to má být "natěsno".
22:45:25
13.07.2018
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: dvojbrité s prachovkou by mohlo fungovať
-> Dušan: Ale nie je tam toho oleja zas až tak moc, ale je pravda, že úplne na sucho tam to gufero asi chodiť nebude.
22:44:23
13.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.07.18 17:27:16: No a máš změřený kolik ta vůle je? . A kolik je ted ta síla tý podložky? Těch podložek je několik tlouštěk,není ojetý i to kolo? Není ta podložka vybroušená se schodkem?
22:32:53
13.07.2018
Dušan
-> minno: u vsech prevodovek tam olej je prave proto, ze origo reseni nefunguje
22:28:28
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno: No máznu to tukem a dám i trochu za gufero a bude tam i origo kroužek. Ideál to neni, na druhou stranu felda má podobný gufero. Mám samozřejmě dvoubřitý s prachovkou.
22:20:00
13.07.2018
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu 13.07.18 20:19:14: Gufero podľa mňa na takéto použitie nie je vhodné, jednak má tesniť olejovú náplň (čo tu nie je, len malé náznaky oleja čo nezachytí o-krúžok) a druhak má tesniť pri radiálnom pohybe osky, nie axiálne posuvy...
20:19:14
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Tady dnesni vytvor. Gufero tam samozrejme prijde zatlacit... Myslite ze to vydrzi? Vim, ze tu nekdo delal neco podobnyho s guferem z Liazky nebo tak neco, ale nepovedlo se mi to najit. Origo krouzek tam zustane...

A ještě pak musim nějak zprasit náhon rychloměru.
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 13.07.2018 20:19:14
upraveno 3x, naposled 13.07.2018 21:23:57
17:27:16
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
A tydy vůle kolca. Sice to nemám stažený maticí, ale tlačim na ložisko, vůle je prostě daná vůlí podložky...

Vůle kolečka
17:26:06
13.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Tak tady je vůle podložky.

Vůle podložky
upraveno 1x, naposled 13.07.2018 17:26:23
22:00:33
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Zkusim zejtra nebo o víkendu. Kolo samozřejmě musí mít nějkou vůli, aby se točilo, ale tady se k tý vůli přičítá vůle na podložče a to už jezdí hodně docela...
21:05:03
12.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já nikde nepíšu že je někdo trubka,to za prvé. Za druhý tam nejdřiv přilož to čtverkový kolo a ukaž tu vůli s kolem.
20:53:00
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM 12.07.18 20:49:25: Vždyť píšu, že ta hřídel je tak vymlácená, že by tam nepomohl ani ten nejtlustší kroužek... Už jsem pár převodovek postavil, nejsem trubka.
upraveno 1x, naposled 12.07.2018 20:53:40
20:49:25
12.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na sestavení je postup a ty kroužky tam dáváš až podle potřeby v různý tloušťce která přísluší k danýmu kolečku a tím vznikne axiální vůle.
Převodovka je limitovaná momentem,výkon přenáší.
20:31:28
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Je to proste prevodovka delana na motor 105 co ma 35 kW nebo kolik. Jakmile tam clovek narve neco lepsiho ma smulu. Teoreticky by tomu pomohla odpruzena lamela... Prevodovka by nedostala takovej stos.

Zajímalo by mě, jak vypadá třeba převodovka u Tunera2, ten to měl určitě od základu postavený dobře a má na tom lepší motor jak já a auto dostává na prdel na okruzích... Což je zabijácká kombinace a člověk tomu nepomůže prakticky nijak...
upraveno 2x, naposled 12.07.2018 20:42:18
20:27:22
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Je to blbe videt ale mezera tam je velka. Pritom to ma byt prakticky bez vule. Nejhorsi je prave rezim stridani brzdeni motorem a prudkou akceleraci, to pak kolecko lita sem a tam a narazi do podlozky s rozjezdem...
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 12.07.2018 20:27:22
20:25:38
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Ten den sem mel problem s motorem. Nejak se asi pricpal karbec a bez plynu to chcipalo a s troskou plynu to vystrelilo dopredu jak krava (trochu vyladena 136). No a to byla pro podlozku posledni kapka...
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 12.07.2018 20:25:38
20:13:18
12.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> steyr: Vim, mel sem tu samou zavadu. Ted sem si zacal skladat novou prevodovku a narazil sem u jiny hridele na problem, ze ta zubata drazka pro tuhle podlozku ma pres 4 mm. Pritom ma mit asi 3,5 a pak se k tomu hleda spravne tlusta podlozka, ktera v ty drazce je presne bez vule. Pokud je zde velka vule, kolo ctyrky jezdi o jeden az dva milimetry dopredu a dozadu (dle toho, jak je ta drazka vymlacena). No a pak pri zaberu to kolo s rozjezdem treba 1 nebo dva milimetry narazi do ty podlozky, ktera tim trpi, az prdne a cely se to zkurvi. Me se to nastesti stalo kilak od domova a dojel sem z kopce na samospad. Nejhorsi bylo, ze sem musel jet se seslapnutou spojkou, pac se to chovalo jakoby tam byly dva kvalty.

No a ted resim jak poskladat tu novou prevodovku. Napadlo me na prase udelat navarky na ty omlaceny vybezky na hrideli, ale to je asi kundovina. Jinak takhle tlusty podlozky se uz nedelaly :-(
upraveno 1x, naposled 12.07.2018 20:14:20
19:33:27
12.07.2018
MVM
-> steyr 12.07.18 19:14:31: Buď blbě poskládaný a přidřený..
19:14:31
12.07.2018
steyr
pri zmene staleho prevodu na mna vykuklo toto :) kruzok skoro prestrihol poistku...ocko som uz roztiahol ja...vie niekto pricinu ?
zvětšit zmena staleho prevodu - obrázek od steyr vložen 12.07.2018 19:14:31
upraveno 1x, naposled 12.07.2018 19:14:51
07:46:37
04.07.2018
minno
-> ozzman1000 03.07.18 22:54:37: hustejší olejHustota je objemová hmotnosť. PP80 aj PP90 budú mať snáď aj rovnakú hustotu, a predsa majú inú viskozitu :-)
upraveno 1x, naposled 04.07.2018 07:47:24
07:22:28
04.07.2018
MVM
-> ozzman1000: Nic se nepáruje podle rozměrů! Toto je soukolí který se na speciálním stroji zběhne a zároveň se z něj opíše hodnota pro stanovení záběrovýho pole.
Nemám video toho stroje přímo z fabriky škodovky - ale tady je video kde je to pěkně vidět a přesně v čase do první minuty je právě vidět ta hodnota MD 4
Part 2: The Installation of Bevel Gears
00:09:51
04.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ozzman1000: No jelikoz dle KND se to jmenuje soukoli zabehane, tak bych rekl ze tomu davali vetsi vahu...
00:02:37
04.07.2018
ozzman1000
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
otázne je aký "kľúč" je ten najvhodnejší na správne spárovanie podľa tých čísiel. Predpokladám že aj vo fabrike to neskladali kus od kusu, ale vyrobili sa rôzne šarže z ktorých vyšli rôzne tolerančné triedy kolies, tie otestovali, označili, porozdelovali a posunuli ďalej. Podľa mňa na páse to už nik pri samotnej montáži nemeral, len to párovali podľa tých čísiel ktoré sa ku ktorým hodia najviac a hádzali do tak prevodoviek.
23:09:33
03.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Tak jesi je tam párový číslo, tak bych možná dohledal to správný kolo k hrušce... Mám totiž 3 diferáky a jen jeden má kolo a nevim kde jsou ta další dvě...
23:06:25
03.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Vždycky je tam vygravírovaný jehlou(na talíři,i na čele hrušky) číslo soukolí (párové) , a potom hodnota k montáži třeba 59,55 4
23:01:14
03.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ozzman1000: Tak hluk mě nesere, už předtim byl velkej kvuli tvrdýmu uložení převodovky, který teda chci přepracovat... :-)

Jinak tam jsou čísla, ale slouží na nastavení, ne párování snad... Ale ten postup zatim nemám. Ne že bych ho teda u jiných kol mohl použít.
upraveno 1x, naposled 03.07.2018 23:01:54
22:54:37
03.07.2018
ozzman1000
A propos, nie sú na tých kolesách vyrazené nejaké fabrické značky s tolerančnými triedami? Niečo ako je na vložkách/piestoch v motore. Proste aby človek aspoň tušil, že čo spolu ide párovať za kolesá.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
ak je to teda 5q samozrejme za normálnych okolností 80ka, ale ak by tam boli väčšie vôle, hustejší olej by to snáď zmiernil, aspoň čo sa týka hluku.
21:48:36
03.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Jo to je mi jasný, že se to dělá u novýho nebo zaběhnutýho :-) Jako mam tu původní 5q, ale mokrej no, takže bych tam jako tam musel měnit diferák...
21:17:34
03.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na ustavení pastorku je jeden přípravek, na zubovou vůli je držák hodinek. Jednoduchý je to pro někoho,kdo to zná,postup je třeba v DP nebo Andrt. Postup je shodnej už od 1000MB,ale vyplatí se to většinou u pěkně jetýho soukolí nebo u nových. Pokud to chceš pářit zse dvou odlišných - tak je ti hodnota na připravky uplně jedno. Dává se univerzál.
21:00:12
03.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM: Nemas jednoduchy navod jak se vlastne ty kola usazujou na pripravky nebo da se to nekde najit?
20:59:15
03.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> ozzman1000: Devadesatka do petikvaltu neni dobrej napad pokud auto jezdi za chladu...

Jinak to snad tak zly nebude no. Uvidime...
14:22:30
03.07.2018
MVM
-> ozzman1000: Do bezsynchronní převodovky navíc typu V3S s rovnýma zubama .. tak to možná fungovat krátkodobě bude - ale ono to není jen o vymezení zubový vůle a snížení hluku,tim že se v zubech "něco" šmelcuje. Tady je průser že se to dostane do ložisek,do pouzder - a prostě to není dobře. Jednou jsem něco podobnýho přimíchanýho/nevim jestli to byly dřevěný piliny nebo nějaká záračná aditivace do oleje v převodovce zažil - a je to prostě strašný jak je to všude zalepený .. proklínáš potom všechny. Nešlo to ani vymýt benzinem .. 78
13:21:15
03.07.2018
ozzman1000
-> MVM:
súhlas, ale ja by som šiel na začiatok asi do tej 90ky
-> minno:
osobne nie... bolo to myslené položartom 4 , ale vcelku bežne sa toto riešenie používalo na PV3S, a známy to mal v Nive kde bola načatá prevodovka, chvílu to s tým jazdilo, ale potom to šlo celé do šrotu, lebo kasňa bola zožratá na sračku
12:51:50
03.07.2018
MVM
-> ozzman1000 03.07.18 08:52:55: Ty piliny jsou starý chytrosti rádoby mechaniků z dob první Volhy a jiných zemědělských krámů,kde to max přežije hlučnej poválečnej diferák/rozvodovku. Na věky věků. Do společný náplně s převodovkou je to jistá smrt(ty piliny).
Jak říkám obyč SAE 80 hotovo. Pokud by to teklo bylo hlučný tak 90. Něco levnýho. Olejem to neopravíš.
09:48:01
03.07.2018
minno
-> ozzman1000: tie piliny si aj reálne skúšal?
08:52:55
03.07.2018
ozzman1000
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
olej PP90 alebo Castrol manual EP 80W-90
k tomu môžeš dodať kozmické "additívum" v podobe jemnej frakcie dubových pilín 1
porieši ti to prípadné vôle a hlučnosť 4
20:58:20
02.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na přípravky to dělá asi jen kdo je má. (já jo) Je věc druhá jak moc to na starým ojetým ozubení/nepříslušící k sobě má smysl(nemá). Nemůžeš od toho očekávat zázrak ve spolehlivosti -když párovou součástku nedáš do páru/tak asi. Podobně jako ventil dát do jiný hlavy nebo píst do jinýho válce .. ale prostě fungovat to bude. (Proč to píšu bys musel se někde podivat jak vypadá výroba kuželovýho ozubení,co a jak se na těch obráběcích a zabíhacích strojích nastavuje,proč,a vyznačuje z tým mašiny hdnota na ozubení) Do takové přev, bych dal jen obyčejný olej - nepomůžeš tomu ani už neuškodíš.
20:48:56
02.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> MVM 02.07.18 20:34:56: No nouzově... s tim autem už moc nejezdim, spíš jen pro srandu... Ale nerad bych to řešil za rok znova. Na druhou stranu si říkám, že když to stejně ustavuju na pocit a ne na přípravky tak jestli to má smysl...

Kdybych byl býval nebyl kokot a při poslední poruše to pořádně vyčistil, nemusel jsem to třeba řešit. Pak je eště otázka co za oil tam dát. Klidně bych dal něco lepšího, ale co?
20:34:56
02.07.2018
MVM
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nouzově to fungovat bude,ale je to zaběhaný do sebe -může to dělat větší hluky -hvízdání kňučení,nebo to taky bude skoro stejný. Určitě než si na sebe zvykne (samec a samička 2) tak to bude takový opatrný a může se zvětšit vůle.
20:29:11
02.07.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Jak velka demence by bylo pouziti jiny hridele nesparovany s talirovym kolem stalyho prevodu?

Jako oboje 4,22, ale obe z jiny prevodovky...
10:44:16
27.03.2016
vhml
-> havlik 26.03.16 20:31:41: ale asi jen 0,96 vs. 0,93. Takže taková změna jen aby se neřeklo.
10:39:09
27.03.2016
Vrba
-> havlik: To už muselo byt extrazdechlé.
Extreme Tyres