podložky pod kola - závodní účely

prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 18.10.2015 do 25.10.2015, založil/a zdeny10
řadit dle data
11:52:52
25.10.2015
zdeny10
Sečteno podtrženo - jestli tomu dobře rozumím, tak na "pomalé" trati podložky podmínkou určitě nejsou, ba možná jsou kontraproduktivní vzhledem k životnosti náprav. Než se na trať vrátím, tak uteče ještě hodně vody, ale rady si beru k srdci a asi budu jezdit s "tramvají" bez podložek. Opakuju - koní to auto má "tak akorát", takže každý dekagram váhy dole je pro mě plus. Pokud máte čas a chuť, můžu vám svoje auto aspoň po vizuální stránce přiblížit tímto:
A tribute to Cecilka


Jinak opět děkuji za rady a názory. Velmi si toho vážím :-)
23:34:57
23.10.2015
Pavel P@nkáč
-> Bery: tomuhle stylu se nejak říka myslím, možná kroužící sup? nadupane konkurenci něco občas lehne a pomalejší dojedou vždy do cíle a na konec když se vechno sečte je to na bednu:D
19:30:57
21.10.2015
Bery
taky jsem měl takový motor.nejsou koně,nejsou problémy.Dolívali jsme benzín a myly přední okno - jo,kde jsou ty časy))) Ale zas jezdit pořád na chvostu časem přestane bavit...

myslim,že to moc řešíš,kola jsou všude za pár korun a jestli praskne,vymění se - to se může stát i s kovaným kolem,když se to povede...
20:07:19
20.10.2015
zdeny10
-> MVM: I nad tím jsem přemýšlel. Doposud jsem věřil poctivým plechovým diskům. Až se začne zase závodit, zkusil bych začít důvěřovat i nějakým hliníkovým kolům. A to je další otázka. Jak říkáš - skloubit ET, aby mi kola lehce vylezly ven a ne naopak a ještě k tomu vybrat ty, které mi neprasknou v první zatáčce :-) To bude další otazník. Ale tím se teď netrapme :-)
20:02:11
20.10.2015
zdeny10
-> Bery: Divný slovní spojení - to je relativní. Byl jsem velice překvapen (i kluci z divize za mnou chodili a kroutili nevěřícně hlavou), co všechno moje auto vydrží. Uznávám, že se našli rychlejší auta, ale žádné z nich nevydrželo fungovat stoprocentně celou sezónu, z čehož jsem těžil (vařící voda, poloosy, převodovky, rozhašené karburátory atd.). Já výkon do extrémů nehnal, převodovka, jak již jsem psal, byla sice pěkně odstupňovaná, ale bez špéry, karbec mám z áčkového favorita a do auta se s trochou nadsázky lil jen benzín. Jo abych nekecal - dvakrát se dělalo olejové čerpadlo během těch tří let. Asi to je (respektive bude) o vyzkoušení. Jezdil jsem na sportingových HP, uvažuju o racingách, tak se ta fyzika auta možná kousek ještě někam posune. Podložky nechám s otazníkem ;-) Ale klidně můžem toto téma ještě rozmáznout. Díky kluci :-)
19:58:33
20.10.2015
MVM
-> Bery: Přesně taak.. V rozumných mezích to kompenzuje ETčko .. -> zdeny10: Hlavně bych volil průchozí a pořádný delší šrouby/štefty. Nikdy nesmí být namáhání šroubu na střih - tzn. dávat pozor na materiál podložekaby se nevymačkávaly + utahovací moment. V motorsportu dělají paseku i podložky měnící roztažnost s teplem od brzd/dělá to starosti s povolováním kol. Osobně to moc rád pod diskem nevidím a chvíli trvá než si taková "věc" získá mou důvěru a pustím to na trať.. 4
19:51:38
20.10.2015
zdeny10
-> Evž@: Uvažuji naprosto totožně. Ještě dejme tomu kdybych jezdil větší tratě jako například Novou Paku, Sedlčany, Humpolec atd., tak možná dejme tomu, ale auto je čistokrevný "speciál pro Chodský čakan" (důvody jsou jednoduché - dostupnost tratě pro mě jako západočecha, nižší nároky na techniku - v jiných cupech bych se se svým autem plácal kolo za konkurencí a to by mi mrzelo jezdit pro takové výsledky třeba 200km tam a zpátky a v neposlední řadě špičkový kolektiv). Domažlická trať je namotaná tak, že se jezdí vytočená dvojka na konec a trojka pouze na cílové rovině, takže efektivita podložek podle mě opravdu téměř zanedbatelná. Rád si vyslechnu další názory, ale hned tento první mi už teď přichází nejlogičtější. Jak jsem říkal - spolehlivost a životnost auta hrála vždy prim a nerad bych jí čímkoliv snižoval 4
19:48:27
20.10.2015
Bery
do cca 35 mm bych to neřešil.životnost dílů v autokrosu je takový divný slovní spojení:-)))
10:34:45
20.10.2015
Evž@
-> zdeny10: na autokros bych žádný podložky nedával,už tak dostává náprava čočku.Stabilitu řeší hlavně podvozek.Samozřejmě i když to bude širší s podložkama tak se stabilita zlepší a nebude to hned na střeše např.ale to vše na úkor náprav.
21:23:12
18.10.2015
zdeny10
Ahoj kluci. O podložkách pod kola se toho říká spousty, ale většinou v souvislosti větších kol, eliminace nevhodného ET ráfků atd. atd. Já bych rád posbíral střípky zkušeností především těch z vás, kteří se věnují motorsportu.

Doposud jsem jezdil feldu ryze "plechovou", a tak jsem ani tak neřešil jakékoliv podložky, jako prostor pro kola v sériových blatnících (věnuju se hobbyrallycrossu a kolo v rejdu v ostré zatáčce se tam fakt nevejde 1 ). Teď auto prochází (nebo v budoucnu bude) takřka kompletní GO a i když nejsem zastánce lamino aut v crossu kvůli životnosti dílů, tak do nich stejně půjdu. Auto je relativně dost pomačkané a plechové zadní lemy bych určitě nenapasoval a přední blatníky sice asi ano, ale jak již jsem psal výše, opět bych jich musel nemalý kus vyřezat. Díly mám již koupené. Jsou to "klasické" KITové blatníky a lemy.

Teď tedy k věci - když nebudu řešit, že to auto bude bez podložek hrozně ošklivé, je podmínka podložky pod kola dávat, nebo se o stabilitu auta postará především dobrý podvozek (samozřejmě myslím tlumiče)? Drtivá většina "kolegů" podložky na autě má. Podotýkám, že mám sice skládanou krátkou převodovku, ale klasický diferák bez špéry. Myslím tedy, že je mi široká přední náprava stejně prd platná, když mi z beznadějné situace stejně kola nevytáhnou díky inteligentnímu sériovému diferáku :-D Ale to jsou všechno moje spekulace.

Zajímaly by mi vaše zkušenosti kluci. Předem díky za jakýkoliv názor. Ještě můžu zmínit, že auto má teď v "plechové" variantě 790kg a 95koní. Takže ani raketa, kterými disponují současní konkurenti, ale na druhou stranu k sériáku to má taky dost daleko ;-) Úspěchy to auto dělalo především konstantními výsledky a hlavně životností. Hlavně tu životnost bych mu nerad ubíral zásahem do náprav. Ještě jednou díky 6
Extreme Tyres