skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hydraulická ručná brzda
-> MOLSO 28.04.15 10:19:20: tak si vyztuz konzolku :-) Pokud se ti natahuje, tak ji pouzivanim stejne zohybas.
-> vhml: fakt ? lebo teraz ked zabrzdim s nožnou tak sa mi natahuje hydro konzolka. segrovka by to mala pobrat nie ?
Ona je tam ta segrovka, jen tak mimochodem, docela dost k hovnu 

-> MOLSO: tady máš dokonce 19ku a příruba bude dost možná stejná....
www.agrozetshop.cz/hlavni -valec-spojkovy-prumer-19- vlnovcova-manzeta/d-98817- c-1460
www.agrozetshop.cz/hlavni -valec-spojkovy-prumer-19- vlnovcova-manzeta/d-98817- c-1460
-> MOLSO: hsv na škodovku teda segerovku neměli co si pamatuju... rozebíral jsem je u každý škodovky co jsme kdy měli a nepamatuju si že bych nějakou někdy vyndaval... segerovka je pouze u pracovního válce na převodovce....
jinak rozteč šroubů možná ani jiná nebude... zkus vygooglit nějakej výkres toho válce jestli tam nebudou rozměry.... v nejhoršim ty díry trochu propiluješ
jinak rozteč šroubů možná ani jiná nebude... zkus vygooglit nějakej výkres toho válce jestli tam nebudou rozměry.... v nejhoršim ty díry trochu propiluješ

-> Pavel P..: Dík. Hádam, že príruba sa od HSV zo skodovky určite líši, takže zase novú konzolku a riešiť tiahlo a trubky .... to už by som riskol dať spraviť zápich sústružníkovi 
Ale ak si správne spomínam 105/120 mali tiež na HSV segrovku .... ale ako ND to už asi nekúpim.

Ale ak si správne spomínam 105/120 mali tiež na HSV segrovku .... ale ako ND to už asi nekúpim.
-> MOLSO: HBV Desta nebo HSV 1203.... ale netušim jaký maj průměry aby to chodilo... ale ty starý červený segerovky měli a bylo to tušim 22 nebo 25mm.
zásadná otázka
kde zohnat HSV so segrovkou ?
kde zohnat HSV so segrovkou ?

-> vhml: L/A je tuším místo původní ručky ne? To nehrozí, spíš bude něco jako má Klubko nebo Qwak, prostě druhá ručka zapojená do serie.
-> ochoda 25.11.14 18:45:13: co nevymýšlet vymyšlené a udělat to podle L/A ( možná teda trochu víc, v L/A je to celkem krátký ) ...
Pánové, měl bych dotaz na vás, co máte spojkovej váleček na ručce. O kolik zaleze pístek než to brzdí? Přibližně stačí. Já jen abych věděl jakej udělat poměr pák, abych za klacek nemusel tahat půl metru žejo.
Děkuju. 


-> Marcius: tak to každopádne tam lana zůstanou 

-> Klubko_: tak výš jak... pokud tě tam ty lana neštvou, tak to tam bez problému nech, jako parkovací brzdu... alespoň nemusíš řešit žádnou aretaci mechanismu/válce., a nebo pokud se ti zdá ta hydraulika slabá, tak si ber silného spolujezdce a každej máte jednu ručku 

-> Qwak: jo, šlo to snadno. Měl jsem téměř vypuštěnou celou soustavu a jak jsem psal, zapomněl jsem, že mám povolenej LZ ovzdušňovák, nalil brzdovku a fouknul (doslova) do nádobky přes hadičku ve víčku. Pak jdu kolem auta a pod autem kaluž. Tak jsem odvzdšňovák zatáhl. Povolil PZ kolo, zase fouknul do nádobky, zavřel a ručka hned tvrdá.
Dneska jsem to teda ještě 2x, možná 3x oběhl včetně předku zase s tlakováním do nádobky.
V garáži to vypadalo, že ten zadek nebrzdí, přestože bylo slyšet vrzání samostavu.
Když jsem to jel projet, tak napřed na provozní brzdu flokoval zadek a předek nic moc a pak po několika bržděních se to prohodilo
takže flokuje předek a zadek ne.
Pedál jde pořád dost nízko, ale už nevím, co víc s tím udělat.
-> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 30.10.14 15:44:53: doknce Čokin teď v Lulči říkal, že když dodělal hydr. ručku, tak držela, ale teď po 2 letech už to zabržděny neudrží.
Dneska jsem to teda ještě 2x, možná 3x oběhl včetně předku zase s tlakováním do nádobky.
V garáži to vypadalo, že ten zadek nebrzdí, přestože bylo slyšet vrzání samostavu.
Když jsem to jel projet, tak napřed na provozní brzdu flokoval zadek a předek nic moc a pak po několika bržděních se to prohodilo

Pedál jde pořád dost nízko, ale už nevím, co víc s tím udělat.
-> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 30.10.14 15:44:53: doknce Čokin teď v Lulči říkal, že když dodělal hydr. ručku, tak držela, ale teď po 2 letech už to zabržděny neudrží.
-> Marcius: navíc aby to dobře brzdilo tak musí bejt dobře dopnutná 

-> Eidy: ono to je lepší na parkování.... když už to tam je...
-> Klubko_: takže jsi jo pootočil o 90 a šlo to dobře?
-> darabos: zakladem pro uchyceni valecku je pedalova konzole, takze to by melo vydrzet a k vnitrni strane tunelu je pribodovanej 3mm pasek plechu. V sobotu jsem s tim jezdil na sraze bez te vyztuhy tunelu a ta 0,8cka plech se teda natahoval. Ted s tim vyztuzenim uz zo bude doufam drzet 
-> Eidy:
E: jo a na fotce neni v drzaku nasroubovan spodni imbus sroub

-> Eidy:

E: jo a na fotce neni v drzaku nasroubovan spodni imbus sroub
-> Klubko_: A co ta mechanická ručka? Budeš mít obojí?
-> Klubko_: nevypada to velmi masivne...neodtrhnes?
Staci valecek spravne otocit, zapomenout otevrenej odvzdusnovak na LZ kole, nalit brzdovku do nadobky a ono se to skoro odvzdusni samo 
Dneska stvorena verze 2.0 se stelovalnou tyckou a zesilenim tunelu, aby se neohybal pri zatahnuti. Neni dokoncena povrchova uprava.

Dneska stvorena verze 2.0 se stelovalnou tyckou a zesilenim tunelu, aby se neohybal pri zatahnuti. Neni dokoncena povrchova uprava.
-> Qwak: jn, jsem každej den několikrát čekoval virt, jesli už píšeš
ale mě se to taky stává, že zapomínám odepisovat
štelováníí žádny nemám. Jak to mám z té pedálové konzole, včetně části spojkovyho pedálu, tak ten trn od pedálu jde délkově přesně do toho válečku.
V pátek před srazem jsem to s mladou odvzdušňoval 2x, v sobotu s tím odjel sraz, párkrát jsem zaručkoval a šlo to až překvapivě snadno
no a v pondělí jsem to zase rozdělal, natahal novy trubky, protože mi přišlo, že ty hadice se nafukujou, znova odvzdušňoval, vybryndal hekrotlitr brzdovky
a skončil jsem u toho, že budu dávat novy gumičky do TBV a dneska předělám konzoli tak, aby byl váleček výstupem bez ventilu nahoru. Otočím ho o 90°. To by myslím mohlo pomoct.
-> MOLSO: když to vyzkoušíš poprvé, tak je to: hmm, brzdí to, čekal jsme víc.
Prodruhé už si auto víc rozhodíš a najednou muahaaa otočka
no a potřetí, počtvrté už je to muahahaaaa bokééééém 


V pátek před srazem jsem to s mladou odvzdušňoval 2x, v sobotu s tím odjel sraz, párkrát jsem zaručkoval a šlo to až překvapivě snadno


-> MOLSO: když to vyzkoušíš poprvé, tak je to: hmm, brzdí to, čekal jsme víc.
Prodruhé už si auto víc rozhodíš a najednou muahaaa otočka


-> Klubko_: toto ma bude tiež zaujímať 

-> Klubko_: ahoj já ti neodepsal vid ?
promin , mám ted zlomenou nohu tak nevím přesně jak to mám já, ale máš tam udělanej alespon na tý tyčce do prasátka nějakej šroub kterým si našteluješ tu páku vs váleček? ... ono to odvdušnení je něco šílenýho , kamarád to musel dávat dokonce rovně jak je to ve škodovce aby to odvzdušnil , navíc každěj říká něco jinýho jak to odvznušnit , jeden at se ručka vubec neřeší při odvzdušnění a druhej při tom za ní tahá .. já sám to odzvšnuval asi hodinu a furt tam nějake vzduch byl .. je to docela proces...

Borci, jak s odvzdusnovanim? Udelal jsem si rucku se spojkovym valeckem do serie, ten vstupni vyvod se zpetnym ventilem mam nahore, vede do nej trubka od kostky vepredu a brzdy jsou ted proste divny. Provozni brzda-pedal ma dlouhy chod a malej brzdnej ucinek. Reakce zadku na rucku se zda byt dobra-paka je hned tvrda. Na stavbu konzole jsem použil cast pedalove konzole, takze nemam moznost nastaveni, ale zaroven nevim, jestli to je potreba nejak nastavovat.
-> Qwak: Pak ze to nejde 

-> stepan: ne
,chtěl sem to mít víc při ruce

-> Qwak: Nepřekáží to při řazení?
-> havlik: ou jéééé....
-> Bery: jsou tam "hliníkový" 4 písty z okruhovýho fáčka, který mají jen jeden vstup do brzdiče
co je na tom lepšího mít to v jednom okruhu?když mám vzádu 4 píst a bude to brzdit všechno,stejně budu potřebovat regulovat tlak,takže investice do tiltonu,když jebnu trubku a vyteče mi brzdovka,mám pořád třeba záložní okruh pokud mám ručku zvlášť.
-> woody121 16.02.14 13:16:54: ale dá, spousta lidí to jezdí
-> woody121: viz -> TTomas 16.02.14 12:44:39: Máš to trochu popletený.... Nejde použít jakejkoli solo BRZDOVEJ váleček
-> woody121: ale ano da sa
-> woody121: V tom pripade me prosim pouc, proc by se nedal.
-> Ultim: Práve že sa to už riešilo, tak by si mal vedieť že spojkový valec sa nedá použiť na zapojenie do jedného okruhu 

Ono se to tady uz resilo a da se pouzit treba i spojkovy valec. Nemusi byt nejak specialni.
-> woody121: S touhle a s kazdou jinou ktery das ten spravnej valec, kterej je treba i u Skodovky na spojce. Je nakonec klidne mozny, ze to maj i ty Apcka a jen to speedpro neuvadi. Napis/zavolej si do speedpra.
www.race-shop.sk/novinky/
.../877-hydraulicka-rucna-
brzda-races-classic-wilwoo
d-valec Už tomu rozumiem
čiže s touto hydro to môžem kľudne zapojiť do jedného okruhu 


prečo by to malo tlakovať aj do predného valca ? 

-> woody121: Ja bych pouzil valec urceny pro hydraulicke rucni brzdy. To znamena ze ma zpetny ventil a pri zatazeni rucky tlakuje jen dozadu - predek podrzi ten ventil.
-> TTomas: A zatreti teda tvuj pripad, kdy to sice po zatazeni bude tlakovat i dopredu a nejen dozadu, ale fungovat by to snad melo.
Tak ktorý valec mam použiť, aby som to mohol zapojiť normálne do okruhu zadných bŕzd ?
-> woody121: Zadruhe paralelni zapojeni jako mela 130lr. Vzadu zapojene na rucni brzdu jen 2 pistky ze 4.
Čiže ak tomu správne rozumiem. Valec od AP nemôžem zapojiť takto ? encrypted-tbn1.gstatic.co
m/images?q=tbn:ANd9... ?? ale iba s nádobkou ?
-> woody121: Myslel jsem to takto.
Seriove zapojeni s klasickym valcem, kde by s obycejnym brzdovym valcem na rucce nastal problem.
Seriove zapojeni s klasickym valcem, kde by s obycejnym brzdovym valcem na rucce nastal problem.
-> woody121: že není vřazená do okruhu zadních brzd. Tak jako to má LR v muzeu v MB. .
-> TTomas: V aute je vahadlo. ako to myslíš? sériové zapojenie ?