-> Jarda: jo, to si taky právě říkám, že kdyby se nevracel píst tak by to spíš mělo přibržďovat
-> Eidy: no ten HBV je dobrej tip, protože je tam ještě zaručeně původní (32 let ) Kdyby se povolil samostav tak by šla i víc nahoře ručka, nebo ne? Ta bere tak, že by se dal jezdit Tokyo drift
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dlouhý chod pedálu brzdy
00:21:30
05.05.2020
05.05.2020
Cumper
23:15:26
04.05.2020
04.05.2020
Eidy
-> Jarda: Může být. Ale možností je víc. Může být vyrezlý HBV a pak to chvíli netěsní, než se to dostane na hladkou plochu. Nebo povolil samostav vzadu. To se musí zkontrolovat.
22:14:35
04.05.2020
04.05.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Eidy 04.05.20 14:24:09: tam by nebyl ale duvod to skoro proslapnuti, spis by to zustavalo pribrzdene nebo takto uplne zabrzdene
-> Cumper 04.05.20 14:00:38: na to nastaveni bacha, ja to jednou udelal, pak se mi prenastavily samostavy a hned to pribrzdovalo
-> Cumper 04.05.20 14:00:38: na to nastaveni bacha, ja to jednou udelal, pak se mi prenastavily samostavy a hned to pribrzdovalo
21:21:34
04.05.2020
04.05.2020
MVM
-> Cumper: Nejdriv musis rozlišit vliv hydrauliky a mechaniky. Mechanicky zpusobi dlouhý krok velká vůle/treba spatne fungující samostav. Nebo špatně nastaveny excentry brzd.čelisti. Pistky předních třmenu se taky někdy příliš vrací.
21:13:19
04.05.2020
04.05.2020
Cumper
-> Eidy: právě že to chodilo normálně a pak se s ní asi 4 měsíce nejelo a brzda zabírá zničeho nic takhle dole. Rukou jsem mačkat nezkoušel, zkusím. Teď stála další rok a půl a furt stejný ( předtím jsem to neřešil, protože stejně nebylo v plánu s ní jezdit )
14:24:09
04.05.2020
04.05.2020
Eidy
-> Cumper: A jak to fungovalo dřív? Normálně? Asi se nevrací píst v HBV na konec. To bys měl cítit, když zmáčkneš pedál rukou.
14:00:38
04.05.2020
04.05.2020
Cumper
Ahoj, oživím tohle téma, protože jeho název odpovídá mému problému :D Po delší době jsem se začal zabývat zase stodvacítkou a pedál brzdy zabírá až cca od poloviny dolu, prostě dost nízko. Když to zadupnu tak flekujou všechny 4 kola, ale pedál je skoro až na zemi a i se rozsvítila kontrolka nouzového brždění. Dá se nějak seřídit ten chod pedálu? Protože jinak v brzdách problém nevidím, když to zašlápnu brzdí pěkně
Díky!
Díky!
09:08:14
07.08.2014
07.08.2014
IJK
Tak nakonec jsem to udělal takto. Injekční stříkačkou s kouskem hadičky jsem se snažil naplnit brzdový válec (zadní okruh) při otevřeném odvzdušňovacím ventilku s nasazenou hadičkou na pravém a potom levém kole. Do hadičky se dostalo trochu kapaliny, ale nijak zvlášť to už pak nelezlo. Jo ještě předtím jsem zkoušel točit kolama při sešlápnutém brzdovém pedálu a nebrzdily.
Pak jsem zkoušel normálně odvzdušnit šlapáním nejdřív pravé kolo, pořád byl brzdový pedál u podlahy, pak levé kolo a tam se to podařilo, vyšlo trochu bublinek a začalo to brzdit pedál byl tvrdý a už nezabíral u podlahy. Tak jsem zkusil jestli brzdí pravé kolo a brzdilo, tak už jsem ho znovu neodvzdušňoval. Zkusil jsem to za jízdy a brzdilo to už dost.
Ač jsem dal válečky nové (sice na jednom kole je Fragokov a na druhém AQ), tak na válcích to ukazavalo velký rozdíl. Pak postupně brzděním jedním a druhým kolem (válec otáčí jedním a pak druhým) se postupně odchylka snižovala až se to chytlo. Jestli to nebylo ještě usazené nebo ještě málo odvzdušněné nevím ?
Potom jsem si ale všiml, že se při těch válcích rozsvítila kontrolka brzdového pedálu a brzdový pedál zabíral trošku níž než před tím, ale byl pořád tvrdý (možná to brzdilo míň, ale nevím to je moc subjektivní). Tak jsem zmáčkl knoflík a vypnul to a už se ta kontrolka při jízdě nerozsvítila.
Mám s tím ještě něco dělat ? Třeba to ještě odvzdušnit.
Děkuji za odpovědi IJK
Pak jsem zkoušel normálně odvzdušnit šlapáním nejdřív pravé kolo, pořád byl brzdový pedál u podlahy, pak levé kolo a tam se to podařilo, vyšlo trochu bublinek a začalo to brzdit pedál byl tvrdý a už nezabíral u podlahy. Tak jsem zkusil jestli brzdí pravé kolo a brzdilo, tak už jsem ho znovu neodvzdušňoval. Zkusil jsem to za jízdy a brzdilo to už dost.
Ač jsem dal válečky nové (sice na jednom kole je Fragokov a na druhém AQ), tak na válcích to ukazavalo velký rozdíl. Pak postupně brzděním jedním a druhým kolem (válec otáčí jedním a pak druhým) se postupně odchylka snižovala až se to chytlo. Jestli to nebylo ještě usazené nebo ještě málo odvzdušněné nevím ?
Potom jsem si ale všiml, že se při těch válcích rozsvítila kontrolka brzdového pedálu a brzdový pedál zabíral trošku níž než před tím, ale byl pořád tvrdý (možná to brzdilo míň, ale nevím to je moc subjektivní). Tak jsem zmáčkl knoflík a vypnul to a už se ta kontrolka při jízdě nerozsvítila.
Mám s tím ještě něco dělat ? Třeba to ještě odvzdušnit.
Děkuji za odpovědi IJK
18:44:02
03.07.2014
03.07.2014
Eidy
-> IJK: Jo, při odbržděném pedálu je celá soustava průchozí až do nádobky. Jednak aby se dočerpala do okruhu případná chybějící kapalina a druhak kvůli tepelné roztažnosti kapaliny, trubek atd. Princip je pořád stejný.
18:39:55
03.07.2014
03.07.2014
IJK
Ještě jsem k tomu našel toto :
www.rrbew.co.uk/Drawings/ A4-Master%20Cylinder.gif
Zajímavé je, že to je z Rolls Royce. Celkem hodně připomíná ten brzdový válec ve Škodovce (vlastně i ten spojkový válec, protože ten je jednočinný).
Mohl by mi někdo prosím říct jestli ten princip je ve Škodovce stejný, včetně toho, že při odbržděném pedálu je průchod vyrovnávací nádobka brzdový válec volný.
www.rrbew.co.uk/Drawings/ A4-Master%20Cylinder.gif
Zajímavé je, že to je z Rolls Royce. Celkem hodně připomíná ten brzdový válec ve Škodovce (vlastně i ten spojkový válec, protože ten je jednočinný).
Mohl by mi někdo prosím říct jestli ten princip je ve Škodovce stejný, včetně toho, že při odbržděném pedálu je průchod vyrovnávací nádobka brzdový válec volný.
13:55:52
03.07.2014
03.07.2014
IJK
-> minno: Když mne by ta funkce těch ventilků zajímala. Třeba nevím, kde je díl na obrázku na tvých stránkách (na papíru pod válcem) označený 5 - ventilek. Je to asi gumový kroužek.
www.skoda120.inetbox.sk/s koda.php?id=foto&am...
www.skoda120.inetbox.sk/s koda.php?id=foto&am...
12:39:26
03.07.2014
03.07.2014
minno
-> IJK: hľadáš problém tam, kde nie je.
09:31:14
03.07.2014
03.07.2014
IJK
Koukám, že i jiní s tím mají problémy.
Když se podívám na obrázek (kvalitnější jsem nenašel)
skoda.panda.cz/obrazky/11 2_3.gif (to je sice starší provedení s přetlakovým ventilkem zadního okruhu, který u nového provedení není) tak se mi nezdá to odvzdušnění brzdového válce šlapáním, protože po sešlápnutí se odsune ten plovoucí píst nahoru a část vzduchu bude nad otvorem a ven se nedostane (myslím dolní holendry pro zadní okruh).
Co ten brzdový válec napustit při nesešlápnutém brzdovém pedálu injekční stříkačkou přímo z vyrovnávací nádobky s tím, že odvzdušňovací ventilek na zadním kole by se povolil a dala se na něj kolmo vzhůru hadička až nad úroveň vyrovnávací nádobky.
Chtělo by to znát funkci ventilků, které uzavírají přívod kapaliny z vyrovnávací nádržky.
Když se podívám na obrázek (kvalitnější jsem nenašel)
skoda.panda.cz/obrazky/11 2_3.gif (to je sice starší provedení s přetlakovým ventilkem zadního okruhu, který u nového provedení není) tak se mi nezdá to odvzdušnění brzdového válce šlapáním, protože po sešlápnutí se odsune ten plovoucí píst nahoru a část vzduchu bude nad otvorem a ven se nedostane (myslím dolní holendry pro zadní okruh).
Co ten brzdový válec napustit při nesešlápnutém brzdovém pedálu injekční stříkačkou přímo z vyrovnávací nádobky s tím, že odvzdušňovací ventilek na zadním kole by se povolil a dala se na něj kolmo vzhůru hadička až nad úroveň vyrovnávací nádobky.
Chtělo by to znát funkci ventilků, které uzavírají přívod kapaliny z vyrovnávací nádržky.
00:13:10
01.07.2014
01.07.2014
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Ok, jen odpoledne jedu pryč (cca kolem 16:00).
00:01:14
01.07.2014
01.07.2014
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: Pokud ho najdu, tak klidně. Je to na grepově autě, tak když se bude chtít stavit přijedem, já ti zavolám.
23:59:06
30.06.2014
30.06.2014
Bukaj
-> Zeke-ten šestý:
LPR? Co to je? Značka?
Ještě mne napadlo, že bys mohl mít naopak moc vyšroubované tlačítko a HBV by si nenasál kapalinu, ale to je nepravděpodobné, to by nebrzdilo asi vůbec...
...Nechceš se zejtra stavit s tím centrálem? Mrkli bychom na ten HBV...
LPR? Co to je? Značka?
Ještě mne napadlo, že bys mohl mít naopak moc vyšroubované tlačítko a HBV by si nenasál kapalinu, ale to je nepravděpodobné, to by nebrzdilo asi vůbec...
...Nechceš se zejtra stavit s tím centrálem? Mrkli bychom na ten HBV...
23:56:54
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: HBV je LPR, mám ho i v rapidu a brzdí to taky docela na prd
23:55:41
30.06.2014
30.06.2014
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Tak je někde něco špatně. Nemáš HBV z užovky?
23:41:25
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: Centrál je někde v garáži, asi už by si ho chtěl co? :D
K tomu posilovači, nejde to už víc vytočit, aby ten pindík koukal víc ven.... to je oč tu běží
K tomu posilovači, nejde to už víc vytočit, aby ten pindík koukal víc ven.... to je oč tu běží
23:37:37
30.06.2014
30.06.2014
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Máš to v Andrtovi
No, prostě si změříš (jde to bllbě, ale jde) vzdálenost pindíka (tlačítka) od horní hrany posilovače a pak totéž změříš na HBV (od konce díry v pístku po spodek příruby) A tlačítko nastavíš tak, aby mezi ním a pístkem byla cca 0,5 mm mezera.
Jo, hele, ještě mne napadlo mimo téma - nezapomněl jsi na mne s tím centrálem?
No, prostě si změříš (jde to bllbě, ale jde) vzdálenost pindíka (tlačítka) od horní hrany posilovače a pak totéž změříš na HBV (od konce díry v pístku po spodek příruby) A tlačítko nastavíš tak, aby mezi ním a pístkem byla cca 0,5 mm mezera.
Jo, hele, ještě mne napadlo mimo téma - nezapomněl jsi na mne s tím centrálem?
23:33:00
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
-> Bukaj: Na to jsem dnes koukal, jak se to dělá? protože s tím už nešlo nějak víc točit...
23:28:20
30.06.2014
30.06.2014
Bukaj
-> Zeke-ten šestý: Seřídit vůli tlačítka posilovače
To mne také čeká (měnil jsem HBV u Å), nějak jsem to blbě změřil, zabírá trochu níž, než předtím...
To mne také čeká (měnil jsem HBV u Å), nějak jsem to blbě změřil, zabírá trochu níž, než předtím...
20:20:24
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
-> Kuladmin: Odvzdušněno s povolenou, začínal sem kolem nejdál od HBV.... je to prostě divný, asi něco děláme špatně
20:17:43
30.06.2014
30.06.2014
Kuladmin
Zeptám se odvzdušňuješ se zataženou ručkou nebo odbržděnou? Mě to nikdy na škodovce nešlo když byla zatažená asi jak vzadu nebyl defakto žádný chod tak to šlo blbě. Zkus to.
19:50:56
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
Nějaký další nápad?
19:42:22
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
-> Pavel P..: taky hotovo
19:37:44
30.06.2014
30.06.2014
Pavel P..
-> Zeke-ten šestý: odvzdušnit válec... v kufru
18:55:06
30.06.2014
30.06.2014
Zeke-ten šestý
Využiju téma,
škoda 120, po výměně předních kotoučů, destiček, HBV, HSV, vzadu nové pakny, samostavy, prasátka....
Odvzdušněno a pořád se prošlapujou brzdy a brzdí to tak nějak velmi na houby. Posilovač jako takovej je asi špatnej, při našlapání pedálu s vypnutym motorem pedál netvrdne.
HBV je LPR.... Nějaká rada na co mrknout?
škoda 120, po výměně předních kotoučů, destiček, HBV, HSV, vzadu nové pakny, samostavy, prasátka....
Odvzdušněno a pořád se prošlapujou brzdy a brzdí to tak nějak velmi na houby. Posilovač jako takovej je asi špatnej, při našlapání pedálu s vypnutym motorem pedál netvrdne.
HBV je LPR.... Nějaká rada na co mrknout?
15:43:05
30.06.2014
30.06.2014
Eidy
-> IJK: Tak asi jo. Když koukám na ty obrázky, tak ono to zavírání je stejný dole i nahoře.
15:34:38
30.06.2014
30.06.2014
IJK
-> Eidy: Myslím, že to tak není. Uzavírání nahoře i dole je stejné, jen nahoře se uzavírá přívod v tělese válce a dole ve spodním pístu. Spodní píst je provrtaný a kapalinu přivádí nad sebe. Přívod je mezi těsněními spodního pístu vždy nepřejíždí ho.
15:11:21
30.06.2014
30.06.2014
Eidy
skoda.panda.cz/obrazky2/4
27_05.jpg
Ten vrchní přívod kapaliny se uzavře pohybem součástek uvnitř. Přes ten slabý čep dojde k uzavření ventilku v přívodu.
Spodní přívod se uzavře tím, že přes něj přejede manžeta pístku. Kapalina z nádobky pak je volně mezi dvěma břity spodního pístu a nic se neděje. Tím odpojíš nádobku a pak už jen tlakem na pedál tlačíš kapalinu do okruhu.
Ten vrchní přívod kapaliny se uzavře pohybem součástek uvnitř. Přes ten slabý čep dojde k uzavření ventilku v přívodu.
Spodní přívod se uzavře tím, že přes něj přejede manžeta pístku. Kapalina z nádobky pak je volně mezi dvěma břity spodního pístu a nic se neděje. Tím odpojíš nádobku a pak už jen tlakem na pedál tlačíš kapalinu do okruhu.
15:04:52
30.06.2014
30.06.2014
IJK
Mohl by mi někdo prosím vysvětlit funkci hlavního brzdového válce.
Dívám se na řez v knížce, ale nejsou tam dobře vidět ventilky co uzavírají přívod brzdové kapaliny z vyrovnávací nadobky. Je my jasné, že to je proto, aby tlak kapaliny nešel do nádobky.
Našel jsem k tomu tohle :
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=427
skoda.panda.cz/obrazky2/4 27_10.jpg
skoda.panda.cz/obrazky2/4 27_07.jpg
Ale není my jasné kdy se začnou zasouvat dříky do plovoucího pístu, kdy ten přívod brzdové kapaliny uzavřou. Navíc na té první fotografii by měla být ještě součástka nazývaná ventilek (takový kroužek), ale není samostatně vidět (možná je na dříku). Ani moc nechápu funkci pružinky mezi dříkem a pouzdrem.
Dívám se na řez v knížce, ale nejsou tam dobře vidět ventilky co uzavírají přívod brzdové kapaliny z vyrovnávací nadobky. Je my jasné, že to je proto, aby tlak kapaliny nešel do nádobky.
Našel jsem k tomu tohle :
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=427
skoda.panda.cz/obrazky2/4 27_10.jpg
skoda.panda.cz/obrazky2/4 27_07.jpg
Ale není my jasné kdy se začnou zasouvat dříky do plovoucího pístu, kdy ten přívod brzdové kapaliny uzavřou. Navíc na té první fotografii by měla být ještě součástka nazývaná ventilek (takový kroužek), ale není samostatně vidět (možná je na dříku). Ani moc nechápu funkci pružinky mezi dříkem a pouzdrem.
13:04:45
30.06.2014
30.06.2014
IJK
-> minno: Ten jeden čínský AQ i Fragokov mají konstrukci jako je tady na tom obrázku ten spodní typ včetně všeho "gumového" tedy prachovky (tu jsem tam při nalévání nedával aby nebyla od brzdovky) i ta těsnění v drážce pístu v blízkosti pružiny. Jsou černá, širší část je směrem ven z válečku. Při té zkoušce jsem píst nasadil otvorem pro druhý a protlačil ho až dolů, aby se neotočilo těsnění.
Ten druhý čínský AQ měl těsnění bílé nebo průhledné (fórovější) a spíše to byl kroužek (ne tak tvarovaný jako Fragokov).
Zvenku vypadá takto : www.e-nahradnidily.cz/cac he/.../344_s-113595030cn.j pg
Ten druhý čínský AQ měl těsnění bílé nebo průhledné (fórovější) a spíše to byl kroužek (ne tak tvarovaný jako Fragokov).
Zvenku vypadá takto : www.e-nahradnidily.cz/cac he/.../344_s-113595030cn.j pg
12:45:27
30.06.2014
30.06.2014
minno
-> IJK: piestiky majú na sebe aj tesniaci gumový krúžok (brit), alebo na tesnenie slúžia len vonkajšie manžety?
12:41:50
30.06.2014
30.06.2014
IJK
-> Eidy: Na tom obrázku je to ten spodní typ. Manžetky jsem nechal jak tam byly, ale teď podruhé jsem je kontroloval podle knížky (vlastně je to ten obrázek co jsi sem vložil) a byly správně.
Jinak existuje ještě třetí typ z druhovýroby a ten má jiné prachovky a tlačítka nejdou z pístů vyndat. Ten mám v pravém zadním kole, menžetky má jiné, ale ten při tom nalití těsnil nebo alespoň lépe těsnil.
Jinak existuje ještě třetí typ z druhovýroby a ten má jiné prachovky a tlačítka nejdou z pístů vyndat. Ten mám v pravém zadním kole, menžetky má jiné, ale ten při tom nalití těsnil nebo alespoň lépe těsnil.
12:09:55
30.06.2014
30.06.2014
Eidy
-> IJK: A když to složíš, dáš ty manžetky proti tlaku kapaliny?
11:41:16
30.06.2014
30.06.2014
Jozka
-> Eidy: Taky mě to napadlo - ty origo zátky, se kterýma se prasátka prodávají, moc netěsní..
11:40:13
30.06.2014
30.06.2014
IJK
-> Eidy: Nemám to ucpané, ale tyto otvory jsou asi ve středu válečku a píst je níž a naleju tam jen trochu asi tak k těm otvorům a je úplně vidět jak hladina klesá až k pístu navíc mi to protéká na ruku, kterou ten váleček držím.
11:23:37
30.06.2014
30.06.2014
Eidy
-> IJK: Možná divná otázka, ale neteče ti ta brzdovka dírou pro trubku nebo odvzdušňovákem? Jako máš to ucpaný? Je divný, aby ti všechny válečky takhle tekly.
10:54:11
30.06.2014
30.06.2014
IJK
Mohl by prosím někdo kdo má doma válečky a bude je měnit (konstrukce, že jdou vyndat tlačítka z pístů), zkusit je rozebrat, potřít brzdovkou, dát jeden píst dolů a zeshora nalít při svislé poloze válečku brzdovku, jestli mu také proteče ?
10:49:13
30.06.2014
30.06.2014
IJK
-> minno: Mám 105 L rv. 1985, ale měnila se karoserie 1992 (majitel přede mnou) a měnil se i brzdový válec, když jsem sáhl pod prachovku u brzdového pedálu je tam taková filcová podložka a ta byla od brzdovky, ale je to už dávno.
Mám posilovač a myslím, že je to bez ventilku co udržoval v zadním okruhu tlak.
Možná se stalo to, že jak jsem měnil válečky tak než jsem ucpal hadice tak vykapalo brzdovky moc (ono v těch trubičkách a hadici ji asi stejně moc není tak to muselo jít až z brzdového válce) a z vyrovnávací nádobky se při tom nedoplňovala nebo se doplňovala málo a skutečně při těch výměnách moc hladina nepoklesla asi o 8 mm.
Ale než na to půjdu tak si ještě něco o brzdovém válci přečtu.
Mám posilovač a myslím, že je to bez ventilku co udržoval v zadním okruhu tlak.
Možná se stalo to, že jak jsem měnil válečky tak než jsem ucpal hadice tak vykapalo brzdovky moc (ono v těch trubičkách a hadici ji asi stejně moc není tak to muselo jít až z brzdového válce) a z vyrovnávací nádobky se při tom nedoplňovala nebo se doplňovala málo a skutečně při těch výměnách moc hladina nepoklesla asi o 8 mm.
Ale než na to půjdu tak si ještě něco o brzdovém válci přečtu.
21:23:22
29.06.2014
29.06.2014
minno
-> IJK: povoľ ten holender, ktorý okruh chceš odvzdušniť :-) Neviem aké máš auto a nechce sa mi to hľadať, v priebehu výroby sa to zapojenie líšilo. Odvzdušni obidva a máš pokoj :-) Zavzdušniť to tým rozhodne nemôžeš, takže sa nie je čoho báť.
20:49:14
29.06.2014
29.06.2014
IJK
-> minno: Dík za odpověď ! A který z těch holendrů povolit ten pro zadní okruh nebo oba (jsou to ty s trubičkama, ne jak jsou připojeny hadičky do nádržky), nemoho odvzdušnit přední brzdy tak bych to nerad zavzdušnil.
To pravé zadní kolo nevím, ale myslím, že také nebrzdí. Tam je čínský váleček AQ novější konstrukce, ale ten neprotékal (při tom nalití) tak nevím jsetli tam dávat ten druhý Fragokov, když ten první protékal. Spíše je u něj horší (AQ), že má malá tlačítka a jedno bylo na čelisti jen polovinou to jsem srovnal, ale nevím když jsem tenkrát nasazoval buben jestli se to nerozhodilo zpátky.
To pravé zadní kolo nevím, ale myslím, že také nebrzdí. Tam je čínský váleček AQ novější konstrukce, ale ten neprotékal (při tom nalití) tak nevím jsetli tam dávat ten druhý Fragokov, když ten první protékal. Spíše je u něj horší (AQ), že má malá tlačítka a jedno bylo na čelisti jen polovinou to jsem srovnal, ale nevím když jsem tenkrát nasazoval buben jestli se to nerozhodilo zpátky.
20:36:26
29.06.2014
29.06.2014
minno
-> IJK: Nie, medené podložky nebudeš musieť meniť. Proste pomocník ti našlape do pedálu ako pri klasickom odvzdušňovaní, povolíš holender, vytečie kvapalina a znova ho dotiahneš....
Niekedy keď je nový HBV, alebo je vypustená celá sústava, tak valec sám od seba nechce natiahnuť kvapalinu a treba ho takto odvzdušniť....
Inak otázka: PZ koleso ti brzdí normálne.
A ak ti z valčeka vyteká kvapalina len "samospádom", tak je asi niekde chyba, inak to nie je možné. Máš na piestikoch gumičky?
Niekedy keď je nový HBV, alebo je vypustená celá sústava, tak valec sám od seba nechce natiahnuť kvapalinu a treba ho takto odvzdušniť....
Inak otázka: PZ koleso ti brzdí normálne.
A ak ti z valčeka vyteká kvapalina len "samospádom", tak je asi niekde chyba, inak to nie je možné. Máš na piestikoch gumičky?
20:14:07
29.06.2014
29.06.2014
IJK
-> minno: Jak byly dlouho ve skladu nevím, ale krabičky měly na sobě samolepku s hologramem. Rozdělal jsem je, kontroloval jsem i těsnění podle knížky. Když do válečku naleju trošku brzdovky, tak je vidět jak klesá hladina a vyteklo mi to na ruku. Rezavé nejsou, váleček je stříbřitě lesklý, písty žlutozelené. Dělal jsem teda jen levou zadní brzdu.
Jak se odvzdušňuje THV, když povolím holendry (jsou to ty co připojují trubičky) nebudu muset dávat nové měděné podložky ?
Jak se odvzdušňuje THV, když povolím holendry (jsou to ty co připojují trubičky) nebudu muset dávat nové měděné podložky ?
19:59:20
29.06.2014
29.06.2014
minno
-> IJK: tie Fragokov valčeky boli úplne nové? Po ich rozobratí bol valček z vnútornej strany v poriadku (čistý a bez hrdze?). Inak to nie je možné aby to pri takomto teste valčeka tieklo, nestekala ti dole náhodou len brzdovka, ktorou si to mazal a ostala tam nahromadená? Mimochodom brzdové súčasti je lepšie mazať mazivom na brzdy ako brzdovkou a dať to mazivo následne aj pod prachovky, aby sa tam nedostávala vlhkosť a nehrdzavelo to.
Inak podľa mňa to robíš stále akosi čudne a zrejme to budeš mať stále niekde zavzdušnené. Treba skúsiť odvzdušniť aj priamo HBV (povolením holendrov, ktorými sú k valcu pripojené trubičky).
Inak podľa mňa to robíš stále akosi čudne a zrejme to budeš mať stále niekde zavzdušnené. Treba skúsiť odvzdušniť aj priamo HBV (povolením holendrov, ktorými sú k valcu pripojené trubičky).
17:28:12
29.06.2014
29.06.2014
MVM
Castrol SRF je DOT 4 NIKDY ji neuvaříš ... za to dám krk pokud je preventivně odfouknuto.. (ověřeno praxí cca 10.letou)
16:34:32
29.06.2014
29.06.2014
vhml
-> Toušík 27.06.14 23:51:53: kup jakoukoliv závodní kapalinu a neřeš. Castrol, ATE atd.
v eSku stejně dřív upečeš nechlazený kotouče než brzdovku - v Praze to už s DS2500 vůbec nebrzdilo a DOT4 co dům dal neměla problém...
v eSku stejně dřív upečeš nechlazený kotouče než brzdovku - v Praze to už s DS2500 vůbec nebrzdilo a DOT4 co dům dal neměla problém...
16:19:47
29.06.2014
29.06.2014
IJK
Tak jsem to rozdělal a ono to bude asi jinak.
Podařilo se mi sehnat válečky Fragokov, jinak jsou stejné konstrukce jako ty AQ (staré konstrukce). Rozebral jsem ho a zkontroloval těsnění a namazal brzdovkou nasadil jsem píst a zkusil jsem nalít brzdovku a protekla taky jako u toho čínského (myslím, že držím váleček svisle a jeden píst je dole a naleji brzdovku zhora kde nemám ještě nasazený druhý píst).
Dolil jsem brzdovku do vyrovnávací nádržky a sundal jsem buben nikde nebylo nic od brzdovky, tak jsem nadzvedl prachovky toho AQ a nic z něj nevytékalo. Samostav byl ale stažený. Tak jsme zkusili lehce zmáčknout rukou brzdu a z jedné strany mezi válečkem a pístem šly malé vzduchové bublinky. Pak jsem zkoušel jestli se pohybuje a nepohyboval se ani při silném šlapání na brzdu a sundaném bubnu.
Tak jsem tam dal ten Fragokov (i když protekl také). Z brzdové hadice tekla brzdovka (ucpal jsem to igelitovým pytlíkem). Pak jsem lehkým šlapáním ho napustil (hadička na odvzdušňováku a láhev s brzdovkou), ale od spíše natekl hned při připojení brzdové hadice. Pak jsem zkoušel jestli se pohybují písty a opět se nepohybovaly ani při silném šlapání bez nasazeného bubnu, tak jsem to zkusil odvzdušnit a vyšly asi dvě bublinky vzduchu, ale brzdovka také už moc netekla. Po nasazení bubnu jsem to opakoval, ale brzdovka tekla už opět málo skoro vůbec.
To už jsem věděl, že je to špatně a jak už je jasné toto levé zadní kolo při sešlápnutém brzdovém pedálu nebrzdí. Při zvednuté levé straně auta se pořád točí. Levé přední, ale při sešlápnutí pedálu brzdí (přestane se točit), tak jsem zkoušel ještě ruční brzdu, pokud se zvedá, páka v levém kole se pohybuje a brzdí, kolo se netočí.
Podařilo se mi sehnat válečky Fragokov, jinak jsou stejné konstrukce jako ty AQ (staré konstrukce). Rozebral jsem ho a zkontroloval těsnění a namazal brzdovkou nasadil jsem píst a zkusil jsem nalít brzdovku a protekla taky jako u toho čínského (myslím, že držím váleček svisle a jeden píst je dole a naleji brzdovku zhora kde nemám ještě nasazený druhý píst).
Dolil jsem brzdovku do vyrovnávací nádržky a sundal jsem buben nikde nebylo nic od brzdovky, tak jsem nadzvedl prachovky toho AQ a nic z něj nevytékalo. Samostav byl ale stažený. Tak jsme zkusili lehce zmáčknout rukou brzdu a z jedné strany mezi válečkem a pístem šly malé vzduchové bublinky. Pak jsem zkoušel jestli se pohybuje a nepohyboval se ani při silném šlapání na brzdu a sundaném bubnu.
Tak jsem tam dal ten Fragokov (i když protekl také). Z brzdové hadice tekla brzdovka (ucpal jsem to igelitovým pytlíkem). Pak jsem lehkým šlapáním ho napustil (hadička na odvzdušňováku a láhev s brzdovkou), ale od spíše natekl hned při připojení brzdové hadice. Pak jsem zkoušel jestli se pohybují písty a opět se nepohybovaly ani při silném šlapání bez nasazeného bubnu, tak jsem to zkusil odvzdušnit a vyšly asi dvě bublinky vzduchu, ale brzdovka také už moc netekla. Po nasazení bubnu jsem to opakoval, ale brzdovka tekla už opět málo skoro vůbec.
To už jsem věděl, že je to špatně a jak už je jasné toto levé zadní kolo při sešlápnutém brzdovém pedálu nebrzdí. Při zvednuté levé straně auta se pořád točí. Levé přední, ale při sešlápnutí pedálu brzdí (přestane se točit), tak jsem zkoušel ještě ruční brzdu, pokud se zvedá, páka v levém kole se pohybuje a brzdí, kolo se netočí.
23:51:53
27.06.2014
27.06.2014
Toušík
No tak já teď nevím jakou tu brzdovku pořídit :)