![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kaleny stabilizator 20mm
-> Urbi: výborně ![157](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
Řeším co nejlepší materiál i výrobu, prosím maličké strpení. Bude se to zakázkově ohýbat na ohýbačce CNC. Sám budu řešit správný technologický postup kalení a celkové tepelné úpravy...
20mm by som zobral asi aj ja 2ks v prípade nejakej normálnej ceny..![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
je teda nějaká možnost je nechat udělat?
ahoj ve spolek nemá někdo stabik 20mm na prodej prosím ?![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Urbi: -> TTomas: Tak co chlapi? Jak to vidíte s výrobou? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Petr Urban 01.11.17 16:24:04: U nas už je od 5 kusu prakticky stejna...slevy v radech 10 korun..
Pokud bude cena přijatelná, tak bych 20ku taky bral!
Stejně malý počet jde samozřejmě i v zdejší pérárně, jen pak jde o cenu...
Pokud by se neseslo dost lidí, tak u nás v pérárně jde nechat udělat 5-10 kusu. Průměr 18 a 20mm.
Podle ceny bych 1-2ks vzal , tuhost bych si ještě rozmyslel.
-> Urbi: rozhodne jeden 20mm beriem. Zvysok by sme snad mohli doriesit cez Molsa
Tak jak tady ? Bude to někdo vyrábět ? Mohu zajet do pružinárny s dokumentací a stabíkem a domluvit to... Jestli bych to měl dělat, tak aspoň 20ks 20ky a 20ks 18ky. Varuji Vás předem, ta 20ka je tuhá jak 22-23mm od Svozila a trhá to nevyztužený most jak prd.
I ta 18mm z správné pružinové oceli a zušlechtěná je znát a na běžné ježdění paráda. 20mm už vidím spíše jako žehličkový styl na pěkný cesty nebo zrovna na závody, okruhy a slalomy, případně pro co chtějí mít pěkné fotky zvednutého vnitřního kola v zatáčce![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
I ta 18mm z správné pružinové oceli a zušlechtěná je znát a na běžné ježdění paráda. 20mm už vidím spíše jako žehličkový styl na pěkný cesty nebo zrovna na závody, okruhy a slalomy, případně pro co chtějí mít pěkné fotky zvednutého vnitřního kola v zatáčce
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tiež zoberiem jeden zušlachtený stabik 20 mm
-> MOLSO: 1 kus by som poprosil zavezne aj ja ked niekoho najdes na vyrobu
aspon budu rýchlejšie dodane
nakoniec do invelu spravim objednavku na 20 kusov ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: mne by sa tiež zišiel ... mysli aj na mna
-> MOLSO: ja by som mal tiež záujem o 2ks....![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: tak jestli ted už má třeba 18 nebo 20 a k tomu dá serii tak to něco udělá ne?
-> havlik 02.08.17 07:02:42: 2x16mm má podobnou tuhost jako 1x20mm, takže s tím úplně nic převratnýho nevymyslíš. 23mm stabík má tuhost jako 3 sériový.
-> MOLSO: dej dva
Hoši kde by sa dal splašiť silnejší stabilizátor ? p. Svozilovi som písal, momentálne sa mu nedá vyrobiť, a o inom dodávateľovi neviem ....
Prípadne nemáte niekto na predaj aj jazdený 21 - 23 ? V sobotu sú preteky a nemôžem nechať hondy vyhrávať![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Prípadne nemáte niekto na predaj aj jazdený 21 - 23 ? V sobotu sú preteky a nemôžem nechať hondy vyhrávať
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
A jsi schopný poznat podle fotky průměr pružiny, tvrdost, charakteristiku HP tlumičů ??? Oski ten podvozek měsíc testoval přímo ve spolupráci s HP.... :) To jen tak na okraj... A získával jeden titul za druhým.... Přitom jel moje stabilizátory. TTomas jaké tituly máš?
Tak mám po několika měsících pár desítek kusů na skladě. chybí jen průměr 20, ale ty už jsou v v lakovně. Množství je omezené a nevím kdy budou další, jestli vůbec budou. Změnily se se mi výrobní podmínky.Kdo má zájem pište na svozil.petr@seznam.cz nebo tel. 608884326. Z tohoto malého množství je už polovina prodaných.
-> MOLSO: To je dobře. Další 3 lidi po něm touzej a já ho jeste ani nenašel;)
-> TTomas: Dík za ponuku, ale stabík už mám na polceste ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Bery: Na tvuj podvozek je stabilizator prakticky zbytecna vec:)
-> MOLSO: Kdyby jsi nedopadl s Berym, tak tu snad jeste jeden zasyslenej mam.
-> MOLSO: Kdyby jsi nedopadl s Berym, tak tu snad jeste jeden zasyslenej mam.
-> Bery: mozeme sa nejak dohodnut ? sz ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
jeden tu ještě mám a já to na auto asi dávat nebudu...jediný přínos.co pozoruju je že mám na předku víc materiálu:-)
a druhá otázka - nebude sa robiť ešte jedna várka tých kalených 20mm ? ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Otázka zdánlivě jednoduchá. Na jaký parametry kalit stabilizátor? Materiál mám klasickou pružinovku 54SiCr6
-> petr.crf: -> petr.crf: Péťo, ber prosím můj příspěvek pouze jako vysvětlení toho, proč se zde řeší tvrdosti.Nic víc v tom není,nic si nemyslím a Babičku jsem nečetl...
Tak v tomhle vláknu se vyjadřuji naposledy. TTomas, to Ti je po vyrobení a zušlechtění ani neobrokovali brokama 0,8mm po dobu 8 minut??? V tom případě ztrácí stalilizátor 34 - 37 % vlastností. Ví ta pérárna na co to vůbec je? Že je do vrtule? Pošli mi ten Tvůj a obratem posílám zpátky s vrtulí 15mm... :-)
George88, nepsal jsi mi, asi jsi psal na jiné číslo, ale já mám jen jedno. 608884326.
Pracuji pro firmu co vyrábí stabíky asi 17 let, nekteré se popouštějí při 300 stupních,cca 40 minut, jiné se kalí. Ale všechny musí projít brokováním. Trubkové se brokují i zevnitř. Je to jen o vlastnostech a materiálu. A materiál si firma tají. Např. pro Aston Martin se vyrábí plného materiálu 453954.76. Kdo mi věří koupí a kdo ne, ať si najde kvalitnější. A co tím digitálním tvrdoměrem TTomas zjistíš, když nevíš nic o materiálu? Hovgh
George88, nepsal jsi mi, asi jsi psal na jiné číslo, ale já mám jen jedno. 608884326.
Pracuji pro firmu co vyrábí stabíky asi 17 let, nekteré se popouštějí při 300 stupních,cca 40 minut, jiné se kalí. Ale všechny musí projít brokováním. Trubkové se brokují i zevnitř. Je to jen o vlastnostech a materiálu. A materiál si firma tají. Např. pro Aston Martin se vyrábí plného materiálu 453954.76. Kdo mi věří koupí a kdo ne, ať si najde kvalitnější. A co tím digitálním tvrdoměrem TTomas zjistíš, když nevíš nic o materiálu? Hovgh
-> George88: No jasně - přesně jak píšeš.. ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> MVM: co tam není, to nemusim ladit a přemýšlet, jestli je to dobře nebo špatně:) spíš budu hned vědět, co se změnilo, jestli to vůbec poznám atd. ale nemůžu sehnat materiál. teď budu mít upravenej z žigula, ale ten je jen 20. chtěl bych 22. psal jsem svozilovi, jestli mi neprodá, ale neodpověděl. natvaruju, zakalim a pérově popustim už "sám"..
-> MVM 28.07.15 19:23:12: stejně jako George88. Do správnýho podvozku investovat nechci a na slalom je to celkem fungující kombinace i s tlumičema od Kurky.
-> George88: Stavitelnej schvaluju
Už jen kvůli ladění. Ale pamatuj na to - že nejvěší radost ze závodění je vždy tam kde se dá co nejmíň šroubovat točit klikat a pod.. V jenoduchosti je u závoďáku síla. ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> MVM: Na káry se dá koupit popř. vyrobit i silonový a ten asi nezušlechtíš.Ale fungoval taky...dají se někde koupit nože na nožový stabilizátor nebo se vždy musí vyrábět?
-> MVM: no, z místa řidiče to mít ovládaný nebudu, ale stavitelnej (pokud to klapne) tak jo..
-> TTomas: V době kdy jsem to skládal, jsem byl zastánce vyzkoušet to nejtvrdší. Ted postupně zjištuji, že na moje ježdění pro rohlíky a do Chorvatska na dovolenou případně na výlety po Evropě, stačí o dost měkší nastavení podvozku. Takže dnes bych koupil třeba už jen 19ku.
-> Bedřich: Ok . Tak výroba to je zase z jinýho soudku ,.
-> George88: Však v pohodě
Já to tak nějak chápu že se v rámci financí a možností dělají různý technický řešení. Já už zde obecně nehodlám v ničem radit.. Každý ať si jezdí dle libosti. Stejně stabík jako takový funguje pouze v určitý fázi zatáčky a odvíjí se taky od charakteristiky (typu) auta a stylu jízdy jezdce. (U některých vozů se dala tvrdost měnit i z místa řidiče)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: O tvrdostech stabilizátloru se zde mluví z hlediska výroby stabilizátoru.Protože ne každý stabilizátor který koupíš je ohnutý za studena nebo popuštšný po ohýbání za tepla a ne každý stabilizátor je zakalený.To, že za určitých podmínek může fungovat každý vyjmenovaný je věc jiná.Z hlediska technoligie výroby má být stabilizátor na Škodovku popuštěný a zakalený.Pokud je z materiálu ze kterého má být.
-> MVM: Když to vezmu z mého pohledu - Nemám 20 až 25 na komplet HP/protlum, takže koupím to, co je běžně k mání, tzn, T2,speedpro,kalmar tlumiče kůrka a zbytek chci "dohnat" velkým stabilizátorem. Že to není ideální řešení vím, ale jinak náklony v zatáčkách asi zmírnit nejdou..
Já bych se chtěl obecně zeptat proč se tu předháníte ve tvrdostech stabíků? Zajímá mě to proto - protože správný podvozek bude fungovat i když "zapomenete" stabík doma na ponku. Zaznělo tu,že chování auta pozná Mistr Evropy.To zajisté ano i když by se o tom dalo dlouze hovořit.Dojmy jsou jedna věc mnohdy se jim nedá věřit - protože telemetrie to řekne tak jak to je.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Čokin: A přemyslel jsi nekdy nad tim proč mas 22mm silný stabilizator nebo zkusil neco jineho? Ozval se tu sám pan Svozil, tak v tom jenou pro vždy může udělat jasno a ne jen další mlhu v podobě toho kdo na tom jezdí.
-> TTomas: Mě to na autě funguje.........má smysl, řešit něco víc?
-> petr.crf: Tak nám tu prosím vás popravdě povezte, jak a z ceho ty stabilizatory vyrabite?
Další velká otazka je proč by si to Petr s. celé vymyslel?
Mám ted k dispozici presny digitalni tvrdomer, tak pokud někdo dodá stabilizator "ohybany ve svěráku", tak ho můžu opichnout a poměrit s kaleným.
Další velká otazka je proč by si to Petr s. celé vymyslel?
Mám ted k dispozici presny digitalni tvrdomer, tak pokud někdo dodá stabilizator "ohybany ve svěráku", tak ho můžu opichnout a poměrit s kaleným.