skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Divné vibrácie auta
18:08:38
09.08.2015
09.08.2015
isti
-> minno: Správný prístup,keby som mal tak by som to mohol povedať aj ja.
16:33:45
09.08.2015
09.08.2015
minno
-> isti: veď garáž, to je môj domov
16:29:20
09.08.2015
09.08.2015
isti
-> Jirik_Tuňák1983:
-> minno: Veď auto máš v garáži a nie v dome či?
-> minno: Veď auto máš v garáži a nie v dome či?
16:21:41
09.08.2015
09.08.2015
minno
-> Jirik_Tuňák1983 09.08.15 13:48:59: Kyvka mi už nesmie do domu
13:52:19
09.08.2015
09.08.2015
MOLSO
-> Jirik_Tuňák1983:
13:48:59
09.08.2015
09.08.2015
Jirik_Tuňák1983
-> minno 09.08.15 13:30:13: Já jsem si taky říkal, že až dáš zpět kyvku, tak vibrace zmizí.
13:30:13
09.08.2015
09.08.2015
minno
Tak, auto je v kope. Vibrácie spôsobovali poloosi. Nahodil som nazad "staré" a je to OK.
09:16:41
07.08.2015
07.08.2015
minno
-> ondrej. 06.08.15 16:14:20: Silentbloky mám všetky nové, to nie je tento problém....
-> srdcar 120L 06.08.15 18:30:09: Toto nebude môj problém. Motor mám novo zložený, kľuku som dával novú (s novým ložiskom), má to 2 roky a 40 tis. km. Ložisko som vtedy asi moc preplnil mazivom a krátko na to musel ísť motor von, lebo mi zahádzalo spojku. Prebytok tuku som odstránil a odvtedy je kľud.
Ale zhodou okolností som včera skúšal potočiť prstami ložiskom v kľuke a prišlo mi, že na môj vkus to ide trochu ťahšie. Otáčať sa s ním dá pekne plynulo bez drhnutia, ale nejde to úplne "ľahko". Je to tak OK? Už si nespomínam, ako to šlo u iných motorov.
Spojková hriadel ide do ložiska zasunúť tiež ťahšie, je to tam bez vôle.
Ešte vyskúšam zasunúť samotnú lamelu na mrkve do zotrváka, ale predpokladám, že tam to bude OK.
Problém s vibráciami takmer na isto spôsobovali nové poloosi, ako písal-> Milan 136 . Včera som ich vymenil nazad za staré (4 roky po repase á 80 tis. km u mňa). Dúfam, že to bude OK. Zatiaľ som to ešte neskúšal, lebo nemám nahodený motor. Nové časom rozoberiem a vymyjem z nich ten starý dobový tuk a skúsim ich nahodiť nazad.
-> srdcar 120L 06.08.15 18:30:09: Toto nebude môj problém. Motor mám novo zložený, kľuku som dával novú (s novým ložiskom), má to 2 roky a 40 tis. km. Ložisko som vtedy asi moc preplnil mazivom a krátko na to musel ísť motor von, lebo mi zahádzalo spojku. Prebytok tuku som odstránil a odvtedy je kľud.
Ale zhodou okolností som včera skúšal potočiť prstami ložiskom v kľuke a prišlo mi, že na môj vkus to ide trochu ťahšie. Otáčať sa s ním dá pekne plynulo bez drhnutia, ale nejde to úplne "ľahko". Je to tak OK? Už si nespomínam, ako to šlo u iných motorov.
Spojková hriadel ide do ložiska zasunúť tiež ťahšie, je to tam bez vôle.
Ešte vyskúšam zasunúť samotnú lamelu na mrkve do zotrváka, ale predpokladám, že tam to bude OK.
Problém s vibráciami takmer na isto spôsobovali nové poloosi, ako písal-> Milan 136 . Včera som ich vymenil nazad za staré (4 roky po repase á 80 tis. km u mňa). Dúfam, že to bude OK. Zatiaľ som to ešte neskúšal, lebo nemám nahodený motor. Nové časom rozoberiem a vymyjem z nich ten starý dobový tuk a skúsim ich nahodiť nazad.
19:15:33
06.08.2015
06.08.2015
Milan 136
-> Tuner#2: vim co je dvouhmota kolego a nic ve zlym, jsem si jist, ze mam ohledne toho zcela jiste vice vedomosti nez ty.
Navic ji mam v aute. A pripad, kde jsem nekolikrat misto zaseknuty dvouhmoty a tresouciho se auta namontoval pevnej setrvak s odpruzenou lamelou od valea a motor bezel hladne to jen potvrzuje. Je to neco jinyho, ale vyslednej efekt je vicemene "stejnej".
Jasne ze to nejde srovnavat, jen nazorne ukazuju, ze kdyz to ma byt odpruzeny ale vadou neni, tak to rozhodi chod. Takze tam, kde to ma byt napevno a pridas tam pruznej clen, tak to nemuze uskodit. Ze to nema vubec zadnej vliv nemuzes rict. Klika se nikdy netoci uplne dokonale hladce, stejne skubave toci pres pevnou lamelu hrideliv prevodovce. Kdyz mezi to soupnes odpruzenou lamelu, tak jsem si jist, ze nejakej vliv to mit bude. Jal velkej nedokazu rict, nejsem vyzkumak. Bude to minimalni, ale bude
Navic ji mam v aute. A pripad, kde jsem nekolikrat misto zaseknuty dvouhmoty a tresouciho se auta namontoval pevnej setrvak s odpruzenou lamelou od valea a motor bezel hladne to jen potvrzuje. Je to neco jinyho, ale vyslednej efekt je vicemene "stejnej".
Jasne ze to nejde srovnavat, jen nazorne ukazuju, ze kdyz to ma byt odpruzeny ale vadou neni, tak to rozhodi chod. Takze tam, kde to ma byt napevno a pridas tam pruznej clen, tak to nemuze uskodit. Ze to nema vubec zadnej vliv nemuzes rict. Klika se nikdy netoci uplne dokonale hladce, stejne skubave toci pres pevnou lamelu hrideliv prevodovce. Kdyz mezi to soupnes odpruzenou lamelu, tak jsem si jist, ze nejakej vliv to mit bude. Jal velkej nedokazu rict, nejsem vyzkumak. Bude to minimalni, ale bude
18:30:09
06.08.2015
06.08.2015
srdcar 120L
Nevím jak kdo, ale já sám mám zkušenost s házivostí lamely spojky. -> minno:
vyměnil jsi ložisko v klice? Jakou vůli má spojkový hřídel v tomto ložisku?
Mě totiž v přibližně stejném rozsahu otáček taky šly vibrace bez přesného zaměření a občas něco propísklo. Po rozebrání a vyndání spojky jsem zjistil zakouslé ložisko 6202 v klikovce a omletý konec spojkového hřídele. Nasadil jsem jen lamelu na hřídel a nastrčil do klikovky, lamela se skoro opírala o bok prohlubně. Tím pádem musela házet a projevilo se to jen při určitých otáčkách. Vyměnil jsem ložisko i spojkový hřídel, dal celé dohromady a je klid. Asi to bude u tebe stejný problém.
Když je slyšet písknutí při vyšlápnuté spojce, tak si většina myslí, že to dělá spojkové ložisko, ale většinou to dělá ložisko právě v klice. A když se mění, tak je nejlepší dát oboustranně zakryté a je na dost dlouhou dobu klid.
vyměnil jsi ložisko v klice? Jakou vůli má spojkový hřídel v tomto ložisku?
Mě totiž v přibližně stejném rozsahu otáček taky šly vibrace bez přesného zaměření a občas něco propísklo. Po rozebrání a vyndání spojky jsem zjistil zakouslé ložisko 6202 v klikovce a omletý konec spojkového hřídele. Nasadil jsem jen lamelu na hřídel a nastrčil do klikovky, lamela se skoro opírala o bok prohlubně. Tím pádem musela házet a projevilo se to jen při určitých otáčkách. Vyměnil jsem ložisko i spojkový hřídel, dal celé dohromady a je klid. Asi to bude u tebe stejný problém.
Když je slyšet písknutí při vyšlápnuté spojce, tak si většina myslí, že to dělá spojkové ložisko, ale většinou to dělá ložisko právě v klice. A když se mění, tak je nejlepší dát oboustranně zakryté a je na dost dlouhou dobu klid.
16:17:29
06.08.2015
06.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 06.08.15 08:12:03: Radeji bych to zkouknul...
-> Milan 136 06.08.15 08:20:42: Az na to, ze dvouhmota je setrvak a tady se bavime o lamele na pevnem setrvaku, ktera na volnobeh ma pramaly vliv na nejake vibrace...
-> Milan 136 06.08.15 08:20:42: Az na to, ze dvouhmota je setrvak a tady se bavime o lamele na pevnem setrvaku, ktera na volnobeh ma pramaly vliv na nejake vibrace...
16:14:20
06.08.2015
06.08.2015
ondrej.
Preveril by som všetky 3 hlavné silentbloky uloženia agregátu, predovšetkým ten pod prevodovkou vpredu. Je možné, že celý agregát za určitých podmienok nadmerne kmitá...
08:49:01
06.08.2015
06.08.2015
minno
-> Milan 136: No super. Celkom pozitívna odpoveď :) Ja si o tej lamele skromne myslím to isté. Agregát práveže je uložený dosť na mäkko. Motor na mäkkých felda silentblokoch, prevodovka na originál mäkkom vlečkovom silentbloku.
Tak poloosi asi nahodím nazad staré a niekedy tie nové rozoberiem, vymyjem, a naplním novým tukom a uvidí sa.
Tak poloosi asi nahodím nazad staré a niekedy tie nové rozoberiem, vymyjem, a naplním novým tukom a uvidí sa.
08:20:42
06.08.2015
06.08.2015
Milan 136
-> minno: no jak bych ten vliv lamely na chod pri volnobehu uplne nezatracoval. Na takovym tdi kdyz se sekne dvouhmota tak to bezi jak pumpa na sracky a kolikrat to vypada ze vynechava jak se to cely rozhodi. Takze verim, ze na mekcim ulozeni motoru to bude mit na chod. Maly, ale bude.
Jinak muzu potvrdit, ze staletej tuk v poloosach nefunguje.
Zkus je vymyt a naplnit novym
Jinak muzu potvrdit, ze staletej tuk v poloosach nefunguje.
Zkus je vymyt a naplnit novym
08:12:03
06.08.2015
06.08.2015
minno
-> Tuner#2: No, poloosi sú to tie z BAZky. Ale tuk v nich bol OK, ale kontroloval som len jeden kĺb - predpokladal som, že keď je OK v jednom kĺbe, bude OK vo všetkých 4. Asi chyba.
S tou lamelou som sa asi sekol no, ale fakt sa zmenilo aj správanie stojaceho naštartovaného auta, tak som to pripisoval tomu, aj keď mi to bolo tiež čudné Ale tak človek sa zmýli....
S tou lamelou som sa asi sekol no, ale fakt sa zmenilo aj správanie stojaceho naštartovaného auta, tak som to pripisoval tomu, aj keď mi to bolo tiež čudné Ale tak človek sa zmýli....
23:27:40
05.08.2015
05.08.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
S těma poloosama nedělá dobře pokud jsou to ty z BAZky. Pilot 105 je rozebral a tuk byl KO. Já je mám zatím na půdě a jezdím ty se zednickou vůlí
Jinak vibrace zadku kolem 3000rpm mě dělali bubny při zrychlování. Po přechodu na kotouče je absolutní klid. Jak Tě auto dlouho stálo, vyrezli plošky a teď to vibruje.
Odpružená lamela šetří převodovky o rázy při řazení a pouštění spojky, ale na volnoběh u stojícího auta to přece nemá sebemenší vliv...
Jinak vibrace zadku kolem 3000rpm mě dělali bubny při zrychlování. Po přechodu na kotouče je absolutní klid. Jak Tě auto dlouho stálo, vyrezli plošky a teď to vibruje.
Odpružená lamela šetří převodovky o rázy při řazení a pouštění spojky, ale na volnoběh u stojícího auta to přece nemá sebemenší vliv...
10:21:37
05.08.2015
05.08.2015
minno
-> haso: nie, u mňa to takto nerobí, u mňa pravidelné vibrácie od zadku, akoby nevyvážená rotujúca hmota, pravidelné vibrovanie zadnej časti auta, ale nie moc silné, také akoby tlmené a nerobí to len pri jednych určitých otáčkach, ale ten rozsah je väčší.
10:16:42
05.08.2015
05.08.2015
haso
-> minno: mame passat sluzobny (ako to honosne znie) a s Rastom (105lr) sme sli do michaloviec a pri urcitych otackach to auto robilo ze vrrrn...ticho asi 3 sekundy...vrrn a takto sa to opakovalo...bolo to jak keby bol vtom aute skryty medved, take brucanie hlboke
to robi tak tebe? tam to slo na sto pro z prevodovky (resp diferencialu), lebo sme sa na to pytali sofera, co ma to auto xxx
a normalne ked si mal otacky motora a podelil si ich SP tak si nasiel tu frekvenciu s akou to robi...
to robi tak tebe? tam to slo na sto pro z prevodovky (resp diferencialu), lebo sme sa na to pytali sofera, co ma to auto xxx
a normalne ked si mal otacky motora a podelil si ich SP tak si nasiel tu frekvenciu s akou to robi...
10:12:48
05.08.2015
05.08.2015
minno
-> MOLSO: to je jedno, na tom teraz nezáleží.
10:10:47
05.08.2015
05.08.2015
MOLSO
-> minno: bububu
myslim ze je to volovina aby tie pruziny tlmili vibracie agregatu na volnobeh v neutrali za statia .... ale ako placebo dobre
myslim ze je to volovina aby tie pruziny tlmili vibracie agregatu na volnobeh v neutrali za statia .... ale ako placebo dobre
10:07:38
05.08.2015
05.08.2015
minno
-> MOLSO: Odpružená lamela tlmí chvenie motora. Podobne ako dvojhmotné zotrvačníky u novodobých nafťákov. Ako to funguje za státia, keď sa točí len hnacia hriadeľ presne neviem ani ja, ale fakt je to omnoho lepšie. Možno tiež len zhoda náhod :)
S prevodovkou aspoň nestraš.
S prevodovkou aspoň nestraš.
09:48:59
05.08.2015
05.08.2015
MOLSO
-> minno: co ma lamela s trasenim a statim na volnobehu ?
ja tipujem ze to bude prevodovkou
ja tipujem ze to bude prevodovkou
09:40:57
05.08.2015
05.08.2015
minno
Čo stojí ešte za zmienku, tak nové poloosi a odpružená lamela mi určité problémy aj vyriešili. S lamelou sa mi tak netrepe auto za státia na voľnobehu od agregátu uloženého na mäkkých silentblokoch. Je to už teraz takto za státia celkom kľudné.
S novými poloosami zas auto začalo chodiť úplne pekne plynulo za jazdy v celom spektre otáčok motora pri každej rýchlosti, predtým som pociťoval akoby skubanie auta v určitých otáčkach / rýchlosti. To sa odstránilo. Len teraz pre zmenu začali tie vibrácie :-(
S novými poloosami zas auto začalo chodiť úplne pekne plynulo za jazdy v celom spektre otáčok motora pri každej rýchlosti, predtým som pociťoval akoby skubanie auta v určitých otáčkach / rýchlosti. To sa odstránilo. Len teraz pre zmenu začali tie vibrácie :-(
09:25:04
05.08.2015
05.08.2015
minno
Ahojte.
Menil som na svojej škodovke (vzadu vlečka) súčasne prevodovku, poloosi a spojkovú lamelu.
Poloosi som dával úplne nové, nepoužité. Ani som ich nerozoberal, len som odkryl jednu manžetu a tuk bol úplne OK, tak som to len nazad zasponkoval.
Spojkovú lamelu som dával novú odpruženú 190 mm, určenú pre TAZ 1500, výrobca lamely TAZ.
Po zástavbe tohto setu sa mi vyskytli určité problémy. Niektoré z nich som už vyriešil, iné riešim, no mám jeden problém, ktorý neviem identifikovať, čo ho spôsobuje.
Objavili sa mi zvláštne vibrácie auta pri určitej rýchlosti a otáčkach. Pozorujem to hlavne na 4. rýchlosť, otáčky okolo 2500, 5. rýchlosť - cca rovnaké otáčky. Cítiť to o niečo viac asi pri akcelerácii približne v týchto otáčkach na uvedených kvaltoch. Pri vyšších otáčkach na týchto kvaltoch to cítiť asi menej, resp. vôbec. Pri nízkej rýchlosti do cca 60 kmh som problém nespozoroval.
Nie je to rezonancia plechov, nie je to ani ostrý zvuk, zvukovo je to taký hlboký basový pravidelný vibrujúci tón a chvejú sa od toho zadné sedačky, mierne to ide až do volantu. Akoby som šiel po deravej ceste a cítiť to práve na rovnej ceste :)
Ťažko sa to opisuje a teraz ma napadajú ešte ďalšie možnosti, ktoré som mohol vyskúšať a nevyskúšal.....
Čo je podstatné, robí to zrejme len v zábere. Pri vyradenej rýchlosti asi nie. A myslím, že ani dole kopcom nie (?).
Možností sú buď poloosi, alebo spojka. Prevodovku môžem snáď úplne vylúčiť. Otázka znie, je možné, aby funglovky poloosi boli takto "vadné"? Stretol sa s tým už niekto?
Mohla by to robiť aj lamela? Doteraz som jazdil obyčajnú neodpruženú lamelu.
Mne sa nepozdáva ani jedna z možností.....
Menil som na svojej škodovke (vzadu vlečka) súčasne prevodovku, poloosi a spojkovú lamelu.
Poloosi som dával úplne nové, nepoužité. Ani som ich nerozoberal, len som odkryl jednu manžetu a tuk bol úplne OK, tak som to len nazad zasponkoval.
Spojkovú lamelu som dával novú odpruženú 190 mm, určenú pre TAZ 1500, výrobca lamely TAZ.
Po zástavbe tohto setu sa mi vyskytli určité problémy. Niektoré z nich som už vyriešil, iné riešim, no mám jeden problém, ktorý neviem identifikovať, čo ho spôsobuje.
Objavili sa mi zvláštne vibrácie auta pri určitej rýchlosti a otáčkach. Pozorujem to hlavne na 4. rýchlosť, otáčky okolo 2500, 5. rýchlosť - cca rovnaké otáčky. Cítiť to o niečo viac asi pri akcelerácii približne v týchto otáčkach na uvedených kvaltoch. Pri vyšších otáčkach na týchto kvaltoch to cítiť asi menej, resp. vôbec. Pri nízkej rýchlosti do cca 60 kmh som problém nespozoroval.
Nie je to rezonancia plechov, nie je to ani ostrý zvuk, zvukovo je to taký hlboký basový pravidelný vibrujúci tón a chvejú sa od toho zadné sedačky, mierne to ide až do volantu. Akoby som šiel po deravej ceste a cítiť to práve na rovnej ceste :)
Ťažko sa to opisuje a teraz ma napadajú ešte ďalšie možnosti, ktoré som mohol vyskúšať a nevyskúšal.....
Čo je podstatné, robí to zrejme len v zábere. Pri vyradenej rýchlosti asi nie. A myslím, že ani dole kopcom nie (?).
Možností sú buď poloosi, alebo spojka. Prevodovku môžem snáď úplne vylúčiť. Otázka znie, je možné, aby funglovky poloosi boli takto "vadné"? Stretol sa s tým už niekto?
Mohla by to robiť aj lamela? Doteraz som jazdil obyčajnú neodpruženú lamelu.
Mne sa nepozdáva ani jedna z možností.....