skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Podvozek na slalom
-> Tommyk: Jo, celá natvrdo a velká záklony.
-> elbacil 11.01.14 23:02:16: a co třeba taková motokára? ta je uplně na tvrdo, pokud se nemýlím. Ale tvoji teorii nevyvracím, na konkrétním autě to tak třeba fungovat může..
-> elbacil 11.01.14 23:02:16: A zajisté jsi měl odklon přes 2°... Odpovím si za tebe, neměl a proto máš takový špatný úsudek, že to chce měkký předek.
-> Tommyk: v zaklade máš pravdu ale mne sa osvedčil mekší predok ked su zatáčky prudké a krátke.Ked som mal tvrdý predok tak hrnulo nosom von zo zatáčky.Na slalom s dlhšimi zatáčkami to bolo dobré.
Takže si to shrneme. Základ je auto složit co nejvíc k zemi, v předu odklony +- -2°, záklony co největší (kolik ° asi?), dát tvrdý pružiny a tlumiče, vpředu tuhej stabík.. a zadek nemá moc cenu hrotit? tzn třeba jen zvětšit odklony, dát tvrdý tlumiče+pružiny... a potom dobrý gumy..
hodně zjednodušeně... je tak?
hodně zjednodušeně... je tak?
-> Venca. 10.01.14 10:53:10: u stovky není problém
-> vhml 09.01.14 22:06:28:
Jo barva dělá zázraky, vypadá to pěkně a pokud to funguje což určitě jo, je to dobré řešení.. Jinak koukám je tam vedený tunel vzduchu na chlazení brzdy viď ?
Jo barva dělá zázraky, vypadá to pěkně a pokud to funguje což určitě jo, je to dobré řešení.. Jinak koukám je tam vedený tunel vzduchu na chlazení brzdy viď ?
-> Venca. 10.01.14 10:53:10: Stovku najetou nemám, ale co vím je tam oblá nádrž a drží to v plechu přes ní a místa je tam víc 

Předpokládám stovky se tento problém netýká, ta má stabilizátor uložen jinak, resp. i při velkém snížení mi stabilizátor nikde nešktá, takže o asi bude ok.
Ono to není moc vidět, ale snad pomůže.
-> Tuner#2: fotka napovi 

-> Tuner#2: nevěděl jsem kolik kN maj přesně proto jsem to nepsal.
-> Karel.: 71kN není stejné jako 80kN alespoň ne tady u nás
JJ karosářské oblé kladivo a pak se to ovařilo, protože se to musí udělat celkem hodně a praskne to.

-> Tuner#2: co jsem slyšel,tak by měly být na stejno, ale to je jedno.Jsi vzal kladivo a upravil?
-> Karel. 09.01.14 22:00:19: Tak zrovna okruhovky ze speedpra jsou měkčí jako moje 80kN pružiny, takže bych se roztrhání mostu bez úpravy docela obával...
-> vhml 09.01.14 22:06:28: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž
-> Antony - zrušená registrace 09.01.14 22:08:33: Jasný, ale čím víc ho podložíš, tím víc bude zalomený nahoru = nebude plnit funkci tak jak má. Proto jsem šel cestou potunění mostu
-> vhml 09.01.14 22:06:28: Když dva dělají totéž, není to vždy totéž

-> Antony - zrušená registrace 09.01.14 22:08:33: Jasný, ale čím víc ho podložíš, tím víc bude zalomený nahoru = nebude plnit funkci tak jak má. Proto jsem šel cestou potunění mostu

-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.14 21:57:02: Aha. Je pravda, že mě nízko uloženej stabík nevadí, jelikož tam mám ližinu, proto jsem to nějak neřešil.
-> Nwkt 09.01.14 22:04:08: no, ani ne...
Najdi rozdíl kromě toho že je to natřený celý a jednou barvou :-D img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3576_2011-05 -15_19-30-40_72.jpg
Najdi rozdíl kromě toho že je to natřený celý a jednou barvou :-D img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../3576_2011-05 -15_19-30-40_72.jpg
-> vhml: Boha, to už by bylo jednoduší naprasit kost z koncernu
-> Tuner#2: snížený?Mám okruhovky ze speedpra a i když zatlačím na auto "bez tlumičů" tak ok, jinak se mi to dotýkalo.
-> Karel. 09.01.14 21:42:33: Pokud máš sníže, je to celkem k ničemu.
-> Antony - zrušená registrace 09.01.14 21:42:41: Mám tam tuším 10mm a už i tak je podkova níž než spodky ramen a ani 10mm nezabrání tomu, aby se stabík opřel o most. Mám to vyklepané celkem dost a i tak je tak je tam sotva 2mm kdž auto složím na doraz.
-> Antony - zrušená registrace 09.01.14 21:42:41: Mám tam tuším 10mm a už i tak je podkova níž než spodky ramen a ani 10mm nezabrání tomu, aby se stabík opřel o most. Mám to vyklepané celkem dost a i tak je tak je tam sotva 2mm kdž auto složím na doraz.
-> Antony: ja nemam gumove dotazy
Mozna pro nekoho jsou obcas blby, ale ne gumovy 


-> Tuner#2 - zrušená registrace 09.01.14 21:33:42: počkej, když ten stabík podložíš dejmetomu 15-20mm, to musí stačit a pořád bude uchycení ramen na mostu níž než stabík, nebo se pletu?
-> Peca: molso dělal podložky pod stabík

nebo prevarit most;)
-> Antony - zrušená registrace 09.01.14 21:24:33: Přesně tak, vyndat dorazy, pružiny a zkusit. U všech snížených aut je tohle problém a podložením se to moc neovlivní, jen dostaneš stabík zbytečně moc k zemi.
-> Peca: ať tam daš 16, 18 nebo 21, je to jedno. Pokud pružiny dovolý moc velký propružení. Stačí podložit stabilizator. Jak to psal Tuner, vyndej gumový dotazy, pružiny a vyzkoušej maximální propružení. Stabík se ti nesmí dotknout mostu. Pakliže ano, podlož ho víc 

-> Peca 09.01.14 21:03:36: pokud se ti dotkne mostu tak se vytrhne bez ohledu na tloustku
-> Antony: Aaaha, ma cenu toto resit i pri 18mm stabiku? Protoze asi ho tam tedy mam stejne blbe jako kdysi tu 21ku. Dosud se nic spatneho neprojevilo...
-> Peca: tohle Honza nemyslel. Důležitý je ten stabík podložit, aby se ti při propružení se neopřel o zadní část mostu a díky páce se vpředu nevytrhnul 

-> Tuner#2: Jakoze v uchytech na mostu je silnejsi stabik standartne "na volno"? Ne, to jsem nemel, mel jsem k tomu tvrdsi ulozeni, ktery jsem na to napasoval a pak to uchytil klasickyma drzakama a dotahl.
Clovek se dozvida stale nove a nove veci.
Clovek se dozvida stale nove a nove veci.
-> Venca. 09.01.14 11:01:23:
1)pootočit co to jde ( budou tě limitovat ty tyčky co drží nápravu, vylezou pak z držáku v kastli )
2)Ubrousit svislák taky co to půjde
3) Co nejvíc :-D
1)pootočit co to jde ( budou tě limitovat ty tyčky co drží nápravu, vylezou pak z držáku v kastli )
2)Ubrousit svislák taky co to půjde
3) Co nejvíc :-D
-> Peca 09.01.14 11:20:59: jak říká Tuner. Já nemám vyztuženo ani na jednom autě a netrhá se to.
-> Peca: A měl jsi zabezpečeno, aby i při autu na dorazu (ideálně vyhodit i ten gumovej a dát to kov na kov) měl stabík u mostu mezeru? Pokud to tam nemáš vyříznuté a nebo proklepané, tak je to z 90% příčina proč se roztrhal.
Při stabíku 21 mm doporučuji vyměnit, nebo alespoň vystužit most. Mě to do dvou let uplně rozpáralo ten seriový.
-> vhml: A o kolik tu nápravu pootočit? Nebo trochu ubrousit svislák a podložit? O kolik stupňů je to třeba zaklonit?
-> Venca. 06.01.14 20:14:11: kup stabík, pootoč nápravu v kastli a propiluj kozlíky horních ramen. Pro začátek je to slušnej základ.
-> vhml: Tohle téma jsem pročítal už před nějakou dobou, ale nějak mi z toho vyplynulo, že každej to má nastavený jinak 
A teorii co se týče podvozku absolutně neovládám...

A teorii co se týče podvozku absolutně neovládám...
-> Venca. 06.01.14 19:07:16: Odklony, záklony, jak je ctěná libost... :-) skoda-virt.cz/cz/.../1312
44-zavodni-geometrie
-> vhml: Když jsme u té geometrie, předpokládám, že na zadku se toho moc vymyslet nedá. A co předek? Odklony asi nastavit co půjde vypodložením podložkama, ale co dál, úprava záklonu rejd. čepu?
I s rallye autem jde vyhrávat slalomy 

-> Toušík 05.01.14 00:16:21: význam u mě? Naprosto žádnej. To auto je tak tvrdý, že vždycky hrabe přes obě kola. Málo kdy se stane že prohrábne vnitřní. Leda když se to jo opře do závodních gum a postaví na tři a méně kol
Lepší tlumiče jsem nikdy nejezdil. Opět na slalom to nemá úplně moc velkej význam, protože na rovným letišti to stejně nikam moc nepruží. Možná nadělím nějaký lepší tlumiče do stovky, ale letos to nejspíš nebude.
-> Venca. 05.01.14 00:07:37: pokud HPčka máš tam je tam nech. Leda si je třeba nech přitvrdit. Hlavně je třeba překopat vepředu celou geometrii -> vhml 13.05.13 09:12:41:

Lepší tlumiče jsem nikdy nejezdil. Opět na slalom to nemá úplně moc velkej význam, protože na rovným letišti to stejně nikam moc nepruží. Možná nadělím nějaký lepší tlumiče do stovky, ale letos to nejspíš nebude.
-> Venca. 05.01.14 00:07:37: pokud HPčka máš tam je tam nech. Leda si je třeba nech přitvrdit. Hlavně je třeba překopat vepředu celou geometrii -> vhml 13.05.13 09:12:41:
-> Toušík: z moji malý zkušenosti - chce to změnit jizdní styl,víc ubývají gumy,pak s tim ujedeš pár km a přijde ti to že ta svornost by chtěla přitvrdit a člověk se v tý převodovce hrabe jak bába v koksu.Pak ti přijde,že by ten samosvor měl mít rychlejší nástup a....zase rozborka...
To ten závodní podvozek je podle mě lepší krok. i na vlečce to byla pecka a porovnávat to s kůrkovými tlumiči je směšný i když jsem na nich jezdil a bylo to super.Než uděláš krok do jiné dimenze.Každopádně samosvor i závodní HP/křístek - pořád se bavíme o částce okolo 20ti...Každopádně pak je to jiný svezení
To ten závodní podvozek je podle mě lepší krok. i na vlečce to byla pecka a porovnávat to s kůrkovými tlumiči je směšný i když jsem na nich jezdil a bylo to super.Než uděláš krok do jiné dimenze.Každopádně samosvor i závodní HP/křístek - pořád se bavíme o částce okolo 20ti...Každopádně pak je to jiný svezení
-> vhml: Hele jakej význam by mělo u tebe nasazení špéry? Motor na to je, ty už stejně nepoznáš zda se tě to hrne víc nebo míň protože to jen přehazuješ a gumy tě hoří furt? Nestálo by za úvahu?
-> vhml: Tvrdý gumy už mam doma, unibaly nechci, to už je pak normálně nepoužitelný. Takže stabík doporučuješ tu 21čku?
Jak máš nastavený tlumiče od kůrky, uplně na max? Jel si někdy s autem na HP, dokážeš to mezi sebou porovnat?
Jak máš nastavený tlumiče od kůrky, uplně na max? Jel si někdy s autem na HP, dokážeš to mezi sebou porovnat?
-> Wayn 03.01.14 19:51:23: s trochou štěstí se auto nechá nastavit, že funguje slušně i bez samosvoru :-) http://www.youtube.com/us
er/hornv
-> Venca. 04.01.14 23:10:59: zeptej se bratra jak to funguje, jel s oběma autama :-)
Pokud bys to chtěl fakt jen na slalom, tak bys musel jít cestou 140LS, všechno v unibalech atd, pak to začne fungovat.
Pro začátek dej stabík, tvrdý gumy ramen i svisláků, překopej geometrii a budeš mít 80% práce hotovo hned a za pár korun.
Pokud bys to chtěl fakt jen na slalom, tak bys musel jít cestou 140LS, všechno v unibalech atd, pak to začne fungovat.
Pro začátek dej stabík, tvrdý gumy ramen i svisláků, překopej geometrii a budeš mít 80% práce hotovo hned a za pár korun.
Tak jasně, samosvor je super, ale na to není výkon a navíc na závodech je vidět dost aut co celkem fungujou a i bez samosvoru.
Individuální přístup je fajn, ale opět myslím že cena takové sady tlumičů by značně převýšila cenu auta, to možná až bude vzadu ta správná náprava.
Bavme se teď třeba o investici kolem 5 tisíc +- jak bude třeba, za to už se nějaká ta pružina a stabilizátor koupit dá, případně tlumiče upravit, jde jen o to jak to udělat v rámci možností nejlíp
-> vhml: Václave, takže radíš zadek nechat být? Koukam že máš na stovce vepředu 21 mm stabík a stejný pružiny jako mam já, funguje to? Nebo bys ještě měnil? Co za pružiny ještě není vyrobeno, nějaké bližší info?
Individuální přístup je fajn, ale opět myslím že cena takové sady tlumičů by značně převýšila cenu auta, to možná až bude vzadu ta správná náprava.
Bavme se teď třeba o investici kolem 5 tisíc +- jak bude třeba, za to už se nějaká ta pružina a stabilizátor koupit dá, případně tlumiče upravit, jde jen o to jak to udělat v rámci možností nejlíp
-> vhml: Václave, takže radíš zadek nechat být? Koukam že máš na stovce vepředu 21 mm stabík a stejný pružiny jako mam já, funguje to? Nebo bys ještě měnil? Co za pružiny ještě není vyrobeno, nějaké bližší info?
nebo Hušek i Křístek mají individuální přístup k zákazníkovi....ale opět to chce nějakou tu bankovku navíc.
-> vhml: Přesně.
A pokud má někdo dostatek peněz, výkonu motoru a chuti zkoušet ladit, tak samosvor.
A pokud má někdo dostatek peněz, výkonu motoru a chuti zkoušet ladit, tak samosvor.