skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problem s brzdami
-> MVM 14.05.19 17:42:56: mam nejakou ate, ta je kam? Do voditek trmenu? Tam davam molyku G
-> Eidy: Měděná pasta je na toto přímo určena..

-> Jarda: Někdy ano.
-> Borderer: Na 2p mi doštičky Osinek nikdy nepískali. Predtým som mal Ferodo SL a aj nejaké iné a tie pískali. Nepomáhalo ani namazať styčnú plochu s piestikmi medenou vazelínou, ani spraviť do nich drážku, ani skosiť hranu...
Platničky idú vložiť do strmeňov voľne?
Skúsil by som asi iné doštičky...
Platničky idú vložiť do strmeňov voľne?
Skúsil by som asi iné doštičky...
-> Eidy 14.05.19 09:01:40: to pomaha?
co taky pomaha je srazeni hrany desky, ale brousit azbest bych teda nechtel :/

co taky pomaha je srazeni hrany desky, ale brousit azbest bych teda nechtel :/
-> Borderer: Zkus namazat destičky v místě, kde se opírají o pístek a do třmenu. Nejlíp asi měděnkou.
Využiju téma kvůli jedný "maličkosti", se kterou si už asi nevím rady. Zápasím s pískáním brzd (dvoupísty) a je to děs - jako když brzdí vlak a někdy to začne pohvizdovat i za jízdy, což je značně otravný (asi jako když jede UKčko po stavbě s trakařem). V předních brzdách proběhla GO brzdičů před pár lety a když jsem teďka měnil ložiska, tak pístky šly zatlačit bez použití síly, chodily předpisově. Kotouče i destičky jsou cca 15 tisíc km starý,brzdí to souměrně, nevibruje, kotouče obrzděný v celým rozsahu destiček, bez drážek.
Pořád sem podezíral nepřesný vedení náboje a kotouče, protože ložiska byly na kaši, ale po výměně beze změny. Jediný okamžik, kdy to přestane je, že se brzdy zahřejí (pak to i líp brzdí).
Kotouče jsou nějaká druhovýroba, destičky Osinky. Nesetkal se s tím už někdo?
Pořád sem podezíral nepřesný vedení náboje a kotouče, protože ložiska byly na kaši, ale po výměně beze změny. Jediný okamžik, kdy to přestane je, že se brzdy zahřejí (pak to i líp brzdí).
Kotouče jsou nějaká druhovýroba, destičky Osinky. Nesetkal se s tím už někdo?
-> tomvm: Jev běžný, nikoli normální. U kyvky méně běžná závada způsobená buď ovalitou bubnu, jak psali kluci, nebo spíš špatně sedlým bubnem na poloosu (poškozený kužel, špatně vložený klínek apod). U vlečky zase křivé unašeče...

Takze jesi to dobre chapu, na skode jsou tyhle jevy normalni a nemam to resit ? 

-> tomvm: Fabia ale nie je škodovka. Tam bude asi trochu presnejšie vedenie bubna/náboja a aj bubon presnejší.
Nehovoriac o pakniach. Aj tie sú na škodovku čo kus, to originál.
Nehovoriac o pakniach. Aj tie sú na škodovku čo kus, to originál.
-> tomvm: Nejak nechapu smysl tohohle prispevku. Samozrejme i bubny muzou brzdit dobre a bezproblemove, ale je to slozitejsi brzda a alespon dle me zkusenosti se v bubnu oproti kotouci casteji neco vysere. Navic pochybuju, ze na fabii mas nezavislou zadni napravu s poloosou na kterej buben drzi 

A pritom na fabii mam vzadu bubny a pri tomhle testu brzdi rovnomerne. Dohaje. Co byste pro me navrhovali? Uz nevim co s tim mam delat, jestli to takhle nechat ? Nic jinyho mi asi nezbyde

-> Nwkt: Presne, bubny uz na zadnym svym aute nechci ani videt...
-> minno: zlatý kotouče, to říkám pořád 

-> Syny: Súhlasím. Proste nikdy to nie je úplne 100%. U škodovky som ešte nezažil zadné bubnové brzdy bez toho, aby to na jednom mieste viac nedrhlo (kyvka aj vlečka).
-> minno: I kdyz se polonapravy vyklopi a hridel neni presne rovnobezna se stitem, tak by to nemelo smajdat a u 100% "rovneho" bubnu by to melo jit dobre. Spis bych vsazel na tu ovalitu bubnu, ktera se prave muze potom projevovat ruzne na zaklade vyklopeni polonapravy. Uz driv jsem se bavil s jednim soustruznikem a ten mi doporucoval bubny vubec nesoustruzit a rovnou vymenit a nebo mu prinest kus polosy na kterou se ten buben da, ze jinak nezaruci, ze to bude 100%. Nicmene buben se da stocit max o 1mm (2mm na prumer) vuci prumeru noveho, pak uz vyhazov, protoze by pakny mely znatelne jiny polomer nez prave ten buben.
-> tomvm: Tzv. "ovalita". Bubny nemusia byť stočené správne....Ak to nerobí profík, ktorý si dá na tom záležať, tak to po osústružení môže byť ešte horšie, ako pred... Takisto môže byť aj mierne krivá poloosa. A u kyvky takisto hodne záleží na tom, v akej polohe vyvesenia polonápravy to skúšaš - nakoľko úplne rovno to ide iba vtedy, keď polonáprava (nohavica s hriadeľou) je presne kolmo k prevodovke. Vo všetkým ostatných polohách hriadeľ "šmajdá", resp. je preklopená v ložisku a netočí sa súoso voči brzdovému štítu a pakniam. To je vlastnosť, nie chyba.
Kluci tak porad problem, klinky mam nasazeny v poradku, bubny mam aji stoceny a kdyz mam zvedly kolo a lehce pribrzdenou rucku, jde citit ze v nekterych mistech brzdi vic a nekdy min, sem uz bezradnej, nenapada vas cim by to mohlo byt? Je to jen trochu, ale pri prudkem brzdeni treba ze 100kmh to jde citit jak auto vibruje.
-> tomvm: Dulezity je, aby buben nesedel na tom klinku ale dosedl celou kuzelovou plochou na kuzel poloosy. Pokud se te povede klinek dat moc dopredu, tak se to opre o nej a muze to buben vychylovat + hrozi prasknuti - kor kdyz to tam pak takhle utahnes matici.
Ja vzdycky dosedaci plochu prebrousim jemnym smirkem, tak snad v poradku, zkontroluju ty klinky jeste, a nemeli byste nekdo navic klinky, na te jedne poloose nevypada hezky. A jinak ten klinek se dava serizlou hranou do stredu osy a smerem k prevodovce zejo ?
-> Eidy: Aha, ja si niz neprecetl, ze uz tam zkousel jiny bubny. Tak to je pak uz jedno... Ale pred finalni montazi, jak pises, bych to vzal urcite tou brusnou pastou taky.
-> Syny: Stejně jako jiný buben na jinou poloosu. Já kužely tehdy rovnal zabrušovací pastou a sedělo to dobře.
-> Eidy: Bez klinku bych byl opatrnej - neda buben presne tak jak na poloose byl a vymackne si poloosu jinak. Osobne bych zkusil ty klinky treba prohodit, ale nechal bych je tam. A samozrjeme je dat spravne...
-> tomvm: Zkus to složit bez klínku. Na tuhle zkoušku to nemá sebemenší vliv.
Ted si rikam ze jeden klinek mam zdeformovanej, tak jestli mi tam nezlobi, nemate nekdo navic ?
Kuzely na pohled vypadaji v poradku a klinky, to nevim ze by sly dat blbe :D
-> tomvm: Dáváš dobře klínek? A kužel na poloose je v pořádku?
Tak zkousel jsem 4 ruzne bubny a kazdy haze jinak a jinym smerem ... samozrejme lehce, sotva poznatelne okem, ale jak dam kolo tak uz je to dost. Ze bych mel jako jedinej 4 bubny krivy ? ... osy vypadaji v poradku
-> tomvm: Určitě to není v pořádku.
Ahoj, nechci zakladat nove tema, je normalni ze bubny na kyvce lehce hazou? Na predni ose kdyz roztocim kolo, toci se temer bez vychylky a na zadni ose haze cely disk i s pneu snad o 2 mm, a jine kolo na jinem bubnu snad pul cm. Byva to takhle nebo jen ja jsem smolar ?
-> DEKODOVAC: Je to rozbitý. Dej novej válec.
počujte chalani mám takú vec s HBV že sa sám nejako zavzdušní a potom pedál ide strašne dole a brzdí to až na podlahe znovu ked ho ovzdušním tam je to cca 2-3 dni dobre a potom sa to vráti nazad -čo stím može byt ?????
už je to zatial ok
ešte to vyplulo volaky vzduch 


-> LUKAS:
-> DEKODOVAC: dobre dnes to skusim a uvidim snad to pujde :D
-> DEKODOVAC: dobre dnes to skusim a uvidim snad to pujde :D
-> DEKODOVAC: presne ako vraviš treba to spravit takto aj ja som mal ten isty problem a teraz to vždy najskor odvzdušnim na HBV a potom ide na brzdy ako take..
Tak skús odvzdusnit HVB naslap a odfukni 14 kľúčom obidva sroby
-> DEKODOVAC: nie jardo funguje to tak ako má všetko pekne vracia sa minimum
-> minno: milan hej tečie všade poriadne a od nikial mi už vzduch nešiel ale dnes to skusim ešte raz odvzdušnit
-> minno: milan hej tečie všade poriadne a od nikial mi už vzduch nešiel ale dnes to skusim ešte raz odvzdušnit
Ked zabrzdis a povolis pedál koľko sa tén piestik vracia? Ni je tén chod piestika priveľký?
-> dodik110: Kvapalina tečie riadne na všetkých miestach / zo všetkých bŕzd? Určite tam nie je už nikde vzduch?
-> Bukaj: HBV možno ja už vzadu nemam bubny tak v samostave problem nebude ešte to skusim raz odvzdušniť a uvidím
-> DEKODOVAC: to neviem myslím si že to máš za jedno tu kvapalinu to tam natlačí a ona tam zostane to zas taký velký rozdiel nebude
-> DEKODOVAC: to neviem myslím si že to máš za jedno tu kvapalinu to tam natlačí a ona tam zostane to zas taký velký rozdiel nebude
A nie je to zadnými strmenmi? Že majú väčší objem ?
A jaké auto?
Tipnul bych si na nefunkční samostav, nebo chybu v HBV...
Tipnul bych si na nefunkční samostav, nebo chybu v HBV...
čaute virtáci mám taký problém brzdy mam odvzdušnené na potrubí je všetko v poriadku a napriek tomu mi brzdový pedál ide na prvé stlačenie až na podlahu a potom už nie potrebujem radu čo to može byt... ja myslím že by som mohol mat zle nastavený pedál na posilovači .... prosím vás o rady ak niekto mal podobný problém Dík 
