skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Hydraulická ručná brzda
22:53:34
15.02.2014
15.02.2014
TTomas
-> woody121: No hlavne ani jeden z tech AP valcu neni urcen k seriovemu zapojeni rucni brzdy.
10:37:27
15.02.2014
15.02.2014
Eidy
-> Stepan FUN: Pořád špatně.
U hlavního: Velkej průměr=krátký pohyb a menší síla, Malej průměr=velkej pohyb, velká síla
U pracovního: Velkej průměr=krátký pohyb, velká síla, Malej průměr=velkej pohyb, malá síla.
U hlavního: Velkej průměr=krátký pohyb a menší síla, Malej průměr=velkej pohyb, velká síla
U pracovního: Velkej průměr=krátký pohyb, velká síla, Malej průměr=velkej pohyb, malá síla.
09:16:04
15.02.2014
15.02.2014
StepaNoFUN
-> stepan: Aj... Já to psal pro pracovní válec. :-D U ovládacího je to opravdu přesně obráceně. :-D
To je tak, když něco píšu a ještě jsem nedopil ranní kafe... :-D
To je tak, když něco píšu a ještě jsem nedopil ranní kafe... :-D
09:14:13
15.02.2014
15.02.2014
stepan
-> Stepan FUN: Píšeš to ale přesně obráceně.
09:07:37
15.02.2014
15.02.2014
StepaNoFUN
Jak píše Dragon - Čím menší průměr, tím menší krok páky, ale buseš na ni muset vyvinout větší sílu, abys dosáhnul stejnýho tlaku. Neboli ostřejší nástup, ale větší ovládací síla.
Když zvětšíš průměr pístků, tak bude krok páky větší, ale bude Ti stačit menší ovládací síla. Takže pomalejší nástup, ale vyšší brzdnej účinek při menší síle.
Takže je potřeba zvolit nějakej kompromis, podle toho čeho chceš dosáhnout. V extrému Ti bude páka fungovat jenom těsně na začátku a nenadávkuješ to, v druhým extrému Ti nebude stačit její krok pro dosažení plnýho brzdnýho účinku...
Když zvětšíš průměr pístků, tak bude krok páky větší, ale bude Ti stačit menší ovládací síla. Takže pomalejší nástup, ale vyšší brzdnej účinek při menší síle.
Takže je potřeba zvolit nějakej kompromis, podle toho čeho chceš dosáhnout. V extrému Ti bude páka fungovat jenom těsně na začátku a nenadávkuješ to, v druhým extrému Ti nebude stačit její krok pro dosažení plnýho brzdnýho účinku...
01:10:16
15.02.2014
15.02.2014
dragon_cb_cz
Jednoduchá hydrualika - menší průměr válce znamená, že působíš menší silou po větší dráze - při větším průměruje to naopak.
01:06:44
15.02.2014
15.02.2014
woody121
Toť moja otázka. Speedpro má v ponuke 4 brzdové valce od AP Racing ( valce inej značky ma nezaujímajú ) v priemeroch 15mm, 15,9mm, 17,8mm a 20,6mm. Už pár dni premýšľam korí z nich by bol pre moju 130 najideálnejší. Pokiaľ viem priemer si prepočítam na plochu, to je fajn dostanem hodnotu Xmm2. Zmetený som však s toho, či pri rôznych priemeroch valca sa mení aj brzdný účinok. Myslím si že ak menšia plocha tlačí na brzdovú kvapalinu tak je brzdná účinnosť vyššia ako u valca s väčším priemerom piestu. Ak sa mýlim vyveďte ma z omylu vopred ďakujem.
www.speedpro.eu/brzdy-brz dove-valecky-prislusenstvi -c-25_503.html
www.speedpro.eu/brzdy-brz dove-valecky-prislusenstvi -c-25_503.html