![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Silný obal převodovky
-> minno:
Díky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: áno, je to všetko OK....vlečkový 5q.
-> minno: Je to špinavé od skladování a je na tom ta vazelína konzervační. Jinak horní šrouby jsou průměr 10 - dovolím si neznale (nezkoumal jsem a nepátral) tvrdit podle toho cos psal, že se do toho vlečková převodovka bude dát poskládat. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: Jojo, dávalo se to dokupy postupně.
- první ke mě přišel pravý + levý obal
- pak se objevil mezikus na 5Q
- pak přišly víka diferáku
- a nakonec víko
Jak bude čas tak mrknu na to co to je za obal přesně - ještě se podívám a díky.
-> Bukaj: Ano, je to ta od tebe - tu jsem chtěl samozřejmě cíleně.
- první ke mě přišel pravý + levý obal
- pak se objevil mezikus na 5Q
- pak přišly víka diferáku
- a nakonec víko
Jak bude čas tak mrknu na to co to je za obal přesně - ještě se podívám a díky.
-> Bukaj: Ano, je to ta od tebe - tu jsem chtěl samozřejmě cíleně.
-> minno: -> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Pokud je na fotce to víko ode mne, tak to je se závity na vlečkový silentblok![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Tú skriňu si nekúpil kompletnú, ale dával si ju dokopy po častiach? Pretože ak si ju kúpil kompletnú, nie je tam čo riešiť. Že je to skriňa na suché poloosi (vlečku) je snáď jasné podľa bočných vík diferenciálu. Výstuhy (rebrá) zospodu okolo vypúšťacieho šróbu pod diferenciálom mali všetky Mkové prevodovky, čiže aj všetky (široké) vlečky (a asi aj Garde). Tieto rebrá zospodu nemali len úžovky a staršie škodovky (100, 1000).
Obaly vlečkových (5q) prevodoviek boli len dva typy, rozdiely sú len vo výstuhách príruby a v otvoroch pre horné dva štefty motora (8 vs 10 mm).
K tvojej fotke ešte doplním nákres rozdielov slabá vs silná príruba (do 87 a od 87). Slabá príruba nemá rebro vyznačené v hornom krúžku a spodný úchyt je asi o 4 cm kratší (vyznačené červenou prerušovanou čiarou). Z opačnej strany skrine sú tiež rozdiely vo výstuhách príruby.
Potom je ešte rozdiel v medzikuse a v prednom veku prevodovky kyvka vs vlečka u 5q prevodoviek. Medzikus máš podľa fotky správny (vlečkový) a veko snáď tiež (musia tam byť 2 závity na uchytenie silentbloku - ak je to kyvkové veko, závity sa dajú vyvŕtať a narezať).
Obaly vlečkových (5q) prevodoviek boli len dva typy, rozdiely sú len vo výstuhách príruby a v otvoroch pre horné dva štefty motora (8 vs 10 mm).
K tvojej fotke ešte doplním nákres rozdielov slabá vs silná príruba (do 87 a od 87). Slabá príruba nemá rebro vyznačené v hornom krúžku a spodný úchyt je asi o 4 cm kratší (vyznačené červenou prerušovanou čiarou). Z opačnej strany skrine sú tiež rozdiely vo výstuhách príruby.
Potom je ešte rozdiel v medzikuse a v prednom veku prevodovky kyvka vs vlečka u 5q prevodoviek. Medzikus máš podľa fotky správny (vlečkový) a veko snáď tiež (musia tam byť 2 závity na uchytenie silentbloku - ak je to kyvkové veko, závity sa dajú vyvŕtať a narezať).
Jste me nakopli patrat... a maj recht pani kluci... ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: Děkuji uctivě. Jsem v časové tísni a sem lezu více-méně jen něco zobchodvovat - doobchodovat protože prostě náhradní díly a taky se odreagovat trochu takže jsi mi ušetřil čas svým odkazem.
Díky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT
Mám jasno. Nemusím to tímpádem nastudovat a můžu vytřídit zase místo toho nějaké díly, které nebudu potřebovat.
Díky.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT
Mám jasno. Nemusím to tímpádem nastudovat a můžu vytřídit zase místo toho nějaké díly, které nebudu potřebovat.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: skoda-virt.cz/cz/.../4588
-prevodovky-skoda-1 Tady máš pár fotek pro porovnání. Silná převodovka má navíc žebra kolem výpušťáku pod difem a 2 vrchní díry nad setrvákem jsou 10. A možná ještě něco navíc, ale tyhle 2 znaky minimálně.
-> minno: Aj som nasiel fotku kedze sa to davalo pomaly dokopy - ten obal. Cize je to presne to, co chcem? Obal na vlecku? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Toto na fotke je "správny" obal, t. j. ten "silný" z posledných rokov.
-> minno: Ak je to spravny obal tak potom treba u mna len nazbierat co je doma a dat to dokopy a zistit, co pripadne chyba. A inacej jasne - naco cistit, ked sa da iba skladat.
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: pravda, načo čistiť, keď stačí dať nové![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aje, tak to budu muset prozkoumat co sem to doma dal dokupy... ![71](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
![71](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/71.gif)
-> darklord 17.03.17 09:23:24: ano tam jsem to hledal, ale kdyz rikas tohle tak je jasne ze zbytecne. Ale vlastne je to jedno, tak dik ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 17.03.17 07:58:35: jasne ze jen chlubim, uz me nic dalsiho nezajima kdyz sem neco pisu, protoze davno vim uplne vsechno![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno 17.03.17 07:58:35: jasne ze jen chlubim, uz me nic dalsiho nezajima kdyz sem neco pisu, protoze davno vim uplne vsechno
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Vojťas 16.03.17 21:13:29: to bude tym, ze toto konkretne cislo je cislo dielu aznp, a znaci ten konkretny odliatok. Vzhladom na to ze samotne polky prevodoviek v katalogu niesu, tak tam ani nenajdes cislo. (inak tento konkretny tvar cisla najdes vacsinou v poznamke, alebo v registri uplne vzadu, odstrihnute je 441/4433 a koncova 6)
-> Vojťas 16.03.17 21:11:03: Len sa chváliš, alebo sa chceš niečo spýtať?
Inak bežný 4q z rokov 87-89.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Já jsem ještě u své 105s, když jsem do ní dával motor z favorita vyrobil štefty z jedné strany 10 a z druhé 8 žádný problém s praskáním jsem neměl.
ale ty cisla mi do hlavy nejdou, ani v katalogu sem je nenasel, VI. vydani 1987
Jeden bejvalej kolega duchodce obcas dojde do prace na pokec, nejak doslo na skodovky tak se zminil o prevodovce do srotu, tak sem projevil zajem a dokonce mi ji i privezl. Na rok sem se nezeptal ale postestilo se...
-> MOLSO: jj, už jsem to dohledal, od 8/84 dostaly všechny převodovky kuželíkový ložiska, tedy 4q i 5q a od 87 zesílený obal v souvislosti se zesíleným blokem s horními M10 štefty.
Před 84 se převodovky průběžně inovovaly, jako např. přibývaly šrouby kolem diferáku, upravovaly se různě žebra a tak... Když neřeším originál, mám v autě "dvouřádkový" blok a k němu příslušnou převodovku, toho času 4q.
Před 84 se převodovky průběžně inovovaly, jako např. přibývaly šrouby kolem diferáku, upravovaly se různě žebra a tak... Když neřeším originál, mám v autě "dvouřádkový" blok a k němu příslušnou převodovku, toho času 4q.
Všechny 5ti kvalty mají ložiska stejný bez ohledu na obal. Kuličkový jsou/bývaly na čtyřkvaltech.
-> RSTuning: pred tyzdnom som si doviezol 125L prevodovku, slaby obal a všade su kuzelikove ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak do toho vnesu ještě trochu dalšího zmatku (možná). Žiju v převědčení, že převodovky se silnou přírubou mají i jiný ložiska na hřídelích, nebo aspoň na jednom, teď nevím kterým. Místo kuličkových a válečkových ložisek jsou použita kuželíková. Pro jistotu ověřím v Andrtovi a DP.
Muzu to gufero pouzit na mrkev? Rozmery sedi, ale je to snad dvoubrity...
www.dimensor.cz/produkty/ .../g-20x30x7-gp-010-00021 0.html
www.dimensor.cz/produkty/ .../g-20x30x7-gp-010-00021 0.html
-> minno: tak si to spatne dotahl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Sejki: ee, sériové kyvadlo na 120 motore :)
Dvě slova na FB a taková debata
![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Citr0nik: jo to je videt...
Toto by mala byt ta varianta s 10mm
sorrac lepsia foto neni
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: i ty závodníku... to asi byly tvrdé silentbloky co?:)
Jedna z mojich 5q prevodoviek. "Slabý" obal, horné diery prevŕtané na 10 mm. Fotka asi 30 tis. km po prevŕtaní, keď šla von z auta. Pravý úchyt prasknutý. Vidno aj na fotke, že je to dosť slabé.
Tu vidieť viac: minno120.rajce.idnes.cz/2 010.09.06_-_vymena_prevodo vky_S120_za_novy_5q
U silného obalu s origo 10 mm dierami je vidieť, že je to o poznanie silnejšie: minno120.rajce.idnes.cz/2 010.09.06_-_vymena_prevodo vky_S120_za_novy_5q
Tu vidieť viac: minno120.rajce.idnes.cz/2 010.09.06_-_vymena_prevodo vky_S120_za_novy_5q
U silného obalu s origo 10 mm dierami je vidieť, že je to o poznanie silnejšie: minno120.rajce.idnes.cz/2 010.09.06_-_vymena_prevodo vky_S120_za_novy_5q
-> minno: Přežilo to kravnutí s fábií ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt: vŕtanie to prežije vždy, praskne to až časom....nemusí vždy, ale stáva sa to.
-> minno: zitra zmerim a dam vedet kolik me tam zustalo...
-> Sejki: To nebude vŕtaním, ono tam je dosť málo "masa" už aj pri 8 mm dierach, po prevŕtaní na 10 mm tam ostane už len asi 2 mm po obvode. Ono to nepraskne hneď, ale časom pri prevádzke, resp. možno pri doťahovaní....
-> minno: Ta moje vrtání přežila
-> minno: nahodou, ja sem to prevrtal docela dobre a mam tam jeste dost materialu... kazdopadne ten 5q co jsem si privezl to ma prave prasknute, protoze nekdo neumel vrtat...
-> vhml 27.01.15 21:55:14: asi tak, na funkčnosť samotnej prevodovky ako takej to nebude mať žiadny vplyv. Ale po prevŕtaní "slabej" príruby z 8 na 10 mm je to tam už dosť slabé a rado to praskne - čo v podstate tiež nemá zásadný vplyv na nič, ale lepšie je mať silnú prírubu :)
Tak to ja urcite budu mit pri me smule slabej obal :-D
-> MVM 27.01.15 21:46:20: ale zbytek je stejne ne? Tudiz to na tuhost nemá nejakej zajimavej vliv
Jde o ty 10mm díry - je okolo mnohem silnější materiál...
Silné príruby prevodoviek sa montovali na všetky motorizácie pravdepodobne od zavedenia dvojriadkových blokov motorov s M10 hornými šteftmi (r. 87-88). Čiže tie posledné ročníky s najvychytanejšími motormi. Na mojej 120L 05/1988 bola tiež od výroby 4q so "silným" obalom.