skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
brzdy felicia
prohledat
78 příspěvků (zobrazeno 51 až 78) od 24.07.2014 do 03.12.2017, založil/a kovo 1.3 mpi
-> Marcius: díky za odkaz, teď už jenom vymyslet, jak musí přípravek vypadat, aby na konci vznikla taková bakule. .
-> Antony: Ano, trubička 5mm, závity by na feldě měly být stejný , tj.M10x1, nevím teda jak u ABS verze... Jinak to zakončení je typ F a vypadá takto :
www.garance-slavicin.cz/h adice/.../14-1-Brzdove-tru bky
Já si to doma nelisoval, jen jsem si připravil trubky, koupil holendry a skočil do autoservisu, kde mi ty zakončení nalisovali... za celý auto jsem dal asi 70,- za lisování...
www.garance-slavicin.cz/h adice/.../14-1-Brzdove-tru bky
Já si to doma nelisoval, jen jsem si připravil trubky, koupil holendry a skočil do autoservisu, kde mi ty zakončení nalisovali... za celý auto jsem dal asi 70,- za lisování...
-> Milan 136: A je to doma vyrobitelný? (přípravek na 742 jsem dělal) teď jde o to jestli jde udělat i pro feldu. A předpokládám, že trubička je průměru 5mm
-> Antony: 742 má na konci trubky kalíšek, felda bambuli
Dotaz: na feldě potřebuju vyměnit zadní trubičky k brzdám. Jsou holendry stejný jako u 742? nebo je použitý jiný závit v omezovači účinku?
-> eben: Pokud je ok a gumička pod nádobkou ok tak se musí zalít sám, teda jestli nezástal viset ale snad ne. Zkus dát na povolený odvzdušnovák hadičku tu do skleničky (tak jak se má odvzdušnovat) a nechej povolený odvzdušnovák a zkus pomalu šlapat na pedál zda začne téct kapalina - jen pozor ať ti nedojde v nádobce.
-> eben: Právě že tenhle systém samostavu ala felda je snad nejspolehlivější a plně funkční. Naopak jsem ještě neviděl že by někde nefungoval, pokud je volněj a čistej není problém.
-> kovo 1.3 mpi 21.08.14 20:03:40: k tomu samostavu,videl som vselico ale to ze sa samostav ustavi sam na felicii som na ziadnej felicii nevidel,ja osobne vzdy po vymene celusti nastavujem ten kuzelik rucne,a to tak aby bubon nesiel uplne volne,a ma to velky vplyv na chod pedalu aj na chod rucnej brzdy,a vzdy to brzdi vyborne,a na obrazku ako vidim mas tie kuzeliky uplne stiahnute,tolko moj postreh
Ahoj. Stále mi to nebrzdííí už som s toho chorý. Vymenil som aj tie valčeky na hbv a nepomohlo tak som vymenil aj hbv (fragokov). No teraz som to asi naprd odvzdušnil lebo vzadu ide čistá kvapalina potom hromada bubliniek kvapalina zase bublinky a potom vôbec žiadna kvapalina. Odvzdušnuje sa aj hbv? Čo je ale zvláštne tak predok brzdí stále dokonalo. Mám vážne podozrenie na valčeky vzadu. Čo s tým ja som už vážne zúfalý. No dostanem sa k tomu minimálne jazdím na kamióne čo moju situáciu neuľahčuje. Ďakujem
-> kovo 1.3 mpi: A jde ti tam kapalina pri odvzdusnovani? Vzadu? Hybou se ty ,,prasatka,, kdyz mas sundany buben? Zkus sundat buben a opatrne slapnout na pedal (druha osoba) a sleduj ty prasatka zda se hybou - vysouvaji. To jinak uz neni mozny leda ze je v nich vada. Nebo pak leda ze by ale oba naraz , ty ,,valecky,, na hlavnim brzdici co maji za ukol omezovat tlak na zadek ale ty sem jeste ,,rozbity,, nevidel.
Meril si schvalne i vnitrni prumer tech bubnu? Jen tak pro info. (v tom bych chybu nevidel ale clovek nikdy nevi)
Meril si schvalne i vnitrni prumer tech bubnu? Jen tak pro info. (v tom bych chybu nevidel ale clovek nikdy nevi)
Tak musím to tu zase vytiahnuť lebo konečne som dorobil trubky dozadu a ked už tak aj predok. Odvzdušnil som to pedál ako kameň a stále ten zadok nebrzdí. Nastavoval som aj samostav tak ako ste mi radili, ručka 4 zuby drží pekne ale nožná ani ťuk Čo s tým už neviem
-> kovo 1.3 mpi 25.07.14 19:39:10: ide normálne ponad nádrž a vpredu popri náprave ,dá sa to v pohode pretiahnuť , len treba origo trubky a vytvarovať ich daleko od riadenia , ostatné je brnkačka ...
-> Kuladmin: jasné že som kúpil obe len neviem ako ide tá trubka k pravému kolesu okolo nádrže nieže musim rozobrať pol auta kvôli tomu
-> kovo 1.3 mpi: To už si měl koupit i tu druhou - moje rada ja se na todle takhle sáhne tak už to musí komplet. Zvedne se tlak apod ta půjde druhá do háje. Určitě to vyměn taky.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Tak teraz som sa vrátil z garáže že pozriem tie samostavy ale ani som sa k tomu nedostal lebo pred pravým zadným kolesom kaluž brzdovky. Asi mi rupla trubka od hbv pretože je otečená od vrchného ohybu vedľa nádrže takže otázka. Kadiaľ tá trubka ide podredu k hbv moc som to dnes neskúmal bol som tú trubku kúpiť a zajtra chcem robiť
-> kovo 1.3 mpi: Samostav jde s trochou šikovnosti zvednou opatrně přes díru náboje (kolovýho šroubu) opatrně kvůli sesmeknuttí pružinky při pohybu šroubováku.
-> Kuladmin: aha takže ten kolik s tou pružinkou musi byť čo najvyššie? a zdvihnem ho aj ked je na ňom založená tá pružinka? nechať odvzdušnené tak ako je?
-> kovo 1.3 mpi: Musis zvednout ten klinek co ho taha dolu ta pruzinka. To je samostav. Pak povolit rucku nasadit buben a naslapat a musis i slyset jak cvaka samostav. A tim se nastavi oblozeni k bubnum. A teprve pak nastelovat rucku. Todle jsou snad jedny z nejlepsich brzd prave na samostelovani co existuji. To musi fungovat. A jak jsem rikal u feldy pak jde nastavit rucka fakt na minimum samo tak aby nebrzdily kola!! ALe jde to na min pac uz pod ruckou je vule - pohyb bez zoubku a navic kazda strana zvlast.- CO vic si prat :)
-> MVM: možno to vyznie blbo ale akosi som to nepochopil
okrem toho povolenia ručnej brzdy
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kuladmin: kvapalinka tiekla plynule a odvzdušnoval som na 5-6 krát každé koleso aby som mal istotu že vyšiel všetok vzduch. možu byť tie valčeky na hbv zlé?
-> kovo 1.3 mpi:
Nasadit bubny,šroubovákem zvednout nahoru samostavy,uevnitř auta povolit uplně matky M6 na lanovodech,potom odvzdušňovat. Ve škodovce jsme natavovali 5.zub Je dobrý odvzdušnit to komplet - zapojení okruhů do diagonály.
Nasadit bubny,šroubovákem zvednout nahoru samostavy,uevnitř auta povolit uplně matky M6 na lanovodech,potom odvzdušňovat. Ve škodovce jsme natavovali 5.zub Je dobrý odvzdušnit to komplet - zapojení okruhů do diagonály.
-> kovo 1.3 mpi: Takže je máš na hlavním válci . Tak pak to máš buď špatně odvzdušněné, nebo špatně složené a nefunguje ti samostav. EDIT: Takhle to opravdu vypadá že to máš správnbě složené.
Když si to odvzdušnoval tekla plynule kapalina?
Když si to odvzdušnoval tekla plynule kapalina?
zložené to je hádam dobre aj ked moc toho vidno asi neni
-> Kuladmin: odvzdušnoval som z uvoľnenou ručkou. ručku som mal nastavenú na 4 zuby a technik tvrdil že to je zlé vraj 7 tak nech má dušu na miete tak na 7 ale drží parádne. záťažák neni ale tie dva valčeky tam sú vid foto
-> Nwkt: trubky popod auto som nemenil len tie krátke ku kolesám. Ma napadlo že či neni náhodou zlé toto len absolútne neviem čo to je ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A máš to dobře odvzdušněné? Dělal jsi to s odjištěnou ruční brzdou? Samostavy by se měly nastavit sami. A jinak u feldy jde ručka nastavit tak na 2-3 zuby a né na 7. A co bubny neměřil jsi jejich vnitřní průměr? Ale když máš nové obložení tak by to mělo makat i když by byly větší něž dovoluje norma. A už asi vím máš zátěžový regulátor na zadní nápravě? Zkontroluj si zda se hýbe. Nebo máš na hlavním brzdovém válci takový dva válečky což jsou omezovače tlaku?
Ve válci, pokud jsi to správně odvzdušnil a trubky jsou průchozí
Ahoj bol som so svojim autom na stk a neprešiel som kvôli brzdnému účinku zadných brzd a slabo účinnej ručnej brzde tak som ich dnes opravoval. Dal som nové zadné hadičky aj trubky k brzdám lebo už neboli najlepšie načo ma upozornil aj technik na stk. a komplet celé vnútro (valčeky atv, pakne ferodo nitované, celé samostavy nové laná ručnej brzdy). Všetko som odvzdušnil nastavil ručnú brzdu a aj tak pri zošliapnutí pedála absolútne nebrzdí ani jedno zadné koleso no ručná ktorá je nastavená na 7 zubov drží ukážkovo. Kvapalina sa pri opakovanom zošliapnutí pedála nestráca. Kde môže byť ešte problém. Za rady dakujem