skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Posilovac brzd Favorit
-> J3STER: další kotouče další desky o čtvrt otáčky povysunutej čep z posilovače, komplet rozebraný složený a nový pružinky na zadních brzdách, asi tak 5x odvzdušnění, 2x rozhejbaný pístky v předních brzdičích.. a hle brzdíme :-D
-> J3STER 18.04.19 21:09:25: jj, diky, mel bych mit doma feliciovej a asi i favoritovej, tak zkusim...
-> Tomaso435: A jak jsi to vyřešil?
-> Jarda: Zadomotorové mají ventilek v nátrubku na posilovači, ale ten za ty roky mnohdy nefunguje. U kamaráda na jeho prvomodelovém favoritu je stejný nátrubek na posilovači, ale ventil je na hadici což je snadno vyměnitelné. Měl sem problém s brzdama na rapidu, a nakonec jsem na vrakáči vzal ventil z felicie a dal do rapida. Konečně to brzdí. Ještě by to chtělo vykuchat ten starý ventilek aby to bylo průchodnější. Přidávám foto rozebraného ventilu ze 120ky.
-> J3STER 18.04.19 13:51:18:
diky, to me vubec nenapadlo, dodadam z favorita... a zadomotorove skodovky ho teda nemaji?
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> J3STER: to sem zkoušel taky. dal sem tam novej je to stejné. ale asi sem to už nějak vyřešil :-D
-> Tomaso435: Zkus vyměnit, nebo vyzkoušet zpětný ventil na podtlakové hadici posilovače. Mě ten ventil nefungoval. Po instalaci funkčního ventilu auto začalo konečně brzdit. Měl sem dlouhý chod pedálu a mizernou účinnost brzd.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: sds kba ( oz ) germany. Plus nějaký rozměry minima a maxima. Vic na tom nevyctu.
-> minno: made in germany blíž se podívám co je to zač.
-> Tomaso435 17.04.19 19:05:09: čo za značka kotúča?
-> darklord: já vím. ale nic s tim nejde.. dneska sem zjistil další dobrou věc, že novej kotouč je vlnitej resp brzděj kraje a vnitřky. střed brzdný plochy ne.. takže vyhazuju a dávám další jiné nové. uvidíme pak
-> Tomaso435: to ze je pedal tuhy je ale posilovacom
problem je az medzi posilovacom a brzdovym vlacom
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: no to je nastavený dobře.... když vypnu motor a vyšlapu vzduch je pedál standartně tuhej jako u všech ostatních favoritů. jakmile nastartuju pedál se o centimetr propadne ale učinost brzd je tragická... zadní samostavy cvakaj vše je ok vyčištěný odmaštěný co je nutný je promazaný.. dneska opět odvzdušněno... víc s tim neumím :-D ještě je varianta že by novej válec byl vadnej
-> Tomaso435: Dlouhej "mrtvej krok" bude blbě nastavené tlačítko posilovače, ne?
Když jsem měl chvilku Favorita, tak jsem jednou řešil bzdy a zjistil jsem, že jeden omezovač tlaku zadní brzdy má v sobě rozpadlej ten plastovej ventilek, jinej nebyl po ruce, ale na dvork ustál vrak Feldy MPi, tak jsem předělal celou konzoli s pedály a posilovačem z Feldy do Favouše a brzdilo to luxusně
Zato teď když jsem ze 130 přesedl do Feldy combi, tak jsem několikrát málem nedobrzdil - stotříca přecejen brzdí o dost líp![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Když jsem měl chvilku Favorita, tak jsem jednou řešil bzdy a zjistil jsem, že jeden omezovač tlaku zadní brzdy má v sobě rozpadlej ten plastovej ventilek, jinej nebyl po ruce, ale na dvork ustál vrak Feldy MPi, tak jsem předělal celou konzoli s pedály a posilovačem z Feldy do Favouše a brzdilo to luxusně
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Zato teď když jsem ze 130 přesedl do Feldy combi, tak jsem několikrát málem nedobrzdil - stotříca přecejen brzdí o dost líp
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tom Troll: hele ty sou taky nový a je to všechno stejný jako to bylo se starýma komponentama... ještě přemejšlim že vyměním veškerý pružiny na zadním brzdovým ústrojí, a pak už nevim :-D přední hadičky nedávno měněný , chování stále stejné... zadní hadičky sem nikdy u ničeho neměnil a že by byly KO? když po sundání bubnu se čelisti normálně roztahujou a všechno zdá se nějak funguje? ... fakt netušim už
-> Tomaso435: Zatvrdlej/nefunkční rozdělovač brzdnýho tlaku předek/zadek? Na favoritech jsem slyšel notorická závada.
Pánové někdo nějakej typ? při sešlápnutí brzdovýho pedálu favorita cca 4cm chodu je "mrtvých" se silným ufouknutím posilovače... Pro tohle foukání jsem vyměnil nový originální set hbv a posilovač. Po výměně , odvzdušnéní to je úplně stejný a brzdnej účinek je az po tomhle mrtvým kroku pedálu. A to dost mizernej. Nemůžou mit na to vliv zadní brzdy třeba?
je fakt že auto má 150 000 a zadní pakny jsou tam nesmyslně zachovalý a ten předemnou je neměnil a já taky ne. jen to občas vyčistil. prasátka netečou.
jo a při zatažení ručky na dva zuby se to samozřejmě zlepší, ale už přibržďujou zadní kola....
Nějakej typ nekdo ? Dík.
je fakt že auto má 150 000 a zadní pakny jsou tam nesmyslně zachovalý a ten předemnou je neměnil a já taky ne. jen to občas vyčistil. prasátka netečou.
jo a při zatažení ručky na dva zuby se to samozřejmě zlepší, ale už přibržďujou zadní kola....
Nějakej typ nekdo ? Dík.
-> Čokin: bohužel žádné podklady k tomu nemam, ty výpalky kdysi dělal Fén
-> havlik: pěkný ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Fotky na pikaču, ale pro představu asi stačí použítí s feldovym posilovačem. Odzkoušeno v autě funkční.
e: Bez upravy karoserie
e: Bez upravy karoserie
-> djmaso: To už není mírná úprava, ale překopávka totál ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Čokin: jako dušan
-> Čokin: dej tam z OC 1
Lze pouzit posilovac za fava do 120 ? Pripadne po mirnych upravach ?
-> Borderer: Posilovač jako takový asi ok, pokud drží podtlak do druhého dne, ale hadice k němu, nebo netěsné sání by asi mohlo mít vliv na účinnost posilovače.
Nicméně také mám zkušenost, že je to dost alchymie a že identické brzdové systémy mají velmi rozdílné chování. Třeba u 130LPG se mi nikdy nepodařilo dosáhnout stejné účinnosti posilovače, ač jsem vyzkoušel několik posilovačů, včetně mnou repasovaného a nového.
Taktéž když jsem do Favorita narouboval pedálovku s HBV a posilovačem z Feldy, posilovač měl daleko větší úúčinek, než u mé Feldy...
...takže hodně štěstí při pokusech o uspokojení![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nicméně také mám zkušenost, že je to dost alchymie a že identické brzdové systémy mají velmi rozdílné chování. Třeba u 130LPG se mi nikdy nepodařilo dosáhnout stejné účinnosti posilovače, ač jsem vyzkoušel několik posilovačů, včetně mnou repasovaného a nového.
Taktéž když jsem do Favorita narouboval pedálovku s HBV a posilovačem z Feldy, posilovač měl daleko větší úúčinek, než u mé Feldy...
...takže hodně štěstí při pokusech o uspokojení
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Přiseru se do tématu. Jak se projevují netěnosti posilovače brzd? Na mojí feldě je brzdový pedál o dost tvrdší, než na všech ostatních co znám. Ale když druhý den ráno sednu do auta, šlápnu na pedál, tak tam stále podtlak je a trvá 2 - 3 šlápnutí, než pedál ztvrdne.... Řeším momentálně kolísavý volnoběh, který není způsoben klapkou...
Takze muzu klidne vytahnout posilovac bez toho abych musel odpojit HBV od trubek, HBV se nerosype nevytece kapalina atd. parada diky borci- jestli bude zitra cas vletim na to.
jelikož na mojem prvním fávu odešel hbv vč posilovače asi tak 6x :-D tak demontáž je jednoduchý, povolíš od posiku, vohneš to. vyhodíš posík dáš jinej a zase to vohneš zpět.. ale asi bych to nedělal víc jak 2X :-D
-> frajer: Jde to úplně v pohodě.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> frajer: Nemáš zač, ale nechápu proč se škrábat za levým uchem pravou rukou. Někdy snaha ulehčit si práci znamená víc si jí přidělat..
-> MVM: diky za prispevek, ale ja neresim vymenu HBV nybrz posilovace - a prave nechcu zbytecne demontovat HBV z auta a odpojovat od trubek, kdyz z hydraulikou neni jedinny problem ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> frajer: Dělaš z toho zbytečně velký drama. A ke všemu to bylo nedávno měněný - tudíš jde se vším točit/povolit. HBV jde vyměnit a odvzdušnit "jen" u válce. (To není rada - to je jen holá skutečnost. Ale nebudu Ti to radit aby si pak někdo rozbil hubu) Vždycky jsem to poodpojoval,válec sundal z posilovače atd. Udělal vše potřebný,složil,zapojil trubky,odfouknul u válce,dvakrát oběhnul auto,fertig. Brzdy by měl dělat vždycky jen ten kdo 100% ví co dělá a dokáže kvalifikovaně improvizovat bez rizika. Pokud máš sebemenší pochybnost - vykašli se na to a dej to k někomu.
Tak s trubkama si myslim ze se nejak domluvim, aj kdyz se HBV meni a mas to odpojene tak v tech trubkach je urcitej vakl nerikam ze moc ale na odehnuti HBV od posilovace by to mohlo stacit, mam ale hlavne strach aby po odsroubovani HBV od posilovace nevytekla brzdovka a nevypadly pistky bo to by byl pruser....
-> Milan 136: to si nemyslím, když jsem vyhazoval z HBV omezováky na zadní nápravy, tak jsem byl až překvapen, jak pěkně se daly trubky přihnout k válci, bez nějakého násilí, ohýbání nebo podobně. Ty tři, čtyři centimetry, aby překonal trn z posilovače, to podle mě musí jít pěkně odehnout, aniž by je dojebal
Spíš aby se mu válec po demontáži nerozletěl, mně se to kdysi u schade stalo - pokud ho má ale zánovní, tak to dle mého názoru nehrozí, že by z něj vypadly pístky atd. a vytekla brzdovka, je tak?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Spíš aby se mu válec po demontáži nerozletěl, mně se to kdysi u schade stalo - pokud ho má ale zánovní, tak to dle mého názoru nehrozí, že by z něj vypadly pístky atd. a vytekla brzdovka, je tak?
obávám se, že bez dokurvení trubek to nejde
Zdar borci potreboval bych se ujistit v jedny veci.
Potrebuju na Formanu rok 94 se vstrikovanim vymenit posilovac brzd. Jedna se mi o to, ze bych to potreboval nejak sundat bez demontaze HBV, bo ten je menenej i s trubkama pred nejakyma ctyrma rokama za novej, kdy se delaly cely brzdy (krome toho posilovace), nic mu neni a nechcu do toho zbytecne rypat. Ja sem to vzdycky sundaval z auta co se rozebiralo, takze jako celek, tedka mi jde o to, abych dostal ven zvlast jenom samotnej posilovac, abych ho mohl vymenit za druhej, a HBV zustal nedotcenej na aute, zapojenej, aby z neho nevytekla kapalina, nezavzdusnil se a td. Je to mozne? Diky moc borci.
Potrebuju na Formanu rok 94 se vstrikovanim vymenit posilovac brzd. Jedna se mi o to, ze bych to potreboval nejak sundat bez demontaze HBV, bo ten je menenej i s trubkama pred nejakyma ctyrma rokama za novej, kdy se delaly cely brzdy (krome toho posilovace), nic mu neni a nechcu do toho zbytecne rypat. Ja sem to vzdycky sundaval z auta co se rozebiralo, takze jako celek, tedka mi jde o to, abych dostal ven zvlast jenom samotnej posilovac, abych ho mohl vymenit za druhej, a HBV zustal nedotcenej na aute, zapojenej, aby z neho nevytekla kapalina, nezavzdusnil se a td. Je to mozne? Diky moc borci.