Rachotí mi řadící páka

prohledat
67 příspěvků (zobrazeno 51 až 67) od 14.03.2015 do 24.06.2024, založil/a Olin
řadit dle data
00:53:05
18.04.2015
Bukaj
-> srdcar 120L: Spíše, než že nebyla snaha, aby to vydrželo bych jako hlavní důvod změn označil snahu o co největší bezúdržbovost. Doba letěla a auto se postupně stávalo spotřebním materiálem...

...u MBčka bylo potřeba každých 2500 km namazat kromě 11 míst na nápravě ddalších x míst na motoru, nastavit zapalování, sytič, vypustit olej z nohavic atd, atd.

U 105/120 už se mazala jen 2 místa na nápravě, pár na motoru a zapalování stačilo nastavit jednou za 10 000 Km...

...u Favorita stačilo jednou za rok namazat rozdělovač a nastavit ventily

...u Feldy už jen ty ventily...

...a dneska se na údržbu každej může vykašlat3



To by byla sranda, kdyby v dnešní době auta vyžadovala péči, jako MBčko1

V půli služebky namazat nápravu a vyčistit karburátor, po návratu an firmu vyměnit olej, při pauze na oběd namazat pohyblivé mechanismy karoserie a během školení o bezpečnosti práce nastavit ventily, zapalování, dopnout řemeny a namazat rozdělovač, vodní pumpu a vyčistit palivové vedení...3
22:56:03
17.04.2015
Petr98
-> srdcar 120L: Všechny embečka v origo stavu mají 11 mazacích hlavic na nápravě 4
22:55:28
17.04.2015
cuker
...a keď sa spodná hlavica nemazala (100 a 1000) lamali sa zvisláky...
22:38:21
17.04.2015
srdcar 120L
-> minno: Bronzová pouzdra vydržela déle, ale musela se občas přimazávat na tom filcu. A pod kuličkou řadicí tyčky byla pružinka. Ta se později taky vypustila.



Svisláky měly původně 3 mazničky a to nahoře a dole po jedné a třetí byla na vodorovném excentru, který se nahradil silentblokem a excentrickým šroubem. Když se svisláky pravidelně mazaly, vydržely hodně dlouho. Pak na svisláku zůstala už jen jedna maznička. Na prvních litrech byly mazničky skoro všude na řízení. Na všech kulových čepech i na pomocném čepu řízení. To všechno se vypustilo. Nebyla snaha, aby to vydrželo co nejvíc. Původní koncepce mazání řízení byla centrální ztrátové mazání, ale to nebylo realizováno.
22:20:32
17.04.2015
minno
-> srdcar 120L: No, tak ak nájdeš fotku, skús to sem dať, celkom by ma to zaujímalo.

Inak otázkou je, čo je lepšie a čo v praxi reálne dlhšie vydržalo. Aj čo sa týka tých zvislákov.
22:14:30
17.04.2015
srdcar 120L
-> minno: K řadicím konzolám ti řeknu z vlastní zkušenosti toto. Měl jsem litra i několik hundrtek, tam byla v kulise bronzová pouzdra s filcovými kroužky na mazání a ty držely na ose ocelové třmínky, taková účka. Kilo z r.1974 je ještě mělo. Ta silikonová pouzdra se začala používat až na řadě 105/120, ale nevím, od kterého roku, možná že už i na posledních kilech. Ale M-ková řada je už na sto procent měla.Zřejmě to bylo kvůli úspoře barevných kovů, protože pouzdra svisláků se začala dělat taky se silonovými výstelkami. Původně byla bronzová celá.



Když prohrabu zásoby, možná ten starý typ ještě někde mám, tak bych dal fotku, jak vypadala.
upraveno 1x, naposled 17.04.2015 22:16:50
21:55:36
17.04.2015
srdcar 120L
-> minno: Tu jsem tam taky dal, když jsem dával 5-tikvalt, ale byla to šílenost s tím řadit, tak jsem tam vrátil po překontrolování tu ze 4-kvaltu a naprosto v pohodě.
21:40:12
17.04.2015
minno
-> srdcar 120L: Tak to potom klobúk dole za tie kilometre. Aha, no tak potom to bude asi ten silikón, konzola radenia to je asi jediná vec, do ktorej som nikdy ani nešahol :) Jediné, čo som skúšal, bolo dať tam 5q konzolu, ale s tým sa radilo úplne zle.
21:36:21
17.04.2015
srdcar 120L
-> minno: Připadne mi spíš silikonové, je docela měkké ( je možné, že to je nějaký měkčený silon) a jinak já mám na mojí škůdce namotáno celkem o 100000 víc, celkově 330000 km, 30 let denního provozu, tak je to holt znát. Před 16 lety jsem toto jedno preventivně vyměnil, bylo trochu natržené, ale to nové nevydrželo tolik, co to původní. To zadní ( u připojení tyče řazení ) je pořád původní.
21:17:29
17.04.2015
minno
-> srdcar 120L: Hm, zaujímavé. Ja som s konzolou radenia nikdy nič nerobil a už má nakrútené 220 tis. km za 27 rokov prevádzky a radí to stále dobre a nič nerezonuje.

btw. asi si myslel silónové púzdro, nie silikónové.
21:10:58
17.04.2015
srdcar 120L
No a takto vypadalo původní pouzdro po 16 letech denního městského provozu.
zvětšit Rachotí mi řadící páka - obrázek od srdcar 120L vložen 17.04.2015 21:10:58
21:09:09
17.04.2015
srdcar 120L
Trochu to oživím. Dnes jsem se konečně dostal k opravě konzoly řazení. Tak pěkně rezonovala. Po rozebrání bylo jedno silikonové pozdro shrnuté a vodítko poletovalo v díře konzoly. A taky jsem nemohl pořádně zařadit 4.kvalt, teď vím, proč.Takto vypadá zánovní pozdro do ní.
zvětšit Rachotí mi řadící páka - obrázek od srdcar 120L vložen 17.04.2015 21:09:09
upraveno 1x, naposled 17.04.2015 21:14:53
18:55:38
27.03.2015
srdcar 120L
-> Olin: Na kulise řazení ti mohly odejít pouzdra konzoly, jsou silikonová, číslo dílu je podle katalogu ŠKODA 113-518052, teď to taky řeším a jsou špatná. Taky se ti mohla rozsypat kulička ze silonu na konci řadící tyčky v kulise. Další možnosti jsou pak přímo v táhle řazení. Pokud máš s domkem u převodovky, jsou opotřebované gumy uvnitř a domek ve volný, pokud máš už novější provedení s klouby, může být větší vůle v kloubech a vyběhané vedení tyče v topném kanálu.



Našel jsem na netu firmu, co má k mání tyto ND nové, tak se mrkni



www.amd-autodily.cz/nahra dni-dily.html
12:17:14
26.03.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Olin 14.03.15 20:02:37: Já to měl horší, měl jsem lehce ohnutou příčku převodovky, a táhlo drhlo a rezonovalo na prostupu do tunelu a kterej se to na určité kvalty opíralo, ale to bylo ještě u 4q, kde byla jen prachovka.
20:50:56
24.03.2015
afro100
Zalezi na akom aute .. mne na kile to robil ohnuty domcek silentov na riadiacej tyci u prevodovky..je to tam potom nafest a nemoze sa to ani o mm volne pohnut, tak sa rezonancie motora prenasaju do tej paky ..
20:41:08
14.03.2015
Eidy
-> Olin: Zkontroluj dotažení spojů na táhlu řazení (u kulisy i u převodovky). Snad to vyřeší problém.
20:02:37
14.03.2015
Olin
Zdravíčko všem škodovkářům.

Chci se zeptat. Když nastaruji svoji šadé, tak mi rezonuje řadící páka..Jak s ní zahýbu, tak to přestane, ale za chvíli to zase začne. Nemyslím, že by to byla nějaká závratná vada, ale je to nepříjemné při jízdě. Pokud víte, čím by to mohlo být, poraďte prosím.



Díky moc a přeji všem krásnou sezonu! ;)
Extreme Tyres