-> MVM: Verím, že sa môže vyskytnúť anomália, ktorá potom človeka potrápi. Aj mne sa také veci stávajú, ale zas pri iných veciach, s ktorými nik iný okrem mňa nikdy problém nemal
Áno, pri odvzdušňovaní bŕzd sa občas stane, že si človek myslí, že už je to ok a potom to prebehne ešte raz a ešte výjde bublina, ale to pokladám za normálne.
-> darklord: Zadné valčeky na škodovke je pohoda. Tam sa nemá čo pototo. Najlepšie a najšetrnejšie k HBV je odvzdušňovať za pomoci kompresora. Vyrobíš si veko nádržky s ventilom z kolesa, doplníš nádržku až po hrdlo a natlakuješ na 1 bar.
Zadný valček mením tak, že od starého valčeka odkrútim holender s hadicou a otvor v hadici zaslepím gumičkou valcového tvaru, ktorá býva nasunutá na vývodoch nových HBV. Zapasuje pekne do oka hadice. Brzdovka netečie a hadica ostane celá naplnená. A netreba hadicu priškrcovať kliešťami. Očistím dosadacie plochy koncovky hadice jemným šmirgľom. Vymením valček. Odvzdušňovák na valčeku nechám povolený. Primontujem hadicu, dám nové vyžíhané medené podložky. Dotiahnem holender na hotovo. Medzitým sa už valček samospádom sám naplnil brzdovkou, počkám kým brzdovka sama začne vytekať cez odvzdušnovák a potom ho utiahnem. Teraz systém natlakujem kompresorom, povolím odvzdušňovák na valčeku, nechám trochu odtiecť, dotiahnem, ešte tak 2x zopakujem a hotovo. Ostatné brzdy bez zásahu, pretože vzduch sa do zvyšku rozvodu nemal ako dostať. Chvíľa roboty.
Skús takto. A nemal by byť problém.
Btw. Nový valček je dobré rozobrať a premazať ho mazivom na brzdy (Napr. Bosch Superfit) a dať toho maziva potom trochu aj pod prachovky.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Brzdy skoda 130
20:56:28
23.04.2022
23.04.2022
MVM
-> minno 23.04.22 20:52:54: Ja delam auta celej život.. a věř mi že to se mnou vyjebalo. Někde... dodnes nevim kde ..byla bublina. Honiš vzduch tam a zpět. Pak v trubkach zahrká ,pedal ztvrdne a od ty doby klid. Vyjebalo to se mnou uz 2x. Vim o čem píšu a nejsu lojza zednik...
20:54:04
23.04.2022
23.04.2022
darklord
-> minno: v klude mi mozes prist ukazat ako sa to robi az budem menit tie prasiatka. Prave ze viem aky je to ojeb tak sa mi do toho fakt nechce, to zase budu tri dni co budem chodit domov nasraty a zababrany od brzdovky.
20:52:54
23.04.2022
23.04.2022
minno
Zásadný problém s odvzdušňovaním bŕzd som teda nikdy nemal a to som s brzdami už za tie roky robil myslím celkom dosť. Takže nechápem, ako niekto môže na odvzdušnenie potrebovať 2 litre brzdovky. Vždy si vystačím s jednou 500 ml fľaškou a Ok.
20:34:53
23.04.2022
23.04.2022
MVM
-> Karel.: Kus od kusu. Záleží jestli uplne suchy auto .. nebo jenom treba výměna HBV. Určitě doporučuju tlačit vzduchem na hladinu upravenym víčkem s kolovym ventilkem. Az potom šlapat. Ale dělat to znova uz nechci...
20:26:22
23.04.2022
23.04.2022
Karel.
-> MVM: pěkný a důvod? Já si vždycky odvzdušní válec,a pak už jedu po kolech,snad mě to nepotká
19:30:22
23.04.2022
23.04.2022
darklord
-> MVM 23.04.22 12:40:12: tak to som rad ze problem neni vo mne. Ja som bzdy odvzdusnoval zo sucha asi 3x za zivot a vzdy to bol ultra pain.
19:24:22
23.04.2022
23.04.2022
MVM
-> Karel.: Tak to ja jsem jednou řešil brzdy 3dny. A prolil jsem tim 2 litry brzdovky.... To nechceš.
16:33:39
23.04.2022
23.04.2022
Karel.
-> MVM: většinou jsem neměl problém,jen jednou jsem s tím bojoval,ale jinak docela ok
12:40:12
23.04.2022
23.04.2022
MVM
-> Karel.: Odvzdušňování starších Škodovek, obzvlášť se svislým HBV je typický zážitek s přidanou zápletkou a nezridka nejistým koncem, zdánlivě dobře načatýho dne..
10:31:03
23.04.2022
23.04.2022
Karel.
Děkuji za postřehy, mám to jen na přechodnou dobu, tak snad to bude fungovat a nebudu šílet u odvzdušnění Dám vědět jak to dopadlo
07:39:26
23.04.2022
23.04.2022
StepaNoFUN
-> COL: Jestli si to dobre pamatuju, tak v tech gumickach jsou mozna ani ne 2mm direcky, tudiz je trochu problem tam tu kapalinu natlacit. Starec valec jsi zalil, vyjely 2 bubliny do nadobky a dobry. Tady nez to protece na druhou stranu...
23:04:48
22.04.2022
22.04.2022
COL
-> StepaNoFUN: Přitom to tedy působí dojmem, že by to mělo jít líp, protože výstup horního okruhu je nad jeho vstupem a bublina by měla jít snadno vypustit kolem prutocaku.... u původního designu je to otázka toho, jak je to uděláno kolem horního nasavaciho ventilu.
21:43:38
22.04.2022
22.04.2022
StepaNoFUN
-> Karel.: ...a na howno se to odvzdušňuje... Ale s tímhle konkrétním nevím.
18:01:38
22.04.2022
22.04.2022
COL
-> Karel.: Ma to uplne jiny streva, coz komplikuje pripadne opravy...
Mel jsem to v bilem rapidu pri koupi, fungovalo to, ale pri prvni prilezitosti to prave z duvodu kompatibility a mozna i puvodnosti slo pryc.
Mel jsem to v bilem rapidu pri koupi, fungovalo to, ale pri prvni prilezitosti to prave z duvodu kompatibility a mozna i puvodnosti slo pryc.
16:10:25
22.04.2022
22.04.2022
Karel.
Má někdo prosím s těmito novými HBV zkušenost? Nelíbí se mi to uchycení skrz gumu, děkuji
11:15:58
23.11.2021
23.11.2021
11mAjA11
Ale kurna když to máš tak rozpitvane a ty kopyta sou v podstatě nádherné zachovalé bude to minimum práce..a výsledek bude pro tebe mnohem uspokojující..
18:03:40
22.11.2021
22.11.2021
Nepér
-> 11mAjA11: takhle hezky jsem to právě nechtěl
16:16:54
22.11.2021
22.11.2021
11mAjA11
Hej když už se v tom tak stouras, udělej to pořádně a nemusíš nic řešit na dlouhou dobu..dej nerezové pístky, nech to ozinkovat, ty třmeny sou pěkne nesezrane, očistit půjdou hezky a pak se ti to bude skládat jedna báseň a budes z toho mít fajnou radost.
10:14:13
22.11.2021
22.11.2021
stepan
-> Nepér: Já bych měl mít kdyžtak asi 3 originální nový pístky navíc, ale musel bych je najít.
09:34:13
22.11.2021
22.11.2021
Bukaj
-> Nepér: Pokud bys chtěl, tak nějaké slušné použité pístky na dokompletování bych tu našel. A k tomu krabici dílů na Warťase, co tu postupně shromažďuju a navíc tři ráfky (jeden funglovka)...
09:21:48
22.11.2021
22.11.2021
Nepér
-> radekra: zase až tak jsem to tunit nechtěl. Budu potřebovat vyměnit odhadem 2-3 pístky, zatím jsem rozebral jen jednu stranu a na výměnu je jeden ze čtyř... Ale zase když to auto víc stojí, než jezdí asi by mělo smysl vyměnit všechno za nerez...
Mazivo na pístky už jsem našel ATE Bremszylinder.
Mazivo na pístky už jsem našel ATE Bremszylinder.
09:21:04
22.11.2021
22.11.2021
Jura_Favorit
-> Nepér: ahoj Radku, k té ATE Plastilube - někdo to tam dává a asi to i nějak funguje, ale já bych to tam necpal... Pod manžetky pístků patří třeba
automedik.cz/pasta-na-hyd raulicke-casti-brzd-a-spoj ek-ate-03990205212 u této má člověk jistotu, že není na bázi ropy a je "mísitelná" s brzdovkami (mimo DOT5). Plastilube používám třeba na vodící čepy...
automedik.cz/pasta-na-hyd raulicke-casti-brzd-a-spoj ek-ate-03990205212 u této má člověk jistotu, že není na bázi ropy a je "mísitelná" s brzdovkami (mimo DOT5). Plastilube používám třeba na vodící čepy...
08:56:43
22.11.2021
22.11.2021
radekra
-> Nepér: Pístky nerez od Jiří Šafránek- Jindas, bývalo tak cca okolo 100 Kč/kus
08:03:40
22.11.2021
22.11.2021
Nepér
Zkoušel někdo čistit brzdiče od rzi elektrolýzou? Jde mi jen o vnější povrch. Uvnitř rez není, jen zbytky čokolády. Má smysl při tom třmen rozpůlit?
Kde sháníte nové pístky za normální peníze? Může pod manžety pístků ATE plastilube?
Kde sháníte nové pístky za normální peníze? Může pod manžety pístků ATE plastilube?
10:31:22
23.08.2021
23.08.2021
COL
Já jsem měl vždy pistky s různou velikostí sekcí, ale vše bylo Mkove....
09:28:16
23.08.2021
23.08.2021
Bukaj
Liší se pouze to čůro a pružina:
Další otázka je, zda je odlišný i samotný válec - ať už umístěním a roztečí děr nebo hloubkou vývrtu (to je pravděpodobnější)...
Ještě by mohl být jiný (delší) tlačný pístek, ale, stejně, jako u válce, jsem nenašel ve skladových zásobách rozdílné díly. Nemůže být ten rozdíl ve střevech užovka/Mko?
Edit: Tak opravdu se domnívám, že rozdíl je užovka/Mko - alespoň dle nákresu řezů HBV v Andrtovi, i když ten Mkovej HBV je rozkreslen v kapitole 130/Rapid...
Další otázka je, zda je odlišný i samotný válec - ať už umístěním a roztečí děr nebo hloubkou vývrtu (to je pravděpodobnější)...
Ještě by mohl být jiný (delší) tlačný pístek, ale, stejně, jako u válce, jsem nenašel ve skladových zásobách rozdílné díly. Nemůže být ten rozdíl ve střevech užovka/Mko?
Edit: Tak opravdu se domnívám, že rozdíl je užovka/Mko - alespoň dle nákresu řezů HBV v Andrtovi, i když ten Mkovej HBV je rozkreslen v kapitole 130/Rapid...
09:12:12
23.08.2021
23.08.2021
Bukaj
-> Pavel P..: Tak jsem zaštrachal v zásobách a opravdu jsem našel dva druhy pístků. Otázkou je, zda opravdu jde o rozdílnost válců pro jednotlivé typy škodovek, nebo jen optimalizace v průběhu výroby. V katalogu dílů to rozlišené není (ale to ještě nic neznamená - viz např. kolo zpátečky, které má stále stejné číslo od MB po Rapida, přitom v 5° převodovkách je jiné, zpětně záměnné), ale nezmiňuje se o tom ani Andrt...
08:51:29
23.08.2021
23.08.2021
COL
-> Pavel P..: Ale to není nikde, ne? Každopádně délku chodu by to ovlivnit nemělo...
08:49:19
23.08.2021
23.08.2021
Pavel P..
Tak já zkusim najít můj původní origo válec ze 130 a vyfotit střeva.... dával jsem jinej červenej válec a ten měl oba ty ventilky stejně dlouhé.
tady jsem našel fotky z techwebu, je vidět že ten pístek neni stejný pro oba okruhy.
www.skoda-techweb.cz/obra zky2/427_05.jpg
tady je to líp vidět.
www.skoda-techweb.cz/obra zky2/427_07.jpg
tady jsem našel fotky z techwebu, je vidět že ten pístek neni stejný pro oba okruhy.
www.skoda-techweb.cz/obra zky2/427_05.jpg
tady je to líp vidět.
www.skoda-techweb.cz/obra zky2/427_07.jpg
08:32:06
23.08.2021
23.08.2021
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 23.08.21 07:01:46: Právě, že nemám. Od výroby jsou na obou mých 130 19 mm prasata, u 130LPG jsem je měnil před 2? lety, u Å před necelým měsícem...
08:04:13
23.08.2021
23.08.2021
minno
Tiež sa mi to nezdá s tým, že by 130 mala mať iný HBV, za 20 rokov som o tom nepočul. Aj katalóg uvádzaná jeden jediný HBV pre všetky modely od 08/83.
07:01:46
23.08.2021
23.08.2021
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 23.08.21 01:04:38: nemas na 130 lpg vzadu 22 prasata?
01:08:08
23.08.2021
23.08.2021
Bukaj
-> COL 22.08.21 23:49:58: Válec by mít vývody pro trubky i vývody pro přívodní hadice brzdovky posunuté, aby se změnil poměr sil předek/zadek, ovšem chod pedálu by to neovlivnilo. Ten ovlivní pouze průměr válce...
01:04:38
23.08.2021
23.08.2021
Bukaj
-> Pavel P..: Jsi si jist, že 130 má jiný HBV, než ostatní Mka? Slyším o tom poprvé
Co jsem zaregistroval, tak v průběhu výroby se měnily pístky kvůli manžetám nového typu a také pružiny v HBV, ale že by byl jiný válec či jeho střeva pro 130, to pochybuji...
...ale zase by ta tvoje teorie vysvětlovala, proč na 130LPG mám furt delší chod pedálu, ať dělám, co dělám.
Ale na 130L mám též měněný HBV a než jsem jej před měsícem rozebral, přegumičkoval a vyměnil destičky, pakny i zadní prasata, tak brzdil s velmi krátkým chodem, po zásahu brzdí s trochu delším chodem, ale na délku toho ve 130LPG nemá...
Co jsem zaregistroval, tak v průběhu výroby se měnily pístky kvůli manžetám nového typu a také pružiny v HBV, ale že by byl jiný válec či jeho střeva pro 130, to pochybuji...
...ale zase by ta tvoje teorie vysvětlovala, proč na 130LPG mám furt delší chod pedálu, ať dělám, co dělám.
Ale na 130L mám též měněný HBV a než jsem jej před měsícem rozebral, přegumičkoval a vyměnil destičky, pakny i zadní prasata, tak brzdil s velmi krátkým chodem, po zásahu brzdí s trochu delším chodem, ale na délku toho ve 130LPG nemá...
23:49:58
22.08.2021
22.08.2021
COL
Divný. Jak může mít delší chod když je průřez po celé délce stejný? Objem kapaliny se musí vytlačit stejný ať je poměr jakýkoliv, takže i délka chodu. A to je jiný i válec? pokud by se třeba zkrátila horní část pistku, zvětší se pod ní neodvzdusnitelna oblast, pokud by se zvetsila, pujde pistk pres vystup spodni komory...
23:22:48
22.08.2021
22.08.2021
Pavel P..
-> Klubko_: je to řešitelný... z origo 130 válce vyndat pístek, přegumičkovat a použít do novýho válce.
23:20:14
22.08.2021
22.08.2021
Klubko_
-> Pavel P.. 22.08.21 23:08:00: a je to nějak řešitelny? To, aby nebyl dlouhej chod pedálu?
23:08:00
22.08.2021
22.08.2021
Pavel P..
-> StepaNoFUN: No nevim ale válec na 130 už nikde nekoupíš... pouze na 120, Ač si každý bude myslet že je stejný, tak neni, má jiný poměr pístku na předek a na zadek.... pokud dáš na 130 se 4pískama válec ze 120, má pak pedál brzdy delší chod.
19:46:43
22.08.2021
22.08.2021
StepaNoFUN
-> Martieers: Nejdřív hledej na netu, pak v inzerci... Válce na 130 jsou (na rozdíl třeba od třeba Š100) ještě relativně dostupný.
19:26:12
22.08.2021
22.08.2021
Bukaj
19:14:40
22.08.2021
22.08.2021
Milan 136
19:12:47
22.08.2021
22.08.2021
Martieers
Ty*** *** na akej stranke si na akvaristivkej? Ked si zaostali alebo nevychrapaný tak sem nepiš.
Editováno moderátorem a odstraněny urážky.
Editováno moderátorem a odstraněny urážky.
15:18:22
22.08.2021
22.08.2021
HASTRMAN-TATRMAN
-> Martieers 22.08.21 15:00:03: ma-li to byt otazka, zeptam se take - v obchode s akvaristickymi potrebami jej nemaji?
15:00:03
22.08.2021
22.08.2021
Martieers
Kde kupit hlavny brzdovy valec š130
14:22:47
19.08.2021
19.08.2021
rsvancara
No já jsem silicon DOT5 měnil tato:
(v autě cca 2 roky byl DOT4 - od složení brzd)
- odsál jsem obsah nádobky
- nalil líh
- odsával to přes odvzdušňováky (a občas i prošlépl pedály) až odevšad tekl jen líh
- opět jsem odsál obsah nádobky
- začal lít DOT5 silicon
- odsával to přes odvzdušňováky až odevšad tekla stejná barva brzdovky jako dolejvaná
Od té doby plus - mínus bez problémů
Spotřeba cca 1 litr silicon brzdovky a 1 litr lihu
- chcípla 1 gumička na zadním brzdovém válečku u spolujezdce
- připaná hadice řidičova zadního kola (přibrždovalo)
- pedály mají hodně gumovej projev, ale to píšou i v návodu k brzdovce
(v autě cca 2 roky byl DOT4 - od složení brzd)
- odsál jsem obsah nádobky
- nalil líh
- odsával to přes odvzdušňováky (a občas i prošlépl pedály) až odevšad tekl jen líh
- opět jsem odsál obsah nádobky
- začal lít DOT5 silicon
- odsával to přes odvzdušňováky až odevšad tekla stejná barva brzdovky jako dolejvaná
Od té doby plus - mínus bez problémů
Spotřeba cca 1 litr silicon brzdovky a 1 litr lihu
- chcípla 1 gumička na zadním brzdovém válečku u spolujezdce
- připaná hadice řidičova zadního kola (přibrždovalo)
- pedály mají hodně gumovej projev, ale to píšou i v návodu k brzdovce
13:44:38
19.08.2021
19.08.2021
minno
-> Martieers: Mal si nešťastie na šmejd. Ja mám EPDM 11 rokov a furt OK.
13:44:27
19.08.2021
19.08.2021
Milan 136
-> Martieers 19.08.21 13:39:51: Tak to asi nebyla EPDM. Nebo nějaký fake.
13:39:51
19.08.2021
19.08.2021
Martieers
Hadicka EPDM po roku rozpadnuta a rosí.
14:24:49
17.08.2021
17.08.2021
MATTESS
-> Martieers: EPDM mám asi 14 roků a jsou suché. Asi budou mít jen průměr 6mm, ten lze použít. Jen to chce trochu víc síly.