skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Konzervace Hbv, prasátka?
Ahoj, viete dat kontakt na niekoho kto by vedel repasovať? spraviť nerezovú vložku na brzdne resp. spojkovy valec?
-> MOLSO: Tolik vosku pro 6 párů doma jen tak nemám
-> Jarda: Toto řešení mě vůbec nenapadlo
galvanka je za kopcem
-> J3STER: Tak jsem to v minulosti dělal u bubnu na 805

-> Jarda: Toto řešení mě vůbec nenapadlo

-> J3STER: Tak jsem to v minulosti dělal u bubnu na 805
-> aceboss: Stříkni to trochu barvou a je. Pak to šmirglem , nebo barvožroutem sundáš.
A nebo je dej mě, a já si s tím budu vědět rady.
A nebo je dej mě, a já si s tím budu vědět rady.

-> aceboss 31.05.17 13:31:32: ja je davam galvanicky nazinkovat, nicemu to nevadi, tech par micronu zinku je dole pri prvnim brzdeni
na nefunkcnich castech potom zinek i castecne chrani funkcni cast kotouce nebo bubnu pred korozi 


-> aceboss: obrúsiť líšku, nastriekať konzervačným olejom v spreji, zabaliť do streč fólie a hotovo.
-> aceboss: a co ti brani tomu aby si ich zavoskoval ?
Obnovím toto téma s dotazem čím nakonzervovat nové originální kotouče a bubny na 130 které začínají chytat lišku a jsou holé (nejsou ve vosku). Natřel bych je tukem, ale mám strach aby litina nenatáhla mastnotu do své struktury a díly neznehodnotil.....

-> MVM:
+




Tak na veteránech,nebo případně tam,kde se už nedá válec nebo prasátka sehnat se vložkuje legovanou ocelí/nerezí a brousí přsenou bruskou na otvory. Je na to potřeba právě strojní vybavení,brusič a minimálně dostupnost náhradních gumiček a prachovek. Ale cenově to je uplně jinde - ovšem zase ta nerezová vložka je na věky.
-> Jozka:
Myslíš že se zase semele potyčka na téma DOT 3 a 4
Potažmo měnit/neměnit..
-> Jozka:


-> Zdenek136: Dá se repasovat i podomácku (i někteří zde se tím zabývali), případně zákazkově, dá se i vyvložkovat, někdo shání nový kusy, jinej si s tím hraje, je to jen otázka gusta a dostupnýho stojního vybavení.. A jo, v provozu s tím asi nic moc víš nenaděláš, než přehrnout prachovku a naplácat cosi. A ne, o výměně nebo nevýměně brzdovky jsi se asi zmiňovat neměl, to zas bude mela.. 

Ja používam už roky Bosch Superfit a spokojnosť www.vaz-market.com.ua/com
ponents/.../______________
___5118c4b1b022c.jpg
No a jak se o HBV starat, když jsou na autě...dole je to většinou orezlý v nečinné oblasti. Měnit často brzdovku a mělo by to stačit ne? A ten spodem vždycky vytřít to vazelínou od Ate? Dá se vlastně nějak repasovat? Jakmile je trochu chycenej, tak vždy šel do popelnice.
-> dragon_cb_cz: Už jsou tuby na cestě.. doufam, že nedopadnou stejně jako tvoje
.

-> palinator: Když vezmeš v servise nový, namontuješ je a starý zahodíš, tak netřeba vůbec nic řešit..
Co jsem se ptal známýho, co dělal léta škodovky, tak říkal že v životě nic z brzd nerozebíral a nevymejval a ani někdy neslyšel, že by to někdo někdy dělal... Nalil kapalinu olej neolej a nazdar. Já třeba vymejval, jen píšu názor někoho jinýho.
-> Jozka: Jo, přesně tuhle mám koupenou od doby co jsem se chystal repasovat čtyřpísty... ještě na ní nedošlo.
-> Jozka 11.01.15 17:12:28: No právě 

-> MVM: Taky si myslím - ale že jsme na virtu, tak se nedá vyloučit, že někdo ještě přijde s nějakou protichůdnou teorií.. 

-> Jozka: Souhlas
víc pro to udělat nelze.

-> MVM: Jo jo, v tý němčině je to napsáno naprosto polopatisticky.. u nás mlžej - jinak ale ta správná (dle Nr. produktu), do který půjdu, bude asi tahle: www.motointegrator.cz/pro
dukty/6197-montazni-pastam
azivo-ate-039902-05012
Nic bych neřešil,koupit Ate pastu viz.předchozí popis v němčině naprosto ideálně určuje tuhle pastu právě pro montáž a konzervaci všeho co příchází do styku s brzdovkou včetně gumiček a broušených ploch pístků-
www.zbozi.cz/hledani?q=At
e%20pa...

-> Bukaj: No právě z výroby tam něco je, ale nezjistil jsem co a ochutnávat se mi to nechtělo..
Jsem tomu věnoval ty 2-3 roky nazpět nějakej čas (a tradičně nedořešil), ale vybavuju si, že u nás v servise mi na první dobrou ukázali taky Ate (možná i sprej, ale už nevím jistě) a řekli - mažem tímhle, ale když jsem pak vyzvídal dál, jestli na skladování a dovnitř, dosti znejistěli..
Jsem tomu věnoval ty 2-3 roky nazpět nějakej čas (a tradičně nedořešil), ale vybavuju si, že u nás v servise mi na první dobrou ukázali taky Ate (možná i sprej, ale už nevím jistě) a řekli - mažem tímhle, ale když jsem pak vyzvídal dál, jestli na skladování a dovnitř, dosti znejistěli..
-> Jozka 10.01.15 23:42:45: Breox fluid, nebo něco velmi podobného je z výroby i ve Fragokováckejch válcích a prasatech (uvnitř), právě pro konzervaci. Ale co jsem sháněl, tak Lucas už Breox nedodává...

-> MVM: Aha.. už se mi vybavuje, kde jsem zkoumání v roce 2013 zakončil: Breox Fluid už se nevyrábí (nebo byl tehdy možná nedostupnej dočasně, asi by chtělo znova pročesat savanu) a ta Ate pasta mi (nehledě na ten silikon) nešla maloobchodně objednat - zdařilo se jen Ate cosi v pytlíčkách, který jsem koupil, ale byly značený nějak jinak, takže budou někde v ponku..
¨
Zajímavý, že na origo stránce o žádným silikonu nepíšou a ten popis je naprosto jednoznačnej, což jsem tehdy v našich shopech určo takhle nenašel..
www.ate-info.de/de/.../at e-bremszylinder-paste-180- ml
.. ale bezpečnostní list se mi hledat nechce
¨
Zajímavý, že na origo stránce o žádným silikonu nepíšou a ten popis je naprosto jednoznačnej, což jsem tehdy v našich shopech určo takhle nenašel..
www.ate-info.de/de/.../at e-bremszylinder-paste-180- ml
.. ale bezpečnostní list se mi hledat nechce
jenikovo.wz.cz/zajimavost
i/tipy_05.htm
Jo kluci - přesně takhle to vypadalo
Ten Breox BCF7 bych klidně konzervoval vše co se brzd týká. A nebo ještě ta modrá pasta ATE. (obrázky jdou pěkně zvětšit)
Oba dva přípravky jdou použít unitř a jsou mísitelný s brzdovkou
Jo kluci - přesně takhle to vypadalo

Oba dva přípravky jdou použít unitř a jsou mísitelný s brzdovkou
-> MVM: U těhle kapalin (Lucas Breox fluid ??) jsem se s jistotou nedopátral, jestli nepatří do brzd jenom "zvenka" - tj. až pod manžety..
-> MVM: Breox?
Lucas dodává čirý montážní olej na HBV a pístky. Ve škodovce jsem to běžně "fasoval" ve skladu,kdykoliv jsem na favoritech,feldách měnil pístky třmenů.. Zkusím to pohledat na netu.
-> stepan: No, dobově odborníci tvrdili, že tam nic olejnatýho nepatří (že prej difůze do ocelolitiny a tak..), takže i konkor je špatně.. a protože to přece jen jsou brzdy, tak z válců a válečků před použitím ten konkor vymejvám až do zblbnutí a končím lihem..

-> stepan: A nebo tak 

-> aceboss: Použitý válce sem vyfoukal konkorem, s gumičkama ať si dělá co chce, těch mám stejně dost nových a před případnym namontovánim bych válec rozdělal, vyčistil a gumičky dal nový.
Díky za rady. Právě jsem řešil otázku zda válce rozdělat propláchnout, složit a zalit zpět brzdovkou a zašpuntovat. Ovšem zde mě straší myšlenka vodnatění po letech a každý rok ji měnit kdo na to mám myslet že
Ten Glycerin mě vůbec nenapadnul a silikonem jsem si nebyl plně jistý co po x letech udělá s gumičkami.

Ten Glycerin mě vůbec nenapadnul a silikonem jsem si nebyl plně jistý co po x letech udělá s gumičkami.
-> Bukaj: Člověče mámil jsem z Fiegra (po ujištění od něj, že jeho díly po repasi vydrží 2-3 roky skladování v běžnejch podmínkách), čím to patlá a normálně to zamluvil..
Sichr je rozebrat, uvázat na provázek a potopit do horkého vosku.. ale není to moc praktické. Kdyby měl člověk dodržet (dobové škodovácké a dost striktní) pravidlo, že do brzdových komponent nepatří vůbec nikdy nic jinýho, nežli brzdová kapalina nebo líh, tak pak jedině naplnit kapalinou, zašpuntovat a jednou za dva roky vyměnit..
Silikon se mi vůbec nelíbí a to ani ten "neutrální" a tím pádem nemám tohle vyřešený taky.
Sichr je rozebrat, uvázat na provázek a potopit do horkého vosku.. ale není to moc praktické. Kdyby měl člověk dodržet (dobové škodovácké a dost striktní) pravidlo, že do brzdových komponent nepatří vůbec nikdy nic jinýho, nežli brzdová kapalina nebo líh, tak pak jedině naplnit kapalinou, zašpuntovat a jednou za dva roky vyměnit..
Silikon se mi vůbec nelíbí a to ani ten "neutrální" a tím pádem nemám tohle vyřešený taky.
Glycerín 

silikonový olej a prostříkat.. gumičkám neubliží a nevyschne
Pánové obracím se na Vás s jednoduchou otázkou.
Jak nejlépe uschovat a za konzervovat nové, ale hlavně i jeté brzdové, spojkové válce a prasátka.
Důvod je jednoduchý, né vše se dá již sehnat a nákladné zakázkové opravy (repasu) bych se rád v budoucnosti vyhnul. Jen doplním že nejde jen o válce a prasátka ze škodovek, ale i jiných vozů u kterých je sehnání velký problém.
Díky za rady a postřehy.

Jak nejlépe uschovat a za konzervovat nové, ale hlavně i jeté brzdové, spojkové válce a prasátka.
Důvod je jednoduchý, né vše se dá již sehnat a nákladné zakázkové opravy (repasu) bych se rád v budoucnosti vyhnul. Jen doplním že nejde jen o válce a prasátka ze škodovek, ale i jiných vozů u kterých je sehnání velký problém.
Díky za rady a postřehy.