skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Silikonová brzdová kapalina
18:20:32
06.07.2020
06.07.2020
Eidy
-> hans1: Co jsem se dočetl, tak silikonová byla vyvinutá pro armádu a uloženky. Takže pro tvoje účely ideální.
17:38:35
06.07.2020
06.07.2020
Bukaj
-> hans1 06.07.20 17:27:05: U MB, kvůli kterému jsem toto téma zakládal, je zatím vše v pohodě bez jakýchkoli zásahů a údržby brzdového systému...
15:12:49
06.07.2020
06.07.2020
Eidy
-> hans1: Záleží na stáří auta, frekvenci ježdění a na zatížení brzd. Každá kapalina má svoje určení.
14:35:06
06.07.2020
06.07.2020
hans1
Nějaké nové zkušenosti?řeším co dát do brzd moc na výběr není dot 3,4,5 ,5.1,a červná velvana .. Jde mi především o životnost systému tak mi gůgl vyhodil toto téma .Našel jsem ještě toto : cortinamk2.webzdarma.cz/J
ak/.../kap.html mám ale z toho pocit jestli nakonec není lepší dát dot 3 a prostě po pár letech vyměnit.
13:23:57
19.04.2019
19.04.2019
skrec
-> StepaNoFUN:
-> MB_CML:
-> Eidy:
Díky za info. Už jsem doplnil znalosti a načetl jaký je rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1.
Po kompletní výměně brzdových trubek a spojkové trubky za nové jsem tam nalil TRW DOT 5.1 před rokem. Repase HBV a HSV byla před 2 lety a to jsi právě nejsem jistý co jsem použil za kapalinu (pravděpodobně ale DOT 4).
Závěr který jsem si z toho vyvodil:
DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 mísitelné kapaliny na bázi glykolu, váže vodu = doporučené používat, liší hlavně bodem varu.
DOT 5 nemísitelná s ostatními, na bázi silikonu, neváže vodu = doporučené používat?
-> MB_CML:
-> Eidy:
Díky za info. Už jsem doplnil znalosti a načetl jaký je rozdíl mezi DOT 5 a DOT 5.1.
Po kompletní výměně brzdových trubek a spojkové trubky za nové jsem tam nalil TRW DOT 5.1 před rokem. Repase HBV a HSV byla před 2 lety a to jsi právě nejsem jistý co jsem použil za kapalinu (pravděpodobně ale DOT 4).
Závěr který jsem si z toho vyvodil:
DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 mísitelné kapaliny na bázi glykolu, váže vodu = doporučené používat, liší hlavně bodem varu.
DOT 5 nemísitelná s ostatními, na bázi silikonu, neváže vodu = doporučené používat?
21:14:44
18.04.2019
18.04.2019
StepaNoFUN
Jen mimochodem - ví někdo, který auta měly DOT 5? Vím co je to zač, vím, že ta jediná (od DOT3 nahoru) nejde míchat se zbytkem, ale v reálu jsem to v ničem ještě neviděl.
20:26:19
18.04.2019
18.04.2019
MB_CML
-> skrec: Jak píše Eidy, 5.0 je silikon a 5.1 je defakto DOT 3/4 jen s vyšším bodem varu. A ta 5.1 rozhodně nic nerozpouští víc, než "klasická" brzdovka. Takže je spíš otázkou, co jsi tam nalil...
21:22:24
17.04.2019
17.04.2019
Eidy
-> skrec: Pozor, 5 a 5.1 jsou zcela rozdílné a nemísitelné kapaliny.
19:29:53
17.04.2019
17.04.2019
skrec
-> Bukaj: -> Eidy:
Díky za zkušenost ale vlastně teď nevím co si o tom myslet. Jsou zde názory, že někomu po použití DOT5 (5.1) brzdový systém protéká a někomu ne.
Díky za zkušenost ale vlastně teď nevím co si o tom myslet. Jsou zde názory, že někomu po použití DOT5 (5.1) brzdový systém protéká a někomu ne.
23:09:43
14.04.2019
14.04.2019
Bukaj
-> skrec: U MBčka z prvního příspěvku po letech stále vše v pohodě - majitel spokojen, brzdy brzdí a brzdovka neteče
22:01:05
14.04.2019
14.04.2019
Eidy
-> skrec: To je divný. Já jezdím 5.1 už roky a nikde nic. Teď mám origo jen HBV a HSV, ale i předtím jsem jezdil sériové brzdy na 5.1.
21:39:05
14.04.2019
14.04.2019
skrec
Ahoj,
Taky jsem dal do Škody 110r brzdovou kapalinu DOT 5.1 a začaly mi po cca roce téct hlavní brzdový i hlavní spojkový válec po repasi. Plus prolínají hadice od nádobky.
Doporučení tedy je, jak jsem i zde četl, dát nejvýše DOT 4? Nebo dokonce jen DOT 3?
Díky.
Taky jsem dal do Škody 110r brzdovou kapalinu DOT 5.1 a začaly mi po cca roce téct hlavní brzdový i hlavní spojkový válec po repasi. Plus prolínají hadice od nádobky.
Doporučení tedy je, jak jsem i zde četl, dát nejvýše DOT 4? Nebo dokonce jen DOT 3?
Díky.
21:30:45
20.01.2015
20.01.2015
dragon_cb_cz
-> vhml: No právě, buď jí měníš každý 2 roky jako kokot, nebo můžeš co pár let jak kokot měnit prasata atd... což na autě který jezdí pár km za sezónu je prostě voser, poměr práce k zábavě to posouvá do nepříjemnýho pásma.
Krom brzd totiž většina ostatních věcí na tom autě ve vhodném prostředí celkem nestárne....
Krom brzd totiž většina ostatních věcí na tom autě ve vhodném prostředí celkem nestárne....
19:51:17
20.01.2015
20.01.2015
MVM
-> TTomas: No to právě je ono,že začala prochcávat Pro mě je používání DOT5ky novinkou.Sám jsem to nezkoušel/někde jsem to četl.
Jinak SRFku mám z práce a snad nikdy jsme ji v ničem nuvařili - jen cena je vyšší. Souhlas že v DOT je asi nejlepší
Jinak SRFku mám z práce a snad nikdy jsme ji v ničem nuvařili - jen cena je vyšší. Souhlas že v DOT je asi nejlepší
19:41:15
20.01.2015
20.01.2015
TTomas
Klasicka DOT 5 ve zcela novem brzdovem systemu mi po roce provozu postupne zacala prochcavat uplne vsude, takze do Skodovky nedoporucuju. Ted vsude pouzivame Ate blau. Ma dobrej mokrej bod varu, takze pokud se s ni nezavodi, tak staci menit po 3-4letech. Do zavodaku davame Castrol SRF. Je to jedina vec od teto znacky co opravdu stoji za rec. Nic lepsiho v DOT 4 snad neni.
19:34:21
20.01.2015
20.01.2015
vhml
-> MVM 20.01.15 19:32:49: No právě. Hlavně když závodní ATE stojí 190 / litr.
A zase pokud nejezdím agresivně abych to uvařil, tak může směle nechat starou obyčejnou. Jako neříkám, že je ta DOT 5 něco špatnýho, ale než riskovat nějaký problémy...
A zase pokud nejezdím agresivně abych to uvařil, tak může směle nechat starou obyčejnou. Jako neříkám, že je ta DOT 5 něco špatnýho, ale než riskovat nějaký problémy...
19:32:49
20.01.2015
20.01.2015
MVM
-> vhml: Já jsu taky toho názoru,že pokud to je auto do muzea a jěždění bez agresivního brzdění - tak za určitých podmínek proč ne.
Alle na užívání a navíc "sportovní" styl vyhovuje DOT4 častá výměna a při montáži nových součástek konzervace pod prachovky (je možno i vnitřní díly) k tomu určenou pastou.
Jsou to brzdy - tady neexperimentuju.
Alle na užívání a navíc "sportovní" styl vyhovuje DOT4 častá výměna a při montáži nových součástek konzervace pod prachovky (je možno i vnitřní díly) k tomu určenou pastou.
Jsou to brzdy - tady neexperimentuju.
19:23:56
20.01.2015
20.01.2015
vhml
Já pořád nějak nevidím výhody DOT 5. To je jen o tom, že to do sebe nenatahá vodu aby jste to nemuseli co dva roky měnit ( což stejně neděláte ) ?
19:20:09
20.01.2015
20.01.2015
MOLSO
Momentálne celkom zaujímavá téma .... mám v pláne rozhasiť a prebudovať polovcu brzdového systému na zelenej .... keď som si to prečítal tak uvažujem o kompletnom rozhodení vyčistení, nových trubkách a pregumičkovanej hydraulike a o použití DOT 5ky. Len by ma zaujímalo, či tá silikonka fakt nejako nedegraduje a či je vhodná na športové využitie
23:11:17
19.01.2015
19.01.2015
MVM
-> dragon_cb_cz: Však já Ti rozumím - mám doma jednoho Fiata 850SC co se s ním skoro nejezdí a právě ty brzdy mě dost mrzí... Chce to mrknout na net kde se používá silionová DOT5 a snášenlivost s pryží. Osobně bych asi zavolal do Renovaku (p.Krejsa)- kde by tyhle info mohli znát.
23:04:23
19.01.2015
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> MVM: Tak technika co je v provozu, to je "jiná", tam člověka tolik neštve měnit po určité době brzdovku, protože to tak jako tak musí servisovat... ale na veteránu který kolikrát za sezónu vyjede jen jednou nebo vůbec už je to trochu otrava, proto mě to láká - nemuset měnit kapalinu a zároveň neriskovat korozi brzdových komponent. Že jí budu muset vyměnit kdybych s tím pak chtěl jet nějakou větší cestu, to už mě tolik netrápí.
23:02:28
19.01.2015
19.01.2015
MVM
-> dragon_cb_cz: Podle mě DOT 5 fungovat bude.ale dodržel bych vše nové - co se dílů hydrauliky týká. Já na vojně ještě byl ( starší mechanik kolové techniky ) a v prdeli byly prasátka i válce na UAZech i 1203,, ale to byla provozní technika s normální žlutou DOT3, my na rotě měli jen V3S a 815., pár Zilů
22:41:15
19.01.2015
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> MVM: No mě právě jde o tu ne-hygroskopičnost brzdový kapaliny, která by měla eliminovat tu nutnost to pravidelně řešit. Co jsem se dočetl, tak to mají v oblibě i vojáci u zakonzervované techniky.
22:03:12
19.01.2015
19.01.2015
MVM
-> vhml: Já nikdy nic nezjistil ani u SRF,protože odvzdušňuji na záv.každej večer Normálně to bude fungovat - ale prostě je to sichr
21:37:39
19.01.2015
19.01.2015
vhml
-> MVM 19.01.15 21:27:53: Na Blue racing jsem zvědav, taky jsem si ho pořídil. Reps teda mám ATE Typ 200 což je stejná kapalina jen bez modrýho barviva za patřičnej příplatek
21:27:53
19.01.2015
19.01.2015
MVM
S DOT5 nemám zkušenost,ale pokud by všechno bylo naprosto nový asi bych to do veterána na vyhlídkový jízdy zkusil.Jinak jsem vždycky pod prachovky dával buď ten Breox (dokud jsem měl) a těd dávám tu Ate pastu. Samozřejmě do veterána měnit/nebo aspoň každej rok jednou/dvakrád odfouknout. Na tekoucí prasátka nebo válec ale mělo nej vliv jestli se s tím vůbec jelo/pohlo -takže jsem pak kolikrát praktikoval čistě jen občas našlapat pedál.
Na ostřejší ježdění mám v autě SRF a hodně dobrá co vídám u kluků v německu je ATE Blue racing - je krásně modrá v nádobce
Vždycky když jsem měl pochybnost nejen u brzd jestli "něco snesou" gumky/o-kroužky, tak jsem je nechal ve skleničce ponořený co nejdelší dobu - jako vzorek jestli nebobtnají a pod.
Na ostřejší ježdění mám v autě SRF a hodně dobrá co vídám u kluků v německu je ATE Blue racing - je krásně modrá v nádobce
Vždycky když jsem měl pochybnost nejen u brzd jestli "něco snesou" gumky/o-kroužky, tak jsem je nechal ve skleničce ponořený co nejdelší dobu - jako vzorek jestli nebobtnají a pod.
20:37:40
19.01.2015
19.01.2015
Bedřich - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: Bohužel nemám...ale brzdovka se chovala stejně jako každá jiná.Po 500km zajetí šlo auto většinou pryč.Některé mi přijelo zpět na servis, ale brzdy se neřešily.
20:32:52
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> dragon_cb_cz: My jsme to davali do alfy a do tatry,za rok se auta vrátili a vše ok. Pak ještě do Porscháka,a tam taky ok,a to docela hodně jezdí,majitel si zatím nestěžoval
20:31:52
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> dragon_cb_cz: vetsina z nich uz neprijede, bud to funguje tak se nemaj duvod vracet a nebo uz jsou nekde na kasi :-D Ja bych ji vyzkousel ale nemam ji do ceho ted dat a proplachovat se mi to nechce protoze to vsechno neproplachnes a pak to reaguje s tou silikonovou a guma jde do haje... z toho bych mel strach
20:29:45
19.01.2015
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bedřich: Ty jo, tak to jsou dobré zprávy... a máš nějaké z těch aut kam to šlo pořád "na dohled", tzn víš jak se to chová po pár měsících? Zajímá mě hlavně jestli nezačnou prolínat prasátka a hlavní válec pochopitelně...
Každopádně dík za info - jsem rád, že konečně nejsou jen spekulace
Každopádně dík za info - jsem rád, že konečně nejsou jen spekulace
20:29:22
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> Sejki: ne,je to silikonová kapalina :)
20:28:16
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> doly120: neni to nahodou 5.1 ze ne?:)
20:22:05
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> Bedřich: Ano, sehnal,ale firmu z hlavy nevím
Pamatuju si jen že je to plechový kanist 5L.
Pamatuju si jen že je to plechový kanist 5L.
20:19:13
19.01.2015
19.01.2015
Bedřich - zrušená registrace
-> doly120: Tak to Zdenek potom sehnal nějakou v ČR?Atomec jsem u nás nesehnal.
20:16:40
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> Bedřich: Máme nějakou jinou,v plechovém kanistru
Tuhle jme měli ale taky,to je pravda :)
Tuhle jme měli ale taky,to je pravda :)
20:13:18
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Eidy: to nevim, nekde jsem cetl ze zivotnost hadice pro silikonovou brzdovou kapalinu je max 10 let a doporucujou kazde dva roky kontrolu bodu varu, jelikoz se take snizuje... pokud to tech 10 let ale vydrzi jak hadice tak kapalina tak se to pak vyplati
20:12:34
19.01.2015
19.01.2015
Bedřich - zrušená registrace
-> doly120: Požíváte tuto...www.automec.co.uk/product
s/silicone-dot-5-brake-clu
tch-fluid
-> dragon_cb_cz: Systém jsem měl nový pouze zadní brzdiče byly staré ,rozebrané a propláchnuté v lihu a potom jsem to pro jistotu oplachl čističem brzd.
-> dragon_cb_cz: Systém jsem měl nový pouze zadní brzdiče byly staré ,rozebrané a propláchnuté v lihu a potom jsem to pro jistotu oplachl čističem brzd.
20:06:53
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> Sejki: Tyjo,to ti z hlavy neřeknu,ale zítra kouknu...
Lejeme to do všech aut,jediný problém byl,že občas proteče nějaký váleček po repasi... ale to může být způsobeno i špatnou repasi,jinak žádné problémy nebyli
Lejeme to do všech aut,jediný problém byl,že občas proteče nějaký váleček po repasi... ale to může být způsobeno i špatnou repasi,jinak žádné problémy nebyli
20:06:16
19.01.2015
19.01.2015
Eidy
-> doly120: Přemýšlím postupně o tom, že bych jí taky šupnul do auta. Normální brzdovka se dá ředit lihem, takže by šlo propláchnout celej systém pár litry lihu, pak vyfoukat stlačeným vzduchem a nalít silikonovou.
20:04:03
19.01.2015
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> Bedřich: A dával jsi to do nového systému, nebo nějak propláchnutého?
20:03:31
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> doly120: a co si kupoval za vyrobce? koukal jsem ze se to da sehnat podstatne levneji...
20:00:27
19.01.2015
19.01.2015
doly120
-> Sejki: Může se to nalít i do starého brzdového systému,ale nesmí být nikde zbytek dot 4 a podobě. Aspon tak je to napsané na láhvi.
19:57:07
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Bedřich: nekdo tu poptaval jak to jde dobre odvzdusnit? Aplikoval jsi na komplet novej system nebo i starsi po nejakem vyplachu?
19:49:13
19.01.2015
19.01.2015
Bedřich - zrušená registrace
-> Sejki: Ve svojem autě už přes rok.Ale to stojí.V ostatních co jsem ji dával tak jsem neměl problém.Brzdilo to.:)
19:47:10
19.01.2015
19.01.2015
Sejki - zrušená registrace
-> Bedřich: uz ji mas? pouzivas? tak nejaky prvni dojmy?
19:45:01
19.01.2015
19.01.2015
Bedřich - zrušená registrace
-> Sejki: První nebude...
-> Bukaj: Není s ní žádný problém.
-> Bukaj: Není s ní žádný problém.
17:47:49
19.01.2015
19.01.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Predator3D jí do kila teď dával, cena šílená, zatím toho moc nenajel, ale jinak jako Eidy...
12:57:03
19.01.2015
19.01.2015
Bukaj
-> minno 19.01.15 12:35:34: Ony gumky v brzdovém systému jsou z daleko odolnější gumy, které chemikálie tolik nevadí (dnes je oblíbená zkratka EPDM, tak něco na ten způsob), takže toho bych se tolik nebál. Spíš jak se to bude chovat k ostatním částem hydrauliky (hliník, litina, ocel) a jak to půjde odvzdušnit
12:41:59
19.01.2015
19.01.2015
dragon_cb_cz
-> minno: Ono není silikon jako silikon... Předpokládám, že u brzdovky asi počítali s tím, že přijde do styku s gumou.