skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Loziska Predni Napravy
16:22:10
05.09.2011
05.09.2011
Eidy
-> darklord: tato otázka je asi zbytečná. Ale ano, mám to ok. A situace je stejná už s několikátou nápravou, nábojema, ložiskama. Čili pojebanýma dílama ani rukama to není. Mimochodem stejná zkušenost je i ze zadních kol na spotřebáku.
16:15:50
05.09.2011
05.09.2011
darklord
-> Eidy: pytat sa ci mas OK tehlice a naboje asi neni na mieste ze? Ja to proste robim tak aby ta citelna vola pri tlaceni na koleso zmizla. Ono sa potom sice toci trochu tazsie ako ked je vola vecsia, ale ako pisem. Vecsinou si to este nepatrne sadne, najazdil som tak hadam 50tkm a bez problemu (bohvie kolko mali loziska nabehane predtym)
16:13:03
05.09.2011
05.09.2011
Eidy
-> darklord: když je velká vůle, tak se kolo otáčí lehounce. Pak dotahuju matku a jak to začlo jít hůř, tak jsem zazávlačkoval. Ale to vždycky znamená vůli ale kolo se otáčí zlehka. Jenže když tu vůli vymezím, tak už jde to kolo hůř než při výše zmíněném postupu. A co je správně?
16:08:17
05.09.2011
05.09.2011
darklord
-> Eidy: ja to teda robim tak aby vola bola co najmensia, to ze sa po dotiahnuti koleso otaca s nejakym malym odporom vecsinou po par metroch jazdy prejde.
16:05:27
05.09.2011
05.09.2011
Eidy
Jakým způsobem utahujete kuželíková ložiska? Vždycky jsem to dělal tak, aby šlo kolo lehce a volně otáčet. Jenže to vždycky znamenalo vůli v uložení. Když uhodím rukou do pneu nahoře nebo dole, v ložiskách je slyšet vůle, zazvoní to. Když to stáhnu tak, aby byla ta vůle poklepem nepatrná, už se kolo otáčí hůř. A teď babo raď. Mám v plánu to udělat tak, aby byla vůle co nejmenší, bez ohledu na odpor otáčení. Je to podle vás ok?
13:40:07
05.09.2011
05.09.2011
Syny
-> Kočislav: jeste obrazek co jsem vytahl po rozebrani :) Najeto cca 8000km :) Poprve a naposled jsem dal na auto neco neoriginalniho...
13:38:25
05.09.2011
05.09.2011
Syny
-> Kočislav: Pokud jsi si jistej, ze to jsou loziska, tak bych je vymenil. Nstoji to zase tak moc. Neco podobnyho to delalo me na Seatu vzadu (tam je system lozisek stejnej jako u skodovky vepredu). Jen s tim rozdilem, ze me to hucelo za tepla az po jizde delsi nez cca 6km... Kuzelikovy loziska jsou taky dost nachylny na utazeni... Kdyz je utahens malo, je to problem, kdyz moc tak taky... Urcite to nechce koukat na nejaky predepsany momenty ale udelat to podle citu a podle vule. Ale nepochybuju, ze tohle vis a mas urcite udelany spravne :) Proto bych ty loziska vymenil a zkontroloval po vylisovani pouzder i naboj... Jestli nema vadu a treba se nezdeformuje to pouzdro loziska pri nalisovani...
13:15:39
05.09.2011
05.09.2011
Kočislav
Dovolil bych si využít tématu k následujícímu dotazu:
měnil jsem na přední nápravě komplet kotouče i s náboji včetně ložisek, neboť mi je nabídl kolega z práce s tím, že je vše téměř nejeté a origo po dědovi, čemuž vše nasvědčuje, vyjma ložisek. Sice byla konzervačně mázlá nějakým tukem a víčko náboje jsem naplnil dalším mazivem, ale při jízdě hučela jakoby byla zralá na odpis.
Po asi 200 km se to trochu zlepšilo, znovu jsem sklepnul víčko a ještě doplnil tuk. Postupně jsem si všiml, že další vývoj je takový, že za studena jsou hlučnější, po několika km jízdy trošku ztichnou ale hlučí stejně, nyní s nimi mám najeto asi 1800km a jsem v situaci, kdy dosáhnu kllidového stavu při určité poloze volantu - přibližně rovná, ale např. na dálnicích při průjezdu táhlých, byť mírných zatáček se ložiska dostanou do takové polohy, že hlučí velmi výrazně a znatelně rezonují i do volantu. Naopak je-li téměř neznatelná zatáčka doleva, dostanu se do polohy, kdy jsou zcela tiše:)
Chtěl bych se zeptat na názor, zda těm ložiskům dát ještě šanci, či je rovnou vyměnit. Podotýkám, že u toho kolegy byly dlouhodobě skladovány, někde v dílně či v garáži, ale přesné podmínky neznám.
měnil jsem na přední nápravě komplet kotouče i s náboji včetně ložisek, neboť mi je nabídl kolega z práce s tím, že je vše téměř nejeté a origo po dědovi, čemuž vše nasvědčuje, vyjma ložisek. Sice byla konzervačně mázlá nějakým tukem a víčko náboje jsem naplnil dalším mazivem, ale při jízdě hučela jakoby byla zralá na odpis.
Po asi 200 km se to trochu zlepšilo, znovu jsem sklepnul víčko a ještě doplnil tuk. Postupně jsem si všiml, že další vývoj je takový, že za studena jsou hlučnější, po několika km jízdy trošku ztichnou ale hlučí stejně, nyní s nimi mám najeto asi 1800km a jsem v situaci, kdy dosáhnu kllidového stavu při určité poloze volantu - přibližně rovná, ale např. na dálnicích při průjezdu táhlých, byť mírných zatáček se ložiska dostanou do takové polohy, že hlučí velmi výrazně a znatelně rezonují i do volantu. Naopak je-li téměř neznatelná zatáčka doleva, dostanu se do polohy, kdy jsou zcela tiše:)
Chtěl bych se zeptat na názor, zda těm ložiskům dát ještě šanci, či je rovnou vyměnit. Podotýkám, že u toho kolegy byly dlouhodobě skladovány, někde v dílně či v garáži, ale přesné podmínky neznám.
16:00:09
02.09.2011
02.09.2011
Xhanz
Tak vyměněno pravé přední (poslední kol) a hučení ustalo. nádhera. Kdyby to auto mělo 10 kol, tak to bude to desátý....
10:51:39
02.09.2011
02.09.2011
Xhanz
-> Eidy: no zadek mám kompet renovovanej. To jsem si původně právě myslel, že je to zadek.
23:06:02
01.09.2011
01.09.2011
Eidy
-> Xhanz: A je to fakt předek? Když jsi ho vyměnil a nenastala změna, aby to nebyl zadek.
22:42:56
01.09.2011
01.09.2011
Xhanz
-> Nwkt: diferencial by hucel i v zatacce?
edit: spis prestal hucet v zatacce
edit: spis prestal hucet v zatacce
18:49:56
01.09.2011
01.09.2011
suri
-> Xhanz: ložisko sa dá poznať aj rukou na zdviháku
18:47:53
01.09.2011
01.09.2011
Nwkt
-> Xhanz: Diferenciál?
18:46:03
01.09.2011
01.09.2011
Xhanz
mám dotaz: hučí mi ložiska na přední nápravě. V pravotočivé zatáčce je to silnější a v levotočivé to ztichne. Moje teorie, že je to levý ložisko se zdá špatná, protože jsem ho vyměnil a nic. je to to stejný. Zkusím i to pravý teda, ale může to být ještě něco?
20:56:43
26.07.2005
26.07.2005
Gryzly
-> Faann: Jo díval jsem se na tvoje stránky do katalogu a je to tak, ale to PLC je skoro shodné s tím 30206 akorát to PLC má větší rádius na jedné straně, spodního nákružku, jinak 30304 je 52x20x16,25 a 30206 je 62x30x17,25
20:41:55
26.07.2005
26.07.2005
Fén
-> Gryzly: Není to náhodou 30304 a PLC 64-4.
20:09:16
26.07.2005
26.07.2005
COL
Je tam jedno vetsi (vnitrni) a jedno mensi (vnejsi), na kazdym lozisku je vyrazenej typ, tak to konfrontuj s katalogem a budes mit uplne jasno...
20:08:18
26.07.2005
26.07.2005
Gryzly
30304 a 30206 pokud se pamatuju z hlavy.
19:36:27
26.07.2005
26.07.2005
DOOlittle
ake idu loziska do nabojov prednej napravy? mam totiz doma 2x velke lozisko o priemere 52mm vonkajsi priemer a 25 vnutorny a 2x male vonkajsi priemer 47 a vnutorny 12. diki za rady