skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
problem s brzdami
-> minno: tak skutecne desticky byly v poradku. Ale byl orezly pistek a tam kde deska doseda u trmenu byla vzdy s korozi. Takhle to bylo na obou stranach. Tak jsem to vsel odrbal ocistil a namazal medenkou, jak mi tady take bylo poradeno. Tak snad to pomuze. Diky vsem za rady a pomoc.
-> MVM: ja vim ze cinne ne
...medenou mam tak to o vikendu odrbu a snad to uz bude dobry.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> oojirka 13.02.20 19:59:04: Ano, pochopitelně se třecí plocha ničím nenatírá...
Osvědcená je měděná pasta, v decentním množství.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MVM: namazat ale necinnou stranu desek predpokladam myslis
-> oojirka: Činný plochy určitě oskrabat,namazat pastou ať už keramika, měď, nebo kdoví co máš po ruce. Destička musí jít suvně. Dělám i obroušení ,minimálně náběžných,hran - líp si to seda. Určitě pokud jsi defenzivní řidič - tak se neboj ty brzdy před odstavenim pořádně prohřát tzn občas intenzivně brzdit. Zabranis reznuti.
-> Eidy: o víkendu to zkusím, promažu ,namažu , díky
-> oojirka 12.02.20 20:38:55: Neznamená, že keď to začalo znova pískať, tak že sú znova KO dosky.
Pískanie často spôsobuje aj pridretie dosky o brzdič. Ak to menili v servise, možno niečo odflákli. Vyčistil by som brzdič, premazal, rozhýbal a pri normálnych doštičkách to nemôže po tak krátkej dobe pískať...
Pískanie často spôsobuje aj pridretie dosky o brzdič. Ak to menili v servise, možno niečo odflákli. Vyčistil by som brzdič, premazal, rozhýbal a pri normálnych doštičkách to nemôže po tak krátkej dobe pískať...
-> oojirka: Stačí namáznout pístek resp. plochu, kde dosedá na destičku a pak horní a spodní hranu destičky. To by mělo vyřešit pískání. Nic tím nezkazíš. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Eidy: myslíš tedy desky máznout z druhé strany a ...třmeny taky? nezkazím tím něco?
-> oojirka: Namaž styčné ocelové plochy na destičkách měděnkou. Jednak ke třmenu a druhak k pístku.
-> Jarda: ja mam kotouce bez jedine vady.....dam tam treti desky a budu doufat ze to uz prestane...jinak nevim.
-> oojirka 12.02.20 20:38:55: me piskaji starline (kdysi starline byly icer, ted uz tam byly noname) brzdi to tak nejak prumerne, neresim... ale masterspor desky mi znicily kotouce, uplne mistni vytrhavani materialu z kotouce - zadirani, kotouce trw, to me nasralo...
Využiju toto téma, prosim o radu. Felicie 1.3 mpi, zacali mi piskat brzdy. Tak jsem sel vymenit desticky. Byly cele olamane a na plochach desticek byly vrypy. Kdyz to trochu prezenu tak to vypadalo jako kdyz cervotoc proleze drevo....dal jsem nove a v pohode. Po ujeti cca 500 km se zase zacalo ozyvat piskani a stale se to zhorsuje. Desky dam opet nove, ale co muze desky nicit..
?? Kotouce jsou rovne, nehazi a ani na nich neni nic viditelneho...zadne poskozeni. Divne je ze jsou poskozene obe strany stejne..? Je mozne ze jsem dal 2x nekvalitni desky? L I P stranu? Poprve byly Ate. Davali dokonce v autorizaku. Podruhe noname.
?? Kotouce jsou rovne, nehazi a ani na nich neni nic viditelneho...zadne poskozeni. Divne je ze jsou poskozene obe strany stejne..? Je mozne ze jsem dal 2x nekvalitni desky? L I P stranu? Poprve byly Ate. Davali dokonce v autorizaku. Podruhe noname.
-> isti: sranda je, že i přes tohle auto brzdilo dobře
jen to fučení vzduchu a kňučení bylo dost otravné
Teď už to s jinou hadicí nedělá
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> minno: Ja používám to čo mi dajú v obchode čiže klasickú opletenú ala benzinová.
-> bajou 08.09.19 13:46:58: Takúto hadicu mám do foroty,asi je na čase to dať na bazoš![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bajou 08.09.19 13:46:58: funguje akákoľvek vodovodná hadica
-> BeBe: dík, nakonec jsem doma našel možná i funkční náhradu
-> Bukaj: Po výměně hadice za jinou výrazné syčení přestalo (malinko slyšet je, ale řešit nebudu), stejně jako kňučení. A takřka okamžitý brzdný účinek zůstal, čili problém asi vyřešen
Jinak fotka, jak vypadala hadice z autotypu za běhu motoru.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bukaj: Po výměně hadice za jinou výrazné syčení přestalo (malinko slyšet je, ale řešit nebudu), stejně jako kňučení. A takřka okamžitý brzdný účinek zůstal, čili problém asi vyřešen
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jinak fotka, jak vypadala hadice z autotypu za běhu motoru.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bajou: Posilovač syčí při sešlápnutí, když někde uniká vzduch - nejčastěji kolem tlačítka posilovače (je tam gumové těsnění s vloženým pleechem, zajištěné plastovou rozpěrkou - to těsnění bývá vydřené od tlačítka), nebo též kolem pístu posilovače, kde je gufero (buď opotřebené gufero, nebo poškrábaný či dokonce prasklý ten bakelitový píst)...![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Nevím jestli se to tu řešilo, ale kde sehnat rozumnou náhradu za hadici podtlaku k posilovači na 742? Koupil jsem z autotyp autodílů a ta stojí za prd - scucne se a vydává debilní zvuky při brzdění.
A ještě k tomu syčení.... Syčí mi posilovač jen při mírným sešlápnutí pedálu, jak došlápnu, tak přestane. To jako značí blížící se konec (čeho? membránu mám novou) nebo co? Auto brzdí velmi dobře
A ještě k tomu syčení.... Syčí mi posilovač jen při mírným sešlápnutí pedálu, jak došlápnu, tak přestane. To jako značí blížící se konec (čeho? membránu mám novou) nebo co? Auto brzdí velmi dobře
-> ZdenoR: Jj, posilovač v háji.
Jestli chcala brzdovka do posilovace tak je po nem, a jestli syci tak tim tuplem.
Pánové. Mám tu Favo co skoro nebrzdí. Mezi posilovačem a hlavním válcem tekla brzdovka. Vyřešeno novým HBV. Našel jsem netěsnosti na podtlaku... nové hadice. Zpětný ventil je v pořádku.
Pořád to nebrzdí, při sešlápnutí brzdy klesají otáčky a je slyšet syčení. Předpokládám že to odnesl posilovač a netěsní. Je tak?
Potřeboval bych se jen ujistit, než budu shánět náhradní (v obchodech je jen čína)
Pořád to nebrzdí, při sešlápnutí brzdy klesají otáčky a je slyšet syčení. Předpokládám že to odnesl posilovač a netěsní. Je tak?
Potřeboval bych se jen ujistit, než budu shánět náhradní (v obchodech je jen čína)
Nakoniec to boli predsa len tie bubny.Tie ktoré mali byť "nové" zas tak úplne nové neboli...
-> Proof84 29.08.19 18:32:25: To je hezký, ale co napsat klukům čim to bylo hm?
Ďakujem páni za rady/typy.Problém vyriešený,auto už brzdí tak ako má.
-> Proof84: MB má excentry, ne? Ty jsou nastavený jak?
-> Bukaj: Jasně - správný rozměry bubnů a nastavení excentrů dle paken jsem považoval tak nějak za samozřejmost.. A s čelistma jsem zatím měl problém přesně opačnej (nechtěly se vejít, mrchy), takže hledat problém v nich mě nenapadlo.
Docela by mě zajímalo, kde je problém.. u mě nutnost "našlapávat" brzdy zatím vždy věštila vadnej HBV a bohužel vždy správně
.
Docela by mě zajímalo, kde je problém.. u mě nutnost "našlapávat" brzdy zatím vždy věštila vadnej HBV a bohužel vždy správně
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj: a) nové pakne sú identické zo starými,porovnávali sme, b)bubny stacane nie sú,sú takmer nové, c)prachovky sú v poriadku, d)hbv je pôvodný.Pred rozobratim všetko fungovalo,slabšie ale fungovalo.
-> Jozka 24.08.19 15:21:05: S excentrama tam mezera vzniknout může, se samostavem by neměla...
Ještě mne napadá, jestli:
a) nejsou nějaké divné druhovýrobní pakny špatného rozměru nebo
b) nejsou příliš stočené bubny nebo
c) prachovky prasátek nejsou příliš těsné a nevracejí pístky zpět v kombinaci s tím netěsným ventilem případně
d) není špatně poskládaný HBV...
?
Ještě mne napadá, jestli:
a) nejsou nějaké divné druhovýrobní pakny špatného rozměru nebo
b) nejsou příliš stočené bubny nebo
c) prachovky prasátek nejsou příliš těsné a nevracejí pístky zpět v kombinaci s tím netěsným ventilem případně
d) není špatně poskládaný HBV...
?
Originální MB hlavní válec zpětný ventil měl, ale při použití neoriginálních kolových válců s O (nebo spíš "H") kroužky ani moc nevadí, když nefunguje.. Jestli jsem popis pochopil správně, tak bych se na to složení všeho na štítech bubnů přece jen podíval - i když je vadnej hlavní válec a musí se našlapávat, pakny by snad vždycky měly "sledovat" pohyb pístků bez tvorby mezery - nebo ne?
HBV ma spatny ventil a podla toho co pises tak nefunguje,tie piestiky sa nesmu vratit tak aby tam ostala 5mm medzera,po odbrzdeni tam ma ostat urcity zbytkovy tlak....
-> BeBe: piestiky sa vrátia späť do pôvodného stavu a je tam 5mm medzera a či má hbv spätný ventil neviem ale asi nie keďže pri otvorenom hbv vytláčajú kvapalinu von.-> MISCHO: prasiatka sú nové, priemer 22,2, 2x brembo,2x trw.
spatny ventil by mal byt sucastou HBV,ten by mal drzat spatny tlak v systeme,ale aj keby bol ko tak by tam ta medzera byt nemala....kazdopadne by to predlzilo chod pedalu
-> Proof84: prasiatka su novy typ alebo nie ?? hbv ma spatny ventil ??
ta medzera tam nema byt ,neviem predstavit ako by tam mohla vzniknut, ked je to dobre poskladane tak ta velka struna drzi pakne pritlacene na piestiku,to sa ti po naslapani piestik zasunie sam tak ze tam je 5mm vola?
-> BeBe: auto je u mechanika, všetko je zložené správne.Skušali sme to x krát a nič..
ta medzera by tam isto nemala byt ...mas to dobre poskladane??
Zdravim páni.Potreboval by som poradiť.Na 1000MB sa vymenili za nové všetky valčeky(22,2) + pakne.Všetko je odvzdušnene ale brzdový pedál zaberá až na spodu.Kým sa vysunie piestik a začne brzdiť treba aj 3x našlapať.Medzi piestikmi a paknami je cca 5mm medzera. Kde bude problém?
-> FG: ten ktory robi problemy
aby si si nezavdzušnil ten predok keď ho už máš hotový
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
To MOLSO:dik brat!a odvzdusnit to pres oba holendry,nebo jen ten horni?
-> FG: odvzdušni si to najprv na HBV - povol holender, pomocnik pomaly stlačí pedál a potom holender zavrieš.... pomocník pustí, znova otvoríš a takto si zaleješ a odvzdušníš HBV, zadok by potom mal ist bez problemov ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Chlapi prosim o radu Na 120gls jsme vymenili brzdy. Kotouce,desky,GO brzdicu,nova prasatka,vsechny trubky a hadice.Ale nejdou nam odvzdusnit zadni brzdy.Predek a spojka perfekt ,ale zadek ne a ne.Jak postupovat???diky
-> dragon_cb_cz 18.05.19 09:21:37: no nikdy mi zadny problemy neudelala a to jsem ji vzdy cpal vsude pod prachovky
a vlastne to delam i u octy - treba pri zatlacovani pistku...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Borderer: Hele kdysi mi taky Osinky pískaly, dal jsem jinou sadu (už částečně jetou) a přestalo to. Paradoxně na té krabičce bylo do dědy tužkou napsáno "pískají". Takže asi trochu o štěstí jak se to zrovna sejde.
Každopádně destičky na dvoupísty jsou z kategorie "zadarmo", takže proč nevyzkoušet jinou sadu.
-> Jozka 17.05.19 09:58:33: -> Jarda - zrušená registrace 17.05.19 09:34:08: Záleží jakou ATE pochopitelně - je jich víc. Jinak ta Molyka G si rozumí s prachovkama a gumou obecně?
Každopádně destičky na dvoupísty jsou z kategorie "zadarmo", takže proč nevyzkoušet jinou sadu.
-> Jozka 17.05.19 09:58:33: -> Jarda - zrušená registrace 17.05.19 09:34:08: Záleží jakou ATE pochopitelně - je jich víc. Jinak ta Molyka G si rozumí s prachovkama a gumou obecně?
A nemůže to dělat materiál destiček v kombinaci s kotoučem? když jsem na to koukal, trochu mne praštilo do očí, že za 15 tisíc kilometrů není na kotouči ani hranka a destičky významně ubyly.
-> Borderer: Ani to nemusíš skúšať, lebo ako som písal, ja som to v dávnych časoch skúšal a nepomohlo to.
-> minno: Destičky jsou volný a vyndat jdou rukou. Zkusím to namazat. Hrany sem stržený měl, nepomohlo to a dělat do destiček drážku se mi moc nechce, vzhledem k jejich ploše. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: ATE asi spíš pod prachovky, tj. vlastně přímo mezi pístek a váleček, aby na konci dráhy neokysaly, nebo ne ?