skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
prevodovka favorit/felicia
Jak se liší převodovky starší/pozdější felicie, co se týče montáže řazení? Dá se použít táhlo s VW silentblokem v kostce u výstupu z převodovky i u mpi převodovek co tam měly jenom plechovej kloubek?
-> Jarda: jo taak, oki, zítra se na to mrknu, diky![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Antony - zrušená registrace 02.05.20 20:47:10: tam je gufirko, to jsem uz parkrat menil...
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni-pedalove-ustroji/ simerink-tahla-razeni.html
www.amd-autodily.cz/rizen i-razeni-pedalove-ustroji/ simerink-tahla-razeni.html
Tak jsem vlezl pod auto, ikdyž mám vůli na Tkuse s kolikem, zařadit 5-tka jde v pohodě, dokonce i "klapne". Jen prostě není spojenej motor s kolama. Navíc teče olej okolo řadící tyčky. Tam není manžeta jako u zadohrabu? Každopádně asi opět špajsku vyměním ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Antony: ak si ho trafil ako máš tak je to ok , to by si nezaradil skôr nič
-> suri: kouknu, jen mě ještě napadlo, měl jsem rozdelanej zespodu šroub na těle špajsky. Odhadem M16x1,5 má na konci v převodovce mechanizmus s pružinou a ocel kuličkou. Jestli jsem nemohl něco pos...
-> Antony: okrem totálne povolenej matice na 5 alebo vypadnutom kolíku vidličiek /nemožné/ ma iné nenapadá ... pozri pod auto či to ozaj radí do 5
Dotaz, nahodil jsem do pickupa jinéj agregát. Motor dobrý, jen ta špajska má jen 4kvalty
pětku tam zařadím, ale nepřináší krouťák. A jelikož zpátečka funguje normálně, řazení bych z toho vynechal. V čem by mohl být problém? Nic nerachtá, necuka...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
takže jestli počítám dobře, seriová převodovka mi na 3 rychlostní stupen točí při 6000ot za minutu 128,5 km/h. s kolečkem od sixty to bude 125,4 km/h. a s druhou verzí kolečka to bude 120,07 km/h. ted je otázkou co mi tyto údaje řeknou :-D
protože teoreticky když osadím převodovku se stálým převodem 4,2 na místo 3,9 tak mi v serii bude točit nějakejch 118 :-D ale ten skok ze 3 na 4 tam bude pořád i když už nebude mít takovej vliv jako u převodu 3,9 kde trojka obstojne zrychluje a čtyřka se rozjede maximálně po rovině ale do kopce už ne. ...
ale na druhou stranu na pětku sem nikdy nejel víc než 4400ot. prostě nemáme sílu. tomu odpovídá reálná rychlost 166km/h. oproti sixtovu kolečku na pětce by to bylo rovných 150km/h. a to už je si myslim celkem značnej rozdíl. ale když vezmu převodovku 4,22 tak tam je cca 156kmh při techto otáčkách. což je už o 10kmh méně než s mou převodovkou 3,9.. ale pořád áme díru ze trojky na čtyřku.
ted máme psaných 46kw. plus kvalitní lpg system tedy mínus alespon 6kw a dejme tomu že máme 40kw, což ani náhodou :-D ale, když z tech 46kw uděláme sprintových 56kw či ještě něco víc.. nějakýma upravama, jak se to promítne na seriové převodovce 3,9? bude to mět tech 10kw navrch vliv natolik aby serii ze 166kmh posunulo na vyšší maximálku a svižnější akceleraci na čtyřku a pětku ? případně tech 4400 dosáhnu opravdu snadněji? ted jsem ten výkon degradoval ještě šířkou pneu které mají obvod téměř totožný se serií ale jsou o chlup širší.
tohle bude ještě dlouhý přemejšlení.
osobně s tim autem spíš jezdím delší štreky dálnic nevyjímaje a ta seriová převodovka s 3,9 mi vyhovuje protože skýtá vyšší maximálku a tech reálných 150 mužu frčet nonstop a když to pude tak i víc. ale s tímto, co mi stahne na pětku rychlost o 15kmh při stejných otáčkách... to budu celkem zbytečně přetáčet si myslim... takže nevim :-D
protože teoreticky když osadím převodovku se stálým převodem 4,2 na místo 3,9 tak mi v serii bude točit nějakejch 118 :-D ale ten skok ze 3 na 4 tam bude pořád i když už nebude mít takovej vliv jako u převodu 3,9 kde trojka obstojne zrychluje a čtyřka se rozjede maximálně po rovině ale do kopce už ne. ...
ale na druhou stranu na pětku sem nikdy nejel víc než 4400ot. prostě nemáme sílu. tomu odpovídá reálná rychlost 166km/h. oproti sixtovu kolečku na pětce by to bylo rovných 150km/h. a to už je si myslim celkem značnej rozdíl. ale když vezmu převodovku 4,22 tak tam je cca 156kmh při techto otáčkách. což je už o 10kmh méně než s mou převodovkou 3,9.. ale pořád áme díru ze trojky na čtyřku.
ted máme psaných 46kw. plus kvalitní lpg system tedy mínus alespon 6kw a dejme tomu že máme 40kw, což ani náhodou :-D ale, když z tech 46kw uděláme sprintových 56kw či ještě něco víc.. nějakýma upravama, jak se to promítne na seriové převodovce 3,9? bude to mět tech 10kw navrch vliv natolik aby serii ze 166kmh posunulo na vyšší maximálku a svižnější akceleraci na čtyřku a pětku ? případně tech 4400 dosáhnu opravdu snadněji? ted jsem ten výkon degradoval ještě šířkou pneu které mají obvod téměř totožný se serií ale jsou o chlup širší.
tohle bude ještě dlouhý přemejšlení.
osobně s tim autem spíš jezdím delší štreky dálnic nevyjímaje a ta seriová převodovka s 3,9 mi vyhovuje protože skýtá vyšší maximálku a tech reálných 150 mužu frčet nonstop a když to pude tak i víc. ale s tímto, co mi stahne na pětku rychlost o 15kmh při stejných otáčkách... to budu celkem zbytečně přetáčet si myslim... takže nevim :-D
-> Han: Už jsem jich tam koupil pět
Dokáže mi někdo říct jakej má tato favo převodovka stalej převod?
-> MVM: má dovolenou, v pondělí to zkusim a uvidim co mi výjde když to vypočítám... jako mě to ted vyhovuje, ale prostě ten děsnej skok ze 3 na 4 ... je fakt šílenost. pětka mi vyhovuje na dálnice, ale jen na ty rovinky, jinak se musí rozjíždět zase 4ka :-D ... a ta dlouhá jednička a dvojka a to bych za nic nevyměnil. křižovatka stíháme, plnej a na jedničku tam je téměř 50 a na dvojeku téměř 90 a v celku hned a jen s jedním přeřazením.
-> Tomaso435: Zavolej mu/napiš email. On Ti odpoví že má takový a makový dvojky/trojky atd. Jsou převodový poměry který se používají často - to bývají ty homologovaný (podobně jako jsou daný převody třeba pro LRu)
nikdo netuší sixtovy kolečka jakej maj převodovej poměr?
-> Tomaso435: vpravo medzi 3/4 rozperka
-> suri: z toho poznám stejně hovno :-D
a ještě, jaké číslo dílu sháním, když sháním rozpěrnou trubičku z převodovky 1,6 1,9D z feldy pro "úpravu" favorití? Díky
Dotaz. má někdo nějaká čísla k sixtově kolečkům 3 4 5 rychlosti do favorití převodovky? o kolik se zkrátí kvalt a zvýší otáčky oproti originálu ?
dejme tomu že na trojku umím jet i 120 se serií favoritem a 3,9 převodovkou.. o kolik to bude ted méně se sixtovou sadou koleček ?
dejme tomu že na trojku umím jet i 120 se serií favoritem a 3,9 převodovkou.. o kolik to bude ted méně se sixtovou sadou koleček ?
-> StepaNoFUN: -> MOLSO: Děkuji Vám pánové. A kdyby někdo chtěl tedy 1.6 vč. startéru viz. foto níže za 600,- ... je to Vaše, zavazí u domu.
-> Petr Urban: Petře je to kus za kus bez problémů. Liší se to odstupňováním a stálým převodem. ;-) Montážně je to naprosto stejný. Jen myslím u nafty musíš nejdřív na převodovku našroubovat mezikus a pak až jí nasazovat (u jednoho z "neškodováckejch&quo
t; motorů zůstávala redukce na motoru, u druhýho na převodovce a myslím že u 1,9 na převodovce).
Zde odstupňování. Lišilo se to i rokem výroby...
1) do 07/97
2) od 08/97
Zde odstupňování. Lišilo se to i rokem výroby...
1) do 07/97
2) od 08/97
-> Petr Urban: normalne hociakú 1.3/ 1.6 / 1.9D zhodíš a túto nastokneš ... zapojíš všetko okolo toho a ideš preč
je to zameniteľné ako celok
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> MOLSO: spojovací hřídel na spojku je stejná i veškeré další věci ... prostě zcela záměnné převodovky ?
-> MOLSO: aj rozperku medzi 3-4
-> Petr Urban: prevodovky su medzi sebou ako celok zamenne 1.6 ma dlhsi staly prevod a pevnejsi obal (par vystuh navyše)
na prevodovke zhora je vyiskrene číslo kde posledne číslo označuje stály prevod tu v tabulke si najdes prevodove pomery ....
jmjm.cz/clanky-skoda-feli cia-1300-mpi-prevodovka.ph p
na prevodovke zhora je vyiskrene číslo kde posledne číslo označuje stály prevod tu v tabulke si najdes prevodove pomery ....
jmjm.cz/clanky-skoda-feli cia-1300-mpi-prevodovka.ph p
od motoru ... Měl jsem ji původně pro tátu na 1.3, která mu zdechá, ale asi Feldu vyhodí, tak bude k mání. Pokud bych chtěl dát 1.6 převodovku na 1.3, tak musím .... ?
Mohu poprosit znalé jaké jsou všechny rozdíly v převodovkách pro Fel. 1.3 a Fel. 1.6 ? To na fotce by měla být 1.6 a prý zcela v pořádku. Rychlá identifikace jak prosím ?
-> Jura_Favorit:
-> suri:
Ok![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri:
Ok
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ondie: jop -> Jura_Favorit: niekde ho mám nový , zistil som že je väčší keď som naskladal tripoid a naplnil ho , a kukám na drážky a nejak sú nahusto a veľký priemer
Tak odpověď na otázku 2. bych asi teda měl.Čiže klasické poloosy jsou na všech feliciích stejný.
-> ondie 05.11.18 20:37:23: jelikož jsou mj. jiná i kola v diferenciálu, tak áno....
Především tímto se EDS poloosy liší - jiný počet zubů. Popsáno mnohokrát![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Především tímto se EDS poloosy liší - jiný počet zubů. Popsáno mnohokrát
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: je to i jiný v části,co se zasouvá do difu ?
-> ondie: EDS klouby a obyčajné nie sú zámenné
-> Evž@:
2. Poloosy by měly bejt stejný,ten rozdíl o kterém asi píšeš proběhl na vnitřní kloubu u starého/nového Favorita. U Feldy jsou "jiné" poloosy jen pro EDS převodovku,mají myslím tlustší hřídel - nicméně jsou záměnné.
3. To asi není dobrý znamení.
2. Poloosy by měly bejt stejný,ten rozdíl o kterém asi píšeš proběhl na vnitřní kloubu u starého/nového Favorita. U Feldy jsou "jiné" poloosy jen pro EDS převodovku,mají myslím tlustší hřídel - nicméně jsou záměnné.
3. To asi není dobrý znamení.
Čaute.Sháním převodovku do mé 1,3 MPi 50kW a mám možnost koupit údajně stejnou s nájezdem cca 60 tis.Mám asi 3 dotazy.
1.Chtěl sem po dotyčném ať mi vyfotí identifikační znak abych rozluštil jaký je rok výroby vzhledem k tomu že převodovku již taky kupoval a neví jestli to byla stará nebo nová tvář.Ale na tý převodovce není žádný kód v místě kde by měl být.Nevíte jak jinak ji identifikovat?
2.Pokud by to bylo tedy z feldy do r.98 tak musím dát jiný vnitřní klouby?Jelikož mám 2001.
3.Převodovka tam dle foto nemá nastrčený klouby.Údajně tam něco vypadne tak na co se mám připravit...?
Případně díky.
1.Chtěl sem po dotyčném ať mi vyfotí identifikační znak abych rozluštil jaký je rok výroby vzhledem k tomu že převodovku již taky kupoval a neví jestli to byla stará nebo nová tvář.Ale na tý převodovce není žádný kód v místě kde by měl být.Nevíte jak jinak ji identifikovat?
2.Pokud by to bylo tedy z feldy do r.98 tak musím dát jiný vnitřní klouby?Jelikož mám 2001.
3.Převodovka tam dle foto nemá nastrčený klouby.Údajně tam něco vypadne tak na co se mám připravit...?
Případně díky.
-> MOLSO: klasika tak na skodovke na felicii skor raritka ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Bum-Bac: ja myslím že to bude klasika -> posunutá 3 na hriadeli .... rozborka a prelisovanie kolesa nazad + zaistenie rozperkou alebo privarením
-> Bum-Bac 07.02.18 16:25:21: Skontroluj si olej
Zdravím pánové, mám na Vás dotaz. Na feldě 1,3 mp1 1999 mně začala pískat 3 a ted uz pravidelně vypadává. Nějaké názory co presne by to mohlo delat? a jestli je třeba vymenit celou převodovku?
díky
díky
-> zabiakPUK: Potěšil si mně,ale tak nějak jsem to předpokládal že tomu tak je.
-> Milan 136: Kdyby to šlo bez CO2 tak ho tam i dám :D
-> Milan 136: Kdyby to šlo bez CO2 tak ho tam i dám :D
-> Chali 04.01.18 18:09:33: nepůjde. Dej do Fáva i silentbolk z feldy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Poteším ťa. Na starom type prevodovky, -prehodíš veka, a paku. Na novej prevodovke (MPI) veko neprehodíš.
Dovezl jsem si převodovku z Feldy MPI r.v.98 novej typ převodovky.Předpokládal jsem že po výměně zadního víka a páky spojky půjde dat do Fáva,ale už od pohledu mají zadní víka jiný tvar.Má to cenu to rozdělávat,půjde tam to víko z Fáva?
-> Tomaso435: motor mam ve velice dobre kondici ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Řízek: 136ky karbce maj 3,9 stálej převod.. na spotřebu asi lepší, pokud nemáš mrtvej motor :D
-> Tomaso435: to nevim. Ja jen vidim ze je to favo. Ale to je jedno. Hlavne z tam pujde.
-> Řízek: to už záleží z jakýho favorita jí máš
A jak je to s prevodama?
Jj