skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zle stoja kolesa skoda 130 rapid
21:52:13
24.08.2014
24.08.2014

m8rinek
-> Jozka: Co jinak dlouhou, hlavně absolutně změníš charakter, protože každý, první i poslední závit má svou charakteristickou funkci (u toho jsem se málem po*ral v kině :))).
21:48:25
24.08.2014
24.08.2014

Jozka
-> Tuner#2: Ty už taky neumíš číst jako on ? Přece budeš mít každou jinak dlouhou... fakt těžkej průser..




21:48:24
24.08.2014
24.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
vždyť to napsal ,,, já si to obecně řečeno myslím taky, akorát to nikomu neříkám
21:43:15
24.08.2014
24.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 23.08.14 12:32:08: Dá se souhlasit s tím, že stahování závitů k sobě je nesmysl, ale můžeš nám všem konečně prozradit co tak špatného se stane s pružinou, když jí zkrátím?
21:25:33
24.08.2014
24.08.2014

Jozka
-> elbacil: Je to marný, je to marný, je to marný..



12:32:08
23.08.2014
23.08.2014

elbacil
Nechcem sa s nikým hádat tak citujem iného demagoga.,, Rozumné možnosti sme týmto vyčerpali, no sú „odborníci“, ktorí zvládnu viac. Žiaľ, ešte stále sa v značnej miere stretávame s kratšími pružinami, ktoré vznikli sprostým odrezaním ich časti. Nezmyselnosť tohto kroku je však zrejmá – veď vinutá pružina je dôležitá ako celok a každý z jej závitov, od prvého po posledný, má svoju konkrétnu a nezastupiteľnú úlohu, čo sa ešte znásobuje v prípade (dnes už takmer výlučne používaných) pružín s progresívne navrhnutou charakteristikou. Odrezaním jedného konca sa tak v prvom rade odstráni rovná dosadacia plocha, zabezpečujúca, že drôt pružiny je namáhaný iba na ohyb, teda tak, ako je dimenzovaný. Krútiť sa však budú miesta uloženia („taniere“) pružiny, či už v karosérii, alebo na vzpere McPherson, čo, samozrejme, spôsobí jej prídavné ohybové namáhanie. Úplné zničenie charakteru pružiny je hádam jasné. Neviem, či má vôbec cenu dodať, že po takomto zásahu bude mať (aj napriek snahe o presnosť rezu) každá z pružín rôznu dĺžku, čo ďalej prehĺbi ich nerovnomerné zaťaženie počas jazdy.
Ďalším z „vysoko odborných“ zásahov s cieľom znižovať zvykne byť nahrievanie pružiny, či už v niektorej konkrétnej časti, alebo po celej dĺžke. Dôsledkom sú ale zmeny v štruktúre materiálu, čo vedie jednak k jej menšej odolnosti proti cyklickému zaťaženiu, najmä však k zmene deformačných vlastností a teda aj ku zmene (no ťažko povedať akej) charakteristiky. Nakoniec, rovnako ako v poslednom prípade sa všetko skomplikuje ešte (v reále) rozdielnou dĺžkou jednotlivých pružín.
Ľudská hlúposť však nemá hranice, a tak „vývoj“ priniesol ďalší pozoruhodný prvok. Jeho použitím sa k sebe priťahujú dva či viac závitov pružiny, čím klesá jej celková dĺžka. Nezmyselnosť tohto riešenia je každému jasná po prečítaní predchádzajúcich odsekov. "
Ďalším z „vysoko odborných“ zásahov s cieľom znižovať zvykne byť nahrievanie pružiny, či už v niektorej konkrétnej časti, alebo po celej dĺžke. Dôsledkom sú ale zmeny v štruktúre materiálu, čo vedie jednak k jej menšej odolnosti proti cyklickému zaťaženiu, najmä však k zmene deformačných vlastností a teda aj ku zmene (no ťažko povedať akej) charakteristiky. Nakoniec, rovnako ako v poslednom prípade sa všetko skomplikuje ešte (v reále) rozdielnou dĺžkou jednotlivých pružín.
Ľudská hlúposť však nemá hranice, a tak „vývoj“ priniesol ďalší pozoruhodný prvok. Jeho použitím sa k sebe priťahujú dva či viac závitov pružiny, čím klesá jej celková dĺžka. Nezmyselnosť tohto riešenia je každému jasná po prečítaní predchádzajúcich odsekov. "
22:22:56
21.08.2014
21.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> Jirik_Tuňák1983: míň než šestnáctky na lavce za barákem o žižlání všeho ostatního
22:16:16
21.08.2014
21.08.2014

Jirik_Tuňák1983
A na jak dlouho si vystačíte s takovou píčovinou jako je probírání žižlání pružin. 

22:14:59
21.08.2014
21.08.2014

Bukaj
-> šrek: 436 mm (Garde 412 mm)

21:53:12
21.08.2014
21.08.2014

šrek
Jen tak mimochodem, kolik mají mm na dýlku origo vlečkový pružiny? Díky
09:47:47
19.08.2014
19.08.2014

dragon_cb_cz
-> stepan 19.08.14 08:39:20: To máš pravdu, ale o tom tu řeč opravdu nebyla 

08:39:20
19.08.2014
19.08.2014

stepan
-> Bukaj: Jo, to souhlasim.
06:25:34
19.08.2014
19.08.2014

Bukaj
-> stepan 18.08.14 16:32:00: -> Bukaj 18.08.14 16:08:49:
Jinak máš samozřejmě pravdu, ale každý z nás píše o trochu jiné věci - chtěl jsem jen říct, že pouhá výměna pružin za kratší bez dalších úprav není zrovna košer...

Jinak máš samozřejmě pravdu, ale každý z nás píše o trochu jiné věci - chtěl jsem jen říct, že pouhá výměna pružin za kratší bez dalších úprav není zrovna košer...

16:32:00
18.08.2014
18.08.2014

stepan
-> Bukaj: To gumový uložení pružin je jediný, co se může víc ničit, ostatní bude uplně stejný jako když se daj rovnou krátký pružiny.
16:08:49
18.08.2014
18.08.2014

Bukaj
-> dragon_cb_cz:
Ano i ne - bavíme se tu o seriovém voze a úpravě pružin na něm...
Ano i ne - bavíme se tu o seriovém voze a úpravě pružin na něm...

16:04:31
18.08.2014
18.08.2014

dragon_cb_cz
-> Bukaj 18.08.14 15:39:38: Jenže to co jsi napsal platí úplně stejně i pro pružiny "krátké" už od výroby...
15:39:38
18.08.2014
18.08.2014

Bukaj
-> stepan 10.08.14 21:02:49: Sníží se jeho světlá výška, rozhodí se geometrie a zvýší se opotřebení dorazů, gumových sedel pružin a gumových pouzder náprav (pokud se nestaví celá náprava odznova).
Takže samé negativní jevy...
Jinak k úplně původnímu dotazu bych podotkl, že sjíždění vnitřní (nebo i vnější) strany běhounu pneumatik není způsobeno odklonem kol od jejich svislé osy, nýbrž rozhozenou sbíhavostí, popřípadě souosostí náprav. I na vlečce s hodně velkými Áčky se při správné geometrii neopotřebovává vnitřek běhounu výrazně více, než vnějšek.
Ono je vlastně jedno, co je příčinou, neboť postup řešení problému je jednotný - dát dokupy nápravu a až pak seřídit geometrii
Takže samé negativní jevy...

Jinak k úplně původnímu dotazu bych podotkl, že sjíždění vnitřní (nebo i vnější) strany běhounu pneumatik není způsobeno odklonem kol od jejich svislé osy, nýbrž rozhozenou sbíhavostí, popřípadě souosostí náprav. I na vlečce s hodně velkými Áčky se při správné geometrii neopotřebovává vnitřek běhounu výrazně více, než vnějšek.
Ono je vlastně jedno, co je příčinou, neboť postup řešení problému je jednotný - dát dokupy nápravu a až pak seřídit geometrii

20:29:09
15.08.2014
15.08.2014

Evž@
Ja bych řekl že i kdyby nám to řekl tak se beztak flexy budou nad škodováckýma pružinama roztáčet nadále :D
22:04:44
10.08.2014
10.08.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2 - zrušená registrace 10.08.14 20:36:33: Fakt? Ani ja? To je v prdeli, ja jsem fakt kokot, ze ani tohle nevyhraju 

21:46:33
10.08.2014
10.08.2014

U-Geen
-> stepan: prijde do pekla
21:02:49
10.08.2014
10.08.2014

stepan
-> elbacil: Jenom tu pořád prskáš o tom, že řezaní pružin je špatný. Mohl bys teda blbcům napsat proč? Co špatnýho se stane s autem, který má uříznutý pružiny?
20:36:33
10.08.2014
10.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 10.08.14 20:30:23: Větší demagog tu snad na virtu nebyl... Můžeš mě konečně odpovědět na mou otázku?
20:30:23
10.08.2014
10.08.2014

elbacil
-> stepan 09.08.14 21:21:33: blbec je jedine ten čo si reže pružiny,pravdepodobne aj ty

08:48:08
10.08.2014
10.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> m8rinek: to byl asmozřejmě krutý žert, ale nedávno se to tu někde řešilo, oprava prasklý pružiny svařením 

22:12:32
09.08.2014
09.08.2014

Kocvin
-> m8rinek: Divil by ses, ale já jistý svár na pružině provedl a drží to stále i po 3 letech provozu

22:04:41
09.08.2014
09.08.2014

m8rinek
-> Peťa Klíč: Svařit? :D Aneb jak donutit pružinu prasknout :D.
21:41:49
09.08.2014
09.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
pružiny se neřežou protože pak nedosednou do misek správně ,, když už tak rozříznout uprostřed, kdo má svářečku tak svařit, kdo ji nemá tak to spojit stahovačkama na hadice!
21:39:28
09.08.2014
09.08.2014

Eidy
-> Tuner#2: Pružiny se přece neřežou! Fuj, fuj, fuj. Proto já je odbrousil úhlovou bruskou.

21:25:23
09.08.2014
09.08.2014

stepan
-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.08.14 21:24:12: Protože je to prasečina přece. 

21:24:28
09.08.2014
09.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
21:24:12
09.08.2014
09.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
-> elbacil 09.08.14 21:20:20: Můžeš nám co máme uřezané pružiny konečně objasnit, proč se pružiny neřežou? Podle mě je to menší zvěrstvo než převařit uši na příčce, neb se zbytečně ramena víc namáhají na krut díky posunuté ose.
21:21:33
09.08.2014
09.08.2014

stepan
-> elbacil: Už se to tu řešilo a vyšel si z toho jako blbec pokud si dobře pamatuju...
21:20:20
09.08.2014
09.08.2014

elbacil
-> okush20 09.08.14 14:57:53: pružiny sa nerežu.Nechcem sa tu s nikym hádat že prečo a ani nebudem.Už sa to tu preberalo x krát.Odporučam hladat inde nie tu, že prečo.A už si sa dopátral čo spravíš s áčkom vzadu?Ja som to riešil po svojom a je klud.
14:57:53
09.08.2014
09.08.2014

okush20
chalani tak nedavno som to rozobral a vsimol som si ze vystuhy su zohunte musim povolit rameno a vystuhy nejak doklepat naspat a nejak to este vytuzit lebo zase mi to zohne naspat jak je teraz celkom makacka asi pred pol hodinov som dokoncil predok rezal som z pruzin lebo bol moc vysoko celkom tomu pomohlo kleslo auto o 2 cm nizsie ale casom sa to este usadne a pojde este o kus nizsie :)
21:28:18
06.08.2014
06.08.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tuner#2: Hrozny no... to je jako kdyz ty vedecky popisujes montaz ramen vlecky.
20:16:36
06.08.2014
06.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
Bože to jsou argumenty...

10:43:18
06.08.2014
06.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> minno: no zavazajů
já nevim proč tomu nevěříš 


10:35:35
06.08.2014
06.08.2014

minno
-> Peťa Klíč: spojkovú trubku a hadičku som po 19 rokoch dával v 2007 nové, od 2007 dodnes som na to 7 rokov nešahol, takže to je fakt problém, tie ramená tam sakra zavadzajú.
10:24:20
06.08.2014
06.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
no ale když už to řeším tak se můžu unadávat



09:56:25
06.08.2014
06.08.2014

minno
-> Peťa Klíč: máš ty problémy.
09:55:57
06.08.2014
06.08.2014

vhml
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 06.08.14 09:23:10: jo, tak spoj spojkový trubice a hadice k nádrži je věc, kterou řeším nejmíň 3x tejdně že 

09:23:10
06.08.2014
06.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
já nemluvím o servisu nápravy, to si nemůžu stěžovat, ale např. naprostý nepřístup k takovým věcem jako je spoj spojkový trubice, hadice k nádrži etc
a to nemluvim o tom že pasažéry na zadních sedadlech tlačí do zad akumulátor Varta B18 který se nevejde pod podlahu :)
a to nemluvim o tom že pasažéry na zadních sedadlech tlačí do zad akumulátor Varta B18 který se nevejde pod podlahu :)
09:10:55
06.08.2014
06.08.2014

minno
-> Peťa Klíč: To asi potom všetci poznáme iné vlečky ako ty :) Podľa mňa je to krásne servisovateľná náprava. Jedna z hlavných výhod: všetky diely sú navzájom zámenné s dielami z inej vlečky. Kdežto u kyvky ani náhodou - chceš len vymeniť sprostý bubon a musíš ho spasovávať (zabrusovať) ako debil s poloosou. Nie sú bohvieako zámenné ani nohavice polonáprav s vekami ložisiek diferáku na prevodovke - tiež treba spasovávať.
08:56:30
06.08.2014
06.08.2014

stepan
-> Peťa Klíč: No nevim, zas při výměně převodovky nemusíš sundávat nápravu a pak ji zatěsňovat a při výměně dílů brzd nepotřebuješ žádnej stahovák a rvát blbej spoj.
08:53:42
06.08.2014
06.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> vhml: no prakticky cokoliv co chceš dělat vzádu a zavazí tam ta hromada ramen
já nenadávám na vlečku, já nadávám na to, že tam prostě zavazí 


08:48:34
06.08.2014
06.08.2014

vhml
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 05.08.14 15:44:18: můžes rozepsat ty deílčí demontáže kvůli blbince?
Fakt by mě to docela zajímalo co dělám špatně když na kudy chodím nadávám na kyvku a vlečka je věc funkční a servisně pohodlná...
Fakt by mě to docela zajímalo co dělám špatně když na kudy chodím nadávám na kyvku a vlečka je věc funkční a servisně pohodlná...
20:53:46
05.08.2014
05.08.2014

Matthes, záškodník z TechWebu
-> m8rinek: Dekuju, ze nekdo taky premysli hlavou... :)
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 05.08.14 13:50:30:
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 05.08.14 13:50:30:

18:32:31
05.08.2014
05.08.2014

Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 05.08.14 09:49:36: Na lino se vykaslat nemuzes, kdyz tam das vyztuhu, tak by se to krizilo.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 05.08.14 15:44:18: Sikmy rameno papirovy neni, to jen zub casu a nestrikani dutin z nej ten papir pripadne muzou udelat. Kdyz jsou zdravy ramena a podelne maji ten druhy posledni stupen evoluce vyztuhy, tak kola stoji rovne viz. MATTESS i po letech.
Jinak ja mel volne trubky na bubnove naprave s gumou mezi asi 5 let, ted uz 4 roky mam volne trubky s linem a nikdy jsem na ten spoj sahat nemusel.
-> Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč) 05.08.14 15:44:18: Sikmy rameno papirovy neni, to jen zub casu a nestrikani dutin z nej ten papir pripadne muzou udelat. Kdyz jsou zdravy ramena a podelne maji ten druhy posledni stupen evoluce vyztuhy, tak kola stoji rovne viz. MATTESS i po letech.
Jinak ja mel volne trubky na bubnove naprave s gumou mezi asi 5 let, ted uz 4 roky mam volne trubky s linem a nikdy jsem na ten spoj sahat nemusel.
15:49:22
05.08.2014
05.08.2014

okush20
takto mu stoji koleso na ramene som pozeram silentblok je dost rozbity je pravda ze aj pruziny su vytahane treba menit rozmyslam ze tam osadim pruziny z felicie combi tu uzsie ale vojdu tam davali sme to uz z kamosom na jeho rapidu ja som z toho uz somar :(
15:44:18
05.08.2014
05.08.2014

Strašlivý Píďa (aka PeťaKlíč)
-> vhml: to že šikmý rameno je (z výroby) prakticky papírový, takže pokud to člověk nevyztuží traverzou ,,,,, jinak je ta náprava čertovsky dobrá, co se týče jízdních vlastností (na ty poměry) ,,,
špatně je to jakej je tam vzadu bordel a kolik dílčích demontáží se musí provést kvuli nějaký malý blbince
špatně je to jakej je tam vzadu bordel a kolik dílčích demontáží se musí provést kvuli nějaký malý blbince