skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zdruzeny spojkovy brzdovy 1000 Mb
-> RadovanSkodovkar: Možná míněna spíš konstrukce (s O kroužkama), nežli průměr, kvůli zbytkovýmu tlaku - resp. absenci ventilku pro jeho udržení v origo válci.
-> dragon_cb_cz 29.07.20 17:02:14: hmm, čiže pre 19mm valček teda aj 19mm prasiatka?
-> dragon_cb_cz: Ano, správná připomínka.
-> Eidy: ... pokud se použijou vhodný prasátka.
-> RadovanSkodovkar: HSV na brzdy použít lze. Vždyť krom počtu okruhů v tom není rozdíl. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> RadovanSkodovkar 28.07.20 17:40:10: bekas renovuje stávající válec vložkou - 1500kč
-> moucan - zrušená registrace 28.07.20 17:35:12: gumičky aj mám, len valec je už hrdzavý z vnútra.. a chcel som aby to vydržalo aj viac ako pol roka ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> RadovanSkodovkar: Pragos by gumičky neměl?
Oživím.. Kedže už je pre mňa celkom problém zohnať schopný HBSV valec a gumičky do neho na 1000ku tak ma napadlo.. Dať tam konzolu zo 100vky a dva hlavné spojkové valce. V podstate brzdy stále na jeden okruh ale oddelené od spojky. Neskúšali ste to niekto? Ide mi tak nejak aj o to či sa dá hlavný spojkový valec použiť aj ako brzdový.. ![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> pap: Tak hlavně že se našla chyba. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
takze po dnesku a novom otvoreni sa zda, ze problem je naozaj v dlzke primarnej manzety (ako to tvrdil bukaj), a tym, ze tie dierky vo valci su take male, tak to ide neskutocne na picu zistit a hlavne sa nedostava brzdovka do valca. Pouzil som manzety 19 mm z brzdovych prasiatok, tie su kratsie, uvidime ako to bude fungovat, kazdopadne sa kvapalina do valca dostava lahsie.
Hlavní je jestli to pomohlo s vyřešením problému.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> minno: No, bylo by pro Tvé pochopení lepší napsat HBSV? Nebo brzdospojková kostka? Asi ne, že? A do názvu tématu se to celé nevejde![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> minno: sak toto je aspojkovy a brzdovy .... 1000 MB ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: to áno, ale toto je trochu iný prípad. Znie to ako nedopísaný názov. Keď už spomínaš vlečku, kyvku, je to niečo také, ako keby som sa chcel spýtať na zadnú nápravu a napísal len "Kyvadlová 120" a to slovko "náprava" by tam proste chýbalo.
-> minno: Právě jsi se přiučil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Chápu tě, ale to je stejné jako když se tu operuje s pojmy "vlečka" a "kyvka" a dalším slangem - prostě buď víš, nebo nevíš a jsi potichu a doufáš, že časem pochopíš a nebo se prostě zeptáš. Nebát se být za blba je myslím základní výbava zde na virtu - kdybych se bál ze sebe dělat idiota, nikdy jsem se nic nedozvěděl...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
EDIT: Chápu tě, ale to je stejné jako když se tu operuje s pojmy "vlečka" a "kyvka" a dalším slangem - prostě buď víš, nebo nevíš a jsi potichu a doufáš, že časem pochopíš a nebo se prostě zeptáš. Nebát se být za blba je myslím základní výbava zde na virtu - kdybych se bál ze sebe dělat idiota, nikdy jsem se nic nedozvěděl...
-> dragon_cb_cz: to síce možno áno, ale keď sa chcú priučiť aj nezainteresovaní, tak majú smolu.....
-> minno: tohle je kazdemu MBckari jasne ;)
No, a ono by sa zišlo nabudúce dopísať do názvu vlákna a do popisu v prvom príspevku aj to najdôležitejšie slovo. Združený spojkový brzdový 1000 MB, ale čo? Valec, piest, pedál?
chlapy dakujem.
Tak ono je to vidět i bez drátku jestli pod dirkou projede manzeta. Staci aby jeden slapal a druhy koukal. Jen bacha aby necakla brzdovka do obliceje.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Koblet: Drátek bych tam raději nestrkal, akurát by se poškodila hranka manžety...
Ale jinak jak píšeš - běžný jev, občas se stane, že gumička je větší, než má být a blokuje vstup kapaliny i při správné funkci pružiny. Anebo ještě může být ohlý či jinak deformovaný plíšek pod segerovkou u tlačítla pedálu, že nepustí pístek na doraz zpět.
Ale jinak jak píšeš - běžný jev, občas se stane, že gumička je větší, než má být a blokuje vstup kapaliny i při správné funkci pružiny. Anebo ještě může být ohlý či jinak deformovaný plíšek pod segerovkou u tlačítla pedálu, že nepustí pístek na doraz zpět.
Pístek ve válci se musí vrátit tak, aby byl asi 1-2mm za tou malou dírkou a mohla tudy natéct brzdovka do válce. Pokud se Ti např. nevrací dostatečně, tak tam kapalina nenateče a nemáš šanci to odvzdušnit protože ani nenašlapeš. Kdysi mi ve válci praskla ta pružina a přesně tohle se mi stalo. Hledal jsem chybu půl dne.
Zkus do té dírky při volném pedálu strčit drátek a uvidíš jestli tam vleze nebo ne.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> pap: předpokládám, že tou sekundární myslíš gumičku blíž k pedálu. Ta je tam proto, aby ti netekla brzdovka na nohy po sešlápnutí pedálu. Ta tlak nedělá.
Hledal bych chybu v nedostatečném odvzdušnění nebo nedostatku kapaliny.
Hledal bych chybu v nedostatečném odvzdušnění nebo nedostatku kapaliny.
zdar, poskladal som jazdeny zdruzeny hlavny spojkovy brzdovy na 1000 MB. Vymenil som sekundarne manzety a primarnu a vlozil do povodnych valcov. Ked som to ale poskladal a dolial brzdovku, prislo mi to uplne hluche, ako keby ani netlacil kvapalinu, absolutne bez odporu. Na tych valcoch su dva otvory, jeden nad primarnou manzetou a duhy na sekundarnou. Otazka pre pochopenie, tlak vytvaram prvou a druha sluzi ako stieracia ? Nerozumiem celkom ako to funguje, a kde hladat chybu, preco je to take hluche.
dik
dik