skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda 120 nadmerna spotreba pneu
-> Tomaso435: to by bolo asi zbytocne, kopa prace stym bolo,hlavne korozia tam je minimalna prejavila sa na dverach iba, spodok je komplet natreny gumoasfaltom atd atd,toto este dlho vydrzi len tie gumy
.. co to auto vyhodit a koupit to samý jiný ?
-> srdcar 120L: no teraz nemam moc casu lebo mam vela prace az budem mat cas a budem o nieco mudrejsi napisem vam sem, neni problem zistit rozmery kamarad ma doma 4 skodovky
-> andy5734: Pravděpodobně ti nezbyde nic jiného, než celou kastli zespodu přeměřit. To znamená přeměřit montážní body uchycení náprav a agregátu jak rovnoběžně v ose tak i křížově. Takto jsem na dnes již zrušené škůdce zjistil, že byla bouraná na zadek a montážní body byly posunuty. Údajně byla kastle na stolici vyrovnaná, ale jsem měl problémy se sjížděním zadních gum a na geometrii se to nedalo dohnat. A stačil na to obyčejný svinovací metr. Akorát by to chtělo zjistit rozměry na kastli, která je v pořádku a s tím to porovnat. Pokud se to bude dost lišit, tak máš celkem problém.
Podle všecho to dostalo ránu na pravou stranu, nejspíš odzadu do kola a v místě uchycení ramena do kastle se to celé utrhlo. Někdo to od oka opravil a nechal to tak. Vzhledem k tomu, že byly buchty špatné, tak se to tolik neprojevovalo. Když jsi je vyměnil, usadilo se rameno do stabilní polohy a problém se projevil naplno. Podle fotky je uchycení buchty v kapse kastle posunuto odhaduji tak 2 cm dopředu, možná i více. Zkus to aspoň předběžně poměřit podle levé strany od konce kapsy v místě umístění heveru. Snad ti to pomůže od problému.
Podle všecho to dostalo ránu na pravou stranu, nejspíš odzadu do kola a v místě uchycení ramena do kastle se to celé utrhlo. Někdo to od oka opravil a nechal to tak. Vzhledem k tomu, že byly buchty špatné, tak se to tolik neprojevovalo. Když jsi je vyměnil, usadilo se rameno do stabilní polohy a problém se projevil naplno. Podle fotky je uchycení buchty v kapse kastle posunuto odhaduji tak 2 cm dopředu, možná i více. Zkus to aspoň předběžně poměřit podle levé strany od konce kapsy v místě umístění heveru. Snad ti to pomůže od problému.
-> andy5734: tak pak je ta kastle brutálně nabouraná ,, a teď tam máš motor dobře a předtím tam byl nakřivo :)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): rád by som dosiel ale to je dialka :P
-> minno: buchty som menil nedavno problem bol uz predtym. Stare boli rozsypane, ktym fotkam je to zasunute na doraz ja ti poslem sem zajtra fotky, este ktomu ten problem mam tak druhý rok, ked tam bol 4q s 120 motorom to som tam mal priblizne rok tak to bolo v poriadku
-> andy5734 06.10.14 21:31:47: buchty v ramenách si menil teraz, odkedy máš tento problém, alebo už dávnejšie? Pretože existujú aj zmetkové buchty, ktoré nemajú výstuž v strednom okrúhlom otvore, o ktorý sa buchty uchytujú do karosérie a potom to môže ľahko chodiť dopredu-dozadu.
tak já nevim, ty máš všecko dobře a máš kolo nakřivo,,,, dovez to v sobotu do brna já ti ukážu kde 

-> andy5734: toto máš tak ako na fotke, čiže držiaky prevodovky riadne zasunuté v šróboch silentblokov?
-> minno: zajtra sem pridam fotky o kompletnom agregate a uchytoch zatial diky
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč): buchty su v poriadku su nove aj ramena su ok... a neklepe nic
-> andy5734: Prevodovky sú všetky rozmerovo rovnaké. Teda tie rozmery, ktoré sú pre teba dôležité na polohu nápravy a motora v karosérii sú rovnaké či už 4q, alebo 5q.
Fotky úchytov prevodovky a ramien by pomohli identifikovať závadu.
Fotky úchytov prevodovky a ramien by pomohli identifikovať závadu.
-> minno: je 5 q s tenkou stenou kde sa spaja s motorom tzn na kratke stifty a je 5q ktora ma hrubu stenu kde sa spaja s motorom tzn na dlhe stifty tie som mal problem zohnat. Nemal by stym byt problem ine rozmery prevodovky tsm snad niesu
-> andy5734: U 742 může bejt vymletá buchta podélného ramene případně ta boční podložka co to středí. Pak to v tom lítá a kolo cestuje dopředu dozadu. Ať ti někdo kouká na kolo a ty si třeba zašpalkuj předek a zkus se rozjet dopředu a dozadu. Kolo by mělo zůstat na svém místě v podběhu. Maximálně o kousíček uhne, ale jen trošku.
-> andy5734:
nápravu nechávals kyvku nebo dávals úhlovku? (úhlovka - není deformovanej drřák šikmýho ramena na příčce?)
(edit beru zpět psals že mokrou)
nemáš obráceně na tom podélným rameni buchtu?
není deformovaná kapsa podélnýho ramene?
sedí podélný rameno správně v kapse?
není buchta podélnýho ramena na sračku?
nebouchá to cestou? neklepe to? když to zvedneš na hever aby to kolo bylo ve vzduchu a pustíš motor + dáš tam kvalt, nemrmle to sebou?
nápravu nechávals kyvku nebo dávals úhlovku? (úhlovka - není deformovanej drřák šikmýho ramena na příčce?)
(edit beru zpět psals že mokrou)
nemáš obráceně na tom podélným rameni buchtu?
není deformovaná kapsa podélnýho ramene?
sedí podélný rameno správně v kapse?
není buchta podélnýho ramena na sračku?
nebouchá to cestou? neklepe to? když to zvedneš na hever aby to kolo bylo ve vzduchu a pustíš motor + dáš tam kvalt, nemrmle to sebou?
-> andy5734: Poprosím ešte raz a zrozumiteľne.
Nic a predtym to nebolo tak inac mam 5q na hrubsie stifty lebo je aj na kratke neni tam neaky rozdiel v rozmeroch?
-> andy5734: musíš hľadať ďalej.....čo všetko si ešte menil pri prehadzovaní motora a prevodovky?
Prehodil som to uplne to iste to je aj prevodovka je spravne na priecke ulozena...na posuv kocky nereaguje stale to iste kolo stale boci dnu , este som to porovnal s kamosovou ako ma daleko motor od kasne auta smerom k zadnym sedackam rovnaka vzdialenost tam je a on to ma nastavitelne. Je to zahada toto
-> andy5734: Případně i příčka motoru může bejt hnutá... Tzn co můžeš přehodit z toho původního motoru se kterým to bylo OK, to přehod..
-> minno 06.10.14 08:55:06: súhlas soudruhu

-> minno: okej drziaky motora sa davali druhe aj to pozrem. Len priecka prevodovky zostala povodna
-> andy5734: Kukni aj držiaky motora, neviem či máš pôvodné držiaky alebo si dal druhé s tým favo motorom. Ja som mal kedysi po búračke ohnuté aj držiaky motora aj držiaky prevodovky, agregát bol uložený nakrivo a tým pádom aj náprava, jedno koleso vytŕčalo viac von a druhé zas bolo viac utopené.
-> minno: tymto som myslel ze najprv este vsetko prezriem ci je fakt na spravnom mieste...
az ptm riesit kocky atd 


-> andy5734 06.10.14 10:43:11: Kazdopadne jeden pise geometria druhy ze je agregat posunuty
Žeby posunutý agregát = zlá geometria náprav? U kyvadlovej nápravy je to ruka v ruke.



-> andy5734: no pokud si měnil motor a před tím ti to nedělalo. tak si ho tam špatně uložil... a tim je to jasny
Okej dnes este opravim jednu feldu a zajtra sa nato pozrem. Kazdopadne jeden pise geometria druhy ze je agregat posunuty... priklanam sa k verzii cislo 2 ako som aj pisal nereaguje to na posuv kocky
tam je především něco VELICE špatně, a v rámci posuvu kostky to geometrie nemá šanci vyřešit,, ten motor tam musí sedět ukrutně nakřivo. prvně řeš, proč to kolo de totálně šejdrem
s tímhle jet na geošku je zbytečný v tomto stavu

-> CragHack: -> andy5734: tak si nájdite normálny servis a nenechávajte sa odbiť suchým rožkom.
U nás v autorizáku jsem se o geometrii na 1000MB jen tak zmínil a hned se tvářili jak Rejžek na CD Vondráčkový.. Tak jsem zdachmal kámoše, co má Ford servis a po nějakým laborování (a s tím, že je to nově postavený auto a taky že dojelo do servisu na podvalu s povolenýma spojema na zadku) to zmákli.. ale nadšený z toho taky nebyli.
Minno neni to vyhovorka mne v troch povedali ze to nespravia v stvrtom mi to zobrali ze spravia....nakoniec vysvitlo ze zadok mi nevie nastavit lebo v pc nema hodnoty a vysolil som 30 euro za nic. Som bol hlavne kvoli tej zadnej naprave prave......

-> minno: No s tvrdenim ze vedia spravit geometriu na skodovky VSADE by som nesuhlasil. Ja som sa vybral do Autorizovaneho servisu SKODA u nas v HC. Chlapec na to kukal jak vyrazena poistka. Pol hodku chodil zo zdvihakom hore a dolu a nakonec ma poslal prec, udajne ze mu padol softver. Pozor este raz pripominam ze to bol Autoriztovany servis Skoda kde si myslim ze by mali vediet prvy, co kde je a ako sa to robi.
-> andy5734: Akože neviem čo riešiš....očividne tam máš úplne nahovno geometriu....nastavovať to len tak od oka to je teda fakt rozum
Kecy že nepoznáš nikoho, kto by ti to nastavil sú len výhovorky, nastavia ti to v akomkoľvek servise kde robia geometriu, len musíš mať všetky spoje v dobrom stave, aby tým šlo hýbať. Žiadne prípravky na to netreba, lebo dnes sú "všetky" servisy vybavené digitálnou geometriou. To jest nasadia na každé koleso snímač a v počítači už vidia polohu každého kolesa. To, prečo to na škodovkách možno nechcú robiť, je len tým, že tam bývajú zahrdzavené spoje a podobne, resp. že nemajú v PC "mapu" geometrie pre tieto autá, ale to nie je problém, pretože v príručke nájdeš všetky údaje a keby aj nie, tak ti to skontrolujú a nastavia aj bez toho (t.j. súososť v rámci možností do 0, zbiehavosť predku aj zadku cca 1-3 mm a zjednotiť odklony predku).
A okrem iného nejde len o nastavenie geometrie zadnej nápravy, veľmi dôležité je nastaviť súososť zadku s predkom.
Zájdi na geometriu a hneď budeš vedieť ako na tom si a čo treba porobiť.... Porobíš, a problém vyriešený. Easy

Kecy že nepoznáš nikoho, kto by ti to nastavil sú len výhovorky, nastavia ti to v akomkoľvek servise kde robia geometriu, len musíš mať všetky spoje v dobrom stave, aby tým šlo hýbať. Žiadne prípravky na to netreba, lebo dnes sú "všetky" servisy vybavené digitálnou geometriou. To jest nasadia na každé koleso snímač a v počítači už vidia polohu každého kolesa. To, prečo to na škodovkách možno nechcú robiť, je len tým, že tam bývajú zahrdzavené spoje a podobne, resp. že nemajú v PC "mapu" geometrie pre tieto autá, ale to nie je problém, pretože v príručke nájdeš všetky údaje a keby aj nie, tak ti to skontrolujú a nastavia aj bez toho (t.j. súososť v rámci možností do 0, zbiehavosť predku aj zadku cca 1-3 mm a zjednotiť odklony predku).
A okrem iného nejde len o nastavenie geometrie zadnej nápravy, veľmi dôležité je nastaviť súososť zadku s predkom.
Zájdi na geometriu a hneď budeš vedieť ako na tom si a čo treba porobiť.... Porobíš, a problém vyriešený. Easy

jo mam este som to aj kontroloval, nedavno som totiz menil diferencial lebo sa rozsypal tak to bolo cele zasa vonku a prezrel som to, no nieco vymyslím dufam lebo toto mi uz leze na nervy
-> andy5734: A mas spravne zasunutou prevodovku na pricku? Pak leda propilovat apod, kolo musi urcite dozadu nebo agregat dopredu nebo oboji kombinace - vyber si co pujde.
-> Kuladmin: problem je ten ze je uplne vzadu uz ted, víc nejde,asi to vypada tak ze budu menit kolem pneumatiky na te strane, jo jinak kdyz tam byl 4 kvalt tak to jeste nezralo pneu, pak sem menil motor za favorit a 5q odvtedy to dela
-> andy5734: Uz na prvni fotce je jasne videt ze to kolo resp poloosa potrebuje vyrazne dozadu. A nebo mas hnutej celej motor a prevodovku do zadu. A nebo pak kastle.
a čo stymto jako mam robit ? vymenit celu polonapravu alebo nepomoze ?, zas také ako na tom videu to este není :D :D
-> Tomaso435: 4stope auto
no ne praveze jde rovne i na ceste jen kdyz projedu kráter tak jakoby kombajn vybočí zapéruje ale vyrovná se
no ja nevím fakt cotoje ale geometrie asi ne....jak hovorim kocku sem dal kamkolvek dopredu dozadu kolo stálo porád takhle
to auto musi jezdit bokem
tobě zatáčí i zadní náprava 

-> Kuladmin: tu mas nejake fotky, je na tej strane prehodena pneu s druhou tak este neni moc odraná ale spravil som foto jak odralo stranu za necele 4 mesiace, pri zatazi auto sadne vtedy nevidiet to V,jinak rameni krivé neni bylo venku, tlumic funguje, nevsimol som si nic nezvycajneho
dal som linky dufam ze pojdu lebo su velké fotky
imageshack.com/i/hjVyS8Fj j
imageshack.com/i/kp0DueNP j
imageshack.com/i/iqzjhnH2 j
imageshack.com/i/ipxfEvnD j
dal som linky dufam ze pojdu lebo su velké fotky
imageshack.com/i/hjVyS8Fj j
imageshack.com/i/kp0DueNP j
imageshack.com/i/iqzjhnH2 j
imageshack.com/i/ipxfEvnD j
Je to určitě geometrii, ale podmínkou je mít vše uložení pevné nikde nic nevytrhnuté a funkční tlumiče! A nezkřivená / zkroucená ramena! A pak už to chce jen někoho kdo to umí a je ochoten udělat na škodovce. Většina firem to opravdu nehce dělat resp. nastaví jen předek a to ještě jen jednu stranu a na polohu volantu kašlou. Nahod foto z boku a zezadu toho kola když stojíš na rovné zemi. Jestli tam máš brutálně Včka i třeba po zatížení, je to taky špatně - třeba dal někdo špatné pružiny a domky apod.
no mne to tak príde ze nereaguje lebo vkuse tam je zbiehavost velká, neviem ze by sa take volaco stalo aspon mne...no ja pohladam niekoho kto nato ma veci a vie to spravit, lebo v servise ta stym poslu akurat do p....ze to nevedia spraviť. prehodim potom pneu a uvidím...či to pomohlo
-> andy5734: ak to auto niekedy v minulosti vymietlo kanal alebo škarpu moze byt pohnuta kasna. neviem či až tak moc aby to nereagovalo na posun kocky, ale vie to spravit dost. 2 roky dozadu som mal mensiu nehodu a zadok mi zoskočil do škarpy a vzadu som mal zrazu rozbiehavost ... kocku mam natlacenu na max dopredu a stale to nie je OK ale gumy to nezerie. Ak ti je luto 15 € za geometriu tak radsej der dlasie a dalsie kolesa.....